Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Szevasz.

A szivo csonkba van a vezérlés felöl,egy fekete kiss kocka alaku egy vezeték megy rá , egy 6-os csavar fogja ,a csavart kiveszed és oldal irányba mozgatva kihuzod az érzékelőt.A vezetéket leveszed és tisztitó sprével letakaritod egy kiss furat van benne és ovatosan kifujni gyenge levegovel.

Köszönöm igy lealább megtaláltam ezt a drágaságot. Nem találtam pont ennek a csatlakozónak a helyét igy már meg van, rá dugtuk és okés is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ujjab kérdésem van. Már régóta ki írja a napi kilóméretszámláló helyén inditáskor azt hogy INSP ez mit jelen, hogy lehet megszüntetni.

Azt, h szervizbe kell(ene) menned. Mivel én nem márkaszervizbe járok,magam tüntetem L a feliratot. Ehhez az egyszerű módszer: mielőtt elfordítod az indítókulcsot, nyomd le a napi kilométerszámláló gombot, tartsd úgy, adjál gyújtást és legalább 3 mp-ig tartsd úgy,utána eltűnik. Ja, és azért menj néha szervizbe :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Y17TD tipushibákat szeretném megtudni, tudna benne valaki segiteni, amit eddig tudok : - olajszivattyú csavar lelazulás

- adagoló elektronika

- adagolón TCV szelep átereszt

- gyakori hiba: főtengely jeladó

- belső utastérben "áll" a viz, tömités csere radiátornál

Ezeket tudtam igy összeszedni a fórumról, nem tudom a klimával kapcsolatban van-e tipus hiba?

Ha valami kimaradt hozzáfűznétek.

Nem is ártana motorkód szerint összegyűjteni a tipushibákat, vásárláskor is nagy segitség lenne, de sajnos én nem ismerem ezeket a dolgokat

Sziasztok

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Y17TD tipushibákat szeretném megtudni, tudna benne valaki segiteni, amit eddig tudok : - olajszivattyú csavar lelazulás

- adagoló elektronika

- adagolón TCV szelep átereszt

- gyakori hiba: főtengely jeladó

- belső utastérben "áll" a viz, tömités csere radiátornál

Ezeket tudtam igy összeszedni a fórumról, nem tudom a klimával kapcsolatban van-e tipus hiba?

Ha valami kimaradt hozzáfűznétek.

Nem is ártana motorkód szerint összegyűjteni a tipushibákat, vásárláskor is nagy segitség lenne, de sajnos én nem ismerem ezeket a dolgokat

Sziasztok

A szélvédő mögött a müszerfalon zörög a légbefuvó rács.

ECU "gázolajat termel":lol: (TCV átereszt)

Speciel nekem több tipushiba nem volt (rem. nem is lesz)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Y17TD tipushibákat szeretném megtudni, tudna benne valaki segiteni, amit eddig tudok : - olajszivattyú csavar lelazulás

- adagoló elektronika

- adagolón TCV szelep átereszt

- gyakori hiba: főtengely jeladó

- belső utastérben "áll" a viz, tömités csere radiátornál

Ezeket tudtam igy összeszedni a fórumról, nem tudom a klimával kapcsolatban van-e tipus hiba?

Ha valami kimaradt hozzáfűznétek.

Nem is ártana motorkód szerint összegyűjteni a tipushibákat, vásárláskor is nagy segitség lenne, de sajnos én nem ismerem ezeket a dolgokat

Sziasztok

Ez Astra G típushiba, mint ahogy az olajhűtő átlukadása is. Nem értem, hogy hoztad összefüggésbe dízel mivoltával.

:lol: Ilyen típusszámot (Y17TD) honnét vettél?

Link to comment
Megosztás:

Ez Astra G típushiba, mint ahogy az olajhűtő átlukadása is. Nem értem, hogy hoztad összefüggésbe a dízel mivoltával. olajhűtő

:lol: Ilyen típusszámot (Y17TD) honnét vettél?

Motorkód akart lenni de most látom a T és a D felcserélődött, arra gondoltam, hogy nem biztos, hogy ugyan azok a tipushibák jellemzőek egyes motorokra, ezért akartam motorkód szerint összegyűjteni a hibákat.

Link to comment
Megosztás:

Azt, h szervizbe kell(ene) menned. Mivel én nem márkaszervizbe járok,magam tüntetem L a feliratot. Ehhez az egyszerű módszer: mielőtt elfordítod az indítókulcsot, nyomd le a napi kilométerszámláló gombot, tartsd úgy, adjál gyújtást és legalább 3 mp-ig tartsd úgy,utána eltűnik. Ja, és azért menj néha szervizbe :lol:

Köszönöm, volt már ilyen csak akkor a szervízbe eltüntették, de nem szivesen járok márkaszervizbe az anyagiak miatt, a szomszéd faluban a szerelő ugyanolyan jól megcsinál rajta mindent, vagy még jobban, csak el is felejtettem neki mondani ezt az INSP dolgot, biztos ő is tudta volna, (vagy nem) de itt megkaptam a választ a kérdésemre. Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv véletlenül beleolvastam a fórumba azért véletlenül mert én megszabadultam tőle inkább hogy ne szívjak vele.

Nekem opel motoros volt és azon kívül hogy hülyére szívatott más bajom nem volt vele.Ha megteheted és van rá modod add el,vagy vegyél egy ugyanilyet kintről és rakosgassál át mindent jobban jársz ,sajna kevés a jó szaki. Üdv Kele

beszámítattam egy kereskedésben, meneküljön aki megveszi...

Link to comment
Megosztás:

A szélvédő mögött a müszerfalon zörög a légbefuvó rács.

ECU "gázolajat termel":lol: (TCV átereszt)

Speciel nekem több tipushiba nem volt (rem. nem is lesz)

Légbefúvó rács javítás: Körbe ablakszigetelő gumi, kisebb szilikon a fém patentbe. Már is nem zörög és nyikorog. Kipróbálhatod tépőzárral is, mert a fém fülekbe elfárad a műanyag és nem tart. Ugyan ez a középkonzolnál is jó. ( ablakszigetelő gumi).

Ezzel az olaj csavaros cuccal ráparáztam én is, a héten meg is nézetem. bár az enyémbe csak 80e van, de fő a biztonság.

Valaki tudja mennyibe kerül az adagolóba az a szelep, aminek a gumi cucca átszakad, és az ECU tócsát eredményezi? Arra gondoltam 100 000 körül kicserélem, akkor 200 000-ig nem lehet baja........ vagy független a használati időtől?

Link to comment
Megosztás:

Motorkód akart lenni de most látom a T és a D felcserélődött, arra gondoltam, hogy nem biztos, hogy ugyan azok a tipushibák jellemzőek egyes motorokra, ezért akartam motorkód szerint összegyűjteni a hibákat.

Sikerült elindítanod a lavinát! Csak úgy sorolják az általános Astra G hibákat. Vegyük már észre mit írt Antares cartárs! És azt is, hogy dízel topicban vagyunk!

Link to comment
Megosztás:

..nna szombaton rámentem az olajszivattyú csavar kérdésre..

Nem volt kis munka mert eléggé meg kellett bontanom a dolgokat (kb. mint vezérlés cseréhez) és így utólag összegezve teljesen fölöslegesen csesztem el a délutánomat :lol: , mert az az anya az életben nem lazult volna le, mivel egy hatalmas reccsenéssel lazult meg, ami azt jelenti rendesen meg volt húzva, DE!! nem hagyott nyugodni a dolog (írták itt többen is ,h lelazult, meg típushiba, megminden) és a saját magam megnyugtatására most atombiztosan meghúztam és még csavarrögzítőt is kenytem rá rendesen.

Link to comment
Megosztás:

..nna szombaton rámentem az olajszivattyú csavar kérdésre..

Nem volt kis munka mert eléggé meg kellett bontanom a dolgokat (kb. mint vezérlés cseréhez) és így utólag összegezve teljesen fölöslegesen csesztem el a délutánomat :lol: , mert az az anya az életben nem lazult volna le, mivel egy hatalmas reccsenéssel lazult meg, ami azt jelenti rendesen meg volt húzva, DE!! nem hagyott nyugodni a dolog (írták itt többen is ,h lelazult, meg típushiba, megminden) és a saját magam megnyugtatására most atombiztosan meghúztam és még csavarrögzítőt is kenytem rá rendesen.

Ezt borítékolni lehetett volna. :lol:

Semmi hibára utaló jel nem volt, mindössze annyi történt, hogy hallottál a csavar meglazulásának lehetőségéről. A jó iparos (nevezzük őt szakembernek) ellenőrzi az egész munkaterületet, nem csak a konkrét feladatra koncentrál.

Ha most valaki azt mondja, hogy egy ember kiugrott az emeletről és ráesett egy autóra, akkor mától minden emeletes ház előtt elhaladva kitör a frász? :(

Link to comment
Megosztás:

Ezt borítékolni lehetett volna. :lol:

Semmi hibára utaló jel nem volt, mindössze annyi történt, hogy hallottál a csavar meglazulásának lehetőségéről. A jó iparos (nevezzük őt szakembernek) ellenőrzi az egész munkaterületet, nem csak a konkrét feladatra koncentrál.

Ha most valaki azt mondja, hogy egy ember kiugrott az emeletről és ráesett egy autóra, akkor mától minden emeletes ház előtt elhaladva kitör a frász? :lol:

Sajnos a mai fogyasztói társadalomban, a szerelők nem tolonganak azért, hogy adott pénzért más munkákat is elvégezzenek. Szerény véleményem szerint, tisztelet a kivételeknek, sok olyan van aki ha egy típust elvisznek hozzá akkor ha már a motortérben matat, nem ellenőrzi a kritikus pontokat. Szal én mondom neki, hogy olajcsere. Ő megcsinálja kifizetem. De akkor ő már nem dugja rá kompira, esetleg, hogy megnézze van-e hibakód vagy nincs, mert azt nem mondtam neki. Nagyon kevesen vannak, ha csak a saját maszek dolgaimat mondom, akik egy munka elvégzésekor plusz dolgokat csinálnak.

Pl. kérnek egy OP telepítést. Akkro van aki feltolja az OP-t meg az illesztőket és kalács. Semmi extra, semmi több. Se acrobat, se winamp, se daemon semmi. Mert az illető NEM mondta. Szerény véleményem szerint ezek is az alap dolgok közé tartoznak.

Ez csak megítélés kérdése.

Ehhez az olaj csavarhoz:

Ha ez lelazulhat meg stb. Akkor miért nem rugós alátéttel, önzáró anyával, vagy egyéb fixálós módszerrel oldották meg a rögzítését. Bár foggalmam sincs, hogy milyen helyen van ez a cucc a vezérlésnél, de mé nem pöttyintettek a menet végére, vagy stb. azt akkor nem tud leesni.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos a mai fogyasztói társadalomban, a szerelők nem tolonganak azért, hogy adott pénzért más munkákat is elvégezzenek. Szerény véleményem szerint, tisztelet a kivételeknek, sok olyan van aki ha egy típust elvisznek hozzá akkor ha már a motortérben matat, nem ellenőrzi a kritikus pontokat. Szal én mondom neki, hogy olajcsere. Ő megcsinálja kifizetem. De akkor ő már nem dugja rá kompira, esetleg, hogy megnézze van-e hibakód vagy nincs, mert azt nem mondtam neki. Nagyon kevesen vannak, ha csak a saját maszek dolgaimat mondom, akik egy munka elvégzésekor plusz dolgokat csinálnak.

Pl. kérnek egy OP telepítést. Akkro van aki feltolja az OP-t meg az illesztőket és kalács. Semmi extra, semmi több. Se acrobat, se winamp, se daemon semmi. Mert az illető NEM mondta. Szerény véleményem szerint ezek is az alap dolgok közé tartoznak.

Ez csak megítélés kérdése.

Ehhez az olaj csavarhoz:

Ha ez lelazulhat meg stb. Akkor miért nem rugós alátéttel, önzáró anyával, vagy egyéb fixálós módszerrel oldották meg a rögzítését. Bár foggalmam sincs, hogy milyen helyen van ez a cucc a vezérlésnél, de mé nem pöttyintettek a menet végére, vagy stb. azt akkor nem tud leesni.

Kérlekszépen ez egy 10-es anya (nem normál menetes, talán 1,5x) ami rafkósan össze van öntve a sima alátéttel, és ennyi!

Biztosítás nuku!!

Hadd szopjon vele a paraszt ha lelazul!!

Vmi pirosas festékkel le van festve a mutter (talán rögzítő de nemhiszem)meg ami még picit kilóg a csavarból oszt jóccakát!

Majd töltök fel képeket a szerelésről.

U.e. van az adagoló bordáskerekénél is!

Link to comment
Megosztás:

Na ez a király, mikor van kép. :lol:

Nem lehet azt a muttert cserélni? akár egy önzárósra, akár egy rugós alátéttel, esetleg drasztikusabb módszerrel. Akár ilyen lecsavarodást gátló biztosító lemezt, vagy tovább fokozva, bár ahhoz elég rövidecske a csavar, átfúrni, lebiztosítani egy sasszeggel......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Életem első Opeljére pályázom egy 1.7 TDI 80 LE-s ISUZU motoros csodára :-) Mivel én IT és nem autós szaki vagyok ezért gondoltam próbálok pár infót szerezni. A típus hibákat látom mostanában össze gyűjtöttétek őket, ezek anyagilag milyen súlyúak, pl.: az említett anya leesése milyen meghibásodáshoz vezet, és mennyibe fáj a javítása? Vezérműláncot kell-e, ha igen milyen gyakran cserélni? Milyen időközönként ajánlott látogatást tenni szervízbe átnézetni a kocsit pl.: olajcsere, stb.? Első átnézetésre Budán hova lenne érdemes bevinni vásárlás előtt? Festékvastagság mérővel mérve milyen vastagság az ami elfogadható?

Előre is köszi minden hozzászólást!

Üdv.

Dreadnought

Link to comment
Megosztás:

Szia oggy! Jók a képek,de úgy látom hogy a többi csavar is ilyen fazonú és ugyanúgy lecsavarodhat mindeggyik nem ?Én, ha cserére kerül a sor, lehet, kicserélem őket önzáró műanyagbetétes anyákra,azok nem tudnak lecsavarodni!Rúgós alátétet is lehet talán alájuk rakni még, bár elég rövidek a menetek ahogy nézem.

Link to comment
Megosztás:

Szia oggy! Jók a képek,de úgy látom hogy a többi csavar is ilyen fazonú és ugyanúgy lecsavarodhat mindeggyik nem ?Én, ha cserére kerül a sor, lehet, kicserélem őket önzáró műanyagbetétes anyákra,azok nem tudnak lecsavarodni!Rúgós alátétet is lehet talán alájuk rakni még, bár elég rövidek a menetek ahogy nézem.

Műanyag betétes önzáróanyát sok helyre tennék, de ilyen helyre biztos hogy nem. A műanyag hőre meglágyul, biztos lehetsz benne hogy az fog a leghamarabb meglazulni.

Link to comment
Megosztás:

Műanyag betétes önzáróanyát sok helyre tennék, de ilyen helyre biztos hogy nem. A műanyag hőre meglágyul, biztos lehetsz benne hogy az fog a leghamarabb meglazulni.

Úgyám, bizonyám!!

A gyári anyát egy világért nem cserélném ki másikra!!

Csavarrögzítő!!

Ha az megköt (előtte alapos zsírtalanítás) akkor az jó (esetleg a leszedésével adódhatnak gondok).

Link to comment
Megosztás:

Szia oggy! Jók a képek,de úgy látom hogy a többi csavar is ilyen fazonú és ugyanúgy lecsavarodhat mindeggyik nem ?Én, ha cserére kerül a sor, lehet, kicserélem őket önzáró műanyagbetétes anyákra,azok nem tudnak lecsavarodni!Rúgós alátétet is lehet talán alájuk rakni még, bár elég rövidek a menetek ahogy nézem.

Köszi! Azért fényképeztem, hogy el tudjuk képzelni a problémás alkatrészt.

A másik hsz.-omban meg leírtam véleményem az önzáró mutterról, az adagoló anyája viszont jóval nagyobb és az alátje is más úgyhogy azzal nem foglalkoztam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.