Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Jól látod a kérdést előzni nem nagyon kell ilyenkor,mert elég gáz a helyzet :icon1: holnap reggel EGR csere nálam is hát kiváncsi vagyok mi fog történni.Neked is a gép irta ki hogy EGR hiba?Mert nekem állandóan kidobja a PO 400 hibakódot.

Az én gépem annyit írt ki, hogy "Kritikus rendszer meghibásodás". Laptopon keresztül olvasta ki a szerelő a hibát.

Link to comment
Megosztás:

Na, megvan a ludas... Az adagolónak az a része, amit a fejszelep húz, letört... Szép munka a cseréje, rábízom a helyi adagolós mesterre inkább. Szerencsére van másik adagolóm, amin ez a rész ép. Már csak idő és pénz kérdése az egész.

Link to comment
Megosztás:

Fejlemény:

Az autó továbbra sem indul. Indítózásnál minden hengernél jön gázolaj, de szerintem kevés. Hibakód p1630, ez gyújtás levétel-visszatétel után eltűnik. Hidegindítós starttal mikor beröffent, felpörgött, dobott egy p1345 kódot is. Törlés után nem jön vissza. Sajátos módon kiderült viszont, hogy az EGR jó :D Adagolóelektronika frissen javítva, OP-COM szerint a fejszelep mozog, előtöltést is csökkenti indítózáskor. Innentől kezdve kezdem kicsit feladni. Beletolnám a Dunába szívem szerint, de ahhoz ki kéne tudni tolni az emelkedős udvarból, meg onnan még vagy 45km-t. Így ez kilőve. Szívesen fogadok tippeket a megoldásra, már rutinból szétszedem-összerakom bármikor. Illetve szívesen eladom, ha valaki megvenné, és kivontatná az udvarból, mert a másik kocsi mögötte áll, így rohadtul útban van.

P1630 akkor jellenik meg mikor az elektronika az adagolon megadta magat.

P1345 az adagolo fordulat jelado hiba. De ha van P1630 akkor meg szokot jelleni a P1345 is altalaba.

Ha javitas utan tovabbra is megjelenik ez hiba (P1345 de P1630 nelkul) akkor azt jellenti ,hogy nem csak a tirisztor ment el az elektronikabol hanem az 5 voltos stabilizator is.

A fejszelep eltoresevel amit irtal nem ad hibat vagy legroszabb esetbe P1220 de valoba nem indul meg.

Ugyan ugy a P1630 esetebe az elotoltes lathato lessz ,hogy az eloirt valahol 3-4 fok kozott es a vegrehajott 0 marad. Persze ez oninditozas kozbe.

A szamitogep elromlasat (itt az adagolo elektronikara ertem), az adagolo also felebe levo elektromagnes drotjarol le ment a szigeteles es ez zarlatba kerult (er ossze a ket szal) . Persze ahoz ,hogy a szigetelest meg csinald az adagolot le kell szerelni az autorol mert sajnos nincs hely . Vagy a masik eset hogy az elektromagnes zarlatba van .Ha jol emlekszem 0.9 ohm kell legyen.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

nem tudtam vele beszélni a vezeték csupa gázolaj azért gondoltam kicserélni azt a szelepet, mástol nem lehet ott gázolaj.

az renbe van hogy ki kell cserélni, de ehhez nem kell adagolós, akármelyik szerelő megcsinálja akiben megbizol. szerintem beszéld le valakivel a környékeden és várd meg amig készen lessz.

Módosítva : mirra1
Link to comment
Megosztás:

P1630 akkor jellenik meg mikor az elektronika az adagolon megadta magat.

P1345 az adagolo fordulat jelado hiba. De ha van P1630 akkor meg szokot jelleni a P1345 is altalaba.

Ha javitas utan tovabbra is megjelenik ez hiba (P1345 de P1630 nelkul) akkor azt jellenti ,hogy nem csak a tirisztor ment el az elektronikabol hanem az 5 voltos stabilizator is.

A fejszelep eltoresevel amit irtal nem ad hibat vagy legroszabb esetbe P1220 de valoba nem indul meg.

Ugyan ugy a P1630 esetebe az elotoltes lathato lessz ,hogy az eloirt valahol 3-4 fok kozott es a vegrehajott 0 marad. Persze ez oninditozas kozbe.

A szamitogep elromlasat (itt az adagolo elektronikara ertem), az adagolo also felebe levo elektromagnes drotjarol le ment a szigeteles es ez zarlatba kerult (er ossze a ket szal) . Persze ahoz ,hogy a szigetelest meg csinald az adagolot le kell szerelni az autorol mert sajnos nincs hely . Vagy a masik eset hogy az elektromagnes zarlatba van .Ha jol emlekszem 0.9 ohm kell legyen.

Op-Com szerint a fejszelepet állítgatta, és tényleg működött a fejszelep, de az ellendarabja letört az adagolón belül, így nem nyitotta ki a nyomásszabályzót.

Szintén Op-Commal nézve a végrehajtott előtöltés 5 fokról indult, és vette vissza egészen 2,8-ig.

Az előtöltés vezérlő szelep szigetelése javítva, mert láttam, hogy gond van vele. Az ellenállását majd lemérem. Most következő lépcsőfok az adagoló mechanikájának rendbe tétele, és ha utána is van hibakód, akkor viszem vissza garanciába az elektronikát.

Amúgy üzemanyagot adott minden hengerbe, csak keveset.

Link to comment
Megosztás:

Op-Com szerint a fejszelepet állítgatta, és tényleg működött a fejszelep, de az ellendarabja letört az adagolón belül, így nem nyitotta ki a nyomásszabályzót.

Szintén Op-Commal nézve a végrehajtott előtöltés 5 fokról indult, és vette vissza egészen 2,8-ig.

Az előtöltés vezérlő szelep szigetelése javítva, mert láttam, hogy gond van vele. Az ellenállását majd lemérem. Most következő lépcsőfok az adagoló mechanikájának rendbe tétele, és ha utána is van hibakód, akkor viszem vissza garanciába az elektronikát.

Amúgy üzemanyagot adott minden hengerbe, csak keveset.

Ha csak rateszed a gyujtast es adja a P1630 , mar viheted vissza az adagolo elektronikat, mert 100 % ,hogy hibas

Link to comment
Megosztás:

Ha csak rateszed a gyujtast es adja a P1630 , mar viheted vissza az adagolo elektronikat, mert 100 % ,hogy hibas

Nem, csak pár mp indítózás után. Aztán gyújtás le, gyújtás vissza, és a hibakód eltűnik. Op-com írja, hogy volt ilyen, de nincs jelen a hiba. Ha nem indítózok 3mp-nál többet, akkor nem ad hibát.

Link to comment
Megosztás:

Nem, csak pár mp indítózás után. Aztán gyújtás le, gyújtás vissza, és a hibakód eltűnik. Op-com írja, hogy volt ilyen, de nincs jelen a hiba. Ha nem indítózok 3mp-nál többet, akkor nem ad hibát.

Nem szeretnem ,hogy igazzam legyen, de sajnos P1630 vagy P1631 -nel 100% adagolo vezerlo meghibasodas.

Link to comment
Megosztás:

Ha a fordulatot olvasa az adagolonak akkor csak a tirisztor (vigyazat nem tranzisztor). Ha nem olvasa akkor a stabilizator is .

Az adagoló fordulatát nem találtam meg az élő adatok között. Lehet, hogy van ilyen mező, de nekem nem tűnt fel.

Amúgy maradjunk a MOSFET megnevezésnél :) (Teljesítménytranzisztorként szokták fordítani)

http://alltransistors.com/pdfview.php?doc=irlr2905.pdf&dire=_international_rectifier

Ha a mechanikai gond megoldódik, akkor foglalkozom majd az elektronikával, mert így tesztelhetetlen szerintem. Azt utálom csak, hogy 2 hozzáférhetetlen csavar miatt mindig le kell bontani a szívósort. Mondjuk már rutinból megy :D

Link to comment
Megosztás:

Az adagoló fordulatát nem találtam meg az élő adatok között. Lehet, hogy van ilyen mező, de nekem nem tűnt fel.

Amúgy maradjunk a MOSFET megnevezésnél :) (Teljesítménytranzisztorként szokták fordítani)

http://alltransistors.com/pdfview.php?doc=irlr2905.pdf&dire=_international_rectifier

Ha a mechanikai gond megoldódik, akkor foglalkozom majd az elektronikával, mert így tesztelhetetlen szerintem. Azt utálom csak, hogy 2 hozzáférhetetlen csavar miatt mindig le kell bontani a szívósort. Mondjuk már rutinból megy :D

Igen errol beszelek (mint MOSFET )Meg lehet IRFZ44N teni . Az adagolo fordulat a mert adatoknal 3-ik oldal 3 pozicio. A motor fordulatjahoz kepest fele kell legyen

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.7DTI (Y17DT) adagolón fejszelepet hol találom? Gondolom ez nem az előtöltés állító szelep. Mi köze van az adagoló elektronika halálához?

kérdezd meg Wessz-töl nálam bejött amit mondott. nekem is y17dt-m van.ha megnézed a motortérböl felülröl az adagolo jobb végém 1 nagy /38/ /kulcsnyilásu csavar a tetején el. csati, szürke.

Link to comment
Megosztás:

Optimalizálás megtörtént. ( chip átprogramozva).

Eddig egész jó tapasztalatok vannak, nem kell visszakapcsolni előzésénél, illetve hamarabb "megindul" mint korábban.

Viszont kéne egy kis segítség, a hátsó fékdobot leszabályoztattam, a pofákat kicseréltem. A kézifékem mégsem működik, mit kell vissza vagy rá állítani és hol?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1.7DTI (Y17DT) adagolón fejszelepet hol találom? Gondolom ez nem az előtöltés állító szelep. Mi köze van az adagoló elektronika halálához?

Az adagoló tetején van, a böcsületes neve, mennyiségszabályzó szelep. Ez szabályozza a gázolaj mennyiségét ami bejut a motorba. Ha valiért megszorul nehézkessé válik a működése, akkor beterhel az elektronikának és ez okozza a hibát. Nekem még ilyen gondom nem volt - kopp kopp - bár már valaki javította az elektronikát.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

t uraim . y17dt-m van ki kellene cserélni azt a szelepet ami az adagolo alján van ami ha eltörik felhordja a gázoilt a fennti elektronikába na ezt szeretném elkerülni . délpesten valaki aki vágja ezeket a dolgokat tudna segiteni .

Én kicseréltem. kb 5-6 óra, mert le kell bontani az adagoló alatt levő tartó szerkezetet (adagolót nem!). Ha ez mind meg van, akkor jön a kis szelep, aminek a felső csavarja brutál szopós helyen van. Csak egy adott hosszúságú imbusz kulccsal negyed fordulatonként lehet kivenni. Ez a csavar ki-be volt 30-40 perc :D

De jó lett a cucc.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szerintetek az mitől van hogy hidegen 1000-2000-es fordulatig lomha az auto? Eléggé odakell lépni hogy elinduljon. Melegen viszont ugyanebben a fordulatszám tartományban sokkal dinamikusabb.Hibakódom nincs az auto nem füstöl. Lehet hogy az egr dugul? Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Optimalizálás megtörtént. ( chip átprogramozva).

Eddig egész jó tapasztalatok vannak, nem kell visszakapcsolni előzésénél, illetve hamarabb "megindul" mint korábban.

Viszont kéne egy kis segítség, a hátsó fékdobot leszabályoztattam, a pofákat kicseréltem. A kézifékem mégsem működik, mit kell vissza vagy rá állítani és hol?

szia miféle átprogramozás történt chiptuning? milyen motorod van?? Valami az enyémnek is kéne mert lomha x20dtl! :-(
Link to comment
Megosztás:

Optimalizálás megtörtént. ( chip átprogramozva).

Eddig egész jó tapasztalatok vannak, nem kell visszakapcsolni előzésénél, illetve hamarabb "megindul" mint korábban.

Viszont kéne egy kis segítség, a hátsó fékdobot leszabályoztattam, a pofákat kicseréltem. A kézifékem mégsem működik, mit kell vissza vagy rá állítani és hol?

szia engem is érdekelne a dolog

hol és mennyiért csinálták?

Módosítva : mr. bb
Link to comment
Megosztás:

szia engem is érdekelne a dolog

hol és mennyiért csinálták?

Handbrake, on 22 May 2014 - 10:08 AM, said:snapback.png

Üdv!

Régebben, Januárban még Lion márkatárs jelezte, hogy Gyulán van egy szaki, aki adagolóvezérlő elektronikát cserél, optimalizáltra, kijavítva megerősítve, 3 év garanciával. Van esetleg valakinek ilyen már beszerelve, mi a tapasztalata?

Erőssen gondolkodom rajta.......

Gyulai a srác Márton Csaba tel:06209853321

Link to comment
Megosztás:

Handbrake, on 22 May 2014 - 10:08 AM, said:snapback.png

Gyulai a srác Márton Csaba tel:06209853321

Igen, Ő csinálta. Korrekt srác.

Jövő héten lesz egy hosszabb teszt, kíváncsi vagyok a fogyasztásra.

Eddig fürgébbnek tűnik, hamarabb megindul, 5-ben 90-nél előzéskor nem kell visszakapcsolni.

Már csak a tempomatot kellene megoldani és teljes lenne az öröm! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.