Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Bocs hogy nem pontosan a kérdésre válaszolok, csak egy megjegyzést tennék a dologhoz. Az én Vekimben olyan a benzincső hogy oda slagot nem lehet beledugni, így ha akarnák se tudnák leszívatni a gázolajat a tanknyíláson keresztül. Ebből az okból kifolyólag én feleslegesnek tartom azt azt hogy a központi zár bezárja tanksapka fedő karosszéria elemet. Ha valaki ki akarja nyitni akkor úgy is ki fogja nyitni ha az a kis köranyag bele van tolva az ajtó erre kialakított helyére. Csak ha bezárva akarnak bejutni az üzemanyaghoz akkor szét fogják ott feszíteni a karosszériát. Hidd el nem tartana tovább fél percnél (nem vagyok tolvaj csak gépész a szakmám :icon1: ) Ezen okokból kifolyólag mikor nekem sajnos a vétel után ki kellett cserélnem az összes elektromos motort akkor a tanknyíláshoz nem is vettem. Így csak becsukom oszt jónapot.

Mpndandóm lényege hogy lehet hogy jobban jársz ha ha kiveszed belőle a záró motort. Egyik fele hogy legközelebb nem szívat meg a kúton, másik fele meg hogy ha bele akarnának jutni a tankba akkor nem cseszik szét a kasznit. Mert ha bele akarnak dugni csövet akkor így vagy úgy de beledugják.

Hali.
Tegnap megszivatott a vas: beálltam tankolni a kútra, erre nem tudtam kinyitni a tanksapka-ajtót... Hazamentem, majd szétszedtem a burkolatot, majd kivettem a motort, ami sem nyitásra, sem zárásra nem reagál. Lehet azt a motort javítani? Vagy csak csere jöhet szóba? Mennyi kb.egy ilyen? Gondolom bontottnál ugyanígy fennáll a beragadás... Hogy tudok nézni áramot a vezetekben, ha nincs műszerem?

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Tegnap megszivatott a vas: beálltam tankolni a kútra, erre nem tudtam kinyitni a tanksapka-ajtót... Hazamentem, majd szétszedtem a burkolatot, majd kivettem a motort, ami sem nyitásra, sem zárásra nem reagál. Lehet azt a motort javítani? Vagy csak csere jöhet szóba? Mennyi kb.egy ilyen? Gondolom bontottnál ugyanígy fennáll a beragadás... Hogy tudok nézni áramot a vezetekben, ha nincs műszerem?

Szerintem sincs semmi értelme. Én biztos kivenném vagy lehúznám. Bár kellemetlen a beragadás, de nem éppen kritikus helyen van így megéri kockáztatni a bontottat, ha mindenképpen kell. Persze kérdezd meg az új árát előbb, van hogy kevés a különbség. Javítani szerintem nem lehet, max WD-40, ha csak szorul.

Áramot a nyelveddel. :D Esetleg egy izzó?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem sincs semmi értelme. Én biztos kivenném vagy lehúznám. Bár kellemetlen a beragadás, de nem éppen kritikus helyen van így megéri kockáztatni a bontottat, ha mindenképpen kell. Persze kérdezd meg az új árát előbb, van hogy kevés a különbség. Javítani szerintem nem lehet, max WD-40, ha csak szorul.

Áramot a nyelveddel. :D Esetleg egy izzó?

Rákerestem... Új van 14-18 körül, bontottat még nem néztem. Itt a bontóban meg Veci nem nagyon szokott lenni, de majd kinézek.
Link to comment
Megosztás:

Újat felejtsd el. Amúgy biztos, hogy megragadt, és nem érintkezési problémája van? Mert nekem az volt! A csatlakozásánál szokott tönkremenni a kontakt. Úgy van megoldva, hogy egy kiálló NYÁK darab van ott, amin van két vezető sáv. Erre fog rá a csatlakozó, itt kapja az áramot. Itt szokott tönkremenni a kontakt. Maga a motor szinte sose megy tönkre. Vágd le a peremet a csatlakozásnál, hogy hozzáférj a NYÁK-hoz, ekkor ki is lehet próbálni, hogy kitolja, illetve polaritáscserére behúzza e a nyelvet.

Egyébként meg akkor sincs vész, ha nem nyílik ki éppen, mert csak ki kell nyitni az elspsegély doboznál, el lehet érni, és ki lehet nyitni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tapasztalatomat szeretném megosztani:

Tegnap gyújtáskapcsoló zármechanika csere volt, mivel már hónapok óta nehezen fordul a kulcs, és a múlt héten beállt, kínlódtam vagy fél órát mire újra elfordult a kulcs.

Vettem egy utángyárit két kulccsal 13 ezerért. Mivel nem szerettem volna új kulcsokat meg az inmot átrakni a kulcsokba, így az új zárat igazítottam a régi kulcshoz.

Viszonylag egyszerű művelet, a betét könnyen kijön a helyéről ha a kulcsot pont 90 fokkal fordítom el.

Lamellák cseréjéhez szét kell húzni a betétet, a belső (vékony csapos, kormányzár felőli) oldalon van egy kis csap befúrva merőlegesen, azt kell benyomni és túl lehet fordítani, hogy ez a csap kijön a helyéről, utána az egész zár közepe kulccsal együtt kijön.

Óvatosan kiszedtem az összes lamellát - a régi zárból is - majd egyesével elkezdtem visszarakosgatni úgy, ahogy azt az eredeti kulcs megkívánta.

Egy kivételével mindnek megtaláltam a helyét azt az egyet egy kicsit meg kellett reszelni.

Összerakás után tökéletesem működik. Most már nem akad, nem ropog, nem kell játszadozni, feszegetni a kulcsot, hogy indítani tudjak.

Fényképet nem készítettem, de ha érdekel valakit a régi zárbetétről készítek néhány fotót.

Módosítva : kocka
Link to comment
Megosztás:

Csak a zárhenger lett cserélve? Mert ha igen akkor sokallom a 13000-et. Nekem szerelő hozatott bele új zárhengert imos 2 darab kulccsal 4500 forintért. Csak az imo chipjét kellett kiszedni a régi kulcsból (az egyik a fűben landolt, fél óráig négykézláb fésültem a füvet :unsure: de végül meg lett :icon1: ) és belepattintani az új kulcsba. A szerelő 500 forintért kicserélte a betétet. Így összvisz 5000 forintomba került.

Sziasztok!

Tapasztalatomat szeretném megosztani:

Tegnap gyújtáskapcsoló zármechanika csere volt, mivel már hónapok óta nehezen fordul a kulcs, és a múlt héten beállt, kínlódtam vagy fél órát mire újra elfordult a kulcs.

Vettem egy utángyárit két kulccsal 13 ezerért. Mivel nem szerettem volna új kulcsokat meg az inmot átrakni a kulcsokba, így az új zárat igazítottam a régi kulcshoz.

Viszonylag egyszerű művelet, a betét könnyen kijön a helyéről ha a kulcsot pont 90 fokkal fordítom el.

Lamellák cseréjéhez szét kell húzni a betétet, a belső (vékony csapos, kormányzár felőli) oldalon van egy kis csap befúrva merőlegesen, azt kell benyomni és túl lehet fordítani, hogy ez a csap kijön a helyéről, utána az egész zár közepe kulccsal együtt kijön.

Óvatosan kiszedtem az összes lamellát - a régi zárból is - majd egyesével elkezdtem visszarakosgatni úgy, ahogy azt az eredeti kulcs megkívánta.

Egy kivételével mindnek megtaláltam a helyét azt az egyet egy kicsit meg kellett reszelni.

Összerakás után tökéletesem működik. Most már nem akad, nem ropog, nem kell játszadozni, feszegetni a kulcsot, hogy indítani tudjak.

Fényképet nem készítettem, de ha érdekel valakit a régi zárbetétről készítek néhány fotót.

Link to comment
Megosztás:

Hát szerintem lámpatest csere, vagy polírozás segíthet. Nekem nem xenon van, de hasonló a tapasztalat. De szerintem Angel lesz bele, 50k ért van kompletten.

Polír mindenképpen kell mert ugyebár ezek lakkhibások csak attól félek hogy nem ez lesz vele a gond, mert ennyire szerintem nem kéne a fényt felfognia de ez hamarosan kiderül!!!! .. Lecserélni azt nem akarom mert ugyebár gyári!!

Valami megoldás csak van rá vagy ez gyárilag ilyen rossz volt mikor kigurult a gyár kapuján xd?

Üdv Mindenkinek!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tapasztalatomat szeretném megosztani:

Tegnap gyújtáskapcsoló zármechanika csere volt, mivel már hónapok óta nehezen fordul a kulcs, és a múlt héten beállt, kínlódtam vagy fél órát mire újra elfordult a kulcs.

Vettem egy utángyárit két kulccsal 13 ezerért. Mivel nem szerettem volna új kulcsokat meg az inmot átrakni a kulcsokba, így az új zárat igazítottam a régi kulcshoz.

Viszonylag egyszerű művelet, a betét könnyen kijön a helyéről ha a kulcsot pont 90 fokkal fordítom el.

Lamellák cseréjéhez szét kell húzni a betétet, a belső (vékony csapos, kormányzár felőli) oldalon van egy kis csap befúrva merőlegesen, azt kell benyomni és túl lehet fordítani, hogy ez a csap kijön a helyéről, utána az egész zár közepe kulccsal együtt kijön.

Óvatosan kiszedtem az összes lamellát - a régi zárból is - majd egyesével elkezdtem visszarakosgatni úgy, ahogy azt az eredeti kulcs megkívánta.

Egy kivételével mindnek megtaláltam a helyét azt az egyet egy kicsit meg kellett reszelni.

Összerakás után tökéletesem működik. Most már nem akad, nem ropog, nem kell játszadozni, feszegetni a kulcsot, hogy indítani tudjak.

Fényképet nem készítettem, de ha érdekel valakit a régi zárbetétről készítek néhány fotót.

Én lehet, hogy nem mertem volna bevállalni az utángyártottat, tudva azt, hogy az eredeti kulccsal akarom összeházasítani :) Csak mert eddig akármilyen utángyártott alkattrészhez nyúltam (ami nem kopó alkatrész), azon mindig farigcsálni kellett, hogy bepasszoljon a helyére. Említhetném a fűtőradiátort, klímahűtőt pl, de a vízpumpát is :)

Neked most úgy látszik szerencséd volt :)

Link to comment
Megosztás:

Újat felejtsd el. Amúgy biztos, hogy megragadt, és nem érintkezési problémája van? Mert nekem az volt! A csatlakozásánál szokott tönkremenni a kontakt. Úgy van megoldva, hogy egy kiálló NYÁK darab van ott, amin van két vezető sáv. Erre fog rá a csatlakozó, itt kapja az áramot. Itt szokott tönkremenni a kontakt. Maga a motor szinte sose megy tönkre. Vágd le a peremet a csatlakozásnál, hogy hozzáférj a NYÁK-hoz, ekkor ki is lehet próbálni, hogy kitolja, illetve polaritáscserére behúzza e a nyelvet.

Egyébként meg akkor sincs vész, ha nem nyílik ki éppen, mert csak ki kell nyitni az elspsegély doboznál, el lehet érni, és ki lehet nyitni.

Akkor csak roncsolással lehet szétszedni, ugye? Vagyis csak a csati végénél levőt vágjam le- nem kell rudazat felőlihez nyúlni? Ha aksiról viszek egy-egy szálat a két vezetékhez (mármint a motorhoz persze), akkor nyitni-zárnia kell, amint hozzáérintem, jól gondolom? Szombaton nekiugrok, addig van dolgom rendesen... :)

Link to comment
Megosztás:

Akkor csak roncsolással lehet szétszedni, ugye? Vagyis csak a csati végénél levőt vágjam le- nem kell rudazat felőlihez nyúlni? Ha aksiról viszek egy-egy szálat a két vezetékhez (mármint a motorhoz persze), akkor nyitni-zárnia kell, amint hozzáérintem, jól gondolom? Szombaton nekiugrok, addig van dolgom rendesen... :)

Szereld ki azt a motort, és látni fogod, miről beszélek. Hátul a csatlakozónál a kiálló NYÁK lapot körbevevő műanyagot vágd le a motorról körbe. És kösd be rendesen. Persze ez csak akkor ogaz, ha a mechanikája mozgatható ki-be, és nem ragadt meg.

Amúgy nem szétszedhető maga a motor, úgy van két félből összeragasztva, mint az univerzális motorok. Persze nem kizárt, hogy nagyobb sérülés nélkül is ketté lehet venni. Utánna meg a két csavar ami a lemezhez rögzíti, az úgyis összefogja a két felet.

Link to comment
Megosztás:

Csak a zárhenger lett cserélve? Mert ha igen akkor sokallom a 13000-et. Nekem szerelő hozatott bele új zárhengert imos 2 darab kulccsal 4500 forintért. Csak az imo chipjét kellett kiszedni a régi kulcsból (az egyik a fűben landolt, fél óráig négykézláb fésültem a füvet :unsure: de végül meg lett :icon1: ) és belepattintani az új kulcsba. A szerelő 500 forintért kicserélte a betétet. Így összvisz 5000 forintomba került.

Nem csak a betét hanem a ház is cserélve lett, a régi már sokszor akadt, erőltettem, lötyögött a betét a házban. Az üzletben azzal a feltétellel hozták, hogy próbálhatók egyet, ha nem jó nem kell megvennem, mivel a régi kulcs simán belement csak nem fordult el, így megvettem. A lamellákkal azért játszottam mert nem akartam két kulcsot használni. Az új kulcsokban benne van az inmo helye, egyszerű lett volna átrakni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem kétkulcsos volt a kocsi, amikor megvettem, egy eredetileg nem immo-s kulcsba volt belefabrikálva az immo chip. Nagyon gázul nézett ki, bele volt marva egy kis hely a chipnek :) Persze már én is rég visszagyáriasítottam.

Bocsi, egy hozzákapcsolódó kérdésem lenne csak :)

Egy immo chipes kulcsot mennyiért másolnak (jó minőség) mostanság, mert nekem 1 kulcsom van csak hozzá (gyári), mert cserélve lett anno a komplett gyújtáskapcsoló?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 8000-ért másolták le az immo chipet itt helyben. Ehhez jön még a kulcsmásolás ára, és a chipet fogadni képes nyers kulcs anyag ára. Szerintem szaküzlet függő a dolog.

De ha megvannak az eredeti kulcsok (2 db) és az eredeti immo chipek, akkor miért nem lamellázod át a zárhengert úgy, mint ahogy kocka topiktárs csinálta?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy ha le van húzva az el. ablak hogyan lehetne megoldani, hogy bezáráskor gombnyomásra azok felhúzódjanak!?
Mert ugyebár kulcsfordításkor felhúzódnak..
(Elvileg csak egy vezetéket kell átkötni)
Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi "jelenséggel" szembeültem: X20DTL '97 leállítás során a kulcsot teljesen elfordítva - kihúzási pozíció - a motor folyamatosan jár. A világítás be van kapcsolva. A világítást lekapcsolom, az autó leáll.

Ezzel társulva a műszerfal világítás folyamatosan világít, ha a gyújtáskapcsolót visszafordítom a világítás kikapcsolt állapotában, és a világítás bekapcsolása után a műszerfal világítás fényereje nem csökken.

Kulcs kihúzott állapotában a helyzetjelzőt bekapcsolom, a motorhibajelző villog, mintha a kulcsot fordítottam volna önindítózás előtti állapotba.

Hibakeresés: biztosítéktábla, műszerfal, gyújtáskapcsoló, motortérben, relék kocogtatása, de semmi. Csomagtartó kinyit, lecsuk, a hibajelenség megszűnik. :)

A leírás alapján tudnátok segíteni, mi okozhatja ezt a furcsa jelenséget?

Köszi: fintarob

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az alábbi "jelenséggel" szembeültem: X20DTL '97 leállítás során a kulcsot teljesen elfordítva - kihúzási pozíció - a motor folyamatosan jár. A világítás be van kapcsolva. A világítást lekapcsolom, az autó leáll.

Ezzel társulva a műszerfal világítás folyamatosan világít, ha a gyújtáskapcsolót visszafordítom a világítás kikapcsolt állapotában, és a világítás bekapcsolása után a műszerfal világítás fényereje nem csökken.

Kulcs kihúzott állapotában a helyzetjelzőt bekapcsolom, a motorhibajelző villog, mintha a kulcsot fordítottam volna önindítózás előtti állapotba.

Hibakeresés: biztosítéktábla, műszerfal, gyújtáskapcsoló, motortérben, relék kocogtatása, de semmi. Csomagtartó kinyit, lecsuk, a hibajelenség megszűnik. :)

A leírás alapján tudnátok segíteni, mi okozhatja ezt a furcsa jelenséget?

Köszi: fintarob

Az alábbi http://gyapjuvarazs.hu/Opel/Vectra_cst.jpg állapot okozta a jelenséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Érdeklődnék, hogy lehet megoldani az ablak felhuzását záráskor, milyen panel kell hozzá hol tudok olyat venni és kb mennyibe kerül? A mostani csak automatikus le és felhuzást tud.

Itt egy kapcsolás, én ezt építettem be az enéymbe

Ablakfelh_z_saj_t.jpg

bekötni a központizár vezérlőbe kell, a rajz szerint egy nagy és egy kicsi csatlakozó megfelelő pontjaira kell rákötni.

Működés: távirányító első nyomásra - ajtók lezárnak, ablakkal nem történik semmi, második nyomásra (10 másodpercen belül) riasztó élesedik, ajtók bereteszelődnek, és felhúzza az ablakokat - nálam mind a négy villanyos, tehát mind felmegy.

A vezérlő az anyósülés előtt van a lábtérnél.

Van többfajta kapcsolás, ez nyugalmi áram nélküli tehát nem fogyaszt csak ha működik, a lényegük, hogy az ablakfelhúzás idejére plusz 1-2 másodperc negatívot kapcsoljon a vezérlőszálra, amit kulcsos felhúzásnál is használ.

Link to comment
Megosztás:

Itt egy kapcsolás, én ezt építettem be az enéymbe

Ablakfelh_z_saj_t.jpg

bekötni a központizár vezérlőbe kell, a rajz szerint egy nagy és egy kicsi csatlakozó megfelelő pontjaira kell rákötni.

Működés: távirányító első nyomásra - ajtók lezárnak, ablakkal nem történik semmi, második nyomásra (10 másodpercen belül) riasztó élesedik, ajtók bereteszelődnek, és felhúzza az ablakokat - nálam mind a négy villanyos, tehát mind felmegy.

A vezérlő az anyósülés előtt van a lábtérnél.

Van többfajta kapcsolás, ez nyugalmi áram nélküli tehát nem fogyaszt csak ha működik, a lényegük, hogy az ablakfelhúzás idejére plusz 1-2 másodperc negatívot kapcsoljon a vezérlőszálra, amit kulcsos felhúzásnál is használ.

Nem rossz futok vele egy kört. De érdekelne a gyári megoldás is.

Link to comment
Megosztás:

Gyári megoldás nincs. Gyárilag egyik B Vectra sem tudja ezt, csak a kulcsos ablakfelhúzást.

Én máshogy oldottam meg a felhúzást. Alapvető különbség az én rendszeremben, hogy a villanyablakaim nem gyáriak, csak gyári bontottak. A bekötés viszont különbözik a gyáritól. Egyrészt nálam gyújtás ráadása nélkül is le-felhúzható minden ablak bármikor, szóval nincs kapcsolat az ajtó kapcsolókkal, és a centrálzárral sem. A kulcsos felhúzás nem működik.

A felhúzó "elektronikát" 2 db relével, és egy nagy kapacitású kondenzátorral oldottam meg. Az 1-es relé egy alap 1 utas könönséges relé, a máisk pedig 4 utas, tehát 4 különböző áramkört tud egyszerre kapcsolni. Úgy működik, hogy a centrálzár által kiadott jelre az 1-es relé behúz. Ezáltal az 1-es relé 12V-ot ad a 2-es relére, és a vele párhuzamosan kötött kondenzátorra. A 2-es relé áramod ad külön külön mind a 4 ablak felhúzó száljára. A kondenzátor ezalatt feltöltődik, és a relét behúzva tartja még 2-3 másodpercig. Az elektromos ablakok automata funkcióját kihasználva ez elegendő, hogy az ablakok bármely állásból teljesen felmenjenek. Lényegében olyan, mintha megnyomod és 2 mp-ig nyomva tartod mind a 4 ablak felhúzó kapcsolóját. A 2 relé meg a kondi bele van rakva egy kis műanyag dobozba, és fel van szerelve a kesztyűtartó mögé.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.