Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Májusban vettem egy Astra H 17cdti-t. 2008-as évjárat 79.000 km-rel. A kocsiban lévő mindkét fedélzeti komputer szerint ennyi van benne. Vagy nagyon ügyes volt a nepper vagy valós :lol:. Úgy gondolom valós, mert egész jó állapotban van.

Azonban a motorral van egy "kis" gond.

A hibajelenség a következő: Alapjárat ingadozik, 1800-1900-as fordulatnál gyorsításkor berángat, valamint egyenletes sebességgel haladva (fordulatszámtól függetlenül) remegést, finom rángatást, rezonanciát érzek. Valamint szokatlanul erős diesel hangja van (igaz csak egy 1.9 cdti-vel tudom összehasonlítani, mert 1.7-est még nem vezettem előtte). Elvittem Opel szervizbe. Ahol egy vagyont kértek el a semmiért... Na mind1. Szerelőismerőssel a következőket végeztük el, azonban a hibajelenség továbbra is fenn áll:

- EGR szelep tesztelve, takarítva lett - Opel szakszerviz által (elvileg jól működik, de hibakódot azért mutatott)

- Nagynyomású rendszer tisztítóadalékkal kezelve 2x

- Rail nyomásszenzor cserélve lett

- Porlasztócsúcsok (nem a komplett injektorok) cserélve lettek

- Üzemanyag szűrő cserélve lett

Most ott tartok, hogy azt a kevéske tudományomat ami eddig rám ragadt próbálom összeszedni. Mégpedig (és javítsatok ki ha tévedek) úgy gondolom, hogy az EGR szelepnek nem kellene folyamatosan kattognia (ki-be kapcsolgatnia) alapjáraton. Úgy tudom, hogy az EGR szelep feladata a NOx csökkentése az által, hogy bizonyos üzemi tartományokban, pl. amikor nincs szükség nagy teljesítményre (mivel a kipufogógáz visszavezetése, gyanítom nem javítja a teljesítményt) visszavezet némi kipufogógázt amikor is a NOx lebomlik az újbóli égés során. Azonban feltételezem az alapjárat nem ezen üzemi tartományba tartozik. Úgy vélem az EGR lenne a következő amit kéne cserélni, de nem szeretnék fölöslegesen pénzt kiadni. Ha lehúzom a konnektort az EGR szelepről, akkor tulajdonképpen nem vezet vissza semmit, így úgy üzemel mintha nem lenne benne EGR szelep. Viszont félek, hogy valami bajt okozok a katalizátornak, vagy valami hibakód rögzül a fedélzeti számítógépben, ha azt "gondolja", nem működik az EGR. Mi a véleményetek?

Üdv,

Gábor

Egyrészt, pontosan milyen 1.7-es? Mert lehet 3 féle is akár. Bár az én tippem, hogy 110 lovas (esetleg 125). A tünetek alapján nagyon esélyes az EGR szelep, a gyorsítás közbeni rángatás 1800-2000 körül jellemzően erre utaló tünet lehet. Az, hogy az EGR-ről nincs hibakód nem sokat jelent, jellemzően csak akkor jön hiba, ha már kb. végleg meghalt. Az EGR-t nyugodtan lehúzhatod, túl sokat nem hiszem, hogy árthatsz az autónak, főleg nem egy próba ideje alatt. Max lesz egy hibakód arról, hogy nincs EGR, amit ha visszacsatlakoztatod, majd úgyis elfelejt az autó.

Az alapjárat ingadozás számos okból lehet, akár az EGR-től, de 110/125 lovas motoroknál szeret a common rail nyomásszabályzó is elhalálozni, aminek szintén jellemző tünete a mocorgó alapjárat. Neten kicsit keresgélve sok írást/videót lehet a témáról találni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Véleményetekre lennék kíváncsi az alábbi problémával kapcsolatban:

Az autó Astra H (Z16XEP) és az a probléma vele, hogy kb. minden 5. indítás után nincs ereje az autónak, alig gyorsul és végsebesség kb. 110 km/h. Normálisan indul alapjáraton szépen jár, csak egyszerűen le van gyengülve. Viszont, ha menet közben leveszem gyújtásról, majd visszarakom, akkor az esetek 90%-ban megjavul, onnantól míg le nem állítom jó. Aztán az 5-10. indítás után megint előjön a probléma. Hibaüzenet nem generálódik, minden henger megy. Olyan, mintha a gázpedál félállása után hiába nyomnám már nem történik semmi..

Ami érdekes, hogy ezt tavaly egész nyáron csinálta egészen szeptemberig, aztán most márciusban újra előjött...erős a gyanúm arra, hogy valahogyan a külső hőmérséklet is befolyásolja azt, hogy van-e hibajelenség vagy sem (tudom, elég bizarrul hangzik..).

Az a legrosszabb ebben, hogy hol van hiba hol nincs, ha folyamatosan fennállna, akkor el lehetne vinni szervizbe, de a jelenlegi állapotában valószínű, hogy a szervízben biztosan nem produkálná a hibajelenséget.

Tapasztalt hasonlót valaki? Vagy esetleg ötlet, hogy mi lehet a gond?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én is hasonló cipőben járok, lásd az előbbi hozzászólásom.

Nekem is ugyanez a típus van, a motorkódod Z16XEP?

Emellett nekem is 1550-es és 1120-as hibakódot dob és mindig egyszerre.

Én arra tippelek, hogy a szívócsőben lévő twinport szelepekkel lehet valamilyen gond, esetleg "beragadnak". Ezt amiatt gondolom, mert amikor leveszem a gyújtást majd visszarakom, akkor jól húz a motor, de kb egy percig 2000-es fordulaton pörög a motor.

Mindamellett nem akarlak elkeseríteni, de ez a 2005-ös Z16XEP motor egy fostelep, oldalakat tudnék mesélni, hogy eddig milyen bajai voltak (175000 km van benne)

P.

Üdv!

Segítségeteket szeretném kérni, mert ismerem a márkaszervízek hozzáértését, hozzáállását a probléma megoldásához. Nem egyszer okoztak már meglepetést!

Nemrégiben vettem egy 2005-ös 1.6 twinport astra H caravan-t.

Problémám a következő:

-ecn 15505A

-ecn 112052

Ezt a két hibakódot dobta ki az autó, melyet kiolvastattam egy ,,nagy szervízben" ahol rögtön azt mondták, hogy motorvezérlést kell cserélni...( 280.000-ért ! ) meg persze CIM modult meg elektromos gázpedált....természtesen ez még kb.60-80.000-ért.

Jártam már hasonlóképp más autótípussal és menetközben kiderült hogy nem cserélgetni (vagyis csak egy alkatrészt kellett volna a többi 4-5 helyett )kellett volna össze,-vissza, hanem csak gondolkodni keveset.

Szóval ezidáig egyszer produkált olyat az autó egy kereszteződésben,( hol máshol ) hogy nem engedett 1500-as fordulat felé gyorsítani.

Leállítottam, majd újra indítottam és láss csodát, a kis kulcsos autó eltűnt és ezzel együtt a hiba is megszűnt. Bár sztem nem megy úgy az autó ahogy kellene.

Ezután hibakód olvasás, kiütés és az autó tökéletes. Egészen addig míg rá egy hétre megint világított a kis sárga kulcsos autó a műszerfalon, majd ismét ugyanaz a két hibakód került elmentésre viszont most nem tiltotta a fordulatszámot...

Ha valaki tudna segíteni, azért nagyon hálás lennék, mert nem szeretnék megint szervízből szervízbe járni, mint anno.

Várom válaszotok!

Köszönettel:

Márk

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én is hasonló cipőben járok, lásd az előbbi hozzászólásom.

Nekem is ugyanez a típus van, a motorkódod Z16XEP?

Emellett nekem is 1550-es és 1120-as hibakódot dob és mindig egyszerre.

Én arra tippelek, hogy a szívócsőben lévő twinport szelepekkel lehet valamilyen gond, esetleg "beragadnak". Ezt amiatt gondolom, mert amikor leveszem a gyújtást majd visszarakom, akkor jól húz a motor, de kb egy percig 2000-es fordulaton pörög a motor.

Mindamellett nem akarlak elkeseríteni, de ez a 2005-ös Z16XEP motor egy fostelep, oldalakat tudnék mesélni, hogy eddig milyen bajai voltak (175000 km van benne)

P.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Igen, nekem is Z16XEP a motorkód.

És nekem is ugyanazt a két hibakódot dobta ki egyszerre, mint neked.

Meghalgattam sok sok szerelőt, természetesen mindenki másra gyanakszik...

Viszont ajánlottak egy ,,profi szerelőt" talán joggal.

Ma elmentem hozzá és kábelköteget cserélt az autón, mert állítólag ez egy típus hiba ( gázpedál elektronikai hiba ), melyet a márkaszervízből ahol sokáig dolgozott, már ismert.

Megjegyezte, hogy mostanában elég sok dolga van ezekkel a típusú autókkal, hasonló problémákkal.

Szal kicserélte és most várok...ha egy héten belül nem jön elő, akkor valszeg ez volt a gond, ha mégis akkor motorvezérlést mondott ami ,,csak" 280.000Huf...

Egy csomó oldalon olvastam autószervízek, alkatrészkereskedések véleményezését, és szinte mind egyöntetűen azt állítja, hogy a motorvezérlő ( IS ) típushiba, mivel a motorblokkon kapott helyet (gyárilag!!!) és a finom elektronika nem bírja sokáig azt a magas hőt amit a motorblokk bocsájt ki...

Érdekes...erre miért nem találnak ki valamit?? Miért nincs rá visszahívás??

Talán nem hiába sodródtak a csőd szélére...most mégis mit várnak majd.

Ami jó volt azt is el...ták.

Értem én hogy nekik is meg kell élni valamiből, de magát az autót se adják olcsón!! Új ára majdnem 6 millió forint ( 10 légzsák, fabetét, board computer, digit klíma, multikormány, esőszenzor, stb...stb...

Ennyiért már egy jól összerakott autót is lehet kapni ( aminek a kábeleit nem itthon vagy romániában gyártják le ahol nem a minőség hanem a mennyiség a mérvadó ), sőt!

Azért érdekelne majd hogy neked mit mondanak, mi a megoldás ...!

Valamint az is hogy korábban mik voltak a gondok az autóddal.

Szólj esetleg ha nem boldogulnál.

Üdv.Márk

Link to comment
Megosztás:

Értem én hogy nekik is meg kell élni valamiből, de magát az autót se adják olcsón!! Új ára majdnem 6 millió forint ( 10 légzsák, fabetét, board computer, digit klíma, multikormány, esőszenzor, stb...stb...

Ennyiért már egy jól összerakott autót is lehet kapni (aminek a kábeleit nem itthon vagy romániában gyártják le ahol nem a minőség hanem a mennyiség a mérvadó ), sőt!

Erről a hol gyártották a kábel dologhoz csak annyit, hogy nehezen találsz 6 milláért olyan autót, amihez például a kábelkötegeket, csöveket meg egyebeket nem nálunk, valamelyik környékbeli országban, esetleg Kínában vagy a fene tudja hol gyártották le. Magyarországon a opel-től renault-on bmw-ig mindenhez gyártanak alkatrészt, sokszor ugyan abban az üzemben. Amúgy meg, az astrákban az elektronikát kitől vették: Bosch, Pierburg (dettó német cég), Denso stb.

A minőség-mennyiség meg olyan, hogy nem sok gyártó van, aki nem a mennyiségre törekszik. És a mennyiség mellé keresnek egy optimális minőséget, ami mellett még kereshetnek is. Ami pedig a konkrét hibákat illeti, azért ne gondoljuk már, hogy amatőrök dolgoznak az opelnél, akik nem tudják, hogy a motor meleg és az rossz az elektronikának...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én is hasonló cipőben járok, lásd az előbbi hozzászólásom.

Nekem is ugyanez a típus van, a motorkódod Z16XEP?

Emellett nekem is 1550-es és 1120-as hibakódot dob és mindig egyszerre.

Én arra tippelek, hogy a szívócsőben lévő twinport szelepekkel lehet valamilyen gond, esetleg "beragadnak". Ezt amiatt gondolom, mert amikor leveszem a gyújtást majd visszarakom, akkor jól húz a motor, de kb egy percig 2000-es fordulaton pörög a motor.

Mindamellett nem akarlak elkeseríteni, de ez a 2005-ös Z16XEP motor egy fostelep, oldalakat tudnék mesélni, hogy eddig milyen bajai voltak (175000 km van benne)

P.

mert az 1.9 cdti jobb?Oh ne etess már ilyenekkel.

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi vagyok, sikerült-e megoldani nálad a problémát, majd 1-2 hét múlva érdeklődni fogok, amikor már lesz hosszabb távú tapasztalat. Privátban hogy tudlak elérni?

Hogy milyen gondok voltak eddig?

- hűtőventillátor bekapcsolt klímánál 10 mp-enként ki-be kapcsolt, ellenállás csere

- főtengely jeladó csere

- szívósor öntvény kétszer volt cserélve, jelenleg a 3. van benne

- olajnyomás kapcsoló csere

- 150.000-nél teljes motorgenerál, amikor már az olajfogyasztás 1 liter/1000 km volt (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy minden kötelező szervíz szakszervízben volt)

- gyujtótrafó sor csere

- H7-es izzók rendszeresen kiégnek, volt hogy egyszerre mindkettő

- kesztyűtartó ajtó csere

- stabilizátor összekötő csere

- néha rángatott, de EGR szelep tisztítás korábban megoldotta a dolgot, viszont legutoljára már nem, így lehúzott EGR szelep csatlakozóval járok, így a rángatás megszűnt, és egyenletesen jár a motor

Ami jelenleg is fennáll:

- ahogy írtam korábban, időközönként, mintha elmenne belőle minden erő

- néha mintha nem érzékelné a kulcsot, így nem lehet indítani, és villogni kezd az elakadás jelző

Hali!

Igen, nekem is Z16XEP a motorkód.

És nekem is ugyanazt a két hibakódot dobta ki egyszerre, mint neked.

Meghalgattam sok sok szerelőt, természetesen mindenki másra gyanakszik...

Viszont ajánlottak egy ,,profi szerelőt" talán joggal.

Ma elmentem hozzá és kábelköteget cserélt az autón, mert állítólag ez egy típus hiba ( gázpedál elektronikai hiba ), melyet a márkaszervízből ahol sokáig dolgozott, már ismert.

Megjegyezte, hogy mostanában elég sok dolga van ezekkel a típusú autókkal, hasonló problémákkal.

Szal kicserélte és most várok...ha egy héten belül nem jön elő, akkor valszeg ez volt a gond, ha mégis akkor motorvezérlést mondott ami ,,csak" 280.000Huf...

Egy csomó oldalon olvastam autószervízek, alkatrészkereskedések véleményezését, és szinte mind egyöntetűen azt állítja, hogy a motorvezérlő ( IS ) típushiba, mivel a motorblokkon kapott helyet (gyárilag!!!) és a finom elektronika nem bírja sokáig azt a magas hőt amit a motorblokk bocsájt ki...

Érdekes...erre miért nem találnak ki valamit?? Miért nincs rá visszahívás??

Talán nem hiába sodródtak a csőd szélére...most mégis mit várnak majd.

Ami jó volt azt is el...ták.

Értem én hogy nekik is meg kell élni valamiből, de magát az autót se adják olcsón!! Új ára majdnem 6 millió forint ( 10 légzsák, fabetét, board computer, digit klíma, multikormány, esőszenzor, stb...stb...

Ennyiért már egy jól összerakott autót is lehet kapni ( aminek a kábeleit nem itthon vagy romániában gyártják le ahol nem a minőség hanem a mennyiség a mérvadó ), sőt!

Azért érdekelne majd hogy neked mit mondanak, mi a megoldás ...!

Valamint az is hogy korábban mik voltak a gondok az autóddal.

Szólj esetleg ha nem boldogulnál.

Üdv.Márk

Link to comment
Megosztás:

- 150.000-nél teljes motorgenerál, amikor már az olajfogyasztás 1 liter/1000 km volt (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy minden kötelező szervíz szakszervízben volt)

- néha mintha nem érzékelné a kulcsot, így nem lehet indítani, és villogni kezd az elakadás jelző

Sajnos az a tapasztalat (az enyém is), hogy a márkaszervizben elvégzett szervizek legfeljebb a szervizkönyvbe rakott pecsét miatt hasznosak (tisztelet a normális szervizeknek), de nagyon sok helyen megy a lehúzás, átverés. Olajcserénél kicserélni elfelejtett olajszűrő, esetleg olaj, kb tesco-s minőségű olaj betöltése, használt alkatrészek beépítése stb. Sajnos én is megjártam már hivatalos Opel szervizzel, azóta is fizetem a hülyeségük árát.

Ami a kulcsot illeti, tipikus CIM modul hiba. Szervizben szoftverfrissítés remélhetőleg megoldja, ha nem, akkor sajnos csere (kb 40k mostanában egy új modul). Ez a hiba (is) tipikus astra betegség, elsősorban a 2007-es gyártási évig volt jellemző.

Link to comment
Megosztás:

Kíváncsi vagyok, sikerült-e megoldani nálad a problémát, majd 1-2 hét múlva érdeklődni fogok, amikor már lesz hosszabb távú tapasztalat. Privátban hogy tudlak elérni?

Hogy milyen gondok voltak eddig?

- hűtőventillátor bekapcsolt klímánál 10 mp-enként ki-be kapcsolt, ellenállás csere

- főtengely jeladó csere

- szívósor öntvény kétszer volt cserélve, jelenleg a 3. van benne

- olajnyomás kapcsoló csere

- 150.000-nél teljes motorgenerál, amikor már az olajfogyasztás 1 liter/1000 km volt (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy minden kötelező szervíz szakszervízben volt)

- gyujtótrafó sor csere

- H7-es izzók rendszeresen kiégnek, volt hogy egyszerre mindkettő

- kesztyűtartó ajtó csere

- stabilizátor összekötő csere

- néha rángatott, de EGR szelep tisztítás korábban megoldotta a dolgot, viszont legutoljára már nem, így lehúzott EGR szelep csatlakozóval járok, így a rángatás megszűnt, és egyenletesen jár a motor

Ami jelenleg is fennáll:

- ahogy írtam korábban, időközönként, mintha elmenne belőle minden erő

- néha mintha nem érzékelné a kulcsot, így nem lehet indítani, és villogni kezd az elakadás jelző

Azta Qrva :lol: . Nem semmi mennyiség (mármint hiba). Durván beletenyereltél sad.gif.

Pedig én most sírtam, hogy főtengely és vezérműtengely szimeringet kellett cseréltetnem (márkaszervíz 43000Ft) mert rendesen folydogált az olajam.

Kiderült, hogy ahol beszereltettem a Dbilas sport-vezérműtengelyeket, ott nem cseréltek beépítéskor szimeringeket :lol: .

De ennyi volt a problémám közel 3 év alatt (+ padkázás miatt futómű javítás 25000Ft értékben)...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Ma leálltam(hagytam járni a motort) az autóval és egyszer csak beindult a ventilátor, majd kikapcsolt és ezt ismételgette 2 percenként számtalanszor...ez normális?

Pedig előtte nem hajtottam, nem ment a klíma, nem ment semmi!

Előtte még melegben sem volt ilyen, akkor most mi lett vele?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sziasztok!

Vki megtudná mondani hogy merre találom az olaj és űzemanyag szűrőt az autóba? (2005 1,7cdti)

Nekem 1.3CDTI van és ott, ha szemben állsz az autóval akkor a motor mögött egy függőlegesen álló hosszúkás hengeralakú műanyag flakon van.

A tetején 3-4db 1cm vastag csővek mennek ki/be belőle.

Nah az az üzemanyag szűrő.

Ha kicseréled gondosan ügyelj arra, hogy mikor visszateszed a helyére akkor rendesen fel legyen tőltve gázolajjal mert külömben nem nagyon akarodzik elindúlni esetleg, ha nagyon levegős marad akkor menet közben le is állhat...

Szóval rendesen töltsd fel a tartályt...

Az olajszűrő a motor elején talállható.

Ha neked is olyan az elrendezés mint nálam, de mért ne lenne olyan, akkor egy 3csavarral rögzített lemez kúpot keress.

A motor elején középen vagy kicsit jobbra.

A fém kúp lemez eltávolítása után egy kisebb műanyag kupakot fogsz talállni, na azt kell kicsavarni.

elivel rajt lesz a tetején merre kell csavarnod, de úgyhiszem rendes menetes a cucc.

Abban a kupakban van a motorolajszűrő...

Remélem tudtam segíteni! :D

Nekem az 1.3mas motorba 3.3 liter olaj kellett, javaslom nézz utána mennyi kell bele neked nehogy besokalj...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vki megtudná mondani hogy merre találom az olaj és űzemanyag szűrőt az autóba? (2005 1,7cdti)

Gázolaj szűrő:

256654457K_p126_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Itt pedig,a gázolaj szűrő mellett balra ( szürke hengeres alja van,a teteje fekete műanyag) az olajszűrő:

[/1158634192K_p134_www.kepfeltoltes.hu_.jpgurl]

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Ha kicseréled gondosan ügyelj arra, hogy mikor visszateszed a helyére akkor rendesen fel legyen tőltve gázolajjal mert külömben nem nagyon akarodzik elindúlni esetleg, ha nagyon levegős marad akkor menet közben le is állhat...

Nagynyomasu dizelnel ez azert eleg kinos lenne :D Szoval nem kell a legtelenitessel foglalkozni...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Urak még mindig nagy dilemmában vagyok az AGR szeleppel kapcsolatban!

Mi a véleményetek?

Volt szerelőnél az autó igaz nem vadonat újra, de ki lett cserélve egy másik AGR szelepre melyet beépítésnél csak úgy mint ami benne volt le lett ellenőrízve, hogy megfelelően működik e vagy sem.

Mind kettő látszólag jól dolgozott nem volt túl kormos és a szelep is jól járt/zárt.

Beépítés után a hiba továbbra is fenn áll.

Mi tévő legyek?

Vegyek egy vadonat új AGR-t?

Mi a biztosíték, hogy az újnál már megszünne ez a jelenség?

Van valakinek tapasztalata ilyen téren?

Van itt valaki akki tudja mennyiért lehetne legolcsóbban beszerezni ezt a kütyüt?

Van értelme egyálltalán erre költenem?

Akinek van véleménye illtve tapasztalata az kérem ossze meg velem.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.