Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Szia gerzsenyi21

#6850 hsz.-ben a 343. oldalon Handbrake elég jól kivesézte mit kellene megnézni a te esetedben.

Üdv.

( még annyi, hogy a harmadik bekezdésnél írja:

"Harmadik körben ellenőrizni, hogy felül az ECU csatiban a hozzád közelebb esőben van-e gázolaj. Ha van akkor adagoló fejszelep csere." - na ez nem adagoló fejszelep, hanem előtöltés szabályozó szelep és az adagoló aljánál található. (Szívás kicserélni...) Amit itt többen adagoló fejszelepnek neveznek, annak az igazi neve üzemanyag mennyiség szabályozó szelep (ezt egyszerű cserélni) és az adagolón felül helyezkedik el, az a legnagyobb szelep, de ez csak az EDU-val van összeköttetésben. Amikor ez rossz akkor el sem indul az autó, és gyanús, hogy az EDU leégését ez okozza..... viszont az előtöltés szabályozó szelep hibája esetén elindul. de igazából csak a hidegindításban van szerepe.

Hát ne a nagy szelep legyen a gondod azt kívánom, viszont ha igen akkor EDU-javítás szerintem csak a mennyiségszabályozó cseréjével együtt...

Ehhez "Gyulán" van egy "tuti biztos szakember", aki ECU-t és EDU-t is profin rendberak ! ( 3 év garival ) Ezeken már túl vagyok, és nagyon jó lett a gép hála neki !)

Nem ijesztésnek írtam, átnyálaztam párszor a fórumot, nagyon sok tapasztalat, leírás és segítő ember van itt.

Köszönet érte minden érintettnek. Először azért egy "hozzáértőnek" kellene diagolni az autót...

Üdv.

Szia köszi a segitséget , megnéztem a csöveket de seholsem láttam a szivó ágon könnyezést.

A visszafolyó részben viszont 2 helyen is szivárgott . Levettem az ECU csatlakozót , gázolaj az nemvolt benne de elvan egy kicsit oxidálódva és 1-2 láb leis van benne törve . De az bennemaradt a csatlakozóban és igy visszatudtam rakni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek . Nemrég vásároltam egy Y17DT -s G astrát és nekem még nagyon új ez a motor ( előtte a német 68 le volt ). Az a problémám lenne az autóval ,hogy van amikor melegen nehezen indul be ,de van amikor szépen beindul melegen is. Reggel hidegen pöccre indul . Azt szeretném kérdezni töletek ,hogy mi lehet a probléma oka ? Ha valaki találkozott már ilyesmi hibával kérem segitsen . Elöre is köszönöm.

Szia!

Főtengely helyzet jeladó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

- talán érdekel valakit mire jutottam az y17dt - G Astrám, EDU - ECU - Immobilizer -és mennyiségszabályozó szelep ügyében.

a #6943 -as hozzászólásomnál írtam az EDU - ECU problémáról.

Ma sikerült összerakni a szekeret teljesen és igaz még eddig csak 12 Km-t mentem vele majd holnap már főpróba lesz hosszabb távon is.

Szóval, Márton Csaba (Gyulán) mint az előzőekben írtam "összehegesztette" nekem az ECU-t az immoval, és az újjávarázsolt EDU-val

.... (mivel az ECU is kinullázott minden adatot magából amikor az EDU szénné égett) ....

természetesen a mennyiségszabályozó szelep cseréjéhez is ragaszkodtam, nagyon egyszerűen ki lett cserélve az is.

Mikor összeállt a kép, hogy kész.... pöccre indult a motor, egy kicsit dadogott, kb.: 5 másodpercet mire kidolgozta az adagoló a levegőt és utána hagytuk melegedni üzem-melegre, majd meghajtottuk. Olyan a szekér mintha új lenne.

Csaba tudását és szakértelmét csak ajánlani tudom mindenkinek aki érintett.

Mielőtt visszaküldte a cuccot, próbapadon nyúzta, majd egy donor autón tesztelte napokig. ( mivel ez nálam nem egyszerű EDU gond volt csak..)

Amikor minden tuti biztos így kaptam meg egyben a komplett elektromos "agyat".

Üdv.

szia nekem megoldodott a pr. az adagoloelektronikába volt elszabadulva 1 kondi , megforrasztva és jó

Link to comment
Megosztás:

Emberek!!!! :)

Kész a gép!

Motorcsere (fűzött blokk) és a többi sallangok.

250ropi szia :(

És még a rángatás is, nem azt mondom, hogy kijött belőle, de alig észrevehető!!!

akkor nézesd meg az az egész elektronikáját a gépnek mert ez nem természetes

Link to comment
Megosztás:

Üdv

A múltkor írtam hogy nem műkszik a turbó az 1999-es X17DTL G Astrámba!

Ha olyan fordulaton mentem az autóval amikor be kéne kapcsolnia a turbónak, akkor nem kapcsol be viszont a motor check lámpa elkezd világítani, de ha egy két percig megint olyan fordulaton vagyok ahol alapból nem kell bekapcsolnia a turbónak akkor elalszik a motor check lámpa

Viszont másnap mentem vele és megint működött a turbó, motor check sem világított!

Szerelő ma rátette gépre de aemmit nem talált

Szerinte elektromos gondja lesz van ill volt!

Vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Üdv

A múltkor írtam hogy nem műkszik a turbó az 1999-es X17DTL G Astrámba!

Ha olyan fordulaton mentem az autóval amikor be kéne kapcsolnia a turbónak, akkor nem kapcsol be viszont a motor check lámpa elkezd világítani, de ha egy két percig megint olyan fordulaton vagyok ahol alapból nem kell bekapcsolnia a turbónak akkor elalszik a motor check lámpa

Viszont másnap mentem vele és megint működött a turbó, motor check sem világított!

Szerelő ma rátette gépre de aemmit nem talált

Szerinte elektromos gondja lesz van ill volt!

Vélemény?

Először is a turbo nem kapcsol, a turbinakerék mindig forog, azt a kipufogógáz működteti, terhelésre több gáz hajtja és felpörög, tehát nem kapcsol.

Ezen gondolatmenetet követve, ha a szerelőd ezt nem tudta elmagyarázni leegyszerűsítve akár, akkor én azzal kezdeném, hogy otthagyom és keresek valakit aki ért is hozzá. ;)

Link to comment
Megosztás:

Először is a turbo nem kapcsol, a turbinakerék mindig forog, azt a kipufogógáz működteti, terhelésre több gáz hajtja és felpörög, tehát nem kapcsol.

Ezen gondolatmenetet követve, ha a szerelőd ezt nem tudta elmagyarázni leegyszerűsítve akár, akkor én azzal kezdeném, hogy otthagyom és keresek valakit aki ért is hozzá. ;)

Ez a bekapcsol dolog szerintem pont azért terjedt el, mert a szerelők leegyszerűsítve magyarázzák el. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Voltam egy hibakód kiolvasáson a Csergőben. A vas 2.0 dth 16v Y20DTH.

Baj az volt,hogy kigyullad a hibajelző majd x-idő múlva elalszik,de amikor aktív a hibajelző rendesen megfogja a kocsit.

Hibamegállapítás eredménye a Vákuum szenzort kellene cserélni. Mondtak is rá rögtön egy 50-est.

Kérdésem az lenne hogy ez a vákuum szenzor hol található? Esetleg ezt hívják map szenzornak?

Egy fénykép sokat segítene róla ha lenne valakinek elfekvőben.

Segítségért előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

tisztelet . arra lennék kiváncsi hogy a tágulási tarályom belsejében olaj lerakodást találtam . mitöl lehet ? hogy lehet javitani? y17 dt-röl van szo.

Két esélyes:

- olajhűtő kilyukadt

- hengerfej tömítés, vagy repedés

Az olajba nincs víz? Nívópálcát kihúzod, vagy felül az olajbeöntőn nincs ilyen habos cucc?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Voltam egy hibakód kiolvasáson a Csergőben. A vas 2.0 dth 16v Y20DTH.

Baj az volt,hogy kigyullad a hibajelző majd x-idő múlva elalszik,de amikor aktív a hibajelző rendesen megfogja a kocsit.

Hibamegállapítás eredménye a Vákuum szenzort kellene cserélni. Mondtak is rá rögtön egy 50-est.

Kérdésem az lenne hogy ez a vákuum szenzor hol található? Esetleg ezt hívják map szenzornak?

Egy fénykép sokat segítene róla ha lenne valakinek elfekvőben.

Segítségért előre is köszi!

A hibakodot jo lenne ha tudnad. Mert ha MAP szenzorol beszelunk akkor lehet ,hogy meguszod csak egy takaritasal.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Voltam egy hibakód kiolvasáson a Csergőben. A vas 2.0 dth 16v Y20DTH.

Baj az volt,hogy kigyullad a hibajelző majd x-idő múlva elalszik,de amikor aktív a hibajelző rendesen megfogja a kocsit.

Hibamegállapítás eredménye a Vákuum szenzort kellene cserélni. Mondtak is rá rögtön egy 50-est.

Kérdésem az lenne hogy ez a vákuum szenzor hol található? Esetleg ezt hívják map szenzornak?

Egy fénykép sokat segítene róla ha lenne valakinek elfekvőben.

Segítségért előre is köszi!

Hali!

Nem tudom, a vákuum szenzor konkrétan mit takar Csergőéknék,

mert ilyen néven nincs szenzor. :-)

A jelenség egyébként tipikus.

Amikor világít a hibajelzés, akkor konkrétan le van tiltva a turbo, ezért érzed ezt,

hogy egy IFÁban ülsz.

Majdnem 100%, hogy tiszta retek a szívósort és a MAP szenzor

(ami ennek értelmében fals adatokat mér).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem tudom, a vákuum szenzor konkrétan mit takar Csergőéknék,

mert ilyen néven nincs szenzor. :-)

A jelenség egyébként tipikus.

Amikor világít a hibajelzés, akkor konkrétan le van tiltva a turbo, ezért érzed ezt,

hogy egy IFÁban ülsz.

Majdnem 100%, hogy tiszta retek a szívósort és a MAP szenzor

(ami ennek értelmében fals adatokat mér).

Egy próbát mindenképpen megér. Kipucolod a MAP-ot jó alaposan. Visszateszed a helyére. Mész vele. ha jó tapasztalataid vannak örülsz egy kicsit, aztán várod, hogy újra elkoszolódjon és megint kitakarítod.

Vagy rászánsz egy kis időt és a szívósort ahogy van kitakarítod EGR-rel mindennel együtt, aztán szépen vissza minden és az EGR-t meg lefalazod. Így megelőzheted a következő elkoszolódást.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nem tudom, a vákuum szenzor konkrétan mit takar Csergőéknék,

mert ilyen néven nincs szenzor. :-)

A jelenség egyébként tipikus.

Amikor világít a hibajelzés, akkor konkrétan le van tiltva a turbo, ezért érzed ezt,

hogy egy IFÁban ülsz.

Majdnem 100%, hogy tiszta retek a szívósort és a MAP szenzor

(ami ennek értelmében fals adatokat mér).

ne mán!

Ugyanezt a hibát produkàlta nemrég az enyém is egy X17DTL!!!!

Mire megnézettem addigra semmi hibakód nem volt és jelenleg nem tapasztalom a dolgot!

Egyik napról a másikra megszűnt, de dettó ez volt nekem is!

Jó tudni ezeket mert most lesz nagyszervíz a kicsikének

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:

rolland-Big Nose-Handbrake!

Köszönöm a gyors reakciót! :-) Hibakódot nem mondták meg,csak a számlát kaptam meg róla.

Igen rendesen elmegy az ereje akkor szegénynek. Én is sokat próbáltam Google keresőben de semmi eredmény.

Tudnátok segíteni a behatárolásában,hogy merre találnám meg a MAP szenzort? Valamint féktisztító megfelel e célra?

Köszönöm előre is.

Módosítva : oldwarrior
Link to comment
Megosztás:

Egy próbát mindenképpen megér. Kipucolod a MAP-ot jó alaposan. Visszateszed a helyére. Mész vele. ha jó tapasztalataid vannak örülsz egy kicsit, aztán várod, hogy újra elkoszolódjon és megint kitakarítod.

Vagy rászánsz egy kis időt és a szívósort ahogy van kitakarítod EGR-rel mindennel együtt, aztán szépen vissza minden és az EGR-t meg lefalazod. Így megelőzheted a következő elkoszolódást.

Hand.

Én továbbmennék.

MAP szenzor pucolás, próbakör és ha lényeges változás van, akkor azonnal szívósor takarítás.

te is tisztában vagy vele, hogy amikor a MAP nem kap levegőt,

akkorra a szívósor torka már csak fele (vagy kisebb) átmérőjű résen szuszog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok:

rolland-Big Nose-Handbrake!

Köszönöm a gyors reakciót! :-) Hibakódot nem mondták meg,csak a számlát kaptam meg róla.

Igen rendesen elmegy az ereje akkor szegénynek. Én is sokat próbáltam Google keresőben de semmi eredmény.

Tudnátok segíteni a behatárolásában,hogy merre találnám meg a MAP szenzort? Valamint féktisztító megfelel e célra?

Köszönöm előre is.

Fék tisztítóval nem sokra mész, csak egy fél napos dzsuvázással.

Benzin, gyökérkefe, miazmás.

Érdemes tanulmányozni az alábbiakat.

Eléggé kimeríti a témát.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.