Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sajnos erről a részről semilyen tudást sem gyűjtöttem. az isuzu y17dt nem hidrotőkés? Mintha régebben valami ilyesmit olvastam volna a fórumon.

Tök hagyományos. Nézd meg EPC-ben vannak hozzá állító lapkák. Nem igazán igényli az állítást, de ilyen futásteljesítmények után nem lenne rossz megnézni a sajátomat sem. A baj az, hogy nincs lelki erőm megint nyomócsöveket + ilyeneket leszedni. Talán majd télen amikor az ember unatkozik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

kis segítséget kérnék illetve véleményeket. Szeretnék venni egy 2000-es évjáratú 1,7 diesel G astrát. Találtam is egy szimpatikussat, nemrég hozták be Ausztriából. A kérdésem az, hogy ha a hűtővíz tartályba belenézek akkor eléggé koszos/olajos a víz. A srác azt mondta, hogy hűtővíz illetve az olajhűtő egy körön van vagy ilyesmi, szóval nem hengerfejes az autó csak át kell mosni a rendszert illetve cserélni vmit. Nem értek hozzá természetesen a héten beviszem szakszervízbe állapotfelmérésre de hátha tőletek is kapok egy két tippet, hogy mire figyeljek oda illetve mi lehet a probléma. A motor szépen jár nem ingadozik az alapjárat normálisnak fest az egész.

Köszönöm a jótanácsokat és a segítséget.

ÜDv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

kis segítséget kérnék illetve véleményeket. Szeretnék venni egy 2000-es évjáratú 1,7 diesel G astrát. Találtam is egy szimpatikussat, nemrég hozták be Ausztriából. A kérdésem az, hogy ha a hűtővíz tartályba belenézek akkor eléggé koszos/olajos a víz. A srác azt mondta, hogy hűtővíz illetve az olajhűtő egy körön van vagy ilyesmi, szóval nem hengerfejes az autó csak át kell mosni a rendszert illetve cserélni vmit. Nem értek hozzá természetesen a héten beviszem szakszervízbe állapotfelmérésre de hátha tőletek is kapok egy két tippet, hogy mire figyeljek oda illetve mi lehet a probléma. A motor szépen jár nem ingadozik az alapjárat normálisnak fest az egész.

Köszönöm a jótanácsokat és a segítséget.

ÜDv.

Olajhűtő és a hűtővíz egy körön van? Olajhűtőben olaj, vízhűtőben víz van. Nem lehetnek azok egymásban....(vagyis én így gondolom, de lehet valami gondja van annak a kocsinak)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

kis segítséget kérnék illetve véleményeket. Szeretnék venni egy 2000-es évjáratú 1,7 diesel G astrát. Találtam is egy szimpatikussat, nemrég hozták be Ausztriából. A kérdésem az, hogy ha a hűtővíz tartályba belenézek akkor eléggé koszos/olajos a víz. A srác azt mondta, hogy hűtővíz illetve az olajhűtő egy körön van vagy ilyesmi, szóval nem hengerfejes az autó csak át kell mosni a rendszert illetve cserélni vmit. Nem értek hozzá természetesen a héten beviszem szakszervízbe állapotfelmérésre de hátha tőletek is kapok egy két tippet, hogy mire figyeljek oda illetve mi lehet a probléma. A motor szépen jár nem ingadozik az alapjárat normálisnak fest az egész.

Köszönöm a jótanácsokat és a segítséget.

ÜDv.

ilyen az olajhűtője: olajhűtő, azaz itt nem a levegő hűti az olajat, mint a régebbi isuzuban, hanem víz. Ebben a hőcserélőben találkozik a víz+olaj, ettől lehet retkes a víz (ha átlyukad), de ettől függetlenül még lehet hengerfejes is. Én úgy venném meg, ha orvosolják a hibát. Le kell kötni róla a vízkört, aztán kimosni a rendszert, aztán úgy használni (nem hosszútávokat) Így kiderül, hogy az a baj, vagy sem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

kis segítséget kérnék illetve véleményeket. Szeretnék venni egy 2000-es évjáratú 1,7 diesel G astrát. Találtam is egy szimpatikussat, nemrég hozták be Ausztriából. A kérdésem az, hogy ha a hűtővíz tartályba belenézek akkor eléggé koszos/olajos a víz. A srác azt mondta, hogy hűtővíz illetve az olajhűtő egy körön van vagy ilyesmi, szóval nem hengerfejes az autó csak át kell mosni a rendszert illetve cserélni vmit. Nem értek hozzá természetesen a héten beviszem szakszervízbe állapotfelmérésre de hátha tőletek is kapok egy két tippet, hogy mire figyeljek oda illetve mi lehet a probléma. A motor szépen jár nem ingadozik az alapjárat normálisnak fest az egész.

Köszönöm a jótanácsokat és a segítséget.

ÜDv.

Szia,

semmi féleképp ne vedd meg, hadjad a fenébe. én ilyet vettem 156 e km-el. nem hajtottam bele 4000 km-t jött minden, nem akarom sorolni, a lényeg ezekbe már annyi km van, hogy lerohad róluk adagolótól a turbóig minden, rámegy a gatyád is. Nálam olajhűtő okozta az olajat, azt mondták ki van cserélve, elhittem, mert ismerős mondta, de hazudott, kereskedő, neki minden eladó. Különben én voltam a hibás, hadtam magam rábeszélni, első benyomásom az volt, ne is foglalkozzak az autóval. De bevizsgáltattam én is, utólag azt kell mondanom a szerelő aki bevizsgálta lópikulát nem értett hozzá (másik ismerős, aki álítása szerint nagyon jól ismeri ezt a típust, szóval jól kivagyok velük segítve), a típus hibákat sem tudta, valamint én rákérdeztem, hogy gyujtáskor nem kellene világítania a kulcsos autónak, azt mondta, nem mert nincs benne hiba, később mikor jöttek a gondok magam szedtem szét a műszerfalat, ki volt takarva fekete filc anyaggal. Na ennyit, én többet kereskedőtől autót nem veszek, csak garanciásat szalonból, ha nem lesz rá pénz, akkor magánszemélytől, szervízkönyveset.Remélem ezt majd a mostanit beszámolják, mert eladni, hogy fogom nem tudom.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motoros Astrába, kifeküdt a vezérlő elektronika ami a blokk ,tűzfal felöli oldalán van !

A kocsi emiatt rángat ,mint egy benzines ,amikor rossz a gyujtás, és néha meg is áll . Világit a MIL lámpa is. A tech azt mondta , hogy vezérlő elektronika !

Nem tudja valaki ,hogy lehet javítattni valahol és ha igen mennyire fájdalmas ? Vagy ki kell dobni .és egy újat venni ! Amit annyira nem szeretnék, mert elég húzós !

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motoros Astrába, kifeküdt a vezérlő elektronika ami a blokk ,tűzfal felöli oldalán van !

A kocsi emiatt rángat ,mint egy benzines ,amikor rossz a gyujtás, és néha meg is áll . Világit a MIL lámpa is. A tech azt mondta , hogy vezérlő elektronika !

Nem tudja valaki ,hogy lehet javítattni valahol és ha igen mennyire fájdalmas ? Vagy ki kell dobni .és egy újat venni ! Amit annyira nem szeretnék, mert elég húzós !

Keresd meg Wessz cartársat itt a fórumon! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget, ötletet szeretnék kérni egy Y17DT Astrával kapcsolatban.

Kb. két hónapja egy reggel elromlott a generátorom. Elvittem a kocsit egy közeli szervizbe, ahol levették és elküldték egy kimondottan generátorokat felújító céghez. Mivel a vízpumpa folyatott és a vezérműben is sok volt már ezért ezt is cseréltettem.

Az összeszerelést követően az autót mintha kicserélték volna, egyenetlen az alapjárat, nem igazán akar menni, mintha egy ponton elfogyna az erő, 1450-1500 között kevésbé intenzív gyorsítás mellett rángat és egyáltalán nem kormol semmilyen fordulaton sem. Bizonygatták, hogy nem rakták félre a vezérlést ezért ezt a lehetőséget annyiban hagytam. Hibakód olvasás -> nincs hiba. Következő ötletük: ki kell tisztítani a porlasztócsúcsokat. Semmi eredmény. Jött a sláger ötlet: elromlott az adagoló vezérlő. Mivel ezt ők már nem tudták javítani, elvittem egy helyre csak elektronikával foglalkoznak, ahol megerősítettek, hogy igen, "valószínűleg a 160V-os tüske utáni 12V nincs meg". Nem ez lett a hiba, állítólag 160V-nál valamivel kisebb feszültséget produkált, de javították. Nem javult meg az autó, viszont mintha nem rángatna már annyira durván. Újabb teszt, élőadatok -> EGR szeleppel lehet gond, mivel alapjáraton 75%-ot írt a gép (hibakód nincs). Leszereltem, kitisztítottam (ezt már magam csináltam). Azóta többször előfordult, hogy állandó terhelés mellet hibát jelez és vészüzemmódba áll. Kivillogtattam: 0400, ami az EGR (amit már kitisztítottam). Azóta egy újabb mágus is megnézte, aki az EGR vákuum szelepét javasolta cserére ill. szívósor tisztítást. (Ez még nem történt meg).

Az EGR vákuum szelepét le lehet valahogy tesztelni, hogy működik-e? Laikusként még arra gyanakszom, hogy talán nincs meg a megfelelő vákuum (a generátoron van a vákuumszivattyú, amit elvileg felújítottak, a csövek a helyükön vannak).

A dologban az a furcsa (valószínűleg csak számomra), hogy a generátor hiba előtt semmilyen gondja nem volt az autónak. Jól ment, jól reagált a gázadásra, rendben volt.

Előre is köszönök minden ötletet.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget, ötletet szeretnék kérni egy Y17DT Astrával kapcsolatban.

Kb. két hónapja egy reggel elromlott a generátorom. Elvittem a kocsit egy közeli szervizbe, ahol levették és elküldték egy kimondottan generátorokat felújító céghez. Mivel a vízpumpa folyatott és a vezérműben is sok volt már ezért ezt is cseréltettem.

Az összeszerelést követően az autót mintha kicserélték volna, egyenetlen az alapjárat, nem igazán akar menni, mintha egy ponton elfogyna az erő, 1450-1500 között kevésbé intenzív gyorsítás mellett rángat és egyáltalán nem kormol semmilyen fordulaton sem. Bizonygatták, hogy nem rakták félre a vezérlést ezért ezt a lehetőséget annyiban hagytam. Hibakód olvasás -> nincs hiba. Következő ötletük: ki kell tisztítani a porlasztócsúcsokat. Semmi eredmény. Jött a sláger ötlet: elromlott az adagoló vezérlő. Mivel ezt ők már nem tudták javítani, elvittem egy helyre csak elektronikával foglalkoznak, ahol megerősítettek, hogy igen, "valószínűleg a 160V-os tüske utáni 12V nincs meg". Nem ez lett a hiba, állítólag 160V-nál valamivel kisebb feszültséget produkált, de javították. Nem javult meg az autó, viszont mintha nem rángatna már annyira durván. Újabb teszt, élőadatok -> EGR szeleppel lehet gond, mivel alapjáraton 75%-ot írt a gép (hibakód nincs). Leszereltem, kitisztítottam (ezt már magam csináltam). Azóta többször előfordult, hogy állandó terhelés mellet hibát jelez és vészüzemmódba áll. Kivillogtattam: 0400, ami az EGR (amit már kitisztítottam). Azóta egy újabb mágus is megnézte, aki az EGR vákuum szelepét javasolta cserére ill. szívósor tisztítást. (Ez még nem történt meg).

Az EGR vákuum szelepét le lehet valahogy tesztelni, hogy működik-e? Laikusként még arra gyanakszom, hogy talán nincs meg a megfelelő vákuum (a generátoron van a vákuumszivattyú, amit elvileg felújítottak, a csövek a helyükön vannak).

A dologban az a furcsa (valószínűleg csak számomra), hogy a generátor hiba előtt semmilyen gondja nem volt az autónak. Jól ment, jól reagált a gázadásra, rendben volt.

Előre is köszönök minden ötletet.

Üdv.

Nem lehet, hogy neked is a vezérlést 'elrakták'? Hiába bizonygatják.... :lol:

Az 1.6-os topicban valószínű egy srác így járt...

Mert gyanús, hogy előtte nem volt vele gondod.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy neked is a vezérlést 'elrakták'? Hiába bizonygatják.... :lol:

Az 1.6-os topicban valószínű egy srác így járt...

Mert gyanús, hogy előtte nem volt vele gondod.

Lehet... Azt gondolom, hogy durvább jelenségekkel járna, mint az egyenetlen alapjárat. A kocsival lehet közlekedni, akár autópályán is, bár a csere óta zajosabb, "csattogósabb" a hangja.

Link to comment
Megosztás:

Lehet... Azt gondolom, hogy durvább jelenségekkel járna, mint az egyenetlen alapjárat. A kocsival lehet közlekedni, akár autópályán is, bár a csere óta zajosabb, "csattogósabb" a hangja.

1.6-os topicból idézek:

Sziasztok.

Egy hete, megadta magát a vizpumpa az autóban, nagyon felhangosodott, és csere történt.

Azóta ha gyorsitok padlógáznál, nem igazán akar ugy gyorsulni, mint elötte, és olyan furcsa subarus hangot ad.

Az lenne a kérdésem, hogy lehet hogy egy foggal el lett rakva a szíj, és azért ad ilyen hangot, vagy a gyujtó trafom haldoklik, bár szerintem erre lenne hibakód.

Járt már igy valaki? Valahogy egyszerü módon ki lehet deriteni, hogy a szíj jó helyen van?

Szóval lazán lehet, hogy nem jól rakták össze... A srácnak is el van rakva, volt aki előtte ugyanígy járt...

Link to comment
Megosztás:

1.6-os topicból idézek:

Sziasztok.

Egy hete, megadta magát a vizpumpa az autóban, nagyon felhangosodott, és csere történt.

Azóta ha gyorsitok padlógáznál, nem igazán akar ugy gyorsulni, mint elötte, és olyan furcsa subarus hangot ad.

Az lenne a kérdésem, hogy lehet hogy egy foggal el lett rakva a szíj, és azért ad ilyen hangot, vagy a gyujtó trafom haldoklik, bár szerintem erre lenne hibakód.

Járt már igy valaki? Valahogy egyszerü módon ki lehet deriteni, hogy a szíj jó helyen van?

Szóval lazán lehet, hogy nem jól rakták össze... A srácnak is el van rakva, volt aki előtte ugyanígy járt...

Értem, így akkor nekem is az lenne a kérdésem, hogy "Valahogy egyszerű módon ki lehet deríteni, hogy a szíj jó helyen van?", vagy csak ugyanakkora bontással, mint maga a csere?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget, ötletet szeretnék kérni egy Y17DT Astrával kapcsolatban.

Kb. két hónapja egy reggel elromlott a generátorom. Elvittem a kocsit egy közeli szervizbe, ahol levették és elküldték egy kimondottan generátorokat felújító céghez. Mivel a vízpumpa folyatott és a vezérműben is sok volt már ezért ezt is cseréltettem.

Az összeszerelést követően az autót mintha kicserélték volna, egyenetlen az alapjárat, nem igazán akar menni, mintha egy ponton elfogyna az erő, 1450-1500 között kevésbé intenzív gyorsítás mellett rángat és egyáltalán nem kormol semmilyen fordulaton sem. Bizonygatták, hogy nem rakták félre a vezérlést ezért ezt a lehetőséget annyiban hagytam. Hibakód olvasás -> nincs hiba. Következő ötletük: ki kell tisztítani a porlasztócsúcsokat. Semmi eredmény. Jött a sláger ötlet: elromlott az adagoló vezérlő. Mivel ezt ők már nem tudták javítani, elvittem egy helyre csak elektronikával foglalkoznak, ahol megerősítettek, hogy igen, "valószínűleg a 160V-os tüske utáni 12V nincs meg". Nem ez lett a hiba, állítólag 160V-nál valamivel kisebb feszültséget produkált, de javították. Nem javult meg az autó, viszont mintha nem rángatna már annyira durván. Újabb teszt, élőadatok -> EGR szeleppel lehet gond, mivel alapjáraton 75%-ot írt a gép (hibakód nincs). Leszereltem, kitisztítottam (ezt már magam csináltam). Azóta többször előfordult, hogy állandó terhelés mellet hibát jelez és vészüzemmódba áll. Kivillogtattam: 0400, ami az EGR (amit már kitisztítottam). Azóta egy újabb mágus is megnézte, aki az EGR vákuum szelepét javasolta cserére ill. szívósor tisztítást. (Ez még nem történt meg).

Az EGR vákuum szelepét le lehet valahogy tesztelni, hogy működik-e? Laikusként még arra gyanakszom, hogy talán nincs meg a megfelelő vákuum (a generátoron van a vákuumszivattyú, amit elvileg felújítottak, a csövek a helyükön vannak).

A dologban az a furcsa (valószínűleg csak számomra), hogy a generátor hiba előtt semmilyen gondja nem volt az autónak. Jól ment, jól reagált a gázadásra, rendben volt.

Előre is köszönök minden ötletet.

Üdv.

szia,

Én is így jártam, azóta sincs meg az erő, max sebesség 140 km/h, nem tudom mit b_sztak el rajta, mikor kicserélték a vezérszíjat, de azóta sem sikerült rendbe hoznia senkinek, nincs erő adagoló csere, elektronikák javítása , szívósor takarítás stb. most a szelephézagoknál tartok, de nem tudom mikor lesz belőle valami, az enyém se kormol, de nem is megy

Link to comment
Megosztás:

szia,

Én is így jártam, azóta sincs meg az erő, max sebesség 140 km/h, nem tudom mit b_sztak el rajta, mikor kicserélték a vezérszíjat, de azóta sem sikerült rendbe hoznia senkinek, nincs erő adagoló csere, elektronikák javítása , szívósor takarítás stb. most a szelephézagoknál tartok, de nem tudom mikor lesz belőle valami, az enyém se kormol, de nem is megy

Ezek szerint Neked nem a vezérlést rakták össze rosszul.(?)

(Volt egy BMW a családban, amit ténylegesen egy foggal elcsúszva szereltek össze, de az még 80-ra sem tudott akkor felgyorsulni.)

Angol Vauxhall fórumon olvastam, hogy a turbó nyomás szelep, (ami elvileg ugyanolyan, mint az egr szelep vezérlő), ha nem működik megfelelően, akkor a vezérlés visszavesz az üzemanyagból. Lehet, hogy ez hülyeség, de ugye ez sem megy és nem is kormol. Lehet, hogy nem elegendő a vákuum, amit a szivattyú előállít?

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint Neked nem a vezérlést rakták össze rosszul.(?)

(Volt egy BMW a családban, amit ténylegesen egy foggal elcsúszva szereltek össze, de az még 80-ra sem tudott akkor felgyorsulni.)

Angol Vauxhall fórumon olvastam, hogy a turbó nyomás szelep, (ami elvileg ugyanolyan, mint az egr szelep vezérlő), ha nem működik megfelelően, akkor a vezérlés visszavesz az üzemanyagból. Lehet, hogy ez hülyeség, de ugye ez sem megy és nem is kormol. Lehet, hogy nem elegendő a vákuum, amit a szivattyú előállít?

Első körben szerintem nézd meg a vezérlést, hogy jól van-e, az a legegyszerűbb, és legvalószínűbb. Mivel előtte nem volt vele probléma, csak miután a vezérlést megbontották.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.