Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

nálam is így kezdődött :D

2 generátor javítás 2 önindító javítás és most parkol a kocsi vagy júniusig

vezérlő van másik már de még valami tekercs kell vagy mi 80E de ha már szétkapnak mindent akkor vezérlés és a hosszbordás szíj készlet csere

pontos nevet dobna valaki hogy milyen szelep szokott csepegni az adagolón vagy esetleg valami linket köszi

Szia, az un. TCV szelep szokott átengedni, ez az előtöltésért felelős, az adagoló alján van sárgás csatlakozóval, nem látható ha az adagoló fel van szerelve, viszont az EDU -val általában a fejszelepet szokták cserélni, ez az adagoló tetején van, alatta indulnak ki a nyomócsövek a hengerekhez. Igazándiból nem nagyon jellemző, hogy tönkre megy, inkább csak a vezérlő. Sajnos mindkettő ára legalább 60000 ft-tól indul.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! tudna nekem valaki segiteni,hogyan deritsem ki hogy a tempomat kivan-e építve.

2001 dizel g astrám van.

Az már elektromos gázos, ugye?

Akkor olvasgasd el az alábbi leírást (sajna angolul van), ebben benne van hogy minek kell meglennie az autódban ahhoz hogy be tudd szerelni a tempomatot:

http://www.astraownersclub.com/documents/technical/cruise.pdf

Link to comment
Megosztás:

sziasztok! tudna nekem valaki segiteni,hogyan deritsem ki hogy a tempomat kivan-e építve.

2001 dizel g astrám van.

  1. Legegyszerűbben az alváz- illetve a motorszám alapján alapján lehetne kideríteni. Úgy emléxem van itt valaki, aki rá tud nézni.
  2. Szemrevételezéssel alap dolgokat keresni, mint: üres csati az index kapcsolónál a burkolat alatt, kapcsoló a kuplungpedálnál.

Link to comment
Megosztás:

nálam is így kezdődött :D

2 generátor javítás 2 önindító javítás és most parkol a kocsi vagy júniusig

vezérlő van másik már de még valami tekercs kell vagy mi 80E de ha már szétkapnak mindent akkor vezérlés és a hosszbordás szíj készlet csere

pontos nevet dobna valaki hogy milyen szelep szokott csepegni az adagolón vagy esetleg valami linket köszi

A kép mindent elárul:

http://www.kolmot.com.pl/_var/gfx/c129f694a26223fec4c93df825c57627.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nekem már ilyen van fent..........ez a negyedik generátor. Én sem kívántam felújítani a gyárit ennyiért. Pár kép a harmadikról és az újról felrakás előtt:

https://picasaweb.go...882139612598018

kíváncsi leszek, eddig jó.

Szia AtiZafi!

Tetszik a kicsike! Gondolom teljesen uganolyan mint a régi, csak hát ugye új. Meg nem hitachi...A cserénél nem volt semmi eltérés? Felment a régi helyére tökéletesen?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Na kész a gép. Pécsen a Boda Autóvillamoságnál csinálták meg. Dióda sor és fesszabályzó csere ismerősön keresztül 24 eFt! Kb. 2 óra volt.

Remélem elmegy újabb 126 000 km-et. 1 év garanciát vállalnak rá egyébként.

Holnap megy vissza a kocsiba, olajcsere, és minden szürő csere kíséretében.

Viszont, a vizem a jó idő előszeleként megint elkezdett fogyni. Valahol csöpög, Pár helyen már megszüntette a szerelő, de még midnig vannak "titkos" helyek ahol elcsepeg. ( remélem nem a motor eszi meg...) Kb. 1000km 1-1,5 dl.

Olajat nem eszi, nem vizes, nem habzik.

Várom az adagoló elektronika halálát is remegve... :)

El kell, hogy szomorítsalak: nem fog elmenni 126000-t! Nekem másfél éve volt cserélve diódasor (ismerőssel javítottuk) és azóta 18600km-t mentem vele csak! Hát eddig birta, pedig hitachira lett a diódasor cserélve.Az adagoló elektronika is cserés volt nekem másfél éve a fejszeleppel együtt:130000ft. Azért még szeretem a kicsikémet... :hug:

Link to comment
Megosztás:

Szia AtiZafi!

Tetszik a kicsike! Gondolom teljesen uganolyan mint a régi, csak hát ugye új. Meg nem hitachi...A cserénél nem volt semmi eltérés? Felment a régi helyére tökéletesen?

Semmi, így az eredeti vákuumpumpát tettem vissza, nem az újat. Teljesen kompatibilis. Viszont Noname, merthogy egy árva szám, név sincs rajta. De jó. És van rá garanciapapír pecséttel aláírva

Link to comment
Megosztás:

El kell, hogy szomorítsalak: nem fog elmenni 126000-t! Nekem másfél éve volt cserélve diódasor (ismerőssel javítottuk) és azóta 18600km-t mentem vele csak! Hát eddig birta, pedig hitachira lett a diódasor cserélve.Az adagoló elektronika is cserés volt nekem másfél éve a fejszeleppel együtt:130000ft. Azért még szeretem a kicsikémet... :hug:

Ha elmegy az adagoló elektronika akkor kap egy mechanikus adagolót és kalács. Én nem fogok itt szórakozni vele. :)

Egyébként ma voltam olajcserén. Most minden kerek. :)

Én szeretem a kocsit. Amikor meg yakkor megy. Összességébe, eddig a tankoláson, a kötelező olacserén, meg 4 nyárigumin kívül még nem költöttem rá. Csak a havi törlesztót de az is lefut májusba... :)

Hja, azt elfelejtettem mondani, hoyg ember aki a generátort javította, azt mondta, hogy szulfátos akku is előidézheti a hibát. Nem aakrtam neki mondani, hogy 5 éve vettem az új akkut. Akkro hány évente vegyek akkut? 2?

Link to comment
Megosztás:

Ha elmegy az adagoló elektronika akkor kap egy mechanikus adagolót és kalács. Én nem fogok itt szórakozni vele. :)

És az átalakítás bevételt hozna vagy nullára jönne ki, mivel a sok elektromos cucc eladható lenne :-) Mellesleg megbízhatóbb is a mechanikus (szerintem)

Link to comment
Megosztás:

Ha elmegy az adagoló elektronika akkor kap egy mechanikus adagolót és kalács. Én nem fogok itt szórakozni vele. :)

Ezt csak az x17dtl-es motornál tudod megtenni (Astra F és a korai G)! Y-tól az elektromos jeleket nem tudod kiváltani, így jel hiányában el sem indulna (ECU letilt). Kb. egy éve irt valaki az elektronika javításáról, ahol a cserealkatrész (tranzisztor?) olyan 150 Ft-os tétel volt.

Egyébként ma voltam olajcserén. Most minden kerek. :)

Én szeretem a kocsit. Amikor meg yakkor megy. Összességébe, eddig a tankoláson, a kötelező olacserén, meg 4 nyárigumin kívül még nem költöttem rá. Csak a havi törlesztót de az is lefut májusba... :)

Hja, azt elfelejtettem mondani, hoyg ember aki a generátort javította, azt mondta, hogy szulfátos akku is előidézheti a hibát. Nem aakrtam neki mondani, hogy 5 éve vettem az új akkut. Akkro hány évente vegyek akkut? 2?

Sűrűbben! Nálam 2 éves akkunál ment el negyedszer a diódasor. Soha semmi mást (gen., fesz.szab.) nem kellett javítani.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.Van egy 1.7 g astra kombim.(2000-es évjárat)(y17dt).A km órám nem mindig mér.Valamikor abszolút nem mér.Elvittem szerelöhöz ott rá mértek.rögtön az Abs jeladót mondták.Egy másik meg azt modta(opel szervíz)hogy az abs-nek nincs köze hozzá.Valaki esteleg találkozott már ilyen problémával?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok.Van egy 1.7 g astra kombim.(2000-es évjárat)(y17dt).A km órám nem mindig mér.Valamikor abszolút nem mér.Elvittem szerelöhöz ott rá mértek.rögtön az Abs jeladót mondták.Egy másik meg azt modta(opel szervíz)hogy az abs-nek nincs köze hozzá.Valaki esteleg találkozott már ilyen problémával?

én is úgy tudom hogy a sebességmérő az abs vezérlőből kapja a jelet ,az meg valamelyik kerékről veszi a szükséges jelet

Link to comment
Megosztás:

Nem!

Kivágtam a rossz részt a madzagból utána összeforrasztottam! Azóta jó, de lehet hogy nála a szenzor rossz, vagy a csatlakozások, vagy piszkos a kerékagyon a fogastárcsa stb.

Nincs az agyon fogastárcsa! Csapágyra szerelt jeladó van. Ha nem a kábel szakadt, vagy a csatlakozó kontaktos, akkor komplett csere. ( kerékagy)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van egy 2.0 DI ECOtec Astrám. Kb. egy hete vettem, és nem is volt vele semmi gond, szépen járt, egészen addig, amíg egy stop táblánál megáltam, el akartam indulni, és lefuladt, és onnantól kezdve megállt mint a szög... Nem ír ki semmit, csak teker az önindító, de nem indul el, olyan mintha, az imo letiltott volna, vagy nem kapna üzemanyagot, de a szűrőben van gázolaj... Volt már valakinek hasonló gondja, esetleg sejti valaki a megoldást?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.