Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Egy olyan kérdésem lenne hogy 1.8-as B vectrába (X18XE 116LE) szeretnék tempomatot beszerelni utólag, és pontos hogy néz ki a dolog? Kell egy indexkapcsoló, kupplungpedál kapcsoló és maga a motor. De ahogy nézem ebayen szinte csak olyan motort árulnak ami 2.0 16V 126LE-s motorhoz jó. Nyugodt szívvel megvehetem azt szerintetek? És bowden milyen kell hozzá?

Pl: http://www.ebay.de/itm/251298339164?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Módosítva : pumpingiron91
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A beltér átalakításában kérek segítséget.Egy alap,tehát nem kapcsolós(két vezeték közt egy szofita izó)de késleltetős beltér világítást szeretnék lecserélni egy szebb kivitelűre,amit bontóból szereztem:

http://kepfeltoltes.hu/view/140222/WP_20140129_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140222/WP_20140129_005_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

tud valaki ehhez kapcsolási rajzot adni,vagy tanácsot ahhoz,hogy kell kötni,hogy a térképolvasó funkció is működjön,ill.mely lábak tartoznak az ultrahangos érzékelőhöz(amire nincs szükségem).Köszönöm a segítséget.

Sziasztok újfent!:)

A kérdésemre kapott válaszokat köszönöm,csak azt mondjátok még meg,hogy hogyan tudom kideríteni,hogy a 9 pin-ből melyekre nincs szükségem(tehát melyek tartoznak az ultrahang szenzorokhoz)estleg próbalámpával,vagy multiméterrel kideríthető a dolog?ráadásul azt olvastam egy helyen,hogy ezekben középen a gyári telefon mikrofonja(vagy kihangosítója)is megvan,szóval akkor van még legalább egy láb,amit nem kell bekötnöm....

egyelőre itt tartunk:

http://kepfeltoltes.hu/view/140305/WP_20140226_024_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdésem lenne hogy 1.8-as B vectrába (X18XE 116LE) szeretnék tempomatot beszerelni utólag, és pontos hogy néz ki a dolog? Kell egy indexkapcsoló, kupplungpedál kapcsoló és maga a motor. De ahogy nézem ebayen szinte csak olyan motort árulnak ami 2.0 16V 126LE-s motorhoz jó. Nyugodt szívvel megvehetem azt szerintetek? És bowden milyen kell hozzá?

Pl: http://www.ebay.de/itm/251298339164?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

A bowden jó pl ax X20XEL motoré, de a 2,5 V6-osé is. Utóbbi rövidebb.

Hogy néz ki a beszerelés? Hát alapvetően egyszerű. Megkeresed a tempomat csatlakozóját a tűzfalon, jó esetben megvan, hogyha a kábelezés ki van építve. Ezek tuán valahol a csatlakozó környékén kell lennie a felfogatási pontoknak. Ha nincs kábelezése, akkor kicsit bonyolultabb. Felfogatod egy olyan helyre a motort, ahonnan elér a bowden a fojtószelepig. Kiépíted a kábelezést az elektromos rajzjank megfelelően. Ha szerencséd van, működni is fog. Lehet, hogy szükséáges lesz egy OP COM-os vagy Tech2-es engedélyezés (kínai OP COM nem jó). Az OBD csatiba is be kell kötni a megfelelő lábat.

Link to comment
Megosztás:

Egy olyan kérdésem lenne hogy 1.8-as B vectrába (X18XE 116LE) szeretnék tempomatot beszerelni utólag, és pontos hogy néz ki a dolog? Kell egy indexkapcsoló, kupplungpedál kapcsoló és maga a motor. De ahogy nézem ebayen szinte csak olyan motort árulnak ami 2.0 16V 126LE-s motorhoz jó. Nyugodt szívvel megvehetem azt szerintetek? És bowden milyen kell hozzá?

Pl: http://www.ebay.de/itm/251298339164?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Tempomat leírás:

http://www.tssduk.webspace.virginmedia.com/cars/How_to/Vectra/VectraBCruiseControl.htm

Apródon most 5000pénzért árulják... "Opel vectra B tempomat motor" néven.

Nem én árulom, nem is reklámnak szánom csak gondoltam jelzem:)

Link to comment
Megosztás:

Tempomat leírás:

http://www.tssduk.webspace.virginmedia.com/cars/How_to/Vectra/VectraBCruiseControl.htm

Apródon most 5000pénzért árulják... "Opel vectra B tempomat motor" néven.

Nem én árulom, nem is reklámnak szánom csak gondoltam jelzem:)

Köszönöm a segítséget. Eddig minden megvan, még nem raktam be a dolgot, de annyi a kérdés, hogy 96os a kocsi, de a leírásban az szerepel hogy a facelifteseknek van 4vezetékes kapcsolója míg nekem csak 2. Viszont minden csati megvan!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget. Eddig minden megvan, még nem raktam be a dolgot, de annyi a kérdés, hogy 96os a kocsi, de a leírásban az szerepel hogy a facelifteseknek van 4vezetékes kapcsolója míg nekem csak 2. Viszont minden csati megvan!

Lehúztad a csatit a kapcsolóról? Ha 4 pólusú akkor eggyel kevesebb dolog amit cserélni kell.Ha jól emlékszem fórumokról akkor egyes dízelekben még a kuplung kapcsoló is benne van...

Link to comment
Megosztás:

Lehúztad a csatit a kapcsolóról? Ha 4 pólusú akkor eggyel kevesebb dolog amit cserélni kell.Ha jól emlékszem fórumokról akkor egyes dízelekben még a kuplung kapcsoló is benne van...

Nem kellett lehuznom mert tisztan lathato hogy csak 2 vezetek megy ra. A pedal kornyeken a kotegbol nem talaltam csatit, de a fentebbi linken az angol mukso azt irja, hogy facelift elott a kocsi 2 vezetekes fekpedal kapcsolot hasznal.

Link to comment
Megosztás:

A 4 pólusú féklámpa kapcsoló csak az X20DTL / X20DTH-ba kell. Mert ott a motorvezérlőbe is be van kötve a fék, gondolom mikor fékez a vezető, akkor elveszi az üzemanyag befecskendezést.

A tempomatnak csak egy egyszerű jel kell azon a vezetéken, hogy megnyomtad a féket.

Link to comment
Megosztás:

A 4 pólusú féklámpa kapcsoló csak az X20DTL / X20DTH-ba kell. Mert ott a motorvezérlőbe is be van kötve a fék, gondolom mikor fékez a vezető, akkor elveszi az üzemanyag befecskendezést.

A tempomatnak csak egy egyszerű jel kell azon a vezetéken, hogy megnyomtad a féket.

Ennek igazán örülök :) Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Volt már valakinek olyan, hogy hol zárnak az ajtók, hol nem vagyis manuálisan megy, csak hiába zárom kulcssal az első ajtót a többi nem hajlandó? Ugyanez nyitásnál is. távirányítóra egyáltalán nem reagál. A risztó kikpacsol és ennyi. Csak kulccsal tudom nyitni/zárni a többit meg csak manuálisan. Van, hogy gondol egyet és akkor meg működik. Mi lehet a hiba? Találkoztatok már ilyennel?

Link to comment
Megosztás:

Volt már valakinek olyan, hogy hol zárnak az ajtók, hol nem vagyis manuálisan megy, csak hiába zárom kulcssal az első ajtót a többi nem hajlandó? Ugyanez nyitásnál is. távirányítóra egyáltalán nem reagál. A risztó kikpacsol és ennyi. Csak kulccsal tudom nyitni/zárni a többit meg csak manuálisan. Van, hogy gondol egyet és akkor meg működik. Mi lehet a hiba? Találkoztatok már ilyennel?

Hasonló volt az enyémnek is a baja egyszer, és egy ajtózár csere megoldotta a problémát. A bal első ajtó által adott jel miatt nyílik ki az összes többi, így ha abban van a baj akkor egyik sem nyílik ki.

Link to comment
Megosztás:

Hasonló volt az enyémnek is a baja egyszer, és egy ajtózár csere megoldotta a problémát. A bal első ajtó által adott jel miatt nyílik ki az összes többi, így ha abban van a baj akkor egyik sem nyílik ki.

Ajtó zárat már cseréltem, sőt még központi zár vezérlőt. Bár ezek szerint elképzelhető, hogy amit vettem zárat az is rossz volt. :blink:

Kéne szereznem még egy zárat. Próbának.

A kábelre nem gyanakszom, mert minden más működik(elektromos ablak, hangszóró, elektromos tükör). Mekkora lehet az esélye, hogy pont a nyitó és a záró jel kábel ment el. <_<

Link to comment
Megosztás:

Ajtó zárat már cseréltem, sőt még központi zár vezérlőt. Bár ezek szerint elképzelhető, hogy amit vettem zárat az is rossz volt. :blink:

Kéne szereznem még egy zárat. Próbának.

A kábelre nem gyanakszom, mert minden más működik(elektromos ablak, hangszóró, elektromos tükör). Mekkora lehet az esélye, hogy pont a nyitó és a záró jel kábel ment el. <_<

Hát igen... a kábelezés Opelnél nem mindig a legjobb.... érdmes ellenállását lemérni a vézérlő és a bal első ajtózár vezetékének. És lényeges, hogy ellenállás ne pedig dióda teszter üzemmódban. Ha nem a kábelek a gázosak akkor marad az ajtózár. Enyémnél az volt a gond például, hogy utólag raktam volna be a távirányítós ajtónyitót de nem működött hiába testeltem le a zárat. Méricskéltem párat és kizárásos alapon az ajtózár nyitó és zárómotorja ment tönkre ami miatt nem tudtam csak kézzel nyitni zárni...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok!

X20DTL '97 üzemanyagszűrő csere utáni hossza önindítózás után, akkutöltés, majd indít... és egyszer csak elindult.

A + akku saru meleg volt, alapjáraton járattam, az akkusaru erősen melegedett, szinte forró volt. Leállít, hűl, ismét indít, s járatás alapjáraton, ismét forró, úgy gondolom érezhetően a + akkusaru vezetékre sajtolt részen lehet a hő forrása. Mikor elkezd melegedni az akku és a vastag rézvezeték további része még nem meleg Tapasztalat? Szokták cserélni a sarut, ill. előfordulhat, hogy rossz a kontakt vagy másra gondoljak?

Link to comment
Megosztás:

Miért van az hogy a bal oldali távolsági fényszóróm nagyon fentre világít? Az izzó jól áll benne, a tompítottaim rendes szögben világítanak. De a baloldali távolságim kb 30 fokban felfelé világít. Mi lehet a baj, és van ezen valami állító csavar? B1 vekiről van szó, tehát még az a fajta ami még külön van az indextől, és motoros állítású ha ez számít valamit a válaszadásban.

Link to comment
Megosztás:

Biztos, hogy rossz a kontakt, attól melegszik. Mástól nem melegedhet.

Köszi, érintkezési probléma volt. Összenyomtuk ismét, megszűnt a melegedés. Olyan problémával találkoztam még, hogy az üzemanyag előfűtés csatlakozójának 2 vezetékéről "lerázódott" a szigetelés 10-15 mm hosszan - gondolom a melegtől kikeményedett és eltávolodott. A két szigeteletlen sodort érpárt csupán a levegő szigetelte. Ilyen jelenséggel mit lehet kezdeni?

Link to comment
Megosztás:

Miért van az hogy a bal oldali távolsági fényszóróm nagyon fentre világít? Az izzó jól áll benne, a tompítottaim rendes szögben világítanak. De a baloldali távolságim kb 30 fokban felfelé világít. Mi lehet a baj, és van ezen valami állító csavar? B1 vekiről van szó, tehát még az a fajta ami még külön van az indextől, és motoros állítású ha ez számít valamit a válaszadásban.

Állítócsavar van, azt hiszem 6-os imbuszkulcs kell hozzá, a magasság eltérést passzolom.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szaisztok!

B vectra caravan, 97-es 2.0 x20dtl diselről van szó!
Kérdésem:
1.Reggeli inditásnál kigyulad a check lámpa,de kb.5 perc után elalszik!!???
2.130-140km/h (autópályán) kigyulad a check lámpa és onnantól fogva nem húz az autó!
De,ha le állitom várok 2-3másodpercet ujra indidtom akkor jó,amig el nem éri a 130-140km/h,ha nem éri a
ezt a sebességet semmi gond(húz,jól megy)!!??
Ja egr és vákumpumpa cserélve!!!

Várom a tippeiteket......

Előre is köszi! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szaisztok!

B vectra caravan, 97-es 2.0 x20dtl diselről van szó!

Kérdésem:

1.Reggeli inditásnál kigyulad a check lámpa,de kb.5 perc után elalszik!!???

2.130-140km/h (autópályán) kigyulad a check lámpa és onnantól fogva nem húz az autó!

De,ha le állitom várok 2-3másodpercet ujra indidtom akkor jó,amig el nem éri a 130-140km/h,ha nem éri a

ezt a sebességet semmi gond(húz,jól megy)!!??

Ja egr és vákumpumpa cserélve!!!

Várom a tippeiteket......

Előre is köszi! :icon1:

1.7 d astra ugyanezt csinálta! egr hibás volt, azt cserélték és még mindíg, csak a tárolt hibát nem törölték ki rendesen és ez kavart be.

Ki van törölve a hiba? mi volt az? gondolom volt gépre dugva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.