Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Aha. De akkor ha jól értem, ha már hozzátanult, akkor a vevő is meg tudja őket különböztetni. Ezért van ha induláskor az egy tengelyen lévő egyik szenzor előbb ad jelet, akkor tudja, hogy az pl a bal első volt.

Jó erős jele lehet ezeknek a jeladóknak, ha métereken át, a fém karosszérián keresztül is átadja a jeleket. Nem gondoltam volna... Ahhoz képest az elem egész sokáig bírja bennük. Az eredeti gyári jeladóim már lassan 9 évesek lesznek és gond nélkül üzemelnek.

Már csak az a kérdés, hogy mit csinál a rendszer akkor, ha egy ötödik szenzort elkezdek menet közben az utastérben percekig rázni? Egyszer kipróbálom ha sikerül előkerítenem a törött szelepű szenzoromat hogy olyankor mi történik. :)

Kösz az infókat.

Link to comment
Megosztás:

Igen, amit megtanult, azzal kesobb mar nem kell vacakolni. Nem kell olyan nagy teljesitmeny, a nagyobb frekvenciaju jelek kis reseken is atbujnak, ld. a kocsi taviranyitojat, vagy az autoban levo mobiltelefont.

Az elem azert (is) tart sokaig, mert csak menet kozben, es akkor is csak idokozonkent, nagyon rovid ideig kuld adatot.

Nem biztos, hogy kezi razassal be tudod kapcsolni az otodik adot; kosd ra az egyik kerekre :) De szerintem nem lesz semmi, mert amig a negy betanult szenzor jele megvan, miert torodne egy otodikkel? Az lehet egy tartosan parhuzamosan halado masik auto, vagy egy kiserletezo kedvu felhasznalo :)

Link to comment
Megosztás:

Igen, amit megtanult, azzal kesobb mar nem kell vacakolni. Nem kell olyan nagy teljesitmeny, a nagyobb frekvenciaju jelek kis reseken is atbujnak, ld. a kocsi taviranyitojat, vagy az autoban levo mobiltelefont.

Az elem azert (is) tart sokaig, mert csak menet kozben, es akkor is csak idokozonkent, nagyon rovid ideig kuld adatot.

Nem biztos, hogy kezi razassal be tudod kapcsolni az otodik adot; kosd ra az egyik kerekre :) De szerintem nem lesz semmi, mert amig a negy betanult szenzor jele megvan, miert torodne egy otodikkel? Az lehet egy tartosan parhuzamosan halado masik auto, vagy egy kiserletezo kedvu felhasznalo :)

Szerintem nincs benne elem. A mozgásból csinál áramot. csakúgy mint régen volt az az óra ami mozgás hatására "felhúzta" magát. Ezért is nem ad jelet álló helyzetben.

Nekem sem áll le az autó ha lecserélem téli gumira (azon nincs jeleadó).

Korábban volt némi vitám abból, hogy megírtam:

ha csak 2 kereket cseréltem le (tehát 2 jeldós volt 2 pedig nem) akikor sárgán (! nem piros) világított a keréknyomás jelző.

Forgalmász révén engedjetek meg egy megjegyzést:

A keréknyomás fontossága kevesek számára ismert, ezért engedjétek meg, hogy elmodjam (és ez nem reklám):

Egy kanyart amit egyébként gond nélkül be tudnád venni, mínusz 0,5 bár nyomás hiánnyal már simán kisodródsz! Próbáld ki!

Sajnos tudok rá, pédákat írni.

Módosítva : Zsolti25
Link to comment
Megosztás:

Szerintem nincs benne elem. A mozgásból csinál áramot. csakúgy mint régen volt az az óra ami mozgás hatására "felhúzta" magát. Ezért is nem ad jelet álló helyzetben.

Nekem sem áll le az autó ha lecserélem téli gumira (azon nincs jeleadó).

Korábban volt némi vitám abból, hogy megírtam:

ha csak 2 kereket cseréltem le (tehát 2 jeldós volt 2 pedig nem) akikor sárgán (! nem piros) világított a keréknyomás jelző.

Igen, erre már én is gondoltam, hogy valami induktív delej lehet benne és ami zörög benne mozgatásra az nem csak egy szimpla mozgás-(forgás)-érzékelő, hanem mondjuk egy kis mágnes ami egy tekercs belsejében mozog. Ésszerű és logikus megoldásnak tűnik. de több független helyről is azt hallottam hogy elem van benne.

Már felajánlottam Sominak a hibás szenzoromat (szeleprésze törött, az elektronika érintetlen és működőképes) boncolásra. Csak egyelőre nem akadt még a kezem ügyébe.

Ha jól emlékszem nekem is ugyan így sárgán világított az ikon, mikor egy darabig a pótkerék volt fönt, amiben nincs szenzor.

Most hétvégén miután fölraktam a nyári kerekeket, valóban kellett neki 3-4 km mire kiírta a nyomásokat. Addig nem írt ki semmit. Aztán egyszer csak egyszerre kidobta mind a négy értéket. Biztos addig tanulgatta őket. :)

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

Igen, erre már én is gondoltam, hogy valami induktív delej lehet benne és ami zörög benne mozgatásra az nem csak egy szimpla mozgás-(forgás)-érzékelő, hanem mondjuk egy kis mágnes ami egy tekercs belsejében mozog. Ésszerű és logikus megoldásnak tűnik. de több független helyről is azt hallottam hogy elem van benne.

Már felajánlottam Sominak a hibás szenzoromat (szeleprésze törött, az elektronika érintetlen és működőképes) boncolásra. Csak egyelőre nem akadt még a kezem ügyébe.

Az indukcios delejhez nagyobb, es foleg folyamatos relativ mozgas kell, ami abban a kis kutyuben nem megoldhato (es dragabb is lenne, mint egy elem).

A boncolas nem lesz egyszeru, mivel valoszinuleg ki van ontve az egesz :) Nem veletlen, hogy elemet sem lehet cserelni benne: minden fixre van epitve, hogy kibirja azt a gyurodest, amit ott kap, ahol van.

Link to comment
Megosztás:

Az indukcios delejhez nagyobb, es foleg folyamatos relativ mozgas kell, ami abban a kis kutyuben nem megoldhato (es dragabb is lenne, mint egy elem).

A boncolas nem lesz egyszeru, mivel valoszinuleg ki van ontve az egesz :) Nem veletlen, hogy elemet sem lehet cserelni benne: minden fixre van epitve, hogy kibirja azt a gyurodest, amit ott kap, ahol van.

Igen, ki van öntve valami műgyantaszerű cuccal. De ő azt írta, hogy akkor is megnézi.

Én még nem is hallottam olyanról, hogy valakinek azért kellett szenzort cserélnie, mert lemerült volna az elem. Úgyhogy jó kis elem lehet benne! Igaz hogy csak időnként ad egy kis impulzust, de akkor is.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos én sem tudom, hogy miként működik a keréknyomás érzékelő, de a következő érdekességet tapasztaltam:

Felraktam a nyári kerekeket (a téliben nincs jeladó) és ellenőriztem a nyomást mauálisan is. A mért értékek megfeleltek a rendszer által jelzetteknek: elől 2.4, hátúl 2.1. Majd a hátsókban növeltem a nyomást 2.6-ra, de onnantól a hátsóban lévő nyomás értékét jelzi ki előre.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Tudja valaki hogy H-s Astra-nál lehet valahogy programozni/átállítani a központi zárat? Az a problémám, hogy ha leeresztve hagyom az ablakot becsukom, távval bezárom a kocsit, akkor nem húzza fel az ablakot. Amikor újra kinyitom, akkor pedig felhúzza, de azt se mindig. Valaki tud erre valami megoldást?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudja valaki hogy H-s Astra-nál lehet valahogy programozni/átállítani a központi zárat? Az a problémám, hogy ha leeresztve hagyom az ablakot becsukom, távval bezárom a kocsit, akkor nem húzza fel az ablakot. Amikor újra kinyitom, akkor pedig felhúzza, de azt se mindig. Valaki tud erre valami megoldást?

Szia! Erről már sokszor esett szó:

Úgy tudom nem működik automatán. De ha becsukáskor tovább nyomod a távkapcs gombját akkor felhúzza (illetve leengedi). Ha mégsem akkor vagy a végállásokat kell "megtanitani" vagy ezt a funkciót be kell kapcsolni egy számítógépen keresztül. Keress vissza ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni.hogy ahogy bezárom az autót egy pár másodperc után.A belső keringetés motorja vagy valami motor még folyamatosan kattog.Mintha állítani szeretne még.Digit klímás az autó.

Köszönöm!

Szia!

Ha nyitáskor is csinálja, akkor teljesen normális dolog.

A szellőzőjáratokat zárja le.

A digit klíma alatt mit értesz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a problémám: indításkor a a szükséges visszajelzők kialvása után a ford.szám mérő műszerben bal.o. alul a sárga szervíz lámpa villog (kis autó szimbólum villáskulccsal) és az autót nem lehet indítani, nem forgat.

Ez a legváratlanabb helyzetekben előfordul, nem tudok rá sémát húzni. Teljesen mindegy, hogy hideg v. meleg-e a motor.

Eddig a megoldásom az volt rá, hogy a kulcsot kivettem, kp.zárral bezártam, majd újból kinyitottam, kulcs vissza és újból indítás. Esetek nagy többségében ez segített, ha nem akkor a másodszori próbálkozásra bejött.

Kipróbáltam már mindkét kulccsal, ugyanaz az eredmény. Tud valaki segíteni, h mi szórakozik? A motor Z17DTH, évj: 2004.

Köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a problémám: indításkor a a szükséges visszajelzők kialvása után a ford.szám mérő műszerben bal.o. alul a sárga szervíz lámpa villog (kis autó szimbólum villáskulccsal) és az autót nem lehet indítani, nem forgat.

Ez a legváratlanabb helyzetekben előfordul, nem tudok rá sémát húzni. Teljesen mindegy, hogy hideg v. meleg-e a motor.

Eddig a megoldásom az volt rá, hogy a kulcsot kivettem, kp.zárral bezártam, majd újból kinyitottam, kulcs vissza és újból indítás. Esetek nagy többségében ez segített, ha nem akkor a másodszori próbálkozásra bejött.

Kipróbáltam már mindkét kulccsal, ugyanaz az eredmény. Tud valaki segíteni, h mi szórakozik? A motor Z17DTH, évj: 2004.

Köszönöm a segítségeteket!

Hibakód van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a problémám: indításkor a a szükséges visszajelzők kialvása után a ford.szám mérő műszerben bal.o. alul a sárga szervíz lámpa villog (kis autó szimbólum villáskulccsal) és az autót nem lehet indítani, nem forgat.

Ez a legváratlanabb helyzetekben előfordul, nem tudok rá sémát húzni. Teljesen mindegy, hogy hideg v. meleg-e a motor.

Eddig a megoldásom az volt rá, hogy a kulcsot kivettem, kp.zárral bezártam, majd újból kinyitottam, kulcs vissza és újból indítás. Esetek nagy többségében ez segített, ha nem akkor a másodszori próbálkozásra bejött.

Kipróbáltam már mindkét kulccsal, ugyanaz az eredmény. Tud valaki segíteni, h mi szórakozik? A motor Z17DTH, évj: 2004.

Köszönöm a segítségeteket!

Immobiliser hiba, P1614 hibakódnak lennie kell, CIM modul frissítést csináltass. Nekem megoldotta a problémát az Astrámnál, ha továbbra is rossz, akkor CIM csere.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő a problémám: indításkor a a szükséges visszajelzők kialvása után a ford.szám mérő műszerben bal.o. alul a sárga szervíz lámpa villog (kis autó szimbólum villáskulccsal) és az autót nem lehet indítani, nem forgat.

Ez a legváratlanabb helyzetekben előfordul, nem tudok rá sémát húzni. Teljesen mindegy, hogy hideg v. meleg-e a motor.

Eddig a megoldásom az volt rá, hogy a kulcsot kivettem, kp.zárral bezártam, majd újból kinyitottam, kulcs vissza és újból indítás. Esetek nagy többségében ez segített, ha nem akkor a másodszori próbálkozásra bejött.

Kipróbáltam már mindkét kulccsal, ugyanaz az eredmény. Tud valaki segíteni, h mi szórakozik? A motor Z17DTH, évj: 2004.

Köszönöm a segítségeteket!

Szia! Ilyet nekem is szokott csinálni általábam akkor mikor elejtem a kulcsot! De nekem utánna kivillogja a P1614-es hibakódot!

Link to comment
Megosztás:

Segítségeteket szeretném kérni abban, hogy a hátsó rendszámtábla világításom valamiért nem működik. ( izzót cseréltem, továbbá kábellal megnéztem van -e egyáltalán áram a szerkezetben, de akármilyen izzót próbáltam, nem világított - rézkábel egyik oldala a "dugaszban" masik az izzón, és a másik rézkábelnél is ugyanez, csak a másik a fém részén, ahogy azt kell - ) a biztosítékokat egyesével kivettem, leellenőriztem mindet, sem olvadva, sem "szakadva" nincs a szál. Vinném a kocsit műszakira, azért érdekelne a dolog, mert enélkül ahol lakok, nem engedik át műszakin, és amúgy sem árt, ha van rendsz. világítása az embernek.

Segítségeteket előre is köszönöm, illetve ha valaki tudja a választ erre, azt megkérném hogy részletesen írja már le nekem, mert nem vagyok sajnos egy nagy műszaki zseni :D

Tisztelettel: U. Tibor.

Link to comment
Megosztás:

Segítségeteket szeretném kérni...

Nekem rémlik, mintha valakinek lett volna ilyen problémája. És ott az volt a trükk mint a csomagtér világításban az izzócserekor: ha kiveszed az izzót és teszel a helyére újat, nem fog világítani egészen a következő csomagtér ajtó lecsukásig-felnyitásig. Csak akkor ad rá áramot.

Lehet itt is valami ilyesmi van. Cseréld ki az izzót tuti jóra. Kapcsolj le minden világítást, vedd le a gyújtást, stb, zárd be az autót és utána nézd meg hogy működik-e.

Én is cseréltem már izzót a rendszámtábla világításban. Úgy emlékszem nekem egyből világított. De egy próbát megér, hátha...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni hátha találkozott már más is hasonló problémával.

A gond a következő, van egy 2006-os 1.7 CDTI Astrám és tavaly tönkre ment a generátorom, cserélve lett benne a fesszabályzó, illetve a diódahíd,és azóta a harmadik fesszabályzó megy tönkre. Most vagy ilyen silány minőségű az útángyártót vagy esetleg valami más probléma lehet.

Szerintetek mit csináljak?

Link to comment
Megosztás:

A napokban megjelent az Insp2 hibakód (Opel astra h ferdehátú)

Utána néztem és lám a pótféklámpám nem világít. Mi lehet, kiéghetett ? Valaki cserélt már ilyet? Egyáltalán azt hogy lehet leszerelni?

Ha jól tudom, az LED-es. Így nem valószínű hogy kiégett volna, ott más gond lesz.

Ki lehet pattintani. Kis fém pöckök tartják. (Ezekre vigyázz, mert kihullanak ahogy kiveszed a lámpát!) Ha jól rémlik, le kell venni a csomagtérajtó felső borítását és belülről lehet jól hozzáférni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha jól tudom, az LED-es. Így nem valószínű hogy kiégett volna, ott más gond lesz.

Ki lehet pattintani. Kis fém pöckök tartják. (Ezekre vigyázz, mert kihullanak ahogy kiveszed a lámpát!) Ha jól rémlik, le kell venni a csomagtérajtó felső borítását és belülről lehet jól hozzáférni.

Esetleg biztosíték? Eleinte hol égett hol nem, most már megadta magát.

Link to comment
Megosztás:

A napokban megjelent az Insp2 hibakód (Opel astra h ferdehátú)

Utána néztem és lám a pótféklámpám nem világít. Mi lehet, kiéghetett ? Valaki cserélt már ilyet? Egyáltalán azt hogy lehet leszerelni?

Lehet csak a biztosíték ment ki,hátul megtudod nézni a csomagtartóban.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.