Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

szia aza aklima belsőhőmérséklet érzékelő ventillátorának a hangja kompresszorral fújtass be óvatosam a port kifújatod és csendesebb lesz

Hali asszem rosszul fogalmaztam ez ilyen elektronikus hang mintha valami riasztó szerű volna...De azért köszi :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Hali asszem rosszul fogalmaztam ez ilyen elektronikus hang mintha valami riasztó szerű volna...De azért köszi :icon1:

De ha kompresszorral fújsz be, akkor ésszel, mert a levegő felpörgeti azt a kis ventit több százezer fordulatra, úgy mint egy turbót, egy pillanat alatt megkopik a csapágyazása, és akkor még hangosabb lesz, mint volt :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Opel Vectra b kombi, 2.0 16szelepes, 1998as évjáratú autóm.

Tegnap délután kigyulladt a motorvezérlő a műszerfalon.

Olyan mintha nem lenne erő benne, nyomo a gázt nem reagál, elindulásnál picit szaggat.

Max 5000fordulatig tudom feltúráztatni álló helyzetbe, utánna mintha letiltana...

Tegnap este csináltattam autódiagnosztikát, és P0340 hibakódot adott ki. Kitörölte a srác jó is lett egy pár km-ig...

A kérdésem hogy ez a hiba pontosan mi? Mennyibe kerül ez kb? És valaki foglalkozik e itt a javításával?

Előre is köszönöm...

Link to comment
Megosztás:

Várom a leírásokat :)

Én tök amatőr vagyok, de eme jeladót már négy alkalommal cseréltem X20XEV-mben. Kétszer potyára (utángyártottat vettem, s egyikkel sem ment). Legutóbb tavaly ősszel.

A Delparts-nál találsz eredetit, nem is túl drágán. Hozzáteszem, nekem automatám van, abba csak eredeti megy.

Csere menete: (nem biztos, hogy minden alkatrészt pontos nevén tudom szólítani:-)

- légszűrőt ki kell venni a helyéről

- motor bal oldalán a vezérműszíj burkolatát meg kell oldani - 2 vagy 3 nagyobb csavar rögzíti a műanyag burkolatot. Én nem vettem le teljesen, mert az elég körülményes, csak a két párhuzamos csavart vettem le, s így a burkolatot óvatosan ki tudtam hajtani annyira, amennyire kellett.

- a motor tetején az ECOTEC feliratot (2 csavar imbuszos) le kell venni.

- a bal oldalon elválasztva található a jeladó, amit egy sörnyitóhoz lehet hasonlítani.

- a motor bal oldalán, a fedél alatt van két fogaskerék, közöttük van rögzítve a jeladó egy csavarral. Mintha lett volna alátét is. Óvatosan ki kell tekerni - racsnis csőkulcs ajánlott lévén mással nem lehet hozzáférni. Óvatosan kell kiszedni, mert ha leesik, soha az életben meg nem találod!

- ha levetted az anyát, ki tudod húzni óvatos mozdulatokkal a jeladót a helyéről.

- a csatija ha jól emlékszem rugós, csavarhúzó segítségével le lehet szedni.

- ha meg van, tedd az újra a csatit, helyezd be a helyére, egy vékony csavarhúzóval állítsd be a lyukhoz (mert annyi holtjátéka van, ha nincs a csavarral egy vonalban, jó sokáig tart majd visszaszerelni).

- ha van segítőd (legyen mert három kéz mindenképpen kell hozzá), a fedelet tartsa el a helyéről, a bal kezeddel próbáld betenni a csavart, míg a jobb kezeddel tartsd helyén a jeladót.

- ha már rákapott a csavar, a racsnis csavarkulcs segítségével könnyen rögzítheted a jeladót.

- utána már csak a fedelet kell vissza rögzítened (leszedéskor figyelj, mit és mennyit veszel le mert van valami távtartó, amit nekem sikerült elejtenem és visszaszereléskor lötyögött az egész fedél, meg azóta is:-(!

Szóval nem nagy ügy, ha az ember nem olyan béna, mint én!

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Én tök amatőr vagyok, de eme jeladót már négy alkalommal cseréltem X20XEV-mben. Kétszer potyára (utángyártottat vettem, s egyikkel sem ment). Legutóbb tavaly ősszel.

A Delparts-nál találsz eredetit, nem is túl drágán. Hozzáteszem, nekem automatám van, abba csak eredeti megy.

Csere menete: (nem biztos, hogy minden alkatrészt pontos nevén tudom szólítani:-)

- légszűrőt ki kell venni a helyéről

- motor bal oldalán a vezérműszíj burkolatát meg kell oldani - 2 vagy 3 nagyobb csavar rögzíti a műanyag burkolatot. Én nem vettem le teljesen, mert az elég körülményes, csak a két párhuzamos csavart vettem le, s így a burkolatot óvatosan ki tudtam hajtani annyira, amennyire kellett.

- a motor tetején az ECOTEC feliratot (2 csavar imbuszos) le kell venni.

- a bal oldalon elválasztva található a jeladó, amit egy sörnyitóhoz lehet hasonlítani.

- a motor bal oldalán, a fedél alatt van két fogaskerék, közöttük van rögzítve a jeladó egy csavarral. Mintha lett volna alátét is. Óvatosan ki kell tekerni - racsnis csőkulcs ajánlott lévén mással nem lehet hozzáférni. Óvatosan kell kiszedni, mert ha leesik, soha az életben meg nem találod!

- ha levetted az anyát, ki tudod húzni óvatos mozdulatokkal a jeladót a helyéről.

- a csatija ha jól emlékszem rugós, csavarhúzó segítségével le lehet szedni.

- ha meg van, tedd az újra a csatit, helyezd be a helyére, egy vékony csavarhúzóval állítsd be a lyukhoz (mert annyi holtjátéka van, ha nincs a csavarral egy vonalban, jó sokáig tart majd visszaszerelni).

- ha van segítőd (legyen mert három kéz mindenképpen kell hozzá), a fedelet tartsa el a helyéről, a bal kezeddel próbáld betenni a csavart, míg a jobb kezeddel tartsd helyén a jeladót.

- ha már rákapott a csavar, a racsnis csavarkulcs segítségével könnyen rögzítheted a jeladót.

- utána már csak a fedelet kell vissza rögzítened (leszedéskor figyelj, mit és mennyit veszel le mert van valami távtartó, amit nekem sikerült elejtenem és visszaszereléskor lötyögött az egész fedél, meg azóta is:-(!

Szóval nem nagy ügy, ha az ember nem olyan béna, mint én!

Köszi... Majd írok hogy miujság van. Ja elfelejtettem ha kicseréljük a jeladót akkor a műszerfalon eltűnik a motorvezérlő? vagy megint ki kell töröltetni a diagnosztikással?

Link to comment
Megosztás:

Ha a hiba forrása megszűnik, akkor nem gyullad ki a sárga lámpa sem. Úgy tudom, hogy 15 (vagy 20) egymást követő indításnál ha nem áll fenn a tárolt hiba akkor törlődik is, nem kell töröltetni.

Ja jól mondod, sőt el is múlik a hiba! Viszont ilyet csak a zsuzsuki stiftek tudnak a vectrákról meg nem. Ha jól tudom!

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt már olyan sárga lámpám, amivel nem foglalkoztam mivel a motor üzemén semmi változást nem tapasztaltam, ez kép három indításnál is megvolt, majd nem gyulladt ki többet. Napokkal később ráérős időmben gondoltam kiolvasom - mikor hibajel volt nem voltam otthon - és nem tudtam semmit olvasni mert nem volt tárolt hiba. Nem csak villogtattam hanem OP-COM-mal olvastam.

Link to comment
Megosztás:

Nekem volt már olyan sárga lámpám, amivel nem foglalkoztam mivel a motor üzemén semmi változást nem tapasztaltam, ez kép három indításnál is megvolt, majd nem gyulladt ki többet. Napokkal később ráérős időmben gondoltam kiolvasom - mikor hibajel volt nem voltam otthon - és nem tudtam semmit olvasni mert nem volt tárolt hiba. Nem csak villogtattam hanem OP-COM-mal olvastam.

Értem, akkor létezik ilyen is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni, hogy az akksim pólusaira rendszeresen kicsapódik a só, ma reggel leállítás után váratlanul nem akart megmoccani sem az önindító, lehetséges, hogy az akksi már a végét járja?

Mert múlkor is jártam így, akkor ltakarítottam az érintkezőket (testkábeleket) és utána gond nélkül ment.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy Opel Vectra B-m. 1996-os Sedan. Gond az, hogy a fejegységet nem tudom rádiózásra használni. Csak ha kb pár száz méterre vagyok az adótoronytól. Szerintem az antenna nincs bekötve. De hogyan tudnám én ezt megnézni, hogy be van-e kötve illetve? Olvastam hogy a hátsó szévédő fűtőszála tölti be ezt a szerepet, csak nem tudom, hogy ott van-e valami csatlakozás esetleg ami szétcsúszhatott. A motortérben van egy sarus kábel ami szerintem a rádió felől jön de nem tudom, hogy mi az. Szerintetek, hogyan induljak el a "javításban"? Válaszokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Gyári rádió, vagy nem? Ha nem gyári, akkor szokás lekötni azt a vezetéket, ami a kijelzőt kapcsolja át, hogy a rádió infóit írja ki, viszont ugyanez a szál táplálja az antennaerősítőt is. Érdemes benézni ezért a rádió mögé is, főleg ha nem gyári rásió van bent.

Link to comment
Megosztás:

Hello

Nem gyári rádió van benn. Majd holnap akkor benézek. Tudsz valami jó módszert, hogy hogyan szedjem ki a rádiót?

Amúgy az antenna erősítőt jól tudom,hogy a kalaptartó mögött találom?

És ha már itt vagyok akkor megkérdezem, hogy a km óra se működik. A fordulatszám mérő üzemenyagszint minden jó. Azzal mit lehet csinálni?

 

Gyári rádió, vagy nem? Ha nem gyári, akkor szokás lekötni azt a vezetéket, ami a kijelzőt kapcsolja át, hogy a rádió infóit írja ki, viszont ugyanez a szál táplálja az antennaerősítőt is. Érdemes benézni ezért a rádió mögé is, főleg ha nem gyári rásió van bent.

 
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy 97-es 2000-res TDI B-s vectrám van.

Nem vagyok egy nagy autózseni,szeretnék kérni némi segítséget.

Ma egyik pillanatról a másikra meghalt a műszerfalam. Az összes led világítás eltűnt (megtett kilométer,idő,óra) a fordulatszámmérő nem működik,se a kilométer óra, se a hűtővíz hőmérséklet jelző, se az üzemanyagmérő. Az egész feladta a küzdelmet.

Van valami ötletetek mi lehet a probléma??

Nagyon köszönöm a válaszokat előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap lehúztam a bal első légzsák (nincs légzsák csak a kábel van ott egy műanyagon) kábeljét, mert útban volt. Visszadugtam azóta világít! Hibaként eltárolta , törölni kell vagy valami más baj lehet? Köszi a segítséget!!!

Szia,

Ha jol tudom a legzsak hibajelzest törölni kell, mert öndiag utan tarolva marad. Nekem is volt gond az ülés alatti csatival. Megmaradt a hiba, még nem foglalkoztam a hibakod törlésével.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Érdeklődnék, hogy benzines és az isuzu dieseles változatnak a ventilátorai különböznek-e egymástól (hűtő, klimahűtő ventik).

Mert úgy nézz ki cserélnem kell mind a 3-at.

A sima hűtőventinek rossz az előétellenállása (nem kapcsol be), az egyik klimahűtő szorul, másik csapágyas, igaz most a klima használaton kivül van.

A múlt héten majdnem felforrt a vizem ez miatt.

Sajna jelenleg benzines bontott lenne, elérhető helyen.

Gondolom a vezérlése bizti más, de fizikailag van-e eltérés köztük, az érdekelne, mert akkor megvenném őket.

Köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.