Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Hello

Van egy Y20DTH G Astrám... Kitisztítottam a szívósort, összerktam csakhát ugye lelevegősödött az üzemenyagrendszerem...

Indítózással próbálkoztam(nem keveset) , hogy hátha beindul, de nem... Hogy tudom lelégteleníteni???

Próbáld gázpedálnyomással indítani. Ha beindul, tartsd egy fél percig 2000 fordulaton. Haveré sem akart beindulni, miután kifogyott az üzemanyag, aztán pedált nyomta, beindult. Pedált elengedte, leállt. Megint indítás pedállal, 10 másodperc 2000-en, pedált elengedve megint leállt. Újabb próba, fordulat tartása 30 másodpercig, utána már volt alapjárat is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hello

Van egy Y20DTH G Astrám... Kitisztítottam a szívósort, összerktam csakhát ugye lelevegősödött az üzemenyagrendszerem...

Indítózással próbálkoztam(nem keveset) , hogy hátha beindul, de nem... Hogy tudom lelégteleníteni???

CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE!!!!!

Kétemberes meló. Féktisztító spray. De csak nagyon óvatosan lehet ezzel a módszerrel indítani. Körültekintően. Az egyikőtök indítózik a másik finoman a szívócsőbe ködöli az anyagot. Arra NAGYON FIGYELJETEK, HA ELINDUL mivel ugye a féktisztítóval el fog, FEL FOG A MOTOR PÖRÖGNI 4-5000 fordulatra.

Mikor elindul a fordulat felfelé, aki fújta a féktisztítót azonnal befogja a levegő szívócsövet, a másik pedig leveszi a gyújtást AZONNAL. Nálam adagoló cserénél volt hasonló, 2-ikra elindult így a kocsi. Nyilván jót nem tesz az sem ha 15x így próbálod, de 1-2 től még nem lesz baja!

CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE!!!!!!!!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van valakinek tapasztalata Y20DTH motorban Mobil 3000 X1 5w40 olajjal?

Nemrég vásárolt kocsimban akarok olajat cserélni, ezt néztem ki.

Előre is köszi a válaszokat.

Én mióta a kocsit megvettem 25 ezer km-re már azóta egyfajta 10-40w olajat használok. 202 ezer van a kocsiban de eddig semmi baj nem volt vele.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Alapjáraton is volt kopogás, de elég halkan. Még ha túráztattam sem erősödött a hang. Leginkább terheléskor jött elő. Olyan volt mint ha a hajtókar ütögette volna a blokk oldalát. Minden váltáskor, mikor visszaesett a fordulat, halk csörgés szerű hanga volt.

Remélem én is hogy pozitív lesz a vége...

Valóban érdemes volt végignézni. Örülök, hogy vannak még ilyen szerelők akik segítenek ezeknek a hibáknak a rögzítésében, és nem csak a pénzt akarják lehúzni az emberről. Lassan ott tartok, hogy mindent amit tudok magam csinálok, mert az a biztos. Gondolok itt persze a kisebb javításokra. Sokan ferde szemmel néznek rám, mikor mondom, hogy az olajcsere periódus 10 000 km +- 500 km. Meg kell adni a motornak ami jár, másképp nem tudsz belőle kivenni. Azt nem tudom, hogy engem mi fogadna ha levenném a pakolást róla, de egyenlőre nem is akarom megtudni. :) Amíg nincs vele gond.

Az utat járd végig amíg tudod, de készülj arra, hogy hosszú lesz. Mindenképpen kell hozzá egy jó jogász, sok sok türelem és kitartás. De szerintem, és ez csak a magán véleményem, jobban jársz addig ha szerzel egy bontott motort, addig is tudj közlekedni, bár ha van másik kocsid és tudod mellőzni akkor teljesen mindegy. Sajnos vásárolni kocsit egyszerűbb, mint utánna ezeket a dolgokat érvényesíteni. Ez a világ már csak ilyen.

MÁS.

Megjött az OP-COM :) Remélem a héten üzembe tudom helyezni a tempomatot, illetve ki tudom lőni az EGR-t.

Link to comment
Megosztás:

Hello

Van egy Y20DTH G Astrám... Kitisztítottam a szívósort, összerktam csakhát ugye lelevegősödött az üzemenyagrendszerem...

Indítózással próbálkoztam(nem keveset) , hogy hátha beindul, de nem... Hogy tudom lelégteleníteni???

A fentebb leírt féktisztítós módszer a legegyszerűbb, és ha kreatív vagy, az egyedül is megy. A másik módszer a bikázással indítózás egyben kb fél percig, majd újra és újra. A harmadik a bevontatás magas sebességi fokozatban.

DE! Ha nem dolgozza ki magát az adagoló, akkor már haldoklik. Nekem a döglődő adagolóval jól ment, jól fogyasztott, nem füstölt, de ha levegős lett, 1-1,5 óra volt beindítani. Az új adagolóval most kitakarítottam a szívósort, majd 2x 10mp indítózás, és már járt is a motor.

Ha a fenti módszerekkel nem indul, akkor meghalt az adagoló. Az elektronika hal meg benne, de ennek mindig van mechanikai háttere, így az elektronika javítása ennél a típusnál nem megoldás, maximum átmenetileg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én nem tenném de van egy tuti módszer 2 ember kell!

1. Nyomócsöveket a porlasztónál kicsit fellazít.

2. Egyik ember önindítózik addig a másik figyeli hogy az összes hollandernél megjelenjen a gázolaj ha megjelent önindító álj.

3. Nyomócsöveket gyorsan visszahúz.

4. Indít és utánna nagy öröm közepette isznak valamit az egészségünkre. :)

CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE!!!!!

Kétemberes meló. Féktisztító spray. De csak nagyon óvatosan lehet ezzel a módszerrel indítani. Körültekintően. Az egyikőtök indítózik a másik finoman a szívócsőbe ködöli az anyagot. Arra NAGYON FIGYELJETEK, HA ELINDUL mivel ugye a féktisztítóval el fog, FEL FOG A MOTOR PÖRÖGNI 4-5000 fordulatra.

Mikor elindul a fordulat felfelé, aki fújta a féktisztítót azonnal befogja a levegő szívócsövet, a másik pedig leveszi a gyújtást AZONNAL. Nálam adagoló cserénél volt hasonló, 2-ikra elindult így a kocsi. Nyilván jót nem tesz az sem ha 15x így próbálod, de 1-2 től még nem lesz baja!

CSAK SAJÁT FELELŐSSÉGRE!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Én nem tenném de van egy tuti módszer 2 ember kell!

1. Nyomócsöveket a porlasztónál kicsit fellazít.

2. Egyik ember önindítózik addig a másik figyeli hogy az összes hollandernél megjelenjen a gázolaj ha megjelent önindító álj.

3. Nyomócsöveket gyorsan visszahúz.

4. Indít és utánna nagy öröm közepette isznak valamit az egészségünkre. :)

Ha megjelenik, az jó. De nekem a rossz adagolóval akkor sem indult. Ebben a módszerben az a jó, hogy ha látod, hogy csak csordogál, akkor baj van. Ha jól televágja a motorteret gázolajjal, akkor jó az adagoló, és indítható :)

Link to comment
Megosztás:

üdvözlet. a kérdésem a következö ., ma reggel elinditottam az autot egy kanyarnál kigyulladt az ABS lámpa utána meg az a lámpa amely egy tartály és benne fogaskerék . mit ill. miket jelentenek ezek ? ujrainditás után már nem jeleznek. y17 dt- röl van szó.

ERRE VALAKI.

Link to comment
Megosztás:

ERRE VALAKI.

Én csak igaz hogy ennyiben, de tudok segíteni hogy megtudd melyik lámpa mit is jelent :) Amúgy nekem is néha kivillan, szerelőnél azt mondta az emberke hogy az abs jeladó a szar méghozzá a kerékcsapággyal együtt cserélendő ami kb 50ezerre rúg :) És úgy döntöttem hogy ameddig csak havonta egyszer ha felvillan addig nem lesz cserélve, majd csak akkor ha folyamatosan világít a hibalámpa.

jelzes_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez volt. Kitakarítottam, "szépen" (82-lóerőshöz mérten) megy. Még egyszer nagyon köszönöm.

MAP erzekelo el van dugulva koromal es hejtelenul mer . Ez csak akkor erzekelheto mikor 2000 fordulat felet vagy a fordulatal. Ha lenti fordulatrol kezdi akkor lehet falts levegot sziv az uzzemanyag elatasi vonalon (ez meg ugy is szokot jellentkezni,hogy nehezen indul) , vagy az EGR-d ragad meg . Hibakod van ?

Link to comment
Megosztás:

Valóban érdemes volt végignézni. Örülök, hogy vannak még ilyen szerelők akik segítenek ezeknek a hibáknak a rögzítésében, és nem csak a pénzt akarják lehúzni az emberről. Lassan ott tartok, hogy mindent amit tudok magam csinálok, mert az a biztos. Gondolok itt persze a kisebb javításokra. Sokan ferde szemmel néznek rám, mikor mondom, hogy az olajcsere periódus 10 000 km +- 500 km. Meg kell adni a motornak ami jár, másképp nem tudsz belőle kivenni. Azt nem tudom, hogy engem mi fogadna ha levenném a pakolást róla, de egyenlőre nem is akarom megtudni. :) Amíg nincs vele gond.

Az utat járd végig amíg tudod, de készülj arra, hogy hosszú lesz. Mindenképpen kell hozzá egy jó jogász, sok sok türelem és kitartás. De szerintem, és ez csak a magán véleményem, jobban jársz addig ha szerzel egy bontott motort, addig is tudj közlekedni, bár ha van másik kocsid és tudod mellőzni akkor teljesen mindegy. Sajnos vásárolni kocsit egyszerűbb, mint utánna ezeket a dolgokat érvényesíteni. Ez a világ már csak ilyen.

MÁS.

Megjött az OP-COM :) Remélem a héten üzembe tudom helyezni a tempomatot, illetve ki tudom lőni az EGR-t.

Szia!

Ha szerelő kell ezt a brigádot csak ajánlani tudom!!!

Amúgy... Nagy duzzogva rendbe rakja a kereskedő. Muszáj neki! A PTK. 6 hónap garanciát ír elő számára!!!

Link to comment
Megosztás:

Valóban érdemes volt végignézni. Örülök, hogy vannak még ilyen szerelők akik segítenek ezeknek a hibáknak a rögzítésében, és nem csak a pénzt akarják lehúzni az emberről. Lassan ott tartok, hogy mindent amit tudok magam csinálok, mert az a biztos. Gondolok itt persze a kisebb javításokra. Sokan ferde szemmel néznek rám, mikor mondom, hogy az olajcsere periódus 10 000 km +- 500 km. Meg kell adni a motornak ami jár, másképp nem tudsz belőle kivenni. Azt nem tudom, hogy engem mi fogadna ha levenném a pakolást róla, de egyenlőre nem is akarom megtudni. :) Amíg nincs vele gond.

Az utat járd végig amíg tudod, de készülj arra, hogy hosszú lesz. Mindenképpen kell hozzá egy jó jogász, sok sok türelem és kitartás. De szerintem, és ez csak a magán véleményem, jobban jársz addig ha szerzel egy bontott motort, addig is tudj közlekedni, bár ha van másik kocsid és tudod mellőzni akkor teljesen mindegy. Sajnos vásárolni kocsit egyszerűbb, mint utánna ezeket a dolgokat érvényesíteni. Ez a világ már csak ilyen.

MÁS.

Megjött az OP-COM :) Remélem a héten üzembe tudom helyezni a tempomatot, illetve ki tudom lőni az EGR-t.

Y17DT-nél az EGR mechanikus módon üzemel, csak a vakolás segít. (Vákuum üzemelteti.)

Link to comment
Megosztás:

Na ezen is àtesteünk. Egy csomó kikristályosodott fagyàlló volt ott. Képeket teszek fel később. Nem egyszerű művelet az biztos.

Szerk: Az öröm korai volt, ma délelőtt megint tócsa a kocsi alatt.... :( Kezdődhet az egész előröl. Most már gyorsabban fog menni.. :)

Na akkor. Ma megint átestünk a dolgon. Gyári tömítés a csőcsonk alá, DE nem ott csepegett, hanem oldalt a merev csőnél, ott is kapott új gumigyűrűt.. A 12 év megtette a hatását a gumigyűrűn, majd mellékelek képet. Összerakva, vízzel feltöltve várjuk a holnap reggeli leállást, hogy kiderüljön csepeg vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Tehát ha simán levakolom, akkor annyi elég? Valaki írta korábban, hogy levakolás után dobta neki a hibakódot. Akkro most ez hogyan van?

Igen, csak le kell vakolni. Sokan lehúzzák az EGR-ről a vákuumcsövet, hogy ne működjön, meg az előtte lévő vákuumérzékelőről, azért dobja a hibát. Levakolod a kipufogó csonknál és nem megy a gáz a szelepre, az meg ott magának kinyithat-bezárhat.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

Kapcsolódok a levakolósdi témához.

Y17dtl-m marhán füstölt és néha olyan nyögve gyorsult...gondoltam megpróbálom az egr pucolást kipucoltam de semmi változás.Hát jó akkor megpróbálom levakolni nos a füstölés megszünt de maradt a gyorsulás maradt...

Link to comment
Megosztás:

Igen, csak le kell vakolni. Sokan lehúzzák az EGR-ről a vákuumcsövet, hogy ne működjön, meg az előtte lévő vákuumérzékelőről, azért dobja a hibát. Levakolod a kipufogó csonknál és nem megy a gáz a szelepre, az meg ott magának kinyithat-bezárhat.

Szia!

Milyen vastagságú lemezzel érdemes lezárni?

Link to comment
Megosztás:

Akkor levakolom. Ha nem megy, gyorsulással gond van, érdemes rendszert "tisztítani". Valami adalék egy tank gázolajhoz. És FORGATNI 2-ik 3-ik 4-ik fokozatban "fagyizni" mint a benzineseket. Mert a mindenféle helyen le tud kormolódni a rendszer.

MÁS:

Valaki aki már csinált utólagos tempomatot. Szédszedtem az ECU csatit, benn van mint a 3 vezeték, viszont az utastérben a kormány alatt nincs csatlakozó.

Hol keressem a vezetékek végeit???????? Meddig mennek el, hogy lehetne ezt kideríteni?

THX!

Link to comment
Megosztás:

Akkor levakolom. Ha nem megy, gyorsulással gond van, érdemes rendszert "tisztítani". Valami adalék egy tank gázolajhoz. És FORGATNI 2-ik 3-ik 4-ik fokozatban "fagyizni" mint a benzineseket. Mert a mindenféle helyen le tud kormolódni a rendszer.

MÁS:

Valaki aki már csinált utólagos tempomatot. Szédszedtem az ECU csatit, benn van mint a 3 vezeték, viszont az utastérben a kormány alatt nincs csatlakozó.

Hol keressem a vezetékek végeit???????? Meddig mennek el, hogy lehetne ezt kideríteni?

THX!

Szia!

A tűzfalon a biztosíték tábla mögött van egy nagy trapéz alakú csatlakozó. A motortér felőli oldalában benne van a vezeték az utastér felőliben már nincs. Angliából behozott G Astra Coupéból szedtem ki az utastér felőli csatlakozó oldalából a pineket vezetékkel együtt. Kifűztem a korbácsból a 3 szál vezetéket a másik végén ott volt a csatlakozó a tempomat kar csatijához. A tűzfali csatlakozó két oldalát egy kb. 5-6mmes csavar fogja össze. A motortérben a csatit a fékszervó dob és a kerékjárati ív között keresd.

Módosítva : Kombitomi
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

A tűzfalon a biztosíték tábla mögött van egy nagy trapéz alakú csatlakozó. A motortér felőli oldalában benne van a vezeték az utastér felőliben már nincs. Angliából behozott G Astra Coupéból szedtem ki az utastér felőli csatlakozó oldalából a pineket vezetékkel együtt. Kifűztem a korbácsból a 3 szál vezetéket a másik végén ott volt a csatlakozó a tempomat kar csatijához. A tűzfali csatlakozó két oldalát egy kb. 5-6mmes csavar fogja össze. A motortérben a csatit a fékszervó dob és a kerékjárati ív között keresd.

Na elkészült. Én az ECU-nál kötöttem be felül, szépen elrejtettem a 3 szál vezetéket. Működik!!! :)

EGR lefalazva, Kíváncsi vagyok mi lesz az eredménye.

Hja, közben a generátor diódasora is elhalálozott. 22 ezer a javítás. Most már okés lesz.

Viszont a hűtővizem megint visszahűl ha fűtök, termosztát mögött megint elmegy a víz. Szedhetem szét.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.