Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

On ‎06‎/‎06‎/‎2017 at 0:53 PM, nevesincsen1975 said:

Sziasztok!

Olyan problémám lenne,hogy világít az ABS lámpám folyamatossan és nem megy a kilóméter óra,illetve a napi kilóméter számláló.Utóbbi kettő párás napokon néha működik,de az ABS lámpa olyankor is világít.

Kocsit (1996-os 1.7TD Vectra B,X17DT motorkód) elvittem szerelőhöz,de állítja,hogy szerinte valami más motorvezérlő van a kocsiban,mert nem tudj olvasni szoftverrel,tudtommal OP-com-ot használt!Valóban létezhet ilyen,hogy nem bele való a vezérlő?

Esetleg valakinek így van tippje,hogy az ABS hibát merre keressük?

Az a kisebbik baj, hogy ehhez a motorhoz nincs motorvezérlő.

Az viszont nagyon nagy baj, hogy ezt a szerelő nem tudja.

ABS vezérlő hiba lehet, vagy valamelyik kerékszenzor amelyik adja a sebeségjelet a műszernek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A hibaleírás alapján én azt mondanám, hogy szinte biztos, hogy valamelyik ABS vezérlő szált el, mivel ha jól tudom onnan veszi a km óra is a jelet.

Én kipróbálnám, hogy maga az ABS működik-e?

Kicsit kavicsos úton, nem kell gyorsan menni olyan max 30 körül és satufék, ha darál az ABS akkor az működik.

Bár, hogy ezzel mit lehet kiszűrni??? :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Írta hogy világít az ABS lámpája, szóval látatlanban is biztos vagyok benne hogy nem működik az ABS, ki se kell próbálni... :cool:

Amúgy én is kerékszenzorra tippelnék, bár nem tudom a B Vectrában hol van, de mintha nem a kerékagyban lenne mint a G Astránál (talán a féltengelynél?)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem is volt ilyen gondom, hogy néha világított a lámpa néha nem. Amikor világított akkor az ABS nem működött, amikor nem világított akkor rendesen működött.

Rádugtuk hibakód kiolvasóra és egyből kiderült, hogy az ABS vezérlő a ludas. Azt cseréltük és azóta tökéletes. 

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2017. 06. 08. at 21:18, Adam1 írta:

Az a kisebbik baj, hogy ehhez a motorhoz nincs motorvezérlő.

Az viszont nagyon nagy baj, hogy ezt a szerelő nem tudja.

ABS vezérlő hiba lehet, vagy valamelyik kerékszenzor amelyik adja a sebeségjelet a műszernek.

Köszönökm a válaszokat mindenkinek!

Az ABS vezérlőt cserélték és azóta működik!

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok!

Hűtőventillátor kapcsolási rajzot tudna valaki linkelni?

Meg valami magyarázkodás is kellene hozzá, hogy mik a működési feltételei, mikor, mi kapcsolja, milyen fordulatszámon megy, mi köze van a klíma ventihez, kell e a működéshez a klíma stb stb..

 

Kösz!

topyjo

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Sajnos hengerfejes lett a kocsim túlmelegedés miatt (eltömődött radiátor). 

Ezt orvosltattam is, hagyjuk hogy mennyiért, hagyjuk hogy megérte-e stb. Szeretném elfelejteni az élményt :)

Ami a probléma, hogy a vízhőfok mutató furcsán viselkedik.
1. Felmegy 98-99 fok fölé a mutató
2. Menet közben motor leállít, gyújtás levesz
3. Gyújtás vissza, motor indít, a mutató beáll az ideális üzemi hőfokra

Mitől lehet ez a jelenség? Tényleg melegszik, vagy a szenzor lehet rossz? Találkozott ilyennel már valaki?
Ennyi idő alatt nyilván nem hűl vissza ennyire a víz. Ti mit csinálnátok? Van olyan is, hogy kiakad a mutató, teljesen elszáll a visszajelzett hőfok. Attól félek, hogy megint túlmelegszik az autó, de reménykedek benne, hogy csak a szenzor rossz, lévén, hogy újraindítás után normál hőfokot mutat.

Videó:

Köszönöm előre is a véleményeked, 

 

Üdv, 

Ádám

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2017. 08. 22. at 13:30, th3pilotF írta:

Sziasztok!

Sajnos hengerfejes lett a kocsim túlmelegedés miatt (eltömődött radiátor). 

Ezt orvosltattam is, hagyjuk hogy mennyiért, hagyjuk hogy megérte-e stb. Szeretném elfelejteni az élményt :)

Ami a probléma, hogy a vízhőfok mutató furcsán viselkedik.
1. Felmegy 98-99 fok fölé a mutató
2. Menet közben motor leállít, gyújtás levesz
3. Gyújtás vissza, motor indít, a mutató beáll az ideális üzemi hőfokra

Mitől lehet ez a jelenség? Tényleg melegszik, vagy a szenzor lehet rossz? Találkozott ilyennel már valaki?
Ennyi idő alatt nyilván nem hűl vissza ennyire a víz. Ti mit csinálnátok? Van olyan is, hogy kiakad a mutató, teljesen elszáll a visszajelzett hőfok. Attól félek, hogy megint túlmelegszik az autó, de reménykedek benne, hogy csak a szenzor rossz, lévén, hogy újraindítás után normál hőfokot mutat.

Videó:

Köszönöm előre is a véleményeked, 

 

Üdv, 

Ádám

Hali.
Érdekelne meg oldódott-e már a hiba??
Nekem is elkezdte ezt a jelenséget és elég sűrűn elő is adja.
Stabilan 85-88 foknál mozgott a mutatóm (óra szerint) de fogja és megindul 90-95fok és fölé gyorsan a pirosba totál..
Ha leállítom és újra indítom a kocsit akkor nekem is beáll normálisra a hőfok.
Volt már hogy cseréltem víz hőfok érzékelőt ami a műszernek adja a jelet és a másikat is ami a motor vezérléséért/ dúsításáért is felel.
Nem csak 35 fokban de 18 fokban is bejátsza ezt... Gondoltam már rá hogy csinálok egy víz rendszer átmosást. bár tavaly volt ilyen. Vagy cserélek érzékelőket.
Remélem mihamarabb rendbe jön.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2017. 09. 05. at 19:49, gyuros írta:

Hali.
Érdekelne meg oldódott-e már a hiba??
Nekem is elkezdte ezt a jelenséget és elég sűrűn elő is adja.
Stabilan 85-88 foknál mozgott a mutatóm (óra szerint) de fogja és megindul 90-95fok és fölé gyorsan a pirosba totál..
Ha leállítom és újra indítom a kocsit akkor nekem is beáll normálisra a hőfok.
Volt már hogy cseréltem víz hőfok érzékelőt ami a műszernek adja a jelet és a másikat is ami a motor vezérléséért/ dúsításáért is felel.
Nem csak 35 fokban de 18 fokban is bejátsza ezt... Gondoltam már rá hogy csinálok egy víz rendszer átmosást. bár tavaly volt ilyen. Vagy cserélek érzékelőket.
Remélem mihamarabb rendbe jön.

Szia, nem sajnos azóta is van a jelenség. Fogalmam sincs mi lehet, mert a vízpumpa, a termosztát és a radiátor is cserélve lett. 

Link to comment
Megosztás:

Szia.
Na nekem úgy néz ki hogy megoldódott. (bízom benne mert még csak 250km-en teszteltem)
Nekem torpant is az autó gyorsításnál és ugye melegedett a víz. Egyszerűen csak rendeltem egy új szett Bosch gyertyakábelt.
Amióta kicseréltem megszűnt a torpanás és a víz melegedése is.
Most már csak normál tartományban mozog.
Nem tudom neked mikor lett cserélve gyertyakábel szett egy próbát lehet megérne.   Enyémen 7 éve biztos hogy nem volt attól csak több lehet ez az idő.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
On 2017. 09. 15. at 14:28, gyuros írta:

Szia.
Na nekem úgy néz ki hogy megoldódott. (bízom benne mert még csak 250km-en teszteltem)
Nekem torpant is az autó gyorsításnál és ugye melegedett a víz. Egyszerűen csak rendeltem egy új szett Bosch gyertyakábelt.
Amióta kicseréltem megszűnt a torpanás és a víz melegedése is.
Most már csak normál tartományban mozog.
Nem tudom neked mikor lett cserélve gyertyakábel szett egy próbát lehet megérne.   Enyémen 7 éve biztos hogy nem volt attól csak több lehet ez az idő.

Dieselem van (X20DTH) ebben a kompresszió gyújt, nincs gyertya. Csak izzítógyertya, de az ide nem releváns.

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, th3pilotF írta:

Dieselem van (X20DTH) ebben a kompresszió gyújt, nincs gyertya. Csak izzítógyertya, de az ide nem releváns.

Valójában nem változhat ilyen gyorsan a víz hőfoka, így szerintem ez elektromos gond lesz, jeladó, csati kontakt hiba, vagy esetleg maga az óraegység. 

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Ha adott egy vectra amiben volt tempomat és azokat átteszem egy másikba kapcsolókal motorvezérlővel anak működnije kel nem? Mind kető X20XEV 

Kikel cserélnem a tempomatot de gondolom nemkel újra engedéjezni?

Esetleg tud valaki eladó tempomatot? Bovdenes.

Link to comment
Megosztás:

Eladót nem tudok, de az enyém is bovdenes X20XEV - gyárilag - úgy tudom ezeket sehol nem kell engedélyezni, itt bovden húzogatónak nem kell a motorvezérlő, attól függetlenül útjel alapján működik.

Motorvezérlő akkor kell, ha elektromos a gázpedál, viszont akkor nincs bovden húzogató, akkor kell engedélyezni a computert.

(Javítsatok ki ha rosszul tudok)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Üdv.
Szórakozik a nagy kijelzőm és a dátum részt alig mutatja már. illetve a fogyasztást sem jelzi ki megfelelően a pillanatnyit meg sehogy sem. Mi lehet ennek az oka??
Illetve a B2-es kijelzője jó a B1-es be?  Számít az hogy benzinesből vagy dieselből van?

Link to comment
Megosztás:

6 órája, gyuros írta:

Üdv.
Szórakozik a nagy kijelzőm és a dátum részt alig mutatja már. illetve a fogyasztást sem jelzi ki megfelelően a pillanatnyit meg sehogy sem. Mi lehet ennek az oka??
Illetve a B2-es kijelzője jó a B1-es be?  Számít az hogy benzinesből vagy dieselből van?

B Vectrával nincs tapasztalatom, de G Astrában a pixelhibás kijelző oka hogy a kijelző belsejében a szalagkábel forrasztása elenged. Vannak akik javítják, de házi körülmények között nem igazán megoldható... Hogy a B2-ből való jó-e a B1-be azt nem tudom, ha fizikailag belemegy és a csatlakozója is ugyanaz, akkor minden további nélkül berakható. Hogy milyen motorból való illetve hogy benzinesből vagy dízelből származik-e az új kijelző, az tökmindegy, Tech2-vel fel lehet programozni az autóra.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ.
Keresgéltem a neten ilyen kijelzőket találtam is 6000 ért B2-est. ott írta az illető hogy neki is B1 be kellett volna de a csati elvileg más.
Programozás téren az az érdekesség hogy az enyémben gyárilag a kis kijelző volt.
Beleraktam egy nagyot és onnantól kezdve mutatott mindent megfelelően csak nemrégiben elkezdett szórakozni. Kb 2 évig nem volt vele gond.

Egyébként honnan veszi az adatokat a fogyasztáshoz a kijelző? Mert hogy nem mér megfelelően.
Kijelző szerint 6.5-7 liter tankos méréssel pedig 8.6 jött ki mikor még jó idők voltak. De volt ez már fordítva is hogy 8-9 litert írt ki tankos méréssel meg 7 liter jött ki. A pillanatnyi fogyasztást meg nagy ritkán mutatja bár nem hiszem hogy pontosan...

Link to comment
Megosztás:

Üdv.
Mai nap vettem végre egy tempomat vezérlőt. Be is építettem a motortérbe de a bovdenje kb 5 centivel rövidebb..
Lehet hogy a vezérlő nem engedte vissza ki a bovdent? Vagy hosszabb bovden kell rá? Van másik bovdenem ami ténylegesen hosszabb és amikor azzal volt beépítve az előző vezérlő annak a bovdennek a hossza jó volt..
Op-comal belépve a Sebességtartó menübe látszanak a dolgok gondolom akkor maga a vezérlő jó lehet (a rossz előző vezérlőnél belesem tudtam lépni)  mert menet közben nyomkodva a gombokat hallani valami kis kattanást a motortérből a tempomattól.
A motortérben lévő csatlakozójában a 10 vezetékből csak 9 van benne nem tudom ez mennyre baj vagy nem az-e.. Gyárilag vezetékelve van a kocsi.
Lehet hogy akkor ki kellene cserélnem a bovdent? Vagy valami más lehet a gond?

Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Hogy sikerült megoldanod a tempomatot? Nekem nem sikerült anno, 1,7 TD motorhoz akartam házasítani, bevezetékeltem, de az általad említett kattanáson kívül semmit sem csinált.

OP Commal rá tudtam csatlakozni, és mutatta a mért értékeket, de ennél előbbre nem jutottam.

Link to comment
Megosztás:

On 2017. 09. 26. at 17:57, zotya975 írta:

Valójában nem változhat ilyen gyorsan a víz hőfoka, így szerintem ez elektromos gond lesz, jeladó, csati kontakt hiba, vagy esetleg maga az óraegység. 

Szia!

Nekem az üzemanyagmérő óra csinálja. Rákoppintok egy kicsit a plexire és egyből beáll a helyére! Csak próbáld meg nem ilyen mechanikus baja van.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.