Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Azt szeretném kérdezni :hiya: , hogy a kapcsolókban (klíma, belsőlevegő, stb.) hol a manóban lehet izzót, vagy a dupla izzós "izzót" kapni?

Neten még hasonlót sem láttam, igaz ami igaz még a munkám miatt még nem jutottam sem bolta, sem bontóba :omg: , de mégi merre érdemes indulni?

Valahogyan csak lehet a kiégett izzót cserélni abban is, vagy nem :confused: ?

Előre is köszönöm a segítségeteket :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Sima 12V-os rizsszem izzó kell bele. Kapcsolót ki kell venni, szétpattintani és ki kell forrasztani a régit, az újat meg be. Én is eljátszottam már ezt. Én 80Ft-ért vettem az izzókat bele elektronikai boltban. Sajnos ezek csak így cserélhetőek, mert fixen be vannak forrasztva.

Link to comment
Megosztás:

Sima 12V-os rizsszem izzó kell bele. Kapcsolót ki kell venni, szétpattintani és ki kell forrasztani a régit, az újat meg be. Én is eljátszottam már ezt. Én 80Ft-ért vettem az izzókat bele elektronikai boltban. Sajnos ezek csak így cserélhetőek, mert fixen be vannak forrasztva.

Ez így van...

Nekem az összes ki volt égve, éppen most cseréltem ki mindent, de ledre.

Kiforrasztottam a régit a helyéről, kifúrtam a helyét, led+előtét pont befér, majd odaforrasztottam a lábait a megfelelő lábra.

Link to comment
Megosztás:

Srácok köszönöm a segítséget :D !

Éreztem, hogy ez a megoldás lesz a járható :rolleyes: , de így legalább nem kell fölösleges köröket futnom :w00t: irány az elektronikai bolt :icon13:, a leden én is gondolkodom keméyen :confused: , ha már egyszer cserélem akkor már csak arra kellene :confused:

Link to comment
Megosztás:

Srácok köszönöm a segítséget :D !

Éreztem, hogy ez a megoldás lesz a járható :rolleyes: , de így legalább nem kell fölösleges köröket futnom :w00t: irány az elektronikai bolt :icon13:, a leden én is gondolkodom keméyen :confused: , ha már egyszer cserélem akkor már csak arra kellene :confused:

Szerintem megéri kicserélni, kék autóhoz alakul a kék belső. :)

De a fehér is biztos jobb mint a sárgás... nem beszélve arról hogy "örök" életű

Link to comment
Megosztás:

Szerintem megéri kicserélni, kék autóhoz alakul a kék belső. :)

De a fehér is biztos jobb mint a sárgás... nem beszélve arról hogy "örök" életű

Na akkor ez eldőlt Led lesz mind :D

Esetleg képed nincs a folyamatról, mert ilyet még nem csináltam :confused: , de a leírtak alapján és látva a foglalatot annyira nehéz nem lehet :icon13:

És ha már tavaly vettem forrasztót, akkor legalább legyen vmire használva is :w00t:

Link to comment
Megosztás:

Na akkor ez eldőlt Led lesz mind :D

Esetleg képed nincs a folyamatról, mert ilyet még nem csináltam :confused: , de a leírtak alapján és látva a foglalatot annyira nehéz nem lehet :icon13:

És ha már tavaly vettem forrasztót, akkor legalább legyen vmire használva is :w00t:

Képet nem csináltam.De egyszerű!

Kiveszed az egész kapcsolót a helyéről, és a hátoldalt ahol a lábak vannak azt kell kipattintani, de óvatosan mert gyenge kis műanyag tartja a helyén, könnyen elpattan, én el is törtem egynél de attól még fogja. Ha ezt kivetted akkor lesz rajta 2 izzós "foglalat" ami ki lehet venni, én nem szórakoztam az izzó kiforrasztásával, fogóval kitéptem és kifúrtam a helyét. A led egy előtét ellenállással szépen befér, és hozzáforrasztottam közvetlenül a két felső lábához. Látni fogod, hogy az eredeti izzónak is van kis helye a gomb részben, majd a ledet is kicsit told előrébb, ha gondolod, de ez ledtől is függ, hogy azért ne csak egy pontban legyen nagy fénye.

A visszajelzőket én meghagytam "opel sárgára".

Link to comment
Megosztás:

Na akkor ez eldőlt Led lesz mind :D

Esetleg képed nincs a folyamatról, mert ilyet még nem csináltam :confused: , de a leírtak alapján és látva a foglalatot annyira nehéz nem lehet :icon13:

És ha már tavaly vettem forrasztót, akkor legalább legyen vmire használva is :w00t:

Ebben a leírásban a kapcsolók is benne vannak - hátha kedvet kapsz a teljes műszerfalhoz - "saját" könyvtárban az általam készített kivitel:

katt

Link to comment
Megosztás:

Ebben a leírásban a kapcsolók is benne vannak - hátha kedvet kapsz a teljes műszerfalhoz - "saját" könyvtárban az általam készített kivitel:

katt

Wow :D

Nagyon szépen köszönöm a hasznos anyagot, pont ez járt a fejemben, hogy ha már elkezdem a kapcsolókat, csak meg kellene csinálni a többit is :D

Szép lett :w00t:

Profi a leírás, már csak össze kell shoppolnom a szükséges a motyót hozzá :D , apránként :blush:

A főtéskonzol gombjait a legutóbb izzócserénél nem tudtam leszedni, hát mondanom se kell kellett hozzá kézügyesség, hogy a három izzót cseréljem :rolleyes: . Van trükje, vagy csak erélyesebbnek kell lenni :ninja: , nem mertem nagyon feszegetni, nehogy eltörjem. A szerelési leírás nem ír pöcökről, vagy bármi egyébbről, csak arról beszél, hogy a nútra figyeljek összerakáskor. Hát köszi a nútot látom, de még leszedni sem tudtam egyiket sem :angry:

Link to comment
Megosztás:

Wow :D

Nagyon szépen köszönöm a hasznos anyagot, pont ez járt a fejemben, hogy ha már elkezdem a kapcsolókat, csak meg kellene csinálni a többit is :D

Szép lett :w00t:

Profi a leírás, már csak össze kell shoppolnom a szükséges a motyót hozzá :D , apránként :blush:

A főtéskonzol gombjait a legutóbb izzócserénél nem tudtam leszedni, hát mondanom se kell kellett hozzá kézügyesség, hogy a három izzót cseréljem :rolleyes: . Van trükje, vagy csak erélyesebbnek kell lenni :ninja: , nem mertem nagyon feszegetni, nehogy eltörjem. A szerelési leírás nem ír pöcökről, vagy bármi egyébbről, csak arról beszél, hogy a nútra figyeljek összerakáskor. Hát köszi a nútot látom, de még leszedni sem tudtam egyiket sem :angry:

A gomboknak azt hiszem van pöcke, ha jól emlékszem alulról (a gomb alatt) lehet hozzáférni egy lyukon keresztül talán. Elvileg erőszakkal is lejön.

Link to comment
Megosztás:

A gomboknak azt hiszem van pöcke, ha jól emlékszem alulról (a gomb alatt) lehet hozzáférni egy lyukon keresztül talán. Elvileg erőszakkal is lejön.

Köszönöm, akkor még próbálkozok, de csak hétvégén, mert este sötétben munka után már nem megy :pinch:

Beszámolok az eredményről :D

Bár nem ide tartozik, de a fűtésem csak vacakol megint, létezhet, hogy nem volt használva az autó (tudod december közepén lettem a szépség gazdája :D ) sokáig a kereskedőnél és a a vákumszelep vacakol? Vasárnap bojongtunk a városban és nem ontotta a meleget, pedig üzemi hőfok az megvolt, de este mikor pakoltunk ki a shopping után az autóból direkt nem állítottam le és 100foknál megint megindult a fűtésem??? Menetközben a motorhőfok jó, langyosat már a kék sávban is fúj, elvileg a szabályzó zsalum is mozog, legalábbis úgy látszott és multkor mikor megfújkáltám, meg szívogattam a vákumszelepet meg is indult szépen a fűtés úgy 80 fokon túl. Utána többször váltottam hidegre, hogy zárja a meleget és jeget okádott, majd melegre tekerve ontotta a meleget. Ötlet? :pinch:

Link to comment
Megosztás:

Meleg állapotban fogd meg a csöveket - óvatosan - hogy a vákuumszelep után is meleg vagy csak langyos, a radiátorból kijövő víz is meleg-e. Esetleg próbáld meg kikötni a vákuumszelepet, tehát megkerülni, hogy közvetlenül menjen a víz a radiátorba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom, hogy helyén való-e a kérdésem, vagy inkább az fogyasztás résznél kellene érdeklődnöm!?

Van egy 1,8-as vectrám, 97-es évjárattal. Miért nem egyezik, sőt még csak nem is közelít a tényleges és a számítógép által mért fogyasztási adat?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

  1. Sziasztok.
    Nekem 97-es B Vectrám van aminek a régi különálló kétgombos távirányítója van.
    Namármost azérdekelne, hogy a 99-es zafiráé ami egybenvan a távirányító a kulccsal azt hozzálehet-e programoztatni a kocsim vevőjéhez????
    Elvileg egysémára épült annó a dolog...
    Ebben kéne segítség ha valaki tudna konkrétat mondani..

    Előreis köszi.

Szia!

Én tudok válaszolni neked, ha már válaszoltak bocsi.

Szóval igen rá lehet programozni kell venned másik kulcsot és az opelnél ezt meg tudják csinálni (vagy aki autó elektronikát hackel). De arra vigyázni kell hogy a B vectrák tudják hogy melyik kulcs van bennük és csak a sajátjukkal mennek. Szóval az új kulcsot meg kell tanítani a komputernek. Összesen 5 darab kulcsot engednek (nem tudom hogy egyszerre vagy egy élet alatt).

Nekem egyben van a kulcs tavaly kérdeztem 30ezer forint a gyári kulcs másolással programozással a pécsi opel márkakereskedésben.

Remélem segítettem

Link to comment
Megosztás:

Meleg állapotban fogd meg a csöveket - óvatosan - hogy a vákuumszelep után is meleg vagy csak langyos, a radiátorból kijövő víz is meleg-e. Esetleg próbáld meg kikötni a vákuumszelepet, tehát megkerülni, hogy közvetlenül menjen a víz a radiátorba.

Köszönöm a tippet, az Általános műszakiban beszámolok, hogy hétvégén mire jutottam :D

Képzeld a feleségem (azt hittem elküld a LEDes ötletemmel melegebb éghajlatra) annyit mondott a Ledre, hogy nézzük meg, hogy piros Led, vagy Hófehérrel lenne jobb :D , nekem is fahatású középkonzolom van, mint neked, ha jól láttam a képeken :D , viszont a kijelzők lehet kékben jobban néznek ki, főleg a képek alapján, míg a kapcsolók fehér, vagy piros :evilgrin: A céges paripa amivel dolgozni járok hétköznap egy VW Bora és a műszerek kék háttér piros mutatók, míga gombok kapcsolók piros színűek, végülis komolyan néz ki nagyon :D , de a fahatásúhoz a fehér jobban megy, vagy majd meglátjuk. Kollégámnak van egy zsák led-je, meg ellenállása és szívesen ad belőle. Attól, hogy nem ég a fele kapcsolóm még a snassz sárga is jobb :D , de ha már egyszer csinálja az ember, akkor eggyel több kapcsolót kell forasztgatni vagy kevesebbet már nem számít, de legalább legyen olyan ami neki is megfelel.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nem tudom, hogy helyén való-e a kérdésem, vagy inkább az fogyasztás résznél kellene érdeklődnöm!?

Van egy 1,8-as vectrám, 97-es évjárattal. Miért nem egyezik, sőt még csak nem is közelít a tényleges és a számítógép által mért fogyasztási adat?

Előre is köszi!

Valószínűleg nem gyári a MID (fedélzeti számítógép) az autódban hanem utólag lett beszerelve és nem ehhez a motorkódhoz van programozva. Ha minden gyári lenne akkor ilyen eset nem fordulhatna elő, ugyanis a fedélzeti számítógép a fogyasztási adatokat egyenesen a motorvezérlőből veszi.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én tudok válaszolni neked, ha már válaszoltak bocsi.

Szóval igen rá lehet programozni kell venned másik kulcsot és az opelnél ezt meg tudják csinálni (vagy aki autó elektronikát hackel). De arra vigyázni kell hogy a B vectrák tudják hogy melyik kulcs van bennük és csak a sajátjukkal mennek. Szóval az új kulcsot meg kell tanítani a komputernek. Összesen 5 darab kulcsot engednek (nem tudom hogy egyszerre vagy egy élet alatt).

Nekem egyben van a kulcs tavaly kérdeztem 30ezer forint a gyári kulcs másolással programozással a pécsi opel márkakereskedésben.

Remélem segítettem

Halli.

Köszönöm a segítséget! :D

Ezt a mondatodat nemegészen értem.: "De arra vigyázni kell hogy a B Vectrák tudják mejik kulcs van bennük és csak a saját

jukkal mennek.." Ezalatt lehet az Immo csippet érted...?

Én ugy gondoltam a kulccsal egybenlévő tévirányítót hogy veszek ojant és összeprogramoztatom és igy lessz távom a kocsihoz mert a meglévő meghalt...

Későbbmajd ha ujra lesszhozzá lelkierőm akkor veszek a távirányítóhoz új házat kulccsal és a kulcsrészt megmajd valami kulccsos szakival átmásoltatom a meglévőről meg persze átteszem az Immonak a csipjétis...:D

Így ,majd elvileg működnije kell majd:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

A segítségetek kellene!

97-es B Vectrámban kiszedtem a generátort csili-vilire kivan pucolva! Kapott új csapágyakat és új szénkefétis!

Na a problémám pedig az hogy amikor összeraktam azóta kivilágit az a kis sárga lámpa a müszeregységben ami az elektromos hibára utal és a fordulatszámmérőmis hol megy hol nem! Ha pörgetem a motrot kissé akkor leesik nullára és az állófűtésem motorjais fojton megy! :S

Mielőtt szétszedtemvolna belettmérve a töltésem és 13.75v volt most összerakás után is meglettmérve és alapjáraton 15v pörgetve a motort 17v is van :S

Hozzáteszem hogy a fesszabájzóhoz és a másik elektromos kütyühöz ami van a generátoron nemnyultam mégcsak megsem takaritottam nehogy bajalegyen!

Bár az nemis igen volt piszkos!!

Az a gyanum hogy a fesszabájzó meghalt de nemtudom biztosra!

Ebben kelle a segítségetek vagy ötletetek!!

Előreis köszi:)

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

A segítségetek kellene!

97-es B Vectrámban kiszedtem a generátort csili-vilire kivan pucolva! Kapott új csapágyakat és új szénkefétis!

Na a problémám pedig...

A testkábel rendesen a helyén van? Biztos hogy rendesen érintkezik?

Link to comment
Megosztás:

Nekem szinte decire pontos volt.

Sziasztok!

Nem tudom, hogy helyén való-e a kérdésem, vagy inkább az fogyasztás résznél kellene érdeklődnöm!?

Van egy 1,8-as vectrám, 97-es évjárattal. Miért nem egyezik, sőt még csak nem is közelít a tényleges és a számítógép által mért fogyasztási adat?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

A testkábel rendesen a helyén van? Biztos hogy rendesen érintkezik?

Elvileg rendesen a hejénvan különben gondolom nemis töltene!

De vasárnap kiszerelem ismét és megnézem hogy biztosan kizárjam ezt a dolgotis!

Egyébként ugye csak két kábel megy a generátorra. Egy vékony meg egy vastagabb! Mindkettő csavar anyával van rögzitve rá és biztosan megvannak húzvais!!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok.

Nekm van egy 2001-es 74kW-os Y20DTH motorkódos kombi Vectra B autóm.

A napokban megállt a generátorom és nincs töltésem.

Szeretnék venni egy újat vagy bontottat de nem tudom hány Amperes kell bele.

Ha valaki tud segíteni ezzel kapcsolatban azt megköszönném.

Üdv: Lala

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok.

Nekm van egy 2001-es 74kW-os Y20DTH motorkódos kombi Vectra B autóm.

A napokban megállt a generátorom és nincs töltésem.

Szeretnék venni egy újat vagy bontottat de nem tudom hány Amperes kell bele.

Ha valaki tud segíteni ezzel kapcsolatban azt megköszönném.

Üdv: Lala

Ha írsz egy alvázszámot, és szerencséd van EPC-ben meg tudom nézni neked, hogy a kocsidat milyennel szerelték. Több, mint valószínű 100 A-essel.

Viszont ha elfogadsz egy tanácsot, akkor jössz ki a legolcsóbban, és éred el a legjobb eredményt, ha megcsinálod, vagy megcsináltatod. A bontott lutri, lehet, hogy rosszabb, mint ami az autódban van. A felújítottban mindent kicserélnek, ami potenciálisan rossz lehet (tekercsek, diódahíd, fesz-szabályzó, csapágyak, kefék) és persze az ára is ehhez van "méretezve", akár elérheti a 90-100 e Ft-ot is. Ha a tiédben például csak a diódahíd fosta el magát, akkor 15-20 e Ft-ból meg tudod úszni az egészet. Ha az állórész tekercset is tönkre vágta, akkor kicsit több.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.