Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Illetve még az jutott eszembe - ezt tényleg nem tudom - az hogy egy olajnak nincs GM-LL-A-025 minősítése, az nem biztos, hogy azt jelenti hogy nem felelt meg ennek a követelménynek, lehet, hogy csak egyszerűen ezt még nem vizsgálták...

T modern!

A Mobil Super X1 5W-40-nek csak diesel gyártóművi jóváhagyása (GM-LL-B-025).

Ezért benzines (Otto) GM (Opel) motorba nem való.

Az ExxonMobil konszern GM Dexos 2-t teljesítő motorolajai:

Mobil 1 ESP 0W-40,

Mobil Super 3000 Formula G 5W-30,

Mobil Super 3000 XE 5W-30.

Link to comment
Megosztás:

Az olajválasztás olyan mint a politika meg a vallás, mindenkinek megvan a maga nézete, egy ponton túl vitatkozni nem nagyon érdemes róla. Én személy szerint elvesztettem a GM olajjal szemben a bizalmat, de őszintén kívánom neked és mindenkinek aki ezt használja, hogy legyen vele szerencséje.

én miota az eszemet tudom GM olajjal járok.... jelenleg a Hondába is azt töltöm. nekem semmi bajom vele, soha még a leghalványabb kétség sem merült fel bennem hogy nem jó olaj.....

Link to comment
Megosztás:

Az olajválasztás olyan mint a politika meg a vallás, mindenkinek megvan a maga nézete, egy ponton túl vitatkozni nem nagyon érdemes róla. Én személy szerint elvesztettem a GM olajjal szemben a bizalmat, de őszintén kívánom neked és mindenkinek aki ezt használja, hogy legyen vele szerencséje.

Nem szerencsénk van, hanem több tíz-százezer km tapasztalat, semmi probléma a Gm Dexos2 olajjal ugyanazt nyújtja mint a többi... Amúgy mennyivel lenne drágább olyan olajat használnod a Mobil1-ből ami teljesíti is az előírásokat? 2-3ezer forint? Nagy spórolás...;) Szóval egyáltalán nem értelek...

Link to comment
Megosztás:

Az olajválasztás olyan mint a politika meg a vallás, mindenkinek megvan a maga nézete, egy ponton túl vitatkozni nem nagyon érdemes róla. Én személy szerint elvesztettem a GM olajjal szemben a bizalmat, de őszintén kívánom neked és mindenkinek aki ezt használja, hogy legyen vele szerencséje.

itt az igazság :)

ennyi.

( amugy nem is vitatkoztam, csak elmondtam az én szemszögemből :P )

(

Link to comment
Megosztás:

T pjotr!

"... szépen csendesen ..."

Ha a Te érzékszerveiddel, felkészültségeddel, műszerezettségeddel érzékelhető lenne a probléma, már rég rossz lenne.

De azért, mert Te nem érzékeled, attól az még létezik.

"... ajánlás ..."

Gyártóművi jóváhagyás az.

"... BMW, Porshe, Mercedes ..."

Az említett autógyártóknak a GM-től különböző az olajelőírásuk. Elfogadásuk nem jelent semmit a GM autókat illetően.

"... minden bizonnyal ..."

Ez butaság.

A GM 2011-ben több mint 9 millió autót gyártott és értékesített.

És Te?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lecsavartam az olajbeöntő kupakot és azt láttam, hogy a kupak alján olyan sárgás színű sűrű "trutyi" van.

Mitől van ez? Ez normális?

Köszi a választ.

Sajnos igen normális, mivel hidegben hajtod, és gondolom rövid távokon. Nekem is olyan. Ha belehalytok egy BP-es kört, akkor eltűnik 1-2 napra....

Nyáron nem látsz ilyet. :smartass:

Link to comment
Megosztás:

T imy!

A jelenség megelőzhető - HC helyett - PAO alapolajú motorolaj használatával.

Tudtommal Gm Dexos2-őt használ... De egyébként a jelenség mértékét tekintve igazad van, a másik fajtánál (Magnatec) nekem centi vastag volt ez a tejfölös réteg, soha többé nem használok olyat... Jelenleg maximum 1-2 cseppnyi mértékű a lecsapódás...

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat.

Igen, GM Dexos2 van benne.

Hallottam olyat is, hogy (mint ahogy "imy" írja) a hideg miatt a pára lecsapódás produkál ilyet.

Az olaj 2011.májusában lett cserélve és azóta kb 7000 km-t mentem vele.

És ez egyértelműen csak az olaj minőségétől van?

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat.

Igen, GM Dexos2 van benne.

Hallottam olyat is, hogy (mint ahogy "imy" írja) a hideg miatt a pára lecsapódás produkál ilyet.

Az olaj 2011.májusában lett cserélve és azóta kb 7000 km-t mentem vele.

És ez egyértelműen csak az olaj minőségétől van?

Pont, hogy nem! :) Ez attól van, ha sokat mész városban rövid távokon inkább télen, sok hidegindítás, kevés ideig használod üzemmelegen, kb. 0-10 km-es utak... Ekkor csapódik le ez az olajpára! :) Semmi baja az olajnak és jelen esetben nincs összefüggésben a minőségével... Viszont ha Hidrokrakk (HC) olajat akkor nagyobb mennyiségben jönne elő ez a jelenség akár káros mértékben... Nekem a Castrol Magnatecnél volt ilyen problémám, azóta GM dexos2 van benne és hibátlan... :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne hozzátok hogy, a 2006 évj.Opel Meriva Z17DTH 74kw/101/le motort bele tudom -e rakni 2005 évjáratú Opel Combóba amiben szintén ugyan ez a paraméterekkel bíró, típusú motor van. ( de megadta magát). Mert én úgy gondolom hogy ugyan az mind a kettő , de esetleg befogatási változások lehetnek-e?

Link to comment
Megosztás:

sajnos erre csak az tud válaszolni aki csinált már ilyet.

Sajnos tipuson belül is módositgattak egy csomót, egyáltalán nem biztos. De bármi lehet...

Főképp hgy a Comboba Denso tip. befecskendezési rendszer van, az Astrába meg Bosch.

A Corsa C és az Astra H fogasszija is más - hosszabb... pl....

hogy a merivába mivan azt nem tudom.

ugyhogy módosítások lehetnek,

Link to comment
Megosztás:

sajnos erre csak az tud válaszolni aki csinált már ilyet. Sajnos tipuson belül is módositgattak egy csomót, egyáltalán nem biztos. De bármi lehet... Főképp hgy a Comboba Denso tip. befecskendezési rendszer van, az Astrába meg Bosch. A Corsa C és az Astra H fogasszija is más - hosszabb... pl.... hogy a merivába mivan azt nem tudom. ugyhogy módosítások lehetnek,

Hát remélem jó lesz bele, mert már úton van a donor. A befecskendező ebben is denso. A szíjat megkérdeztem és cikszámra ugyan azt adta ki a merivára mint a combóra.

Köszi a válaszod!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem az lehetséges hogy a termosztát egyik pillanatról a másikra tönkremegy?

Tegnap még fűtött rendesen ma reggel meg majdnem megfagytam.

Hogy lehet kideríteni hogy tényleg a termosztát rossz?

Nem akarom felesleges cserélni elég húzós árban van.

Hol érdemes venni szerintetek?

Illetve gyárit? Vagy jó az utángyártott is?

köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem az lehetséges hogy a termosztát egyik pillanatról a másikra tönkremegy?

Tegnap még fűtött rendesen ma reggel meg majdnem megfagytam.

Hogy lehet kideríteni hogy tényleg a termosztát rossz?

Nem akarom felesleges cserélni elég húzós árban van.

Hol érdemes venni szerintetek?

Illetve gyárit? Vagy jó az utángyártott is?

köszönöm!

pl...

hidegen beindítod.. és megnézed hogy melegszik e a cső ami megy a hűtőre..

termosztátból csak gyári vagy wahler

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ma reggel sem fűtött:-( Nem volt még időm megnézni indítás után melegszik-e rögtön a cső ami a hűtőre megy.

Viszont ma reggel -10 fok beindítottam melegítettem 10 percet és úgy indultam el 21 fokra volt állítva a fűtés,

jöttem a szokásos 26 km-t és jéghideget fújt. Tíz perc elteltével kimentem a kollégámmal megnézni a hűtő és a ki és bejövő

csövek melegek beindítottam és már meleget fújt.

Szerintetek ez mi lehet a fűtésvezérlő panel vagy valamelyik fűtőzsalu????

Köszönöm, hazafelé már jó volt nem tudom mi volt vele. Remélem holnap reggel jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ma reggel sem fűtött:-( Nem volt még időm megnézni indítás után melegszik-e rögtön a cső ami a hűtőre megy.

Viszont ma reggel -10 fok beindítottam melegítettem 10 percet és úgy indultam el 21 fokra volt állítva a fűtés,

jöttem a szokásos 26 km-t és jéghideget fújt. Tíz perc elteltével kimentem a kollégámmal megnézni a hűtő és a ki és bejövő

csövek melegek beindítottam és már meleget fújt.

Szerintetek ez mi lehet a fűtésvezérlő panel vagy valamelyik fűtőzsalu????

A huto fele meno csoveknek es a termosztatnak a futeshez nem sok koze van; ahogy nezem a rajzot, a viz allandoan eljut a hocserelobe, a szabalyozas pedig a kozvetlenul es a hocserelon at befujt levego aranyanak a modositasaval tortenik. Gondolom, egy motor allitgat egy legterelot, aztan hogy a vezerles vagy a mechanikus resz hulyeskedik, azt ki tudja...

De lehet, hogy csak a nagy hidegben ragad be valami, es ha a vezerlo ugy gondolja, hogy teljesen nyitva van az levego utja, akkor addig nem modosit rajta, amig nincs tul meleg. Tehat vagy egy motorleallias utan javul meg, vagy egy futes ki/be utan. Tehat szerintem elindulas utan nem sokkal probalj meg jatszani a futes ki/be kapcsolgatasaval.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos ma reggel sem fűtött:-( Nem volt még időm megnézni indítás után melegszik-e rögtön a cső ami a hűtőre megy.

Viszont ma reggel -10 fok beindítottam melegítettem 10 percet és úgy indultam el 21 fokra volt állítva a fűtés,

jöttem a szokásos 26 km-t és jéghideget fújt. Tíz perc elteltével kimentem a kollégámmal megnézni a hűtő és a ki és bejövő

csövek melegek beindítottam és már meleget fújt.

Szerintetek ez mi lehet a fűtésvezérlő panel vagy valamelyik fűtőzsalu????

DIGITKLIMÁS?

a külső hőmérséklet jeladód jól müködik?

Link to comment
Megosztás:

Igen Digitklímás. A külső jeladó jónak tűnik -10 -13-at mutatott ma reggel befelé.

Vagy honnan lehet tudni hogy nem működik jól a hőmérséklet jeladó?

Mondjuk érdekes hogy leállítás után ma reggel már jó volt meg tegnap is hazafelé,

csak reggel van bebuzulva pont akkor amikor legjobban kéne hogy fűtsön.

DIGITKLIMÁS?

a külső hőmérséklet jeladód jól müködik?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.