Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Csöpög valahol a hűtőm a ball oldalon(azon az oldalon ahol a kormány is van).Biztos,hogy a hűtőből csöpög mert ott alatta elöl piros vizes a műanyag burkolo lemez az autó alján,hátrébb és középtájon mindenhol száraz...csöveket amikhez hozzáfértem átnéztem,(vízpumpa ok és az a másik oldalon van)...mi lehet a gond,kilukasztotta valami nagy bogár a hűtőm :)?Nem nagyon ereszt,mert kb 500km után kb 3 decit tudtam utána önteni...járó motornál nem is vettem észre semmit mert azonnal elpárolgott.Egy napi állás után már észrevehető,hogy valahonnan csöpög a hűtővíz,szerintem a hűtő ball széle felől csöpög valahonnan...

Valakinek volt hasonló ? (1.3 cdti 132 ezer kilometer 2009-es gtc-ről van szó).Nem örülnék ha hűtőt kéne cserélni,kedden megy műszakira remélem megtalálják honnan jön a hűtővíz...ez a harmadik h astrám és az első kettőnél nem volt ilyen gondom,igaz azok benzinesek voltak....viszont régen volt egy G astrám még 1999-ben vettem annál hasonló problémánál hűtőtőmítő megoldotta a csöpögést,az azóta sem csöpög mert a keresztfiam hajtja a mai napig.

Az 1.7-esnel tipushiba, hogy a klimahuto kidorzsoli a masikat, nem tudom, az 1.3-ra igaz-e, de a tunetek pont ilyenek. Az ujat egy tavtartoval kell berakni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

És érdemes több pólusu gyertyát venni Gondolom nem ártani nem árt csak tovább birja

Az új közvetlen befecskendezéses motoroknál elkezdték vizsgálni a többpólusú gyertyák hatását és valami olyat állapítottak meg, hogy akadályozzák a befecskendezés hatékonyságát ("kiárnyékolják" az égéstér egy részét), ezért csak egypólusú gyertya használható, sőt még a pólus helyzetét is meghatározták a gyertya menet bekezdés pozícionálásával.

A magam részéről Z18XER-hez K16TT Densot használok ha lehetne itthon kapni IK16L-t akkor az tettem volna bele, mert az jobban benyúlik az égéstérbe.

Szerinetm a Bosch felejtős, volt egy sport Fabiám régen abban nagyon leszerepelt, azóta kerülöm.

Link to comment
Megosztás:

T kezdőkabriós!

A gépjárműbe a fejlesztők által előírt paraméterekkel rendelkező gyújtógyertyán ajánlott használni, pólusszámtól függetlenül.

Lehet, hogy van olyan ember aki a fejlesztőknél is többet tud a gépjárműről, én még nem találkoztam vele.

Link to comment
Megosztás:

T kezdőkabriós!

A gépjárműbe a fejlesztők által előírt paraméterekkel rendelkező gyújtógyertyán ajánlott használni, pólusszámtól függetlenül.

Lehet, hogy van olyan ember aki a fejlesztőknél is többet tud a gépjárműről, én még nem találkoztam vele.

Alapvetően igazad van.

Az H Astrát kb 11 évvel ezelőtt fejlesztették ki, akkor a Denso K16TT még nem is létezett, ezért nem tudták "tesztelni". Egyébként Denso megfelel a szükséges paramétereknek (menet, hőérték, stb.)

Másrészt a Bosch üzletpolitikája szerint kvázi ingyen adja a gyertyát az autógyáraknak első beszerelésre, szerintem inkább gazdasági szempontból teszik be, mint a minősége miatt.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Mért akarod kivenni?

Korábban írta itt valaki, hogy ha kiveszed, utána nem tudod visszatenni úgy hogy volt gyárilag. Úgy rémlik valami patentok tartják, amiket nem lehet egyszerűen visszatenni. Talán nem is többször használatosak.

Én még nem próbáltam...

Sziasztok!

Látom többen küzdötök az 5 ajtós astra hátsó ülőlap kiszereléssel.

Nekem is 5 ajtós astrám van 1,3cdti a hátsó ülés kivétele nálam a következő képpen történik.

1: két kart elöl meghúzni, kioldani

2: beállni a hátsó ülés elé az üléssel szembe fordulva

3: ülőlap elejét megemelni és térddel kb 2-3 cm-t hátra nyomni az ülőlapot és közben a hátulját megemelni előbb az egyik, majd a másik oldalon és az ülőlap így már eltávolítható, visszarakni fordított sorrendben, csak az ülőlap hátsó részét nyomni kell lefele irányba.

Remélem tudtam segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Az 1.7-esnel tipushiba, hogy a klimahuto kidorzsoli a masikat, nem tudom, az 1.3-ra igaz-e, de a tunetek pont ilyenek. Az ujat egy tavtartoval kell berakni.

hi

Megvolt a vízhűtő csere,Nissens hűtőt raktak bele..hűtő 29 ezer,munka 15 ezer,tettek egy pici távtartót is és műszakin is volt 21 ezerért ez így nekem 65 ezerbe fájt összesen.Első hallásra nem sokaltam,reálisnak tűnik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olvastam itt a korábbi hozzászólásokban, hogy másnak is voltak, ill. vannak vízcső problémái.

Én ha mondhatom így, már a 2. H Astra-t koptatom, az első egy Z17DTH motoros kombi volt, amiben sajnálatomra nem volt a kiegyenlítőtartályba a vízszintérzékelő beépítve. Májusban egyszer az egyik áruház parkolójában észrevettem, hogy vmi folyik az autó alól, és az nem a klíma kondenzvize, mert piros... (először meg tudtam menteni, eldurrant egy vízcső, az EGR hűtőre menő Y-alakból)

Másodszor sajnos nem voltam ilyen szerencsés, autópályán 140-nél, halál nyugodtan megfőtt (minden jel, szag, pára, füst, visszajelzés, hibakód, minden nélkül), ugyancsak egy vízcső miatt.

Utána gondolkoztam hogy motorjavítás, vagy másik autó.... hosszas számolgatások, és álmatlan éjszakák után, találtam egy másikat, sokkal sokkal jobb felszereltséggel(Cosmo + extrák), kevesebb km-rel, évjáratban, motorban ugyanaz... Az utóbbi lett.

Szóval a lényeg, hogy autópályán körülbelül egy hónapja ugyanígy jártam már az "új" autóval, most az olajhűtőre menő vízcső durrant el, csak hogy ekkor most jelzett időben (ebben van már a folyadékszint figyelés...) így nem lett akkora baj.

Kérdésem a következő volna, ez lehetséges vmi betegsége a H Astranak, vagy csak engem szivat? :)

Ill. cseréljem ki az összes csövet...?(anyagilag nem lenne túl gazdaságos, van vagy 15db bent...)

Közben gondoltam még arra is hátha a kiegyenlítő tartály sapkája a ludas, hogy túl nagy nyomást enged meg. Kompresszorral megnéztem 1,8bar-nál engedi el a nyomást, ez normális lenne?

Ne csavarjam be annyira a tartálysapkát, úgy nem lesz nyomás, nem tudnak eldurranni a csövek?!(elméletileg a normál üzemi hőmérséklet valahol 88-94 fok között van, ill. a hűtőközeg forráspontja nyomás nélkül is 100fok fölött kell, hogy legyen, és normál esetben 100fok alatt már kell, hogy kapcsoljon a hűtőventillátor is.)

Ha vki tudna hozzászólni, amitől előbbre lennénk, nagyon megköszönném!

Üdv: Kornél

Módosítva : Koko6
Link to comment
Megosztás:

Szóval a lényeg, hogy autópályán körülbelül egy hónapja ugyanígy jártam már az "új" autóval, most az olajhűtőre menő vízcső durrant el, csak hogy ekkor most jelzett időben (ebben van már a folyadékszint figyelés...) így nem lett akkora baj.

Kérdésem a következő volna, ez lehetséges vmi betegsége a H Astranak, vagy csak engem szivat? :)

Ill. cseréljem ki az összes csövet...?(anyagilag nem lenne túl gazdaságos, van vagy 15db bent...)

Közben gondoltam még arra is hátha a kiegyenlítő tartály sapkája a ludas, hogy túl nagy nyomást enged meg. Kompresszorral megnéztem 1,8bar-nál engedi el a nyomást, ez normális lenne?

A nyomas teljesen jo. Nem lehet, hogy olyan helyen parkolsz, ahol valamilyen allat meg tudja ragni a csoveket, vagy esetleg olaj, vagy mas vegyi anyag juthat rajuk?

Hallani ilyen csoeldurranos torteneteket, de azert ez igy sok...

Link to comment
Megosztás:

A nyomas teljesen jo. Nem lehet, hogy olyan helyen parkolsz, ahol valamilyen allat meg tudja ragni a csoveket, vagy esetleg olaj, vagy mas vegyi anyag juthat rajuk?

Hallani ilyen csoeldurranos torteneteket, de azert ez igy sok...

Én eddig a nyomásra gyanakodtam.

Állatra nem gondolnék(ugyan a szabadban parkolok), de mind a három esetben közvetlenül a bilincsnél lyukadtak ki a csövek, ill. ha állat lenne meg lennének rágva sztem máshol is, és a motortér ilyen szempontból tiszta(se szőr, se rágásnyom semmi sehol).

Vegyi anyagot sem találok rajtuk, tiszták, max. télen a só, nem tudom az mennyire eheti meg a csöveket...?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellene egy rajz a hátsó féknyergem légtelenítő csavarjáról.Hol találok ilyet? Ugyanis szervízben 3eFt és 3 munkanap mire megjön,máshonnan holnapra lenne,de kell a pontos rajz.

Kivettem a másik féknyeregből,lemértem,csináltam skiccet róla,de a menet M10xvalami,ugyanis finom menet.Kéne nagyon az a rajz! :(

Üdv..Pali

Link to comment
Megosztás:

Üdv!!

Olyan kérdésem lenne, hogyha autóúton egyenletes 100-as tempóval megyek, akkor miért villan fel a kis villáskulcsos sárga autó a műszerfalon? Aztán elmúlik... Friss tulaj vagyok mi lehet a gond?

Sok mindentől lehet, első lépésben fék és gázpedált taposd és adj rá gyújtást, utána a km kijelzőn ECN felirat alatt kapsz valószínű hibakódokat, azokat megírod egy motorkóddal és akkor többet tudunk segíteni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Z17DTL a motorkód és ezt irja ECN alatt: 050074

Ezt találtam itt még korábbról:

ECN 050074,találkozott ezzel a hibakódal valaki,esetleg megtudná mondani mit jelent ez?

Jármű sebesség jel tűrésen kívül. Nem kell vele foglalkozni, szinte minden H astrában elforduló hiba.

Más kódot nem írt ki?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék tőletek kérni hátha vki találkozott már ilyesmivel vagy esetleg tudja mi lehet a baj. A futóművemmel lenne egy kis probléma. Előjáróban tudni kell h levan ültetve az autó és 18" kerekem van.

A következő a problémám: amikor megyek vele kopok a jobb eleje, mint ha szillent vagy vmi ki lenne alatta. Át lett nézve a szillent lengőkart sehol semmi kotyogás mozgás.. minden feszes és jó. Mi lehet a baj? :o

Ja még vmi, ha álló helyben balról jobbra forgatom a kormányt akkor egy részén ad egy kis nyikorgó hangot. nem tudom h ennek van-e vmi köze az előbb leírtakhoz, gondoltam megosztom ezt is hátha segít..

Ha vki tud vmit kérem ossza meg velem, előre is köszönöm!

...

Egyik ismerős a toronycsapágyra gyanakszik. Szerintetek lehetséges?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.