Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Hali!

Nemrég vettem egy autót (Vectra B 1.6 16v 96-os évj.) és a fedélzeti computert nem tudom leolvasni mert csak egy pár képpont világít. Mit lehet ezzel tenni, cserés, vagy van valami módja a javításhoz?

Segítségeteket előre is köszi!

bontóban 10e-ért adják a TID-et, a computeres asszem 15-20

javítani sz.pás

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok! Remélem jó helyen keresgélek itt az "elektromos" fórumban!

Meg tudná nekem Valaki mondani hogy az ECU milyen érzékelőket és jeladókat figyel az alapjárati fordulat meghatározásához?

A probléma amiért kérdezem a következő: meleg motornál indítás után amíg egy picit is gurul az autó az alapjárat fentmarad olyan 1200 körül ami nagyon kellemetlen pl lámpáknál araszolásnál. Egy bizonyos idő után (kb 15-20 perc)normalizálódik a helyzet és kinyomott kuplungnál gurulva lassan sem megy 900-1000 fölé.

Voltam a szervizbe ott azt mondták az alapjárati motor azt a fordulatszámot produkálja amit az ECU mond neki tehát az renben. Innen gondolom hogy valami becsapja az ECUt azért magas az alapjárat.

alapjárati léptető:kitisztítva

agr szelep:új

fojtószelepház:kitisztítva

Ha Valakinek van tapasztalata vagy ötlete kérem írjon!

Link to comment
Megosztás:

van egy un gurulás érzékelő. Amíg meg nem áll az autó addig picit tartja még a fordulatszámot. Viszont lehet koszos a kartelgáz miatt és akkor szokott hülyeségeket csinálni!

Javaslat..:

Tisztítsd meg az alapjárati mocidat féktisztítóval.. Vagy valami hasonlóval...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Szeretném a segítségeteket kérni. Van egy B2-es Vectrám,és kiment az egyik műszerfal izzóm,sikerült kicserélnem de az információs kijelző,és a kilométerszámláló háttérvilágítása elment,viszont az üzemanyagszint jelző lámpa folyamatosan világít.Mi lehet a probléma? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

Létezik olyan új, nem Opel-specifikus, kereskedelmi forgalomban kapható CD/MP3/stb. rádió, amit lehet vezérelni a kormányról a gyári gombokkal? legalább a hang fel/le, meg a keresés fel/le lenne jó dolog, ha már a BC kijelzőjét nem is használja.

Hozzászoktam a jóhoz, viszont a szimpla kazis rádión lehet, hogy túl kéne már lépnem. :lol:

Link to comment
Megosztás:

VDO csinál olyan rádiókat, amihez egy kis interface, és a kijelzőt is vezérli. Hangra viszont nem annyira dícsérik.

Majdnem minden márkához kapni illesztőt, csak nem olcsóak.

Nekem univerzális illesztőm van (Paser) és ezzel van a Sony fej illesztve. Asszem vagy 8 márkát képes vezérelni, csak beállítás kérdése. 15-17e Ft.

Link to comment
Megosztás:

VDO csinál olyan rádiókat, amihez egy kis interface, és a kijelzőt is vezérli. Hangra viszont nem annyira dícsérik.

Majdnem minden márkához kapni illesztőt, csak nem olcsóak.

Nekem univerzális illesztőm van (Paser) és ezzel van a Sony fej illesztve. Asszem vagy 8 márkát képes vezérelni, csak beállítás kérdése. 15-17e Ft.

Jajj, de jó! Így már nem indulok neki teljesen reményvesztetten.

Köszönöm a válaszokat! :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Hello

Cserélt már valaki izzót a szivargyűjtó, hamutartó környékén?

Hogyan lehet egyáltalán kivenni az alsó részt fabetétes középkonzolnál? Már próbáltam és nekem úgy tűnik, hogy le kell bontani minden felette levő dolgot - klíma szabályzók.. - mert nem lehet másként kibujtatni.

Ötlet valakinek?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Nemrég vásároltam egy 2001-es évjáratú 2.2 DTI Vectrát(:D és hát nem sok mindent lehet találni neten róla. Ez az oldal az amit érdemes nézegetni aztán kb. ennyi :huh:

A kezelési útmutatója sajnos olasz nyelvű és még egy kapcsolási rajzom sincs hozzá! A problémám a következő: a műszerfalnak nincs háttérvilágítása és a ködlámpák sem kapcsolhatók, viszont a kilóméter számlálók és a rádió kijelző háttérvilágítás és minden egyéb belső világítás működik. Ha bekapcsolom a tükör/hátsó ablak fűtést akkor világít a műszerfal és a ködlámpák is kapcsolhatók. <_<

Asszem' minden lényegeset leírtam. Aki tud segítsen!

Kösszi

Ha tudsz e-mailen is jó: foka30(kukac)gmail(pont)com

Link to comment
Megosztás:

Hello

Cserélt már valaki izzót a szivargyűjtó, hamutartó környékén?

Hogyan lehet egyáltalán kivenni az alsó részt fabetétes középkonzolnál? Már próbáltam és nekem úgy tűnik, hogy le kell bontani minden felette levő dolgot - klíma szabályzók.. - mert nem lehet másként kibujtatni.

Ötlet valakinek?

Hello!

Igen, le kell bontani az egészet. Felülről lefelé haladj. Majd a végén egy rögzítő eltávolítása után vehető ki az alsó rész. Sajnos nem mostanában csináltam, szóval a lépéseket nem tudom már pontosan, de az tuti hogy az egész középkonzolt meg kell bontanod.

Sok sikert! Vigyázz, mert a kis fülecskék nagyon törékenyek.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Igen, le kell bontani az egészet. Felülről lefelé haladj. Majd a végén egy rögzítő eltávolítása után vehető ki az alsó rész. Sajnos nem mostanában csináltam, szóval a lépéseket nem tudom már pontosan, de az tuti hogy az egész középkonzolt meg kell bontanod.

Sok sikert! Vigyázz, mert a kis fülecskék nagyon törékenyek.

Kösz, azt hiszem inkább kihagyom az izzócserét.

Egyébként a rádiónál kellene kezdeni a bontást, vagy elég a klimaszabályzóknál?

Link to comment
Megosztás:

Kösz, azt hiszem inkább kihagyom az izzócserét.

Egyébként a rádiónál kellene kezdeni a bontást, vagy elég a klimaszabályzóknál?

Ha emlékeim nem csalnak, akkor elsőnek a rádiót vettem ki, aztán a körülötte lévő gombokat, majd következett a klímaszabályzó, ami alatt található egy "kereszttartó rúd", mely eltávolítása után billenhető ki az alsó rész. Kb. így történhetett. <_<

Link to comment
Megosztás:

Ha emlékeim nem csalnak, akkor elsőnek a rádiót vettem ki, aztán a körülötte lévő gombokat, majd következett a klímaszabályzó, ami alatt található egy "kereszttartó rúd", mely eltávolítása után billenhető ki az alsó rész. Kb. így történhetett. <_<

Na én elindultam alulról és ezt a kereszttartót találtam akadálynak és nem folytattam, mert fogalmam sem volt, hogy hogyan jön ki és mi a szerepe egyáltalán.

Viszont itt találtam egy remek leírást, igaz az enyém manuális klímás, de gondolom a menet ugyan az csak ki kell akaszgatni a bovdeneket:

http://x83.dataglobe.eu/vectraforum/index....g13223#msg13223

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Létezik olyan új, nem Opel-specifikus, kereskedelmi forgalomban kapható CD/MP3/stb. rádió, amit lehet vezérelni a kormányról a gyári gombokkal? legalább a hang fel/le, meg a keresés fel/le lenne jó dolog, ha már a BC kijelzőjét nem is használja.

Hozzászoktam a jóhoz, viszont a szimpla kazis rádión lehet, hogy túl kéne már lépnem. :lol:

Hello

VDO Dayton plusz egy interfész kábel, és marad a kormányvezérlés.

üdv.:

A.

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Igen, le kell bontani az egészet. Felülről lefelé haladj. Majd a végén egy rögzítő eltávolítása után vehető ki az alsó rész. Sajnos nem mostanában csináltam, szóval a lépéseket nem tudom már pontosan, de az tuti hogy az egész középkonzolt meg kell bontanod.

Sok sikert! Vigyázz, mert a kis fülecskék nagyon törékenyek.

Én a tegnap a kézifék miatt ki kellett vegyem a középkonzol alsó részét... ebben benne van a szivargyujtó is...... Nem kellett hozzányulni a felső részhez. A munkamenet a következő:

-kivenni a váltó és fézifékkar közt lévő műanyaglapocskát

-kicsavar három csavar

-kivenni a kézifékkar boritást

-széthuzni az ablakemelők csatiját

-váltószoknyát felhuzni s levenni az ablakemelő gombok műanyag keretét

-lepattintani az első ülések lábterében lévő müanyag csavarfedőket - pl. egy éles kés élét benyomva mögéjük és kicsavarni a csavarokat - tot. 4 db

-ugyanaz a hátsó kettővel is

-váltót négyesbe téve kiemelhető a hosszu müanyag, könyöktámasszal együtt

-nagyon messze ne vigyétek mert a vezetékek nem engedik.... a szivargyujtóé

Link to comment
Megosztás:

Én a tegnap a kézifék miatt ki kellett vegyem a középkonzol alsó részét... ebben benne van a szivargyujtó is...... Nem kellett hozzányulni a felső részhez. A munkamenet a következő:

-kivenni a váltó és fézifékkar közt lévő műanyaglapocskát

-kicsavar három csavar.....

Kösz,

ha lesz időm ezt kipróbálom. Az az igaszság, hogy ez is eszembe jutott, de gőzöm nem volt, hogy hol vannak csavarok.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Sziasztok! Segitséget szeretnék kérni.A riasztómat sikeresen beáztatták Laserline 970ir ezt lehet még javittatni?(egy kék, ceruzaelemhez hasonló,csak ugy 3cm széles tekercs és a hangszórója is megázott.A tekercs elrozsdált de amig nem nyultam hozzá nagyon halkan de szólt.Mostmár a tekercsből is kijött a kábel és vége lett mindennek)

Valaki ha tudna segiteni megköszönném.

Link to comment
Megosztás:

hi!!!

Van egy kis elektromos problemám.1 hete csinálták az autómat,motor ki váltó kuplung csere és timing belt meg vízpumpa na mindegy szóval ma beültem és nem volt rádióm valamiért. cdr 500 a tipusa cd-s rádió semmire nem reagál és nem csinál semmit.Van neki saját biztosítéka??néztem a táblát de minden ok nak tünt!!

Ha valakinek lenne ötlete megköszönöm!!!!

Egyébként üdv minden opel vectrásnak!!!!!!!

(szomorú vagyok,hogy a váltóm tönkre ment,és rengeteg pénzembe került megcsináltatni mindent még így bontott váltóval is) :D(

Csimp

Link to comment
Megosztás:

hi!!!

Van egy kis elektromos problemám.1 hete csinálták az autómat,motor ki váltó kuplung csere és timing belt meg vízpumpa na mindegy szóval ma beültem és nem volt rádióm valamiért. cdr 500 a tipusa cd-s rádió semmire nem reagál és nem csinál semmit.Van neki saját biztosítéka??néztem a táblát de minden ok nak tünt!!

Ha valakinek lenne ötlete megköszönöm!!!!

Egyébként üdv minden opel vectrásnak!!!!!!!

(szomorú vagyok,hogy a váltóm tönkre ment,és rengeteg pénzembe került megcsináltatni mindent még így bontott váltóval is) :D(

Csimp

Van biztosítékja, a 34-es számú (jobb alulról számolva a 8.)és 20A-s biztosíték kell neki. Csere és ha így is rossz akkor más bibi van.

Bontott váltótól nem félsz? Kaptál rá garit?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.