Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Hi

Valaki meg tudjamondani hogy az x17dtl 1999-es g astrámban obd vagy obd2-es csatlakozó van?

Mert ki kellene olvasni a hibát

Szinte minden első indításkor felvillan a motor check lámpa de pár másodperc múlva el is alszik!

Menet közben is egyre gyakrabban jelenik meg a kis ikonoxska majd eltűnik!

Azt vettem észte hogy ha olyan 100-as tempóval megYek és kivillan a lámpa akkor erőtlen lesz az autó, ez max 1-2-3 percig tart aztán kialszik!

Valami elkotmolódásra gyanakszok! Lehetséges?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Klímával kapcsolatos kérdésem volna.

Egy 2003-as 2.2-es DTI Zafiráról volna szó.

A klíma hűtőközeg töltetére volnék kiváncsi.

Azt tudom hogy R134A, de a mennyiségét nem találom sehol.

A gépkönyv és egyebek nincsenek meg sajnos.

Tudnátok segíteni nekem?

Ezer köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Klímával kapcsolatos kérdésem volna.

Egy 2003-as 2.2-es DTI Zafiráról volna szó.

A klíma hűtőközeg töltetére volnék kiváncsi.

Azt tudom hogy R134A, de a mennyiségét nem találom sehol.

A gépkönyv és egyebek nincsenek meg sajnos.

Tudnátok segíteni nekem?

Ezer köszi!

http://www.opelforum.hu/topic/378-legkondicionalo-rendszer-klima-es-futorendszer/?p=891811

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kis gondom. Az alany egy Astra G kombi, x20dtl, 2000 évjárat.
Beindítom, elindulok, kivillan a check engine, nincs turbó.... odalépek neki, eltelik 5-10 mp és észhez tér... ha lelassítok, lámpa kivillan... turbó ismét luxus...
Hibakód olvasás: p0400.. elvileg egr szelep elment nyaralni...

szétszedtem megtakarítottam...semmi nem változott, ugyan úgy dobja a hibakódot...
kérdésem a következő.. megéri bontott EGR-t venni? vagy inkább új után gyártottat vegyek? sajnos a tárcám nem engedi az új gyárit 50k ért.

Köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Stia.

Először is ki kell deríteni hogy maga a szelep vagy a mágnesszelep adta e meg magát. Nekem az utóbbi volt és én megcseréltem a pillangószelepsor mágnesszelepével azóta tökéletes.

Sziasztok!

Lenne egy kis gondom. Az alany egy Astra G kombi, x20dtl, 2000 évjárat.

Beindítom, elindulok, kivillan a check engine, nincs turbó.... odalépek neki, eltelik 5-10 mp és észhez tér... ha lelassítok, lámpa kivillan... turbó ismét luxus...

Hibakód olvasás: p0400.. elvileg egr szelep elment nyaralni...

szétszedtem megtakarítottam...semmi nem változott, ugyan úgy dobja a hibakódot...

kérdésem a következő.. megéri bontott EGR-t venni? vagy inkább új után gyártottat vegyek? sajnos a tárcám nem engedi az új gyárit 50k ért.

Köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

Stia.

Először is ki kell deríteni hogy maga a szelep vagy a mágnesszelep adta e meg magát. Nekem az utóbbi volt és én megcseréltem a pillangószelepsor mágnesszelepével azóta tökéletes.

Szia. Köszönöm a tippet. Megcseréltem, most is jön a hiba. Kiszedtem az egr-t, megszívtam a csövet, semmi ellenállás nincs, mintha "át lenne szakadva"?!?!

Link to comment
Megosztás:

Szia. Akkor igen kilyukadt a membrán vagy új vagy bontott! Nem kell gyári ennek csak annyi a jelentősége hogy vákuumra nyitja a kipufogógáz visszavezetést.

Szia. Köszönöm a tippet. Megcseréltem, most is jön a hiba. Kiszedtem az egr-t, megszívtam a csövet, semmi ellenállás nincs, mintha "át lenne szakadva"?!?!

Link to comment
Megosztás:

Szia. Köszönöm a tippet. Megcseréltem, most is jön a hiba. Kiszedtem az egr-t, megszívtam a csövet, semmi ellenállás nincs, mintha "át lenne szakadva"?!?!

Falazd le, ha a hibakódot dobja, akkor kiütöd belőle és mész tovább. Nekem lassan 1 éve van lefalazva, és 3x ha dobta a kódot, akkor is csak huzamosabb autópálya tempónál.

Link to comment
Megosztás:

Szia hogy falaztad le nekem ahogy lehúzom róla a csövet egyből nyitja a wg szelepet és nem megy az autó csak szívó üzemmódban !?

Falazd le, ha a hibakódot dobja, akkor kiütöd belőle és mész tovább. Nekem lassan 1 éve van lefalazva, és 3x ha dobta a kódot, akkor is csak huzamosabb autópálya tempónál.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

van egy x17dtl 1999-es G Astrám

A gondom az volt vele, hogy emelkedőn, vagy emelkedőn+nagy sebesség 100km/h körül, vagy csak simán nagy sebességnél kivillan a mototr check lámpa! Van amikor el is tűnik szinte rögtön, de van hogy addig világít míg le nem állítom az autót és újra nem indítom.

Viszont ilyenkor, amikor a hiba fenn áll, akkor teljesen elmegy az autó ereje.

szerelő kiolvasta a hibakódot ami: P0400: kritikus rendszer meghibásodást írt ki

Szerelő azt mondta, hogy vákuum rendszerben lesz a gond valószínűleg.

annyit még megtett, hogy egy nyomás mérőt csatlakoztatott a vákuum szivattyú, vagy pumpához (bocs, de fingom nincs hogy hívják)

Azt mondta, hogy alapjáraton kevés (az nem tudom mennyi), de magasabb fordulaton okés.

Légmennyiség mérőt, (NEM MAP-ot ezt kiemelte), kéne ellenőrizni még, plusz az egész vákuum rendszert.

Ő ezt nem fogja megtenni, mert ilyenekre nem ér rá, így is van jól tejelő melója sok.

Szóval a lényeg ez lenne, illetve valaki tapasztalt már ilyet, mi lehet ez?

A másik gondom, képekben is csatolom.

Amikor méricskélt a szerelőm, akkor a képen látható vákuum csövet valószínűleg a lehúzáskor ill. vissza rakáskor felrepesztette, így vehetek egy újat, csak fingom nincs mi a pontos megnevezése:

A képek itt vannak: v33_www.kepfeltoltes.hu_.png
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

vagy itt:

http://kepfeltoltes.hu/150729/v33_www.kepfeltoltes.hu_.png

Link to comment
Megosztás:

Szia hogy falaztad le nekem ahogy lehúzom róla a csövet egyből nyitja a wg szelepet és nem megy az autó csak szívó üzemmódban !?

Nekem is ezt csinálja. Engem is érdekelne a lefalazás. Én azt olvastam, külföldi oldalakon, hogy nem is lehet lefalazni, csak ha ki van írva az ecuból az egr vezérlés. (elvileg nem lehet mindegyik motornál kiírni, az sem biztos, hogy ennél a motornál kitudják)

Módosítva : supermario
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Y17DT motorvezérlőről meg ehet állapítani, hogy a gyártás óta az van a kocsiban, vagy már cserélve lett?

Gonolok olyanra, hogy a vezérlő sorozatszáma és a motorszám esetleg alvázszám regisztrálva van alahol, és számítógépre dugva kiolvasható?

Szerelőnél volt a verda, eddig nagyon jól ment, odaúton még működött szépen, hazafelé már lomha.

Motorhoz nem kellett nyúlni, futómű javítás volt, de sajnos otthagytam éjszakára. Gyanítom, hogy a szerelő kicserélt benne valamit.

Aknára állva hagytam ott, és aknáról is hoztam el, tehát elvileg el sem let indítva. Nagyon érezhető a teljesítmény külömbség, más lett a motor hangja és járása, eddig sosem kormolt, most igen.

topyjo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Izzítógyertya csere elött állok. A BOSCH Duraterm-je nem jött be. A harmadik évet már nem bírta ki.

Melyiket preferáljátok inkább és főleg miért? Beru, NGK

Konkrétan Y 20 DTH motorhoz, de álltalában a többi dízelről is érdekelne a véleményetek.

Üdv!

Módosítva : Polapa
Link to comment
Megosztás:

A lefalazásról volt már korábban szó, de Y17DT-nél a kipufogó csonkról, ami megy az EGR-hez csövet kell lefalazni. Egy tömítést kell gyártani az ott található lyukas tömítés alapján, természetesen lyuk nélkül. Beteszed a helyére és kész. AZ EGR ugyan úgy működik, csak épp nem vezet vissza semmit a szívósorra. Nem nagy varázslat.

Dobálgatni fogja, hogy nem megfelelő a nyomás, de kiütöd a kódot és kész. Figyelmen kívül hagyható.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Opel Astra g 1.7 cdti 80 le. autot vettem 2 hete. Az autó jól működik,de hidegen az alapjárat kb2. percig ingadozik utánna szép a járársa. illetve üres járatnál kövér gáz kb 3000 fordulatnál úgy kormol (feketét)hogy nem lehet látni mögötte, ugyan ez a jelenség menet közben is. a motor hibat néha jelzi ráolvastak a turbo töltés mennyiségmérő szenzort hozta hibanak, ez okozhatja a fenti hibát?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Opel Astra g 1.7 cdti 80 le. autot vettem 2 hete. Az autó jól működik,de hidegen az alapjárat kb2. percig ingadozik utánna szép a járársa. illetve üres járatnál kövér gáz kb 3000 fordulatnál úgy kormol (feketét)hogy nem lehet látni mögötte, ugyan ez a jelenség menet közben is. a motor hibat néha jelzi ráolvastak a turbo töltés mennyiségmérő szenzort hozta hibanak, ez okozhatja a fenti hibát?

Szia,

Én első körben kipucolnám a turbónyomás érzékelő szenzort ami a szívórészben van (szerintem ugyanaz mint amire neked a hibát dobta). 1 csavar fogja és relatíve könnyű is hozzáférni.

Csatolok két képet, hogy kb. hol van:

P1000426_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

IMG_20141231_141857_www.kepfeltoltes.hu_

Aztán ha már arra jártok, nem sokkal mellette levenném és kipucolnám az egr szelepet és fojtószelep is (ez már nagyobb meló, mert sok mindent le kell bontani).

Módosítva : pszaby
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.