Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos problémák, kérdések


forumadmin

Recommended Posts

Szia!

Ezeket olvastam ki:

062202

009056

161450

161600

Szia!

Elég érdekes egyveleg. Az első generátor, a második blokkolás gátló, azt utolsó kettő adatvesztés, oxigén, nyomás szenzor hiba. Ezeket nem tudtam egyértelműen megfejteni, de majd valaki megoldja.

A töltés rendben van az autón? Vagy régebben halt meg a generátor, és még a tárolóban van a kódja.

A második kettő lehet az érdekes most. Nincs valaki ismerősödnek op-comja. Az megmondja a választ.

Üdv!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ezeket olvastam ki:

062202

009056

161450

161600

0622: generátor gerjesztőtekercs F szabályozás-áramkör hibás működése

0090: tüzelőanyag-nyomásszabályozó 1. vezérlő áramkör (tüzelőanyag adagoló mágnesszelep-szakadt áramkör)

1614: Rossz transzponder indításgátló kulcs

1616: CIM (kormányoszlop modul) rossz környezeti mutató indításgátló

Én ezeket találtam. Én inkább az első kettő miatt aggódnék. A generátornál 80-100 eKm-enként várható, hogy megadja magát, ha egyszer csak nem tölt többé, akkor ne lepődj meg. Ha javították, akkor benne maradhatott a hibakód. Ha nem, akkor várható vele a gond. Ellenőrizni Te is tudod gyakrabban. Ez attól is függ, milyen kijelző van az autódban.

Az utolsó kettő elő szokott fordulni, ez meg annyit jelent, hogy nem akarja felismerni az autó a kulcsot.

A helyedben én tényleg azt csinálnám, amit Frankie mondott, törölni kellene a hibakódokat, majd utána ismételt hiba esetén újból ellenőrizni.

Viszont az is tény, hogyha a generátor nyűglődik, akkor a csökkent feszültség miatt sok elektromos alkatrész is jelezni fog, annak ellenére, hogy semmi baj velük. Nekem anno mikor bedöglött a generátor, másik akkuval mentem haza.Onnan lehetett tudni, hogy esik a feszültség, hogy egymás után villantak fel a figyelmeztető lámpák, mire végre az akku kifeküdt.

Módosítva : Astra555
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Köszönöm szépen a válaszokat.

Másfél hónapja vettem, sajnos nem tudok a generátor előéletéről semmit...:(

Eddig nem tapasztaltam töltéshibát.

A kulcs hibák valószínű akkor lettek amikor a nem működő pótkulcsban elemet cseréltem és kipróbáltam, de akkor se működött. Olvastam, hogy lehet hogy újra kell programoztatni.

Computeres a kocsi elvileg tudom figyelni a töltést ha test mode-ba belépek. Mennyi a normális töltése? 14 V körül?

Hogyan kell őket törölni. Én tudok egy módszert ami 1.6-os benzines nem computeres kocsinál működött, de ennél nem próbáltam.

Fék+Napiszámláló lenyom gyújtás ráad. Ennél is jó lehet?

Link to comment
Megosztás:

A kulcs hibák valószínű akkor lettek amikor a nem működő pótkulcsban elemet cseréltem és kipróbáltam, de akkor se működött. Olvastam, hogy lehet hogy újra kell programoztatni.

A távirányító része működik? A gyújtást rá tudod adni, de indítani nem lehet vele? Vagy semmit nem csinál?

Nekem is volt ilyen hibakódom, mikor az egyik kulcs elektronikájáról letört a transzponder antenna. Már így került hozzám. Valószínű leejthették. De vissza lett forrasztva, azóta semmi gond vele.

Computeres a kocsi elvileg tudom figyelni a töltést ha test mode-ba belépek. Mennyi a normális töltése? 14 V körül?

Igen. 13,8-14,4V-ig elfogadható.

Hogyan kell őket törölni. Én tudok egy módszert ami 1.6-os benzines nem computeres kocsinál működött, de ennél nem próbáltam.

Fék+Napiszámláló lenyom gyújtás ráad. Ennél is jó lehet?

Ezzel nem csak az InSP jelzéseket állítod vissza? A hibakódok törléséhez Op-Com, vagy Tech2 műszer kell. Lagalábbis én nem tudok más módszerről.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A távirányító része működik? A gyújtást rá tudod adni, de indítani nem lehet vele? Vagy semmit nem csinál?

Nekem is volt ilyen hibakódom, mikor az egyik kulcs elektronikájáról letört a transzponder antenna. Már így került hozzám. Valószínű leejthették. De vissza lett forrasztva, azóta semmi gond vele.

Igen. 13,8-14,4V-ig elfogadható.

Ezzel nem csak az InSP jelzéseket állítod vissza? A hibakódok törléséhez Op-Com, vagy Tech2 műszer kell. Lagalábbis én nem tudok más módszerről.

Szia!

Kulcs: ajtókat nem nyitja, nem lehet vele indítani viszont gyújtást rá lehet adni.

Este figyelem majd a töltést. Főleg ha megint gond lesz az erővel...

Igazad lehet azzal csak Insp-ket szoktam törölni.

Tud esetleg segíteni valaki hibatörlés ügyben Pest környékén?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Figyeltem kicsit a számítógépet hazafele.

A töltés felkapcsolt világítással autópályán 14.2V alapjáraton 13.9V.

Vizhőfok: 75fokos volt végig. Nem kevés egyébként?

Megint jelentkezett az erőtlenség. Azt vettem észre, hogy ilyenkor a pillanatnyi fogyasztás nem megy 9 liter fölé, ha padlózom akkor se. 9-ig felmegy és kész. Valószinuleg ezért nem is gyorsul. Nem kap annyi gázolajat, hogy tudna gyorsulni. Sőt Érdnél még kevés is volt és lassult... 120Le:(

De miért korlátozza le az uzemanyagot?

Beértem a városba. Visszarakom 4.-be igy jöttem pár km-ert. Gondoltam megpróbálom. Megint megy rendesen...

Ma mentem munkába. Oda-vissza mint a golyó.

Nem igazán értem miért csak autópályán jön elő... Valakinek valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Figyeltem kicsit a számítógépet hazafele.

A töltés felkapcsolt világítással autópályán 14.2V alapjáraton 13.9V.

Vizhőfok: 75fokos volt végig. Nem kevés egyébként?

Megint jelentkezett az erőtlenség. Azt vettem észre, hogy ilyenkor a pillanatnyi fogyasztás nem megy 9 liter fölé, ha padlózom akkor se. 9-ig felmegy és kész. Valószinuleg ezért nem is gyorsul. Nem kap annyi gázolajat, hogy tudna gyorsulni. Sőt Érdnél még kevés is volt és lassult... 120Le:(

De miért korlátozza le az uzemanyagot?

Beértem a városba. Visszarakom 4.-be igy jöttem pár km-ert. Gondoltam megpróbálom. Megint megy rendesen...

Ma mentem munkába. Oda-vissza mint a golyó.

Nem igazán értem miért csak autópályán jön elő... Valakinek valami ötlet?

Szia!

A töltés ezek szerint rendben van. A vízhőfok nekem sem megy ennél feljebb, korábban beszéltünk róla, hogy valószínűleg a termosztát a hunyó, mert nem zár rendesen. Bár nekem hamar bemelegszik, viszont a téli hidegben nem akart 70-75 foknál feljebb menni.

A problémához meg annyit, hogy akkor érdemes lenne az üzemanyagrendszert átnézetni, hogy mekkora nyomást produkál. Egyrészt az alacsony nyomású részt, másrészt a magasnyomású részt is. Valószínű, hogy nem korlátozásról van szó, hanem arról, hogy valamiért nem kap elég gázolajat a motor.

Egyébként ilyenkor mennyi üzemanyag van a tankban?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Figyeltem kicsit a számítógépet hazafele.

A töltés felkapcsolt világítással autópályán 14.2V alapjáraton 13.9V.

Vizhőfok: 75fokos volt végig. Nem kevés egyébként?

Megint jelentkezett az erőtlenség. Azt vettem észre, hogy ilyenkor a pillanatnyi fogyasztás nem megy 9 liter fölé, ha padlózom akkor se. 9-ig felmegy és kész...

A töltésed teljesen jónak tűnik... a vízhőfok szerintem picit alacsony. De nem olyan gáz, mert ahogy látod Astra555-nak is hasonló.

Az a 9 liter szerintem nem teljesen normális. Menet közben kéne élő adatokat kiolvasni és abból már ki lehetne valamit okoskodni. Elsősorban én is a nyomásokat figyelném.

Igaz az enyém más motor, de ha taposom neki, főleg alacsonyabb sebességi fokozatban 29,9l/100km-eket is kiír.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A töltésed teljesen jónak tűnik... a vízhőfok szerintem picit alacsony. De nem olyan gáz, mert ahogy látod Astra555-nak is hasonló.

Az a 9 liter szerintem nem teljesen normális. Menet közben kéne élő adatokat kiolvasni és abból már ki lehetne valamit okoskodni. Elsősorban én is a nyomásokat figyelném.

Igaz az enyém más motor, de ha taposom neki, főleg alacsonyabb sebességi fokozatban 29,9l/100km-eket is kiír.

Sziasztok!

A tankban mind2 alkalommal legalább 20-25 liter, visszának 30-is.

Azt nem értem hogy miért csak autopályán...? Igen nekem is felmegy 20 fölé. Lejöttem a pályárol utána jo volt. Probaképp városba 60-nál felraktam 6.-ba, lepadloztam és felment 20liter fölé a fogyasztás.

Tegnap, ma tökéletes volt... Csak az autopályán... Nem értem!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A tankban mind2 alkalommal legalább 20-25 liter, visszának 30-is.

Azt nem értem hogy miért csak autopályán...? Igen nekem is felmegy 20 fölé. Lejöttem a pályárol utána jo volt. Probaképp városba 60-nál felraktam 6.-ba, lepadloztam és felment 20liter fölé a fogyasztás.

Tegnap, ma tökéletes volt... Csak az autopályán... Nem értem!

Szia!

Közben azon gondolkodtam, hogy a fogyasztásmérőre jó e hagyatkozni. Szerintem nézd meg a befecskendezés adatait is, azt ml-ben írja ki a teszt menüben. És még mindig azt mondom, hogy elejétől a végéig át kellene nézni a rendszert, bár a hibakód alapján történő keresés lehet, hogy gyorsabban eredményre vezetne.

Gázolajszűrő mikor volt benne cserélve?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Közben azon gondolkodtam, hogy a fogyasztásmérőre jó e hagyatkozni. Szerintem nézd meg a befecskendezés adatait is, azt ml-ben írja ki a teszt menüben. És még mindig azt mondom, hogy elejétől a végéig át kellene nézni a rendszert, bár a hibakód alapján történő keresés lehet, hogy gyorsabban eredményre vezetne.

Gázolajszűrő mikor volt benne cserélve?

Helló!

Külsőre ez volt feltűnő legelőször. Persze gondolom az üzemanyagot nagyon sok minden befolyásolja. Néztem ml-es befecskendezést is, de már nem emlékszem mennyi volt és sajnos nem írtam fel...:(

Már voltam egy közeli Opel szervízben és holnap reggel 8-ra viszem. Remélem rámutatnak mi a baja.

Közben gondoltam EGR szelep hibára is. Ma reggel, eddig először nehezebben indult. A teljesítményvesztés mellett ez is lehet EGR tünet elvileg...

Talán holnap délután már többet tudok.

Egyébként a részecskeszűrő állapotát megtudom nézni a BC-ben?

Link to comment
Megosztás:

A korábban pár hete általam írt hideg motornál jelentkező csattogó, kerepelő hang, úgy ahogy megjelent egyik napról a másikra magától elmúlt.

Fogalmam sincs hogy mi okozta, mi volt az és mitől szűnt meg. De örülök, hogy megint a régi halk hangja van a motornak.

Más:

Tegnap egy másik témánál kérdeztem, hogy ki mikor szokott levegőszűrőt cserélni. Közben megtaláltam a szervizfüzetben a 60.000km/4év ajánlást. Ez szerintem úgy kezelendő, mint a 30.000km-es olajcsere periódus: a felénél érdemes megejteni.

Lecseréltem a 30.000km-t futott már teljesen megfeketedett légszűrőmet és egyből szemmel láthatóan visszaesett a mostanában jelentkező kipufogó füstölésem, kormolásom. Gyakorlatilag most csak akkor látom a mögöttem lévő fényszórófényben valamit ha 3000 fölé pörgetem a motort.

Link to comment
Megosztás:

A 20 évvel ezelőtti nélküli motoroknál még lehetett ilyen hatás, de ma már..

A korábban pár hete általam írt hideg motornál jelentkező csattogó, kerepelő hang, úgy ahogy megjelent egyik napról a másikra magától elmúlt.

Fogalmam sincs hogy mi okozta, mi volt az és mitől szűnt meg. De örülök, hogy megint a régi halk hangja van a motornak.

Más:

Tegnap egy másik témánál kérdeztem, hogy ki mikor szokott levegőszűrőt cserélni. Közben megtaláltam a szervizfüzetben a 60.000km/4év ajánlást. Ez szerintem úgy kezelendő, mint a 30.000km-es olajcsere periódus: a felénél érdemes megejteni.

Lecseréltem a 30.000km-t futott már teljesen megfeketedett légszűrőmet és egyből szemmel láthatóan visszaesett a mostanában jelentkező kipufogó füstölésem, kormolásom. Gyakorlatilag most csak akkor látom a mögöttem lévő fényszórófényben valamit ha 3000 fölé pörgetem a motort.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok, remélem tud valaki segíteni a problémámon, vagy találkozott, hallott hasonló esetről.

2006-os 19CDTi - 120LE - 6 sebességes automata váltó, csak 60.000 km van benne, igaz ebből 50.000 város!

A problémám:

Eddig simán ment, rendesen kapcsolgatott a fokozatok között, semmi rángatás, semmi lomhaság. Aztán történt valami.

Most mintha "gondolkodóba" esne a váltó, hogy váltson-e. 1800-2000 fordulatszám között elkezd ingadozni a fordulatszám és emiatt hintázni kezd az autó amíg a fokozatok közötti váltás megtörténik. Ha finoman nyomom neki néha nem is lehet észrevenni, ha tolom neki, akkor ezt a fordulatszámot a váltások során nem érintem, így nem jelentkezik a probléma. Felmerült, hogy nem is a váltóval van a baj, de akkor mivel?

EGR tök új, DPF már nincs benne :-), ezeket, mint hibalehetőség kizártam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok, remélem tud valaki segíteni a problémámon, vagy találkozott, hallott hasonló esetről.

2006-os 19CDTi - 120LE - 6 sebességes automata váltó, csak 60.000 km van benne, igaz ebből 50.000 város!

A problémám:

Eddig simán ment, rendesen kapcsolgatott a fokozatok között, semmi rángatás, semmi lomhaság. Aztán történt valami.

Most mintha "gondolkodóba" esne a váltó, hogy váltson-e. 1800-2000 fordulatszám között elkezd ingadozni a fordulatszám és emiatt hintázni kezd az autó amíg a fokozatok közötti váltás megtörténik. Ha finoman nyomom neki néha nem is lehet észrevenni, ha tolom neki, akkor ezt a fordulatszámot a váltások során nem érintem, így nem jelentkezik a probléma. Felmerült, hogy nem is a váltóval van a baj, de akkor mivel?

EGR tök új, DPF már nincs benne :-), ezeket, mint hibalehetőség kizártam.

Szia! Nekem is ugyanilyen autóm van, csak 2007-es. Szerintem ez inkább váltó probléma lesz. Keress egy jó referenciával rendelkező céget, és érdeklődj utána, mutasd meg nekik. Nekem nagyon bejött az automata váltó, de amikor kidől, akkor viszi a pénzt rendesen. :-(

Link to comment
Megosztás:

Szia! Nekem is ugyanilyen autóm van, csak 2007-es. Szerintem ez inkább váltó probléma lesz. Keress egy jó referenciával rendelkező céget, és érdeklődj utána, mutasd meg nekik. Nekem nagyon bejött az automata váltó, de amikor kidől, akkor viszi a pénzt rendesen. :-(

Köszi az infót.

Sajna ettől félek én is, hogy majd viszi a pénzt.

Bár kevés a km benne, de a város miatt biztos jobban igénybe lett véve a váltó.

A XVII. kerületben hallottam egy jó opeles szerelőről, majd megnézetem vele.

Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót.

Sajna ettől félek én is, hogy majd viszi a pénzt.

Bár kevés a km benne, de a város miatt biztos jobban igénybe lett véve a váltó.

A XVII. kerületben hallottam egy jó opeles szerelőről, majd megnézetem vele.

A váltónak sajnos semmi köze az Opelhez. A japán AISIN cég gyártja, így konkrétan szerintem csak az ért hozzá, aki váltókat javít. A váltó típusa: AF40.

Ha nem dob hibakódot, akkor ott valószínűleg mechanikus probléma lesz, de lehet nem árt egy szoftverfrissítés a vezérlőn.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Fiat bravo után Opel Atsra H 1.7 CDTI tulajdonos leszek 2 napon belül. Kérdésem a következő lenne, mi a véleményetek az autóról? :) Fogyasztás, nyomaték, lóerő, megbízhatóság... 144.225 Km van most benne és 2005/9.hó gyártású. A teszt körnél volt egy olyan problémám, hogy egy sípoló hangot hallottam a motortér felől, az mit jelent, mitől lehet? Az eladó azt mondta, hogy turbó hang, de nem tudom.... köszönöm válaszotokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy a résolaj 2 db injektoromnál sok többi csak csepereg az említett porlasztóknál meg csak úgy folyik pohárba, háromszorosa biztos van többihez képest ,az autó nehezen indul ha nem izzítok rá 2 v 3 szor....

Porlasztófelújításnál résolaj többletkor az egész belét cserélik? Menyibe fáj db-onként?

Válaszaitok előre köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek,

2005-ös 1.7 CDTi (Z17DTH) H-s Astrám olyat csinál hogy gyorsítás után (140km/h fölött) sárga lámpát ad és erőtlenné válik az autó, ha leállítom és újraindítom akkor minden rendben,

szerelő EGR szelep cserére esküdött ami meg is történt de semmi javulás. P2279 hibakódot ír viszont átbogarásztam az egészet és nem találtam sehol lyukat. Azonban észrevettem hogy a fojtószelep nem ugyanúgy viselkedik indítás után mint a hiba jelentkezése után lehet hogy az a bűnös?

Köszi az ötleteket, segítséget. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, a kuplungmester bolttal van valakinek tapasztalata?

http://www.kuplungmester.hu/index.php/hu/opel.html

Sajnos záros határidőn belül (május eleje legkésőbb, de előbb is, ha össze tudom kaparni rá a gempát) kettős tömegű lendkerék+kuplungszett+kinyomó csapágy csere lesz, mert már éktelen hangja van, csattan ha indítom, csattan ha leállítom, stb. (Z19DTH)

Ahogy néztem itt a legolcsóbb. Mindenképpen LUK-ot akarok, szerelőm is azt mondta, azt vegyek.

Köszi!

(Ez minden dízeles rémálma... :D )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.