Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Guest Anonymous

Recommended Posts

ua mint a müsz probl topicban

Van 1 kis gondunk! Szomszédom 2.0 DTI vectrája nem indul teker teker de nem röffen. adagolóig eljut, de onnan sehova. tegnapelőtt még ketyegett, tegnap beindult 5mp-re utánna leállt és nem indul vákuumcsövek, Üa rendszer, izzítógyertyák, gyújtás jó. Létezik, hogy az adagoló 1ik percről a másikra igy megpukkan? Van esetleg valami relé v. biztosíték ami elromlott? vagy az immo baszakszik? segítsetek. Köszi

Link to comment
Megosztás:

ua mint a müsz probl topicban

Van 1 kis gondunk! Szomszédom 2.0 DTI vectrája nem indul teker teker de nem röffen. adagolóig eljut, de onnan sehova. tegnapelőtt még ketyegett, tegnap beindult 5mp-re utánna leállt és nem indul vákuumcsövek, Üa rendszer, izzítógyertyák, gyújtás jó. Létezik, hogy az adagoló 1ik percről a másikra igy megpukkan? Van esetleg valami relé v. biztosíték ami elromlott? vagy az immo baszakszik? segítsetek. Köszi

Két dologra tippelnék az első hogy lelevegősödött, ami lehet p.csúcs szimering vagy résolajcső gatya, vagy az adagoló engedi el az olajat.

A másik tippem hogy, az adagoló elektronika szabotálja a munkát, és ez tud ilyen furcsaságot csinálni hogy egyik pillanatban műk a másikban meg nem, de ne legyen igazam mert ez nagyon fog fájni.

Én optimistán megkérdezném, hogy cserélt rajta üzemanyagszűrőt?

Gyakorlati tapasztalat hiába lazítom fel a csúcsokat és megjön az olaj de a levegő sz..arik kijönni. A legutóbbi alkalommal eltört a mécses és meghúztuk, és pikk pakk beindult, de a jó opelos tudja, hogy ez igen rizikós.

Link to comment
Megosztás:

Két dologra tippelnék az első hogy lelevegősödött, ami lehet p.csúcs szimering vagy résolajcső gatya, vagy az adagoló engedi el az olajat.

A másik tippem hogy, az adagoló elektronika szabotálja a munkát, és ez tud ilyen furcsaságot csinálni hogy egyik pillanatban műk a másikban meg nem, de ne legyen igazam mert ez nagyon fog fájni.

Én optimistán megkérdezném, hogy cserélt rajta üzemanyagszűrőt?

Gyakorlati tapasztalat hiába lazítom fel a csúcsokat és megjön az olaj de a levegő sz..arik kijönni. A legutóbbi alkalommal eltört a mécses és meghúztuk, és pikk pakk beindult, de a jó opelos tudja, hogy ez igen rizikós.

Cserélt rajta üa szűrőt, de amikor előjött a probléma levette, és csak félig volt tele

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. Csak most csatlakoztam a Fórumhoz. A következő lenne a problémám valahonnan folyik a motorból az olaj (vagyis az tulzás hogy folyik, egy élyszaka alatt pár csepp) pedig most lett kicserélve fél éve az összes tömités. Valamint néha kicsit kékes füstje van a kipufogónak. Szerintetek az lehetséges hogy kicsit túltöltöttem az olajszintet és kiveri? mert a szelepfedél tömitésnél látok némi szivárgást.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. Csak most csatlakoztam a Fórumhoz. A következő lenne a problémám valahonnan folyik a motorból az olaj (vagyis az tulzás hogy folyik, egy élyszaka alatt pár csepp) pedig most lett kicserélve fél éve az összes tömités. Valamint néha kicsit kékes füstje van a kipufogónak. Szerintetek az lehetséges hogy kicsit túltöltöttem az olajszintet és kiveri? mert a szelepfedél tömitésnél látok némi szivárgást.

Ha kiverné, azt észrevennéd durvább formában.A kékes füst pedig sok mindentől lehet.Alá kell mászni, és megszakérteni, honnan szivárog az olaj.Így látatlanban elég nehéz okosat mondani.

Link to comment
Megosztás:

Ha kiverné, azt észrevennéd durvább formában.A kékes füst pedig sok mindentől lehet.Alá kell mászni, és megszakérteni, honnan szivárog az olaj.Így látatlanban elég nehéz okosat mondani.

Köszi a gyors választ. És szted az mitől lehet hogy egy nagyobb gázadásnál durván jön a benzinszag az utastérbe? Mikor megállok felnyitom a motorteret ott meg semmi benzinszag. egyébként nekem egy 1.6-os x16xel vecim van. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Köszi a gyors választ. És szted az mitől lehet hogy egy nagyobb gázadásnál durván jön a benzinszag az utastérbe? Mikor megállok felnyitom a motorteret ott meg semmi benzinszag. egyébként nekem egy 1.6-os x16xel vecim van. :rolleyes:

Szellőztető vagy az aktívszűrő tömődött el.De Vekinél sajnos nem tudom hol van az utóbbi.Astránál igen, bár nekem konkrétan sosem volt bajom vele.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok. Csak most csatlakoztam a Fórumhoz. A következő lenne a problémám valahonnan folyik a motorból az olaj (vagyis az tulzás hogy folyik, egy élyszaka alatt pár csepp) pedig most lett kicserélve fél éve az összes tömités. Valamint néha kicsit kékes füstje van a kipufogónak. Szerintetek az lehetséges hogy kicsit túltöltöttem az olajszintet és kiveri? mert a szelepfedél tömitésnél látok némi szivárgást.

Csupán csak azt felejtetted el leíri, hogy milyen motorról van szó!

Ha szelepfedél tömítésnél szivárog az olaj, akkor elég egyértelmű, hogy a szelepfedél tömítésnél a rossz(nem érdemes cserélgetni mert mindegyik megadja magát, olajtömítő szilikonnal körbe kell nyomni és kész). A másik, hogy túl sok olajat öntöttél bele, akkor hajlamos kinyomni a főtengely szimeringet, és ott is csöpöghet. Vagy szar minőségű votl amit beleraktak.

SZP

Link to comment
Megosztás:

Szelepfedél tömítés gondom nekem is volt már.Ha szembe állsz a motorral,akkor a jobb oldalon a gyertyakábeleknél szivárgott.Nem volt vészes,de kicseréltem a tömítést.És nem lett jó új tömítéssel még rosszabb lett.Aztán Opelos ismerősöm mondta,hogy ha nem gyárit veszek,akkor Viktor Reinc-et vegyek(rem jól írtam le)Unixnál találod asziszem olyan 3500ft volt,de azóta tökéletes,és nem kellett alányomni semmi kulimászt.De ha alatta látod az olajfoltot reggelre,az lehet a főtengely szimmering is a váltó felől.Töröld meg tisztára a váltó és a motor találkozásánál a fémet,és nézd meg másnap.

sziasztok. Csak most csatlakoztam a Fórumhoz. A következő lenne a problémám valahonnan folyik a motorból az olaj (vagyis az tulzás hogy folyik, egy élyszaka alatt pár csepp) pedig most lett kicserélve fél éve az összes tömités. Valamint néha kicsit kékes füstje van a kipufogónak. Szerintetek az lehetséges hogy kicsit túltöltöttem az olajszintet és kiveri? mert a szelepfedél tömitésnél látok némi szivárgást.
Link to comment
Megosztás:

Szelepfedél tömítés gondom nekem is volt már.Ha szembe állsz a motorral,akkor a jobb oldalon a gyertyakábeleknél szivárgott.Nem volt vészes,de kicseréltem a tömítést.És nem lett jó új tömítéssel még rosszabb lett.Aztán Opelos ismerősöm mondta,hogy ha nem gyárit veszek,akkor Viktor Reinc-et vegyek(rem jól írtam le)Unixnál találod asziszem olyan 3500ft volt,de azóta tökéletes,és nem kellett alányomni semmi kulimászt.De ha alatta látod az olajfoltot reggelre,az lehet a főtengely szimmering is a váltó felől.Töröld meg tisztára a váltó és a motor találkozásánál a fémet,és nézd meg másnap.

Nekem az ajánlott tömítéssel is fél év után szivárogni kezdett. 2 és fél év alatt 4x cserélték, most az van benne, szivárog. Konkrétan már nem érdekel. Az én szerelőm szerint fölösleges is cserélgetni, szivárogni is fog. Ezt az utolsó cserénél mondta és igaza is lett, hogy menne a fenébe. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Már voltam itt régebben,most új gondom van a verdával. Két hete reggel megmakacsolta magát,én nem indult az istennek sem. Az akksi feladta a próbálkozások során, kapott egy új Bosch Silver S4-et. Utána pár napig rendben volt, aztán jött a tünet hogy kezdett nehezen indulni. Amikor pedig beindult nem volt alapjárat addig amíg be nem melegedett picit. Menet közben most meg folyamatosan be-be villan a motorcontrol lámpa. Ekkor olyan mintha elmenne a turbó, nem akar gyorsulni, erőtlenné válik. Aztán amikor elalszik,meglódul de nem olyan mint régen. 2000-es évjáratú, 2.0 DTI 16V, X20DTH a motorkód.

225000km van benne, eddig tök rendben volt, másfél éve megállt az adagoló elektronkája, de azóta nem volt gondom vele. A fogyasztása is lement 5-5,5-re.

Van valakinek ötlete???

Köszi előre is mindenkinek.

Zoli.

Link to comment
Megosztás:

először is ugye tech-re kéne dugni hátha valamit eltárolt a comp.

vagy nemtudom a tiednél pl lehet e villogtatni hibakódot :rolleyes:

Elvileg hétfőn mennék Gödöllőre egy diesel szervízbe ahol az adagolót is csinálták. Az a gondom,hogy nem tartja mag a TECH lámpát.

Villogtatni?? Erről még nem hallottam. Hogy és hol tudnám??

Link to comment
Megosztás:

évjárat és tipus függő ugye opeléknél, 2 láb zárásával bizti táblán vagy épp g astránál fék és gáz pedál kinyomásával kivillogja a hibakódot.

sajnos nem tudom hogy a tiednél valamelyik 'játszik' e de kezelési útmutatót találsz neten b vectrához illetve ma/holnap írnak ide majd olyanok akik tudják fejből :rolleyes:

Elvileg hétfőn mennék Gödöllőre egy diesel szervízbe ahol az adagolót is csinálták. Az a gondom,hogy nem tartja mag a TECH lámpát.

Villogtatni?? Erről még nem hallottam. Hogy és hol tudnám??

Link to comment
Megosztás:

Szelepfedél tömítés gondom nekem is volt már.Ha szembe állsz a motorral,akkor a jobb oldalon a gyertyakábeleknél szivárgott.Nem volt vészes,de kicseréltem a tömítést.És nem lett jó új tömítéssel még rosszabb lett.Aztán Opelos ismerősöm mondta,hogy ha nem gyárit veszek,akkor Viktor Reinc-et vegyek(rem jól írtam le)Unixnál találod asziszem olyan 3500ft volt,de azóta tökéletes,és nem kellett alányomni semmi kulimászt.De ha alatta látod az olajfoltot reggelre,az lehet a főtengely szimmering is a váltó felől.Töröld meg tisztára a váltó és a motor találkozásánál a fémet,és nézd meg másnap.

Nah nekem is pont ilyenem van!Nekem volt egy hengerfej csere,mivel még hengerfejes lett a motor sajna!azóta nekem is szivárog az olaj,ott látom jobban ahogy írjátok jobbra ahol a gyertya kábelek bemennek,meg ami ott van szemből gumi cső,az alatt is fekete olajos félkör alakban!meg nekem is ereszt a váltó és a moci találkozásánál!Elég ramatyul néz ki szegény,hogy nyakig olajos:( Bár az olaj se jó minőségű,ilyen Tescos Top Gear van benne,fekete 5les:( Most jönnek már a hidegek,kap egy fullos olajat!Milyet ajánlotok amugy télire?10w40 v a 15w40 jobb télen,a kisebb viszkozitású kell?

Még olyan kérdésem lenne,hogy szerintetek 1 hét alatt kb. hova tűnik el szinte az egész hűtővizem??Hátul kipunál nem látok vizet kijönni,ennyire rossz vhol a cső,de akkor meg kéne víztócsának lenni a kocsi alatt nemigaz?!Vagy gőzölögne a motor ha esetleg rámegy!Vmi tippetek? :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nah nekem is pont ilyenem van!Nekem volt egy hengerfej csere,mivel még hengerfejes lett a motor sajna!azóta nekem is szivárog az olaj,ott látom jobban ahogy írjátok jobbra ahol a gyertya kábelek bemennek,meg ami ott van szemből gumi cső,az alatt is fekete olajos félkör alakban!meg nekem is ereszt a váltó és a moci találkozásánál!Elég ramatyul néz ki szegény,hogy nyakig olajos:( Bár az olaj se jó minőségű,ilyen Tescos Top Gear van benne,fekete 5les:( Most jönnek már a hidegek,kap egy fullos olajat!Milyet ajánlotok amugy télire?10w40 v a 15w40 jobb télen,a kisebb viszkozitású kell?

Még olyan kérdésem lenne,hogy szerintetek 1 hét alatt kb. hova tűnik el szinte az egész hűtővizem??Hátul kipunál nem látok vizet kijönni,ennyire rossz vhol a cső,de akkor meg kéne víztócsának lenni a kocsi alatt nemigaz?!Vagy gőzölögne a motor ha esetleg rámegy!Vmi tippetek? :rolleyes:

Első körben tessék a váltó felöli főtengelyszimmeringet kicseréltetni,mert a kuplungnak nem tesz jót.

Másrészt normális olajat tenni abba a motorba,10w40-es Castrol,Valvoline,Mobil 1,Metabond stb.

Harmadrészt a hűtővíz sokfelé eltünhet,lehet megint a hengerfejnél tünik el,vagy valahol szivárog,lyukas hűtő,rossz tágulási tartálykupak stb.

Nem biztos,hogy tócsát hagy maga alatt,mivel a forró részen való szivárgás azonnal elpárolog és lehet csak nyomás alatt ereszt,hidegen nem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Már voltam itt régebben,most új gondom van a verdával. Két hete reggel megmakacsolta magát,én nem indult az istennek sem. Az akksi feladta a próbálkozások során, kapott egy új Bosch Silver S4-et. Utána pár napig rendben volt, aztán jött a tünet hogy kezdett nehezen indulni. Amikor pedig beindult nem volt alapjárat addig amíg be nem melegedett picit. Menet közben most meg folyamatosan be-be villan a motorcontrol lámpa. Ekkor olyan mintha elmenne a turbó, nem akar gyorsulni, erőtlenné válik. Aztán amikor elalszik,meglódul de nem olyan mint régen. 2000-es évjáratú, 2.0 DTI 16V, X20DTH a motorkód.

225000km van benne, eddig tök rendben volt, másfél éve megállt az adagoló elektronkája, de azóta nem volt gondom vele. A fogyasztása is lement 5-5,5-re.

Van valakinek ötlete???

Köszi előre is mindenkinek.

Zoli.

A vákumcső rendszert kellene tüzetesen átnézni,másfelöl a résolajcsöveket ellenőrizni(szelepfedél alatt vannak aszem),ami annál a mocinál nem egyszerű,de valszeg ott ejti el a nyomást és fellevegősödik az üzemanyagredszer,ezért indul nehezen.

Porlasztócsúcsokat piszkálták már?

Link to comment
Megosztás:

Érdemes lenne kicserélni, nehogy úgy jár mint én anno....autópályán kinyomta a szimeringet és összekente a kuplungot is. Szerencsére a veki digiten van olajnyomásmérő láttam, hogy esik a nyomás egyből leállítottam a mocit.

Köszönöm a K.O.M.A autómentő és szerelő csapat segítségét... :rolleyes:

Ne várd meg amíg ilyen lesz:

30859777.jpg

Link to comment
Megosztás:

Érdemes lenne kicserélni, nehogy úgy jár mint én anno....autópályán kinyomta a szimeringet és összekente a kuplungot is. Szerencsére a veki digiten van olajnyomásmérő láttam, hogy esik a nyomás egyből leállítottam a mocit.

Köszönöm a K.O.M.A autómentő és szerelő csapat segítségét... :rolleyes:

Ne várd meg amíg ilyen lesz:

30859777.jpg

Ez nekem szól amugy?Csinálok képet a moci aljárol és meglátjátok,hogy milyen is a dolog...Meg fentről a mocirol is egyet,azt holnap felteszem..

Link to comment
Megosztás:

A vákumcső rendszert kellene tüzetesen átnézni,másfelöl a résolajcsöveket ellenőrizni(szelepfedél alatt vannak aszem),ami annál a mocinál nem egyszerű,de valszeg ott ejti el a nyomást és fellevegősödik az üzemanyagredszer,ezért indul nehezen.

Porlasztócsúcsokat piszkálták már?

A résolajcsövek kipipálva, múlt hétvégén cseréltem őket. Amikor megállt, akkor találtam egy félig eldörzsölődött vákumcsövet, ki lett cserélve. Lehet ke kellett volna utána vákumoztatnom?? Ez csak a nehéz indulásra magyarázat, miérz ment el az ereje? Lehet AGR,légtömegmérő vagy lamdaszonda hiba?? A csúcsokhoz amióta nálam van elvileg nem nyúltak. Kellet volna?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Már voltam itt régebben,most új gondom van a verdával. Két hete reggel megmakacsolta magát,én nem indult az istennek sem. Az akksi feladta a próbálkozások során, kapott egy új Bosch Silver S4-et. Utána pár napig rendben volt, aztán jött a tünet hogy kezdett nehezen indulni. Amikor pedig beindult nem volt alapjárat addig amíg be nem melegedett picit. Menet közben most meg folyamatosan be-be villan a motorcontrol lámpa. Ekkor olyan mintha elmenne a turbó, nem akar gyorsulni, erőtlenné válik. Aztán amikor elalszik,meglódul de nem olyan mint régen. 2000-es évjáratú, 2.0 DTI 16V, X20DTH a motorkód.

225000km van benne, eddig tök rendben volt, másfél éve megállt az adagoló elektronkája, de azóta nem volt gondom vele. A fogyasztása is lement 5-5,5-re.

Van valakinek ötlete???

Köszi előre is mindenkinek.

Zoli.

A villogtatást meg se próbáld csak 98 előtt működik.

A probléma kísértetiesen hasonlít az üzemanyagrendszer dugulására, már az enyém is csinált ilyet amikor dzsunga gázolajjal betankoltam, ha van energiád megnézheted az üzemanyagszűrőt, hogy milyen az állapota?

Vehetsz bele adalékot ami feloldja a szennyeződéseket a tankban illetve az adagolóban, feltéve ha tudsz vele közlekedni.

Az én dugulásom jelei tejfehér füst brutális mennyiségben és erőtlenség amikor felvillant a cheklámpa aztán megindult eltűnt a füst és elaludt a cheklámpa, aztán előröl.

A gödöllői adagolós a Pap Csabi műhelye lesz, nagyon korrektek, jól dolgoznak, nem a legolcsóbb, de legalább profik a kérdésben.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy X16XEL-es B vekim van.Nekem alapjárati gond van már jó ideje,(ütemesen jár fel-alá az alapjárat és a váltásoknál a kuplung benyomása után vagy nagyon lassan esik vissza a fordulat,vagy felpörög és ezután lassan visszaesik ,meg néha csak úgy leáll a motor menet közben)javasoltatok is 1-2 dolgot(lambdaszonda csere,alapjárati moci csere,agr csere,csövek átnézése stb.)egyik sem jött be.

Most viszont elvittem zöldkártyára és a mérés alatt tartani kellett volna 3000 fordulaton a motort de sehogyan sem sikerült,ütemesen ingázik le-fel kb 500 fordulatos intervallumban.Megpróbáltam 2500-on,ott is ugyanez.3500-nál sikerült 3500-3700 kozött tartani és így kaptam zöldkártyát.

Nos ezek szerint nem csak alapjárat közben ingadozik hanem mindíg,csak vezetés közben nem vettem észre!

Így ezek tudatában nincs valakinek ötlete,hogy mitől lehet ez?

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

A résolajcsövek kipipálva, múlt hétvégén cseréltem őket. Amikor megállt, akkor találtam egy félig eldörzsölődött vákumcsövet, ki lett cserélve. Lehet ke kellett volna utána vákumoztatnom?? Ez csak a nehéz indulásra magyarázat, miérz ment el az ereje? Lehet AGR,légtömegmérő vagy lamdaszonda hiba?? A csúcsokhoz amióta nálam van elvileg nem nyúltak. Kellet volna?

Nézd meg a turbóhoz menő vákumcsövet,lehet az ereszt valahol.

Üzemanyagszűrő mikor volt cserélve?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.