Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Úgy nem jó, hogy munka után odamész a kocsival, megmutatod a csatlakozót, odaadják, aztán elviszed megcsináltatni?

Fentebb leírtam a kp zárra a megoldást, ha esetleg így nem jönne össze.

De, én is így gondoltam eredetileg.

Közben kértem árajánlatot egy másik bontótól is. Ennél már eleve elektromos ablakhoz kértem. Nekik is van, itt 10e Ft.

Csak az meglepő egy kicsit, hogy kettőből kettő bontónál van ilyen, mikor itt azt olvastam, hogy nagyon ritkán lehet kapni.

Holnap, vagy jövő hét elején elmegyek megnézem ezt a 3000-est.

De én azt mondom, hogy egy ügyes kezű műszerész megforrasztja neked, nem kell azért másikat venni.

Volt forrasztva. Egy napot bírt. Mondták is hogy nem lesz túl tartós, mert az ajtónyitogatástól a rideg forrasztás el fog törni.

Elég rossz helyen van a törés, pont a csatlakozó tövében.

Sőt, már látszott állítólag hogy az előző tulaj is többször forrasztotta. Nekem meg már nem szól a bal hátsó hangszóróm és a távirányítóval történő ablakfelhúzás se működik néha ezen az ablakon.

Itt az oldalon bal felső sarokban létható szervizben voltam vele. Ott állítólag elég ügyesek, de azt javasolták bontóban nézzek másik csatlakozót egy 20-30cm-es kábelköteg darabbal.

Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat.

Link to comment
Megosztás:

Szakik!

AUX bemenetet szeretnék!

2009-es H astra CD 30-as fejegységgel Delphi-Grundig AUX nélkül.

Sokat nyomoztam a témában, összegezve, csak a delphi-grundig féle CD 30 MP3-asokon van, azokon se mindegyiken, csak amelyiknek a tetején fel van tüntetve.

Most van egy ilyen használtan. Állítólag le van nullázva. Ma betettük, szólt, de Display Safe-t írt ki (nem pittyegett, nem volt radio safe felirat) , nem mertem megvenni.

Azóta utána olvastam, hogy az AS+bekapcsológombbal be lehet vinni a security kódot és akkor elméletileg működik!

Felhívtam legalább 3 opel szervizt, mindenhol mást mondtak.

Tudtok segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Most van egy ilyen használtan. Állítólag le van nullázva. Ma betettük, szólt, de Display Safe-t írt ki (nem pittyegett, nem volt radio safe felirat) , nem mertem megvenni.

Azóta utána olvastam, hogy az AS+bekapcsológombbal be lehet vinni a security kódot és akkor elméletileg működik!

Arrol nem hallottam, hogy ezzel a modszerrel lehetne potolni a Tech2-t, vagy Opcomot, de nem kizart.

A Display Safe viszont azt jelenti, hogy az elozo radiot nem tanitottad le, a kijelzo ot keresi. Szoval nem tudod meguszni a Tech2-t, vagy Opcomot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szakik!

AUX bemenetet szeretnék!

2009-es H astra CD 30-as fejegységgel Delphi-Grundig AUX nélkül.

Sokat nyomoztam a témában, összegezve, csak a delphi-grundig féle CD 30 MP3-asokon van, azokon se mindegyiken, csak amelyiknek a tetején fel van tüntetve.

Most van egy ilyen használtan. Állítólag le van nullázva. Ma betettük, szólt, de Display Safe-t írt ki (nem pittyegett, nem volt radio safe felirat) , nem mertem megvenni.

Azóta utána olvastam, hogy az AS+bekapcsológombbal be lehet vinni a security kódot és akkor elméletileg működik!

Felhívtam legalább 3 opel szervizt, mindenhol mást mondtak.

Tudtok segíteni?

Szia

Egyszer levettem a kézifék mögötti tárolót és ott van az előkészítése a csatlakozónak csak meg kell venni az auxos csatlakozót rádugni és gondolom felprogramoztatni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Egyszer levettem a kézifék mögötti tárolót és ott van az előkészítése a csatlakozónak csak meg kell venni az auxos csatlakozót rádugni és gondolom felprogramoztatni.

Nem csak dugas kerdese, a radionak is akarnia kell :) Azaz nem minden radio fogadja a jelet, hiaba rakod be a kabelt, es probalod programozni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia

Egyszer levettem a kézifék mögötti tárolót és ott van az előkészítése a csatlakozónak csak meg kell venni az auxos csatlakozót rádugni és gondolom felprogramoztatni.

Igen, és nekem az be is van kötve és szólt is amikor rákötöttem az mp3 lejátszót amit vittem magammal.

Ez a display safe aggaszt, hogy ki lehet e "ütni" belőle, de attól félek, hogy ha mevolt a display safe megoldása akkor jön a radio safe (amit egyébként nem írt ki) és akkor mi van ha nincs kinullázva a rádió...vagy akkor mind a kettőt írná???

Link to comment
Megosztás:

A hat és a kilenc gombos CD30-ból is létezik AUX-os. A rádiót programozni kell (audió és kód index), illetve a kijelzőnek is meg kell mondani, hogy másik rádió van alatta. Az AS gombos kód beadás a CDR500-as rádióknál működik, mert ott a rádiónak van kódja, a CD30-nál meg a programozáshoz az autó kódja kell. Ugyanabba az autóba mindig működni fog a CD30 a tápellátás megszakítása után is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hat és a kilenc gombos CD30-ból is létezik AUX-os. A rádiót programozni kell (audió és kód index), illetve a kijelzőnek is meg kell mondani, hogy másik rádió van alatta. Az AS gombos kód beadás a CDR500-as rádióknál működik, mert ott a rádiónak van kódja, a CD30-nál meg a programozáshoz az autó kódja kell. Ugyanabba az autóba mindig működni fog a CD30 a tápellátás megszakítása után is.

Köszi!

Tehát CD 30-nál ha megvan a kódom akkor is kelleni fog a tech2, ugye?

Ha az új rádió nem lenne kinullázva akkor radio safe-t is írná a display safe mellett?

Link to comment
Megosztás:

Igen, a programozást Tech2-vel kell megcsinálni, és az autód biztonsági kódja (négyjegyű szám) fog kelleni.

Igen, a radio safe lenne kiírva a display safe helyett.

Mennyiért mérik az aux-os rádiót? Próbagaranciát adnak rá?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, a programozást Tech2-vel kell megcsinálni, és az autód biztonsági kódja (négyjegyű szám) fog kelleni.

Igen, a radio safe lenne kiírva a display safe helyett.

Mennyiért mérik az aux-os rádiót? Próbagaranciát adnak rá?

12-ért adná, nem tiptop az állapota, de ha menne annyiért szerintem baráti.

Akkor ezek szerint nyugodtan megvehetem? Egy opel szervízben meg megcsináljak a display párosítást?

Még annyi, hogy az előlapja nem olyan színű mint az enyém, de mivel ugyanolyan típus azt hallottam, hogy le lehet cserélni az előlapját...ez igaz?

Link to comment
Megosztás:

Kérdezek egy idevágót:

Ha kiveszem a fejegységet a kocsiból, akkor asztalon be tudom indítani?

Javítani kellene a hangerő szabályzóját mert nem jól működik.

Néha hangosítom és halkul, stb, ha kicsit húzom kifelé és úgy tekerem, akkor jó.

Volt már valakinek hasonló problémája?

Link to comment
Megosztás:

Kérdezek egy idevágót:

Ha kiveszem a fejegységet a kocsiból, akkor asztalon be tudom indítani?

Javítani kellene a hangerő szabályzóját mert nem jól működik.

Néha hangosítom és halkul, stb, ha kicsit húzom kifelé és úgy tekerem, akkor jó.

Volt már valakinek hasonló problémája?

Szerintem be lehet indítani külön is.

A 12V-ot, a testet, és a hangszóró kimeneteket be lehet kötni akár egy akkumulátorról is a Quadlock csatlakozó megfelelő lábaira, és akkor működnie kellene.

Jobb első hangszóró + : 2-es láb

Bal első hangszóró + : 3-as láb

Jobb első hangszóró - : 6-os láb

Bal első hangszóró - : 7-es láb

Test: 12-es láb

12V: 15-ös láb

Ennyi elég kell, hogy legyen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem be lehet indítani külön is.

A 12V-ot, a testet, és a hangszóró kimeneteket be lehet kötni akár egy akkumulátorról is a Quadlock csatlakozó megfelelő lábaira, és akkor működnie kellene.

Jobb első hangszóró + : 2-es láb

Bal első hangszóró + : 3-as láb

Jobb első hangszóró - : 6-os láb

Bal első hangszóró - : 7-es láb

Test: 12-es láb

12V: 15-ös láb

Ennyi elég kell, hogy legyen.

Gyújtási +12V? (vagy legalábbis, ha a kulcs a gyújtás kapcsolóba)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Gyújtási +12V? (vagy legalábbis, ha a kulcs a gyújtás kapcsolóba)

Hát, a lábkiosztás szerint egy db. +12V-os vezeték megy a rádióba.

Azt szerintem valamelyik modul vezérli, hogy éppen mikor van rajta +12V.

De ha fix 12V-ot kötsz rá, akkor mennie kell, mindenféle ignition logic nélkül.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az ajtókábelre visszatérve: tegnap megnéztem hogy is néz ki ez a kábel. Az autó váza felől húztam ki a gumi védőburkolatot. Egy gégecsőben jön legalább 20-30 vezeték, a csatlakozó előtt meg jó vastagon betekerve szigetelő szalaggal. Gondolom az alatt forrasztották. Azt most nem bontottam le.

Azért ez nem lesz kis meló mindent levágni és újra összeforrasztani. Főleg úgy, hogy elég macerás hozzáférni. Ezt szeretem legkevésbé az autószerelésben. Hogy olyan szűk helyek vannak, hogy az ember keze alig fér oda.

Link to comment
Megosztás:

Bocs, egy off és fura kérdés: a motorháztetőt felnyitva, nektek van valami szövet a motorháztetőre erősítve? Mert a karmokat látom, hogy előkészítették, de semmi több. Régóta játszom a gondolattal, hogy oda lehetne rakni valamit, főleg zajcsökkentés végett. A napokban láttam itt egy belinkelt videót, amin ablakmosó fúvókát cserélt a srác, és csak döbbentem, hogy az övében ott van az a fekete anyag. A tiétekben van? Lehetne olyat szerezni valahonnan? Egyáltalán sokat csökkent a zajon?

Link to comment
Megosztás:

Bocs, egy off és fura kérdés: a motorháztetőt felnyitva, nektek van valami szövet a motorháztetőre erősítve? Mert a karmokat látom, hogy előkészítették, de semmi több. Régóta játszom a gondolattal, hogy oda lehetne rakni valamit, főleg zajcsökkentés végett. A napokban láttam itt egy belinkelt videót, amin ablakmosó fúvókát cserélt a srác, és csak döbbentem, hogy az övében ott van az a fekete anyag. A tiétekben van? Lehetne olyat szerezni valahonnan? Egyáltalán sokat csökkent a zajon?

Szerintem ez lesz az:

http://opelcentrum.hu/aruhaz/karosszeria/boritasok/szigeteles-motorhazteto-belul-astra-h?keyword=motorh%C3%A1ztet%C5%91

Link to comment
Megosztás:

Bocs, egy off és fura kérdés: a motorháztetőt felnyitva, nektek van valami szövet a motorháztetőre erősítve? Mert a karmokat látom, hogy előkészítették, de semmi több. Régóta játszom a gondolattal, hogy oda lehetne rakni valamit, főleg zajcsökkentés végett. A napokban láttam itt egy belinkelt videót, amin ablakmosó fúvókát cserélt a srác, és csak döbbentem, hogy az övében ott van az a fekete anyag. A tiétekben van? Lehetne olyat szerezni valahonnan? Egyáltalán sokat csökkent a zajon?

Nekem van belül valami fekete szövetszerű anyag, nem csak a csupasz fém.
Link to comment
Megosztás:

Bocs, egy off és fura kérdés: a motorháztetőt felnyitva, nektek van valami szövet a motorháztetőre erősítve? Mert a karmokat látom, hogy előkészítették, de semmi több. Régóta játszom a gondolattal, hogy oda lehetne rakni valamit, főleg zajcsökkentés végett. A napokban láttam itt egy belinkelt videót, amin ablakmosó fúvókát cserélt a srác, és csak döbbentem, hogy az övében ott van az a fekete anyag. A tiétekben van? Lehetne olyat szerezni valahonnan? Egyáltalán sokat csökkent a zajon?

Az enyém dízel és azon van. A rendőrautóknak pl.nincs ilyen. Szerintem nem(csak) a zajcsökkentés a lényeg, hanem az, hogy vissza tudja tartani a hőt, a motor könnyebben felmelegszik, nehezebben hűl le. Nekem a benzines A Vectrán nem volt, télen akár fél óra állás után is éreztem, hogy bekapcsolja a szívatórendszert. Az előzőn autómon (benzines B vectra) volt, az nem is hűlt le olyan könnyen télen. Lehet, hogy itt a dízelekhez járt, mert azok nehezebben melegszenek, vagy esetleg opciós tétel volt.

Bár ahogy elnézem 46 ezerért lehet kapni, szóval nem olcsó mulatság. Esetleg bontóban kellene szétnézni, vagy otthon összefabrikálni egyet egy jobbfajta anyagból.

Link to comment
Megosztás:

Az ajtókábelre visszatérve: tegnap megnéztem hogy is néz ki ez a kábel. Az autó váza felől húztam ki a gumi védőburkolatot. Egy gégecsőben jön legalább 20-30 vezeték, a csatlakozó előtt meg jó vastagon betekerve szigetelő szalaggal. Gondolom az alatt forrasztották. Azt most nem bontottam le.

Azért ez nem lesz kis meló mindent levágni és újra összeforrasztani. Főleg úgy, hogy elég macerás hozzáférni. Ezt szeretem legkevésbé az autószerelésben. Hogy olyan szűk helyek vannak, hogy az ember keze alig fér oda.

Képzeld el szegény nőgyógyászok mit élnek át nap mint nap :D

Link to comment
Megosztás:

12-ért adná, nem tiptop az állapota, de ha menne annyiért szerintem baráti.

Akkor ezek szerint nyugodtan megvehetem? Egy opel szervízben meg megcsináljak a display párosítást?

Még annyi, hogy az előlapja nem olyan színű mint az enyém, de mivel ugyanolyan típus azt hallottam, hogy le lehet cserélni az előlapját...ez igaz?

Meg kell nézni a kétoldali tartólemezek rögzítését. A hatgombos rádióké csavaros, de a kilencgombosak szegecseltek (oldalanként 2-2 csavar/szegecs). Ha le lehet szedni, és persze vissza is lehet rakni, akkor a csere után is ugyanúgy működőképes lesz mindkét rádió.

Opel szervízben meg tudják csinálni, és ha már ott vagy, akkor a sajátodat is választasd le, így még akár el is lehet adni (igaz csak gombokért). Azt is érdemes megkérdezni, hogy ha kifizeted a Tech2 munkadíjat, akkor abba beletartozik-e a diagnosztikai ellenőrzés, netán frissítés is. Általában 5-8 eFt-ot szoktak kérni a programozós akcióért.

12 nem sok érte, de ha nem sürgős, akkor nézz még szét más darabok után is, mert hasonló áron szerintem ki lehet fogni esztétikailag is kifogástalant. Az enyém úgy nézett ki, mintha a dobozból most vennéd ki, mégsem akarta megvenni senki. Egy nagyon kedves fórumtársnak adtam el végül, 10 eFt-ért...

A rádió a canbus-on kapja a gyújtás információt, gyújtáskapcsolt +12V nincs a rádióhoz vezetve. Ettől függetlenül, ahogy előttem is írta hg001 kolléga, mennie kell (hacsak nem áll neki keresni a kijelzőt, és emiatt nem kapcsol be).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A rádió a canbus-on kapja a gyújtás információt, gyújtáskapcsolt +12V nincs a rádióhoz vezetve. Ettől függetlenül, ahogy előttem is írta hg001 kolléga, mennie kell (hacsak nem áll neki keresni a kijelzőt, és emiatt nem kapcsol be).

Nem keres kijelzot, csak nyomja az adatokat a CAN buszra, nem izgatja, ha nem jelenik meg :)

Viszont a hangeroszabalyzoval tul sokat nem lehet kezdeni, mivel nem hagyomanyos potmeter, hanem gyanithatoan valami optikai szerkentyu. Nem szedtem meg szet ilyet, igy csak tipp, de szerintem legfeljebb portalanitassal erdemes probalkozni, vagy cserelni.

Link to comment
Megosztás:

Nem keres kijelzot, csak nyomja az adatokat a CAN buszra, nem izgatja, ha nem jelenik meg :)

Viszont a hangeroszabalyzoval tul sokat nem lehet kezdeni, mivel nem hagyomanyos potmeter, hanem gyanithatoan valami optikai szerkentyu. Nem szedtem meg szet ilyet, igy csak tipp, de szerintem legfeljebb portalanitassal erdemes probalkozni, vagy cserelni.

Az nem poti, így van. Optikai elven működik, mert körbeforog.

Van valakinek egy CD30 elfekvőben nagyon olcsón?

Csak a "poti" kellene. Az se baj, ha nincs letanítva a kocsiról.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.