Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Pár hete voltam szervizben az autóval, s azon túl, hogy javították a hibát egy dologra lettem figyelmes.
 

Nem is tudom, hogy fogalmazzam meg... :)
A gáz körül tapasztalok valamit - nem hibát - csupán valami megváltozott az autóban.
Öreg vagyok, de annyira nem, hogy egyik napról a másikra megváltozzon a kuplungkezelésem... s eddig, amikor levettem a gázról a lábam és kuplungoltam, akkor a motor fordulatszáma azonnal leesett alapra, azonban amióta javították a légkondit, a kuplung benyomását követően a fordulatszám kb. 2 másodpercig marad azon a fordulaton, ahol a kuplungot benyomtam.

Kérdésem, hogy ez mitől lehet? - vagy inkább úgy kérdezem (lehet, mosolyogtató lesz :)) hogy van esetleg ilyen opció az autó TECH2-vel elérhető menüjében?
Ha nem, akkor mitől lehet, hogy egyik napról a másikra ez megváltozott?


Haverom Toyotája is ilyen, mondta is, hogy sokan mondják neki, hogy "Hé öreg, nem tudsz vezetni?" - holott ez csak az autó fícsöre. :)
Nálunk ez nem opció, mert eddig nem volt ilyen.
Éppenséggel nem dőlök a kardomba, ha ezentúl ez ilyen lesz, csak szeretném megérteni, hogy mitől változhat ez meg.

Előre is köszi a választ!

Módosítva : Scaevola
Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, Scaevola írta:

Sziasztok!

Pár hete voltam szervizben az autóval, s azon túl, hogy javították a hibát egy dologra lettem figyelmes.
 

Nem is tudom, hogy fogalmazzam meg... :)
A gáz körül tapasztalok valamit - nem hibát - csupán valami megváltozott az autóban.
Öreg vagyok, de annyira nem, hogy egyik napról a másikra megváltozzon a kuplungkezelésem... s eddig, amikor levettem a gázról a lábam és kuplungoltam, akkor a motor fordulatszáma azonnal leesett alapra, azonban amióta javították a légkondit, a kuplung benyomását követően a fordulatszám kb. 2 másodpercig marad azon a fordulaton, ahol a kuplungot benyomtam.

Kérdésem, hogy ez mitől lehet? - vagy inkább úgy kérdezem (lehet, mosolyogtató lesz :)) hogy van esetleg ilyen opció az autó TECH2-vel elérhető menüjében?
Ha nem, akkor mitől lehet, hogy egyik napról a másikra ez megváltozott?


Haverom Toyotája is ilyen, mondta is, hogy sokan mondják neki, hogy "Hé öreg, nem tudsz vezetni?" - holott ez csak az autó fícsöre. :)
Nálunk ez nem opció, mert eddig nem volt ilyen.
Éppenséggel nem dőlök a kardomba, ha ezentúl ez ilyen lesz, csak szeretném megérteni, hogy mitől változhat ez meg.

Előre is köszi a választ!

Nekem is hasonló a tapasztalatom, én tavasszal vettem használtan a járgányt és 30 év vezetési rutinnal még mindig nagyon oda kell figyelnem a kuplungolásnál, mert könnyű megcsúsztatni. Nekem A16XER, Neked milyen?

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, Scaevola írta:

Sziasztok!

Pár hete voltam szervizben...

...csak szeretném megérteni, hogy mitől változhat ez meg.

Előre is köszi a választ!

Két dologra gondolnék: esetleg frissítették a motorvezérlő programját vagy bekapcsolva maradt a légkondi és amiatt emeli meg jobban a fordulatszámot gázelvéterkor/váltáskor.

Link to comment
Megosztás:

19 hours ago, koco írta:

Két dologra gondolnék: esetleg frissítették a motorvezérlő programját vagy bekapcsolva maradt a légkondi és amiatt emeli meg jobban a fordulatszámot gázelvéterkor/váltáskor.

A motorvezérő program frissítésre nem gondoltam, nem is tudtam, hogy csinálnak ilyesmit is.
A légkondi nem maradt bekapcsolva, ill. ha bekapcsolom, ha ki, az emelt fordulatszám marad.

Amit egyébként említesz, az az alapjárati fordulatszámnál, hideg motor esetén figyelhető meg, akkor 1-200 f.számmal magasabban pörög, ha plusz bekapcsolom a légkondit.

 

sasa, a miénk is XER, 1,6-os.

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, Scaevola írta:

A motorvezérő program frissítésre nem gondoltam, nem is tudtam, hogy csinálnak ilyesmit is.
A légkondi nem maradt bekapcsolva, ill. ha bekapcsolom, ha ki, az emelt fordulatszám marad.

Amit egyébként említesz, az az alapjárati fordulatszámnál, hideg motor esetén figyelhető meg, akkor 1-200 f.számmal magasabban pörög, ha plusz bekapcsolom a légkondit.

 

sasa, a miénk is XER, 1,6-os.

 

Valahol az Euro normák teljesítésénél van a kutya elásva, ezzel a kitartott (vagy kissé még meg is emelkedő) fordulatszámmal igyekeznek az üzemanyag elégésének hatásfokát javítani. Lehet, hogy Neked valóban rátettek valami újabb szofvert, ami ezt tudja már. Úgy tudom a Z16XER eredetileg Euro 4-es volt, majd a teljesen vagy majdnem ugyanolyan A16XER már Euro 5-ös. Nyomozásaim során arra jutottam, hogy gyakorlatilag csak a szoftverben különböznek. Nekem pl. az A-s motorhoz egy bontóból származó Z-s ECU van, viszont a legújabb szofverrel. De mint írtam én is nehezen tolerálom ezt a kitartott fordulatszámot.

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, Scaevola írta:

Köszönöm a kimerítő választ, Sasa. :)
Akkor ezzel úgy fest, együtt kell élnünk.

Az enyém is ilyen az esetek nagy részében. Ritka, ha nem marad ott, de lehet, hogy csak elmélázok, és úgy tűnik, mintha "normálisan" visszaesik...:) De szerintem ez azért van, hogy kímélje a kuplungot. Így nem az alapjárati 800 ford/perc-ről kell "elérni" a kellő fordulatot, ezt "elvégzi" az autó....de lehet, hogy tök baromság...:-)....nekem az tűnt fel, hogy ha vissza váltok, (én olyan "motorosan" csinálom/csinálnám, kis gázfröccs, és mehet az egyel alacsonyabb fokozat..így gyakorlatilag oda "teszem" a fordulatot, ahová felpörögne, ha csak úgy összeengedném alapjáratról a kuplungot a kisebb sebességi fokozat miatt) nem mindig akarja úgy megcsinálni, ahogy elvárnám...:-)......valahogy ez az elektromos gázpedál nem az igazi...

Link to comment
Megosztás:

7 hours ago, Maybal írta:

Az enyém is ilyen az esetek nagy részében. Ritka, ha nem marad ott, de lehet, hogy csak elmélázok, és úgy tűnik, mintha "normálisan" visszaesik...:) De szerintem ez azért van, hogy kímélje a kuplungot. Így nem az alapjárati 800 ford/perc-ről kell "elérni" a kellő fordulatot, ezt "elvégzi" az autó....de lehet, hogy tök baromság...:-)....nekem az tűnt fel, hogy ha vissza váltok, (én olyan "motorosan" csinálom/csinálnám, kis gázfröccs, és mehet az egyel alacsonyabb fokozat..így gyakorlatilag oda "teszem" a fordulatot, ahová felpörögne, ha csak úgy összeengedném alapjáratról a kuplungot a kisebb sebességi fokozat miatt) nem mindig akarja úgy megcsinálni, ahogy elvárnám...:-)......valahogy ez az elektromos gázpedál nem az igazi...

Ezt örömmel hallom :), hogy másnak is problémás a váltás. Már kezdtem azt hinni, hogy én vagyok a botlábú, 30 év vezetési tapasztalat és 11 autó után. 8 hónapja hajtom a H Astrát, de még mindig nem szoktam meg teljesen. Ha nem figyelek oda meg-megcsúsztatom a kuplungot, így szerintem inkább kuplunggyilkos ez a megoldás. Bár lehet, hogy az én tárcsám már kopott egy kissé, mert eléggé fent fog (kb. felső egyharmad) és automatikusan már kb. középtájon adom a gázt, ahogy megszoktam 30év alatt.

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, sasa58 írta:

Ezt örömmel hallom :), hogy másnak is problémás a váltás. Már kezdtem azt hinni, hogy én vagyok a botlábú, 30 év vezetési tapasztalat és 11 autó után. 8 hónapja hajtom a H Astrát, de még mindig nem szoktam meg teljesen. Ha nem figyelek oda meg-megcsúsztatom a kuplungot, így szerintem inkább kuplunggyilkos ez a megoldás. Bár lehet, hogy az én tárcsám már kopott egy kissé, mert eléggé fent fog (kb. felső egyharmad) és automatikusan már kb. középtájon adom a gázt, ahogy megszoktam 30év alatt.

Szerintem ha egyszer ezt fejben összerakod, és odafigyelsz váltásoknál, akkor ez inkább előny.....szerintem ott a baj(amit már megfigyeltem), hogy ez az elektromos pedál úgymond addig nem reagál, amíg a benyomással el nem éred azt a fordulatot, ahol a motor jár. Van tempomatod? Próbáld ki, hogy a tartott sebességhez tartozó fordulatig olyan üresként nyomod a pedált, és ha a benyomással nagyobb fordulatot "kérsz" az elektronikától, akkor természetesen reagál. Persze ez is a dolga, csak a bowdenes megoldáshoz képest ez más érzést ad. Ott ugye azonnal érezni, hogy gázt adsz....

Amúgy nekem nem okoz gondot a váltás, én sportosabban használom az Astrát, így nem feltűnő, ha lenne ilyen. Meg már 4 éve családtag.....:-)

De valóban, még az első évben( talán 1,5) nekem is voltak ilyen megfigyeléseim, hogy valahogy olyan esetlen a váltás, mint a régebbi autóimon....

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, Maybal írta:

Szerintem ha egyszer ezt fejben összerakod, és odafigyelsz váltásoknál, akkor ez inkább előny.....szerintem ott a baj(amit már megfigyeltem), hogy ez az elektromos pedál úgymond addig nem reagál, amíg a benyomással el nem éred azt a fordulatot, ahol a motor jár. Van tempomatod? Próbáld ki, hogy a tartott sebességhez tartozó fordulatig olyan üresként nyomod a pedált, és ha a benyomással nagyobb fordulatot "kérsz" az elektronikától, akkor természetesen reagál. Persze ez is a dolga, csak a bowdenes megoldáshoz képest ez más érzést ad. Ott ugye azonnal érezni, hogy gázt adsz....

Amúgy nekem nem okoz gondot a váltás, én sportosabban használom az Astrát, így nem feltűnő, ha lenne ilyen. Meg már 4 éve családtag.....:-)

De valóban, még az első évben( talán 1,5) nekem is voltak ilyen megfigyeléseim, hogy valahogy olyan esetlen a váltás, mint a régebbi autóimon....

Lehet, hogy tényleg bennem (is) van a hiba. Több fórumon is megpendítettem a dolgot és egy-egy ember reagált hasonlóképpen, hogy hát tényleg van valami furcsaság a kuplung/gáz kezelésnél, de leginkább "user error"-nak minősítették a problémámat. A Totalcaron is van egy cikk, ahol a szakújságíró a kuplung fogáspontját furcsállja. Neked hol fog a kuplung? Nekem , mint írtam elég fent (felső harmad), nem tudom, hogy ez gyárilag így van-e, vagy készülhetek egy 100k körüli kiadásra.

Link to comment
Megosztás:

5 hours ago, sasa58 said:

Lehet, hogy tényleg bennem (is) van a hiba. Több fórumon is megpendítettem a dolgot és egy-egy ember reagált hasonlóképpen, hogy hát tényleg van valami furcsaság a kuplung/gáz kezelésnél, de leginkább "user error"-nak minősítették a problémámat. A Totalcaron is van egy cikk, ahol a szakújságíró a kuplung fogáspontját furcsállja. Neked hol fog a kuplung? Nekem , mint írtam elég fent (felső harmad), nem tudom, hogy ez gyárilag így van-e, vagy készülhetek egy 100k körüli kiadásra.

Ket dizel autot hasznalok rendszeresen, es bar nagyon kulonbozoek, semmi gondot nem jelent az egyikrol a masikra valtani, mert benne vannak a kezemben es a labamban a sajatossagaik.

Ha neha benzinesbe kell ulnom, eloszor teljes csod a gaz kezelese, indulaskor is :) De amikor tobb napig benzinessel mentem (raadasul pont egy H Astraval), akkor azert tudtam idomulni hozza, igy az valoban furcsa, ha honapok alatt sem sikerul megszokni...
 

Link to comment
Megosztás:

59 minutes ago, csaba66 írta:

Ket dizel autot hasznalok rendszeresen, es bar nagyon kulonbozoek, semmi gondot nem jelent az egyikrol a masikra valtani, mert benne vannak a kezemben es a labamban a sajatossagaik.

Ha neha benzinesbe kell ulnom, eloszor teljes csod a gaz kezelese, indulaskor is :) De amikor tobb napig benzinessel mentem (raadasul pont egy H Astraval), akkor azert tudtam idomulni hozza, igy az valoban furcsa, ha honapok alatt sem sikerul megszokni...
 

O.K. mondtam, hogy lehet kopott már a tárcsám és ezért vagyok ilyen béna. Ez a 11. autóm (Skoda 120-tól ,VW,  Mazda, Nissan, Opel Astra H,G stb.) és nem volt még hasonló gondom.

Egyébként nem is én vetettem fel a témát, legfeljebb kicsit  továbbfejlesztettem. :)

A benzines, amit Te vezettél az VVT-s volt (XER), új szofverrel? Mert nekem is volt 10 éve Astra H-m, Z14XEP motorral és az sem volt ilyen.

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, sasa58 írta:

Lehet, hogy tényleg bennem (is) van a hiba. Több fórumon is megpendítettem a dolgot és egy-egy ember reagált hasonlóképpen, hogy hát tényleg van valami furcsaság a kuplung/gáz kezelésnél, de leginkább "user error"-nak minősítették a problémámat. A Totalcaron is van egy cikk, ahol a szakújságíró a kuplung fogáspontját furcsállja. Neked hol fog a kuplung? Nekem , mint írtam elég fent (felső harmad), nem tudom, hogy ez gyárilag így van-e, vagy készülhetek egy 100k körüli kiadásra.

Nekem nem fent fog, szerintem jó....valahol az alsó 1/3 résznél....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, sasa58 írta:

O.K. mondtam, hogy lehet kopott már a tárcsám és ezért vagyok ilyen béna. Ez a 11. autóm (Skoda 120-tól ,VW,  Mazda, Nissan, Opel Astra H,G stb.) és nem volt még hasonló gondom.

Egyébként nem is én vetettem fel a témát, legfeljebb kicsit  továbbfejlesztettem. :)

A benzines, amit Te vezettél az VVT-s volt (XER), új szofverrel? Mert nekem is volt 10 éve Astra H-m, Z14XEP motorral és az sem volt ilyen.

Én a 2008-as 1.6XER-nél (fogalmam sincs milyen szoftveres) nem vettem észre ilyet. Inkább csak az a furcsa, hogy indításkor nem is nyomok gázt és mégis felpörög a motor és utána áll vissza alapjáratra. A dízelnél ilyen nincs.

Dízel és benzines kuplung és váltókezelése valóban más Ez nekem is feltűnik mikor átülök egyikből a másikba. De hamar egy-két kilométer alatt meg lehet szokni a szívó benzines lomhaságát. Induláskor nagyobb gáz, a fokozatokat jobban ki kell húzatni, nem szabad 2000 körül elváltogatni, stb...

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On ‎2016‎.‎01‎.‎03‎. at 22:09, krisztus írta:

Opel_Astra_H_1_4_Enjoy_Plus_12000Kmujsze

Erről a csomagtérhálóról tud valaki valamit?

 

Nekem van kb 8 éve. Kétfajta van. Ez az ülés mögé, és van rövidebb oldalra.

FlexOrganizer a neve. Opelnél (kereskedőnél) lehet rendelni. Itt vannak a rendelési számok:

FlexOrganizer oldalsó háló 1732838
FlexOrganizer hátsó háló 1732836

Nagyon praktikus. Folyamatosan használom. Ha nem kell, mert valamiér útban van, akkor egyszerűen kiakasztható.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

A csomagtér burkolatról. Sajnos más topicban nem kaptam választ rá: a fenti képen is látható kalaptartó egy-egy csap körül fordul el. Ha ezek benyomódnak, a bal oldalon visszatehető (ott nyitható a burkolat), de a jobb oldalon nem. ott hogyan tudom leszedni a burkolatot, hogy visszategyem a csapot?

Előre is köszönöm!

Módosítva : c_coupe
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.