Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Én is ősszel (szeptember körül) lettem erre figyelmes. Ha kanyarodok vagy picit is megmozdítom a kormányt, halványodik minden.

Néztem a testcsatlakozásokat is, azok jónak tűnnek, nincs egyik se eloxidálódva.

Nekem lehet, hogy generátor lesz, mert nincs meg a 14,3V üresjárati fesz se...., csak 14,0-14,1 körül.

Pszaby neked nem ingadozik az alapjárat? Ha meleg, változik az alapjárat, ha rákapcsolok 10-15A fogysztót (lámpák), akkor nem.

(Bár a tied CDTI)

Link to comment
Megosztás:

Kössz skacok :D

Megvárom mi alakul ki. Bár most jobban belegondolva vagy generátor, vagy semmi. Nagyobb fogyasztót rákapcsolva csinálja.

Lehet tavasszal szétszedem egy karbantartásra.

Szerintem is generátor bibi lesz. Nekem nyaranta vagy két nyaranta ,mikor klíma szezon van ,rendszeresen elszólja magát a dióda sor. Már a kétszer cseréltem benne generátort,amiket előtte egyszer felújjítattam.. Legutóbb a szaki aki felújította állítása szerint erősebb 50A-os helyett 80A-os diódasort tett bele. Nem tudom igaz e nem látok bele de azóta jónak tűnik. Biztos van itt valaki, aki ért hozzá hogy igaz lehet e,

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy a 2,2 Dti-ben kettős tömegű lendkerék van? Egyik szerelő azt mondja sima a másik azt hogy kettős tömegű.... Valaki cserélt már innen közületek ilyet? Gondolom elég húzós az ára.

Köszönöm előre is a segítséget!!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy a 2,2 Dti-ben kettős tömegű lendkerék van? Egyik szerelő azt mondja sima a másik azt hogy kettős tömegű.... Valaki cserélt már innen közületek ilyet? Gondolom elég húzós az ára.

Köszönöm előre is a segítséget!!!

Úgy tudom évjáratfüggő. De álltalában azzal szerelték.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék hogy a 2,2 Dti-ben kettős tömegű lendkerék van? Egyik szerelő azt mondja sima a másik azt hogy kettős tömegű.... Valaki cserélt már innen közületek ilyet? Gondolom elég húzós az ára.

Köszönöm előre is a segítséget!!!

Én úgy tudom gastra-azafira még nem kettőstömegű y22dtrnél.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Y20DTH motornal a kovetkezo hibajelenseg lepett fel....most hogy hidegebb napok vannak,nem akar felmelegedni a motor-legalabbis muszer szerint.

Eddig ugyan lassacskan(5-6 km eltelte utan) de felmelegedett 80 celsius fokig.

Most se helyben,de tegnap meg egy 25 km-es Pestre bemenetelnel se erte el a 70 fokot. Futes van,jo meleg is a kocsiban de mintha mas szaga is lenne a kipufogo gaznak.

Letezik hogy a termosztat nyari es 60 fok kornyeken tartja a motort?

a kepen a mutato lathato uzemmeleg allapotban. (talan neha bekuszik a dupla rovatka koze)CAM00724__600_x_450__www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Y20DTH motornal a kovetkezo hibajelenseg lepett fel....most hogy hidegebb napok vannak,nem akar felmelegedni a motor-legalabbis muszer szerint.

Eddig ugyan lassacskan(5-6 km eltelte utan) de felmelegedett 80 celsius fokig.

Most se helyben,de tegnap meg egy 25 km-es Pestre bemenetelnel se erte el a 70 fokot. Futes van,jo meleg is a kocsiban de mintha mas szaga is lenne a kipufogo gaznak.

Letezik hogy a termosztat nyari es 60 fok kornyeken tartja a motort?

a kepen a mutato lathato uzemmeleg allapotban. (talan neha bekuszik a dupla rovatka koze)CAM00724__600_x_450__www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

y17dt-ben tempomatra gerjedtem, van kuplungkapcsoló,4vezetékes féklámpakapcsoló,de a csatit az indexnél nem találom...burkolatokat lebontotottam,az indexre menő csokin 6 vezeték megy,a többi akkor holvan?(2002,caravan)

Módosítva : paparelli
Link to comment
Megosztás:

Helló! A kormány alatti kábel kötegben van visszahajtva. Nekem is így volt, csak tettem bele tempos kapcsolót összedugtam és már működött is.

és akinek nincs az mit csináljon mert én már 2x, felforgattam a korm. alatti kábelköteget és nem találtam.

Link to comment
Megosztás:

és akinek nincs az mit csináljon mert én már 2x, felforgattam a korm. alatti kábelköteget és nem találtam.

ez ismerös,erre én is várom a választ.. <_<Kuplungomba kapcsoló bent van,féklámpa kapcsoló 4 vezetékes...én már lebontottam a 2 kormányburkolatot+also burkolatot a pedáloknál de nem látok semmit :(

Link to comment
Megosztás:

ez ismerös,erre én is várom a választ.. <_<Kuplungomba kapcsoló bent van,féklámpa kapcsoló 4 vezetékes...én már lebontottam a 2 kormányburkolatot+also burkolatot a pedáloknál de nem látok semmit :(

Nálam is ez a szitu. 2004 áprilisi az autó németországi összeszerelés alvázszám alapján. A fentebb linkelt leirásban asszem meg van melyik lábakra kell az ecu-nál rákötni a csatit utólag. De ha nem akkor kijavítanak :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

és akinek nincs az mit csináljon mert én már 2x, felforgattam a korm. alatti kábelköteget és nem találtam.

ez ismerös,erre én is várom a választ.. <_<Kuplungomba kapcsoló bent van,féklámpa kapcsoló 4 vezetékes...én már lebontottam a 2 kormányburkolatot+also burkolatot a pedáloknál de nem látok semmit :(

Nálam is ez a szitu. 2004 áprilisi az autó németországi összeszerelés alvázszám alapján. A fentebb linkelt leirásban asszem meg van melyik lábakra kell az ecu-nál rákötni a csatit utólag. De ha nem akkor kijavítanak :)

2db idézettel feljebb szúrtak be egy linket ott van miként lehet bekötni a tempomatot, főleg ha hiányzik valami a verdából hozzá. ECU megfelelő lábaira vagyis szálaira kell bekötni a vezetékeket, utastérbe behúzni és a tempomatos kormánykapcsolóra rákötni. ECU-t felprogramozni és örülni :icon1:

Na de még egyszer egy kis segítség márkatársak által: DartthVödör munkája, illetve itt pedig gezoli munkáját olvashatjátok!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Tempomat:

Nekem is benn volt a kuplung és a fékpedál kapcsoló is. Ha van ELM327 vagy OP-COm akkor meg tudod nézni, hogy be is van-e kötve az ECU-ba. Ha szerencséd van akkor inaktív, pedálnyomásra aktív feliratnak kell lennie. akkor már nem kell más, csak 3 szálat behúzni az ecu-tól, ha szerencséd van, vagy a tűzfalon lévő csatiól. A tempomat 4-ik vezetéke +12v gyújtáson, azt én a kuplung kapcsolóról vettem le.

Aztán OP-COM aktiválod a tempomatot és örülsz.

Vízhőfok: Ha nagyon nehezen melegszik ( Y17DT 8-10 km) akkor egyszerűen kiderítheted az okát. Mész 2-3 km-et leállsz és megnézed a vízhűtőre menő csöveket. Ha meleg valamelyik, akkor a termosztátod halott, VAGY nincs a termosztátod megfelelően a helyén. Én ezzel szívtam évekig. 3 termosztátot is cseréltem mire rájöttünk, hogy a víz nyomása zárt állapotban a hengerfejtől annyira elnyomja a termosztátot, ahol a víz "átszökik". Egyik termozstátomhoz sem adtak tömítést, így ki lett kenve tömítőpasztával és egyből jó lett. Tehát termó csere és paszta.

VAGY: Kartonozol. A hűtő elé beraksz egy kilyuggatott nagy kartonlapot. Így hamarabb bemelegszik.

Bár nekem mindig azt mondták, hogy jó autóhoz nem kell kartonlap, csak jó termosztát. :) A döntés a tiéd.

Egyébként is lassan melegszik a dízel, a benzineshez képest. Ezt meg kell szokni. ( ülésfűtéssel) :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Astra 2.0 dti sxi egyszer csak nem indult el miután az aksi jó,gázolaj mutató negyednél áll...izzitógyertyára gyanakodtam.

Vettem 4et egy vagyonért(61font)erre az egyik eltörött a másiknak elnyalódott a hatlapfejű része úgyhogy csak kettőt sikerült kicserélni,de ezekkel sem indul:-( a motor egyenletesen pörög.Lehet szerintetek adagoló a szerelő multkor rárakta a műszert a kocsira és azt mondta hogy 7-9száz font+350 font a munkadíj hát ennyiből veszek itt 2 autót.Valami 5let?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.