Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

On ‎2016‎.‎03‎.‎04‎. at 21:46, csaba66 írta:

78.4 Nm :)

Teljesen komoly, ez szerepel a Z17DTH leirasaban, de ezt a csavart szerintem az esetek kevesebb, mint 1%-aban huzzak nyomatekra... Tablazatrol nem tudok, bar eppen ki lehetne gyujteni, de sok ertelme nincs, mert a cifrabb dolgoknal ugyis meg kell nezni a leirast.

A kerekcsavaroknal 110 Nm, az olajszuro kupakja 25 Nm, de egyiknek sincs akkora jelentosege, mint a hengerfej csavaroknal.

Gyertya 22Nm hideg hengerfejnél, ha jól emlékszem...

:)

Link to comment
Megosztás:

4 órája, Maybal írta:
4 órája, Maybal írta:

Sziasztok.  

Valamikor volt szó egy szélvédő ápoló nano vízlepergető sprayról.

Valaki be is linkelte, hol, milyet vett. Nem tudja valaki? Nem találom a bejegyzést......

 

Erre gondolsz? :)

https://www.google.hu/search?q=rainx&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjLvNqn-rXLAhWoK5oKHaXPDmIQ_AUIBygB&biw=1280&bih=897

Sok helyen lehet kapni, szerintem a legtöbb hipermarketben is van. Van több gyártónak is hasonló terméke. Én a "Rain off" nevezetűt próbáltam ki. A vizet jól lepergeti, de ha a törlővel törlök, irdatlanul ugrál és csikorog az üvegen. Alig vártam hogy lekopjon, pedig próbáltam lesikálni, de így is nehezen jött le. Többet nem használtam. Nekem nem jött be.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

4 órája, Cserenkov írta:

Erre gondolsz? :)

https://www.google.hu/search?q=rainx&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjLvNqn-rXLAhWoK5oKHaXPDmIQ_AUIBygB&biw=1280&bih=897

Sok helyen lehet kapni, szerintem a legtöbb hipermarketben is van. Van több gyártónak is hasonló terméke. Én a "Rain off" nevezetűt próbáltam ki. A vizet jól lepergeti, de ha a törlővel törlök, irdatlanul ugrál és csikorog az üvegen. Alig vártam hogy lekopjon, pedig próbáltam lesikálni, de így is nehezen jött le. Többet nem használtam. Nekem nem jött be.

Szia. Asszem ez az. :-)

Anno talán az ablaktörlőkről volt szó, vagy csak simán autó ápolásról, és valaki kiposztolt egy terméket. Ha ez az, akkor igen....:D

Szóval nem jött be......:(    a "csikorgást" én sem szeretem......

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök Mindenkit!

Tegnap elvittem az autómat vizsgára. Sikerült, de valamivel mégsem vagyok megelégedve.

A helyzet a következő:

Az előző műszaki érvényességi ideje: 2016. 04. 17. volt.

Tehát pontosan 1 hónappal előbb vittem el, abban a tudatban, hogy ezt az 1 hónapot nem veszítem el, hanem, hozzá adódik a következő 2 évhez, vagyis az új érvényességi idő: 2018.04.17. lesz.

Rosszul tudtam. Az új vizsga érvényessége: 2018. 03.17. lett, vagyis buktam egy hónapot.

A vizsgabiztos azzal indokolta, hogy „ezt adta a gép, ez egy központi rendszer, ő nem tud belenyúlni”.

Van erre valami szabály?

Köszönettel várom a hozzászólásokat:

                                                                       benkoa

Link to comment
Megosztás:

9 perce, Cserenkov írta:

 

Ezek szerint megint variáltak a szabályzáson... Régen is így volt, néhány éve volt csak ez a fix dátum 2 évente.

 

KöHÉM rendelet: 11. § (3a) „Ha az időszakos vizsgálatot a forgalmi engedély időbeli hatályának (műszaki érvényességi idejének) lejárta előtt legfeljebb 30 napon belül végzik, a forgalmi engedély hatályának megállapításánál a (3) bekezdésben meghatározott időtartamot nem az időszakos vizsgálat napjától, hanem a forgalmi engedély időbeli hatályának lejárta napjától kell számítani.”

Nem egy hónap, 30 nap! Március 31 napos :S

 

Módosítva : kisp113
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, gondolkodom krokodil emelő vásárlásán, mivel ugyan csak egy évben 2x kéne a gumik átcserélésekor, de akkor tök jó lenne, ha nem kéne kipakolnom a kocsit és tekernem az emelőt. Van krokodil emelővel tapasztalata valakinek? Én még csak a gyári emelőt használtam. A krokodilt a rendes gyári emelési ponton kell ugyanúgy alkalmazni, mint a gyárit, csak alulról megy a küszöbvashoz? Elég vékony betonréteg van a kocsibeállómon a gyári emelő alá mindig tettem falapot, hogy még véletlenül se szakítsa be a betont. Ezek mekkora felületen fekszenek fel? Úgy láttam, kerekük van, ezekre a kerekekre esik a nyomás?

Ilyet néztem ki, elég (talán túl) olcsó, nem értek hozzá, de nagyon sok helyen kapni:

Uj_Moller_krokodil_hidraulikus_emelo_2_t

Egy évben csak 2x kéne, jó lehet ilyen is?

Van egy tök más jellegű (lehet, h dilettáns) kérdésem: G astránál volt olyan, hogy lemerült az akku, utóbb kiderült, hogy a generátorból jövő kábel volt sérült. H-nál még nem volt ilyen, de az a kérdésem, hogyha a BC kiírja a 14,1-3 V-ot menet közben, akkor az a töltés tuti át is megy az akkuba? Magyarul lehet-e úgy rossz a kábel, hogy a töltést kiírja, de aztán mégis merül az akku. Ez egyelőre csak elméletben érdekel szerencsére.

Bocs, ha csak du. válaszolok, nem tudom, mikor jutok géphez.

Link to comment
Megosztás:

21 minutes ago, dsteel said:

Sziasztok, gondolkodom krokodil emelő vásárlásán, mivel ugyan csak egy évben 2x kéne a gumik átcserélésekor, de akkor tök jó lenne, ha nem kéne kipakolnom a kocsit és tekernem az emelőt. Van krokodil emelővel tapasztalata valakinek?

Van egy tök más jellegű (lehet, h dilettáns) kérdésem: G astránál volt olyan, hogy lemerült az akku, utóbb kiderült, hogy a generátorból jövő kábel volt sérült. H-nál még nem volt ilyen, de az a kérdésem, hogyha a BC kiírja a 14,1-3 V-ot menet közben, akkor az a töltés tuti át is megy az akkuba? Magyarul lehet-e úgy rossz a kábel, hogy a töltést kiírja, de aztán mégis merül az akku.

Emelo mukodik, tovabbi alatamasztas nelkul tilos a kocsi ala fekudni (de ez a gyari emelore is igaz), ritka hasznalat mellett nem latom, miert ne lenne jo a legolcsobb is. Az emelesi ponthoz ero felulet mas, mint a gyari emelonel, ott kell figyelni, esetleg egy kemeny gumi, vagy fa betetet rarakni, ha helybol nincs hozza. A betont a kerekeken at terheli, de azert igencsak gyenge beton az, ami egy szemelyautot ne birna ki...

Amit a BC kiir, az a kijelzore juto tapfeszultseg, azaz valamivel kisebb, mint az akkun levo feszultseg, igy mutatna, ha generator kabelevel lenne gond.

Link to comment
Megosztás:

40 perce, csaba66 írta:

Emelo mukodik, tovabbi alatamasztas nelkul tilos a kocsi ala fekudni (de ez a gyari emelore is igaz), ritka hasznalat mellett nem latom, miert ne lenne jo a legolcsobb is. Az emelesi ponthoz ero felulet mas, mint a gyari emelonel, ott kell figyelni, esetleg egy kemeny gumi, vagy fa betetet rarakni, ha helybol nincs hozza. A betont a kerekeken at terheli, de azert igencsak gyenge beton az, ami egy szemelyautot ne birna ki...

Amit a BC kiir, az a kijelzore juto tapfeszultseg, azaz valamivel kisebb, mint az akkun levo feszultseg, igy mutatna, ha generator kabelevel lenne gond.

OK, köszi a választ, nem akarok aláfeküdni, csak kerékcseréhez kell. Igen, úgy látom, kell valami betét, de alapvetően gondolom ott kell támasztani, ahol a gyárival is emelek. Lehet, hogy beruházok egy ilyenre, szerintem könnyebb lehet vele emelni, mint a gyárival, bár mégcsak nem is láttam ilyen emelőt élőben, nemhogy használtam volna.

Link to comment
Megosztás:

A Lidl-ben szokott lennei évente egy-két alkalommal ilyesmi krokodil emelő 7-8eFt-ért. Olyankor én is mindig el szoktam rajta gondolkozni, de eddig mindig sikeresen lebeszéltem magam róla. :)

Ami nem tetszik benne, hogy ami érintkezik az autóval az egy csupasz fém tányér. A fém a fémen érintkezés szerintem annyira nem tenne jót a gyári pvc korróziógátló rétegnek. Kéne bele valami gumi betét, hogy ne sértse fel, de úgy láttam hogy az nincs mellékelve hozzá. Egyébként gondolom ugyan azokon az emelési pontokon kell emelni ezzel is, hiszen a csápos emelő karjait is oda illesztik. És ott is szokott lenni gumi betét.

A töltéses kérdésedre pedig a válasz igen egyszerű: mérj rá egy multiméterrel az akkusarura! Ha eljut odáig a töltés, akkor nincs gond. Nálam néhány század volt eltéréssel ugyan az szokott lenni ott is, mint a szervizmenüben. Op-com viszont egy-két tizeddel többet mutat, mint a szervizmenü. Úgy látszik a diagnosztika máshol méri, nem a kijelzőnél és nem is az akkusarun, hanem közelebb a generátorhoz.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

2 órája, Cserenkov írta:

A Lidl-ben szokott lennei évente egy-két alkalommal ilyesmi krokodil emelő 7-8eFt-ért. Olyankor én is mindig el szoktam rajta gondolkozni, de eddig mindig sikeresen lebeszéltem magam róla. :)

Ami nem tetszik benne, hogy ami érintkezik az autóval az egy csupasz fém tányér. A fém a fémen érintkezés szerintem annyira nem tenne jót a gyári pvc korróziógátló rétegnek. Kéne bele valami gumi betét, hogy ne sértse fel, de úgy láttam hogy az nincs mellékelve hozzá. Egyébként gondolom ugyan azokon az emelési pontokon kell emelni ezzel is, hiszen a csápos emelő karjait is oda illesztik. És ott is szokott lenni gumi betét.

A töltéses kérdésedre pedig a válasz igen egyszerű: mérj rá egy multiméterrel az akkusarura! Ha eljut odáig a töltés, akkor nincs gond. Nálam néhány század volt eltéréssel ugyan az szokott lenni ott is, mint a szervizmenüben. Op-com viszont egy-két tizeddel többet mutat, mint a szervizmenü. Úgy látszik a diagnosztika máshol méri, nem a kijelzőnél és nem is az akkusarun, hanem közelebb a generátorhoz.

Pont most lesz valamikortól akciós a lidliben az emelő, kaptam hírlevelet és onnan jutott eszembe az egész :) Utána rákerestem, egyébként mennyi egy ilyen és 4-5 ezerért is vannak, ezért kérdeztem rá. Egyébként most elég sok autós cucc lesz akcióban, szeretem a cuccaikat, érdemes néha nézni a hírlevelüket. Szoktam műszerrel is mérni az akkut, mikor rádugom töltőre, mert vettem egy intelligens töltőt és érdekelt, ha fullos az aku, visszaejti-e a feszültséget, és konstatáltam, hogy szépen rááll csepptöltésre, ha tele van az akku. Úgy értettem, hogy a BC kijelzőjén lévő érték tuti-e az akku szempontjából, de ezek szerint igen.

Link to comment
Megosztás:

13 perce, dsteel írta:

Úgy értettem, hogy a BC kijelzőjén lévő érték tuti-e az akku szempontjából, de ezek szerint igen.

Általában igen. Eddig mindig annyi volt mindkét helyem, mikor rámértem.

Ezek a Lidlben kapható cuccok elég jók ár-érték arányban. Nem csak az autós dolgokra gondolok, hanem a barkács termékekre is. Nem véletlenül mernek rájuk 3 év garanciát vállalni. Milyen töltőd van? Nekem egy CTEK msx 5.0-s. Mióta megvan (~3 éve) szerencsére élesben még nem kellett használnom. De pl télen az ünnepekkor, mikor szabadságon vagyok és áll két hetet a mínuszokban az autó, a biztonság kedvéért rá szoktam tölteni. Nemrég vettem hozzá egy szivargyújtóba dugható adaptert. Régebben is nézegettem, hogy lehet hozzá ilyet kapni és pont egy olyan helyen jártam ahol elfogadható áron volt, így megvettem. Így már a motorháztetőt se kell felnyitni ha tölteni akarom. :)

Link to comment
Megosztás:

11 perce, Cserenkov írta:

Nemrég vettem hozzá egy szivargyújtóba dugható adaptert. Régebben is nézegettem, hogy lehet hozzá ilyet kapni és pont egy olyan helyen jártam ahol elfogadható áron volt, így megvettem. Így már a motorháztetőt se kell felnyitni ha tölteni akarom. :)

Ezt nem értem, szivargyújtón keresztül töltöd???

Link to comment
Megosztás:

13 perce, sasa58 írta:

Ezt nem értem, szivargyújtón keresztül töltöd???

Bár nem nekem címezted, de igen, lehet, nekem is van ilyen adapterem és működik a dolog, kipróbáltam, még ha zárva is van a kocsi, a szivargyújtó nincs áramtalanítva, tölti a kocsit. Csak kell a töltőnek egy ilyen adapter, nekem adtak hozzá. De én inkább fikre beraktam a motorházba egy szemes töltő adaptert, azt is adtak hozzá, a szivargyújtóig pont nem ér el a kábel, csak a motorházig :)

Szerk: nekem ilyen van, ehhez adtak adaptert:

Screen_Shot_2016-03-26_at_14.39.40_www.k

Módosítva : dsteel
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

25 perce, Cserenkov írta:

Általában igen. Eddig mindig annyi volt mindkét helyem, mikor rámértem.

Ezek a Lidlben kapható cuccok elég jók ár-érték arányban. Nem csak az autós dolgokra gondolok, hanem a barkács termékekre is. Nem véletlenül mernek rájuk 3 év garanciát vállalni. Milyen töltőd van? Nekem egy CTEK msx 5.0-s. Mióta megvan (~3 éve) szerencsére élesben még nem kellett használnom. De pl télen az ünnepekkor, mikor szabadságon vagyok és áll két hetet a mínuszokban az autó, a biztonság kedvéért rá szoktam tölteni. Nemrég vettem hozzá egy szivargyújtóba dugható adaptert. Régebben is nézegettem, hogy lehet hozzá ilyet kapni és pont egy olyan helyen jártam ahol elfogadható áron volt, így megvettem. Így már a motorháztetőt se kell felnyitni ha tölteni akarom. :)

Igen, tudom, hogy az van neked, nagyjából követlek :) Nekem a fent megnevezett van és 7végi autós vagyok, azért kellett.

Link to comment
Megosztás:

2 hours ago, sasa58 said:

Nem rossz, még nem is hallottam ilyenről. Vajon ugyanolyan hatásfokkal tölt, mint a hagyományos módszerrel?

Nem, mert esik valamekkora feszultseg a szivargyujto es az akku kozotti vezeteken, de ennek ilyen kis aramu toltoknel nincs tul nagy jelentosege. Ugyanez megov attol is, hogy kivagd a szivargyujto biztositekat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

17 órája, dsteel írta:

Igen, tudom, hogy az van neked, nagyjából követlek :) Nekem a fent megnevezett van és 7végi autós vagyok, azért kellett.

Ja, tényleg, rémlik, hogy már talán beszéltünk is róla. :) Sokszor nekem is áll a kocsi vasárnaptól péntekig, de egyelőre az akku elég jól bírja ezeket a szüneteket.

A töltőmhöz csak a szemes adapter és persze a csipeszes járt a gyári kezdő csomagban. A szemes nekem is fönt van fixen a sarun. a kábelvég meg szépen elfér az akku mellett mikor épp nincs használatba. Eddig én is mindig azon töltöttem. Az is kényelmesebb mint a csipeszezés, ez a szivargyújtós meg még inkább az.

 

15 órája, csaba66 írta:

Nem, mert esik valamekkora feszultseg a szivargyujto es az akku kozotti vezeteken, de ennek ilyen kis aramu toltoknel nincs tul nagy jelentosege. Ugyanez megov attol is, hogy kivagd a szivargyujto biztositekat.

Elméletileg igen. Lehet hogy nem 14,40V-tal tölt az akkusarun, mikor a program eléri a max. feszültségű szakaszt, csak 14,32-vel. (Legközelebb ha töltök vele, rá fogok mérni, mert engem is érdekel. :) ) Nem hiszem én se, hogy ennek nagy jelentősége lenne. Talán annyi hogy ~10 perccel később éri el a teljes töltöttséget. De nem szoktam lekapdosni róla a töltőt, mindig megvárom, hogy kijelezze a teljes töltöttséget és átváltson csepptöltésre. Egy éjszaka alatt általában ez meg is van. A szivargyújtóba ha jól rémlik 15A-es biztosíték van, de 10 biztosan. A töltőm max 5A-rel tud tölteni. Tehát semmi baja nem lesz a biztosítéknak. :)

 

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 25. at 7:36, dsteel írta:

Sziasztok, gondolkodom krokodil emelő vásárlásán .....

No csak óvatosan azzal az emelő vásárlással!

Sajnos én megszívtam. Megvettem a legolcsóbbat és amikor a combi autóm hátsó részét akartam megemelni, hamar rájöttem, hogy vihetem vissza :(

Az emelő nem emelt annyit, hogy a kerék elemelkedjen a földtől. Tehát nem elég a súlyhatár az emelési cm-re is figyeljetek!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.