Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Amikor kivettem a gyári (első szerelésű) gyertyákat azok valóban FQR8 LEU2 (GM logós) típusúak voltak (Z18XER motor, 2006 gyártás). Egyet félre is tettem mintának.

A gyertyacserekor Denso K16TT gyertyát vettem, eddig 30.000 km-t mentem vele, pöc-röff elsőre, mindig. Ez a Denso saját fejlesztése, az alsó elektróda is papucsos. Árban annyi volt, mint a BOSCH logós FQR8 LEU2 lett volna.

A következő cserénél valszeg Denso IK16L-t teszek bele, már itthon is forgalmazzák. Ennek szikrafekvése is megegyezik az eredeti gyertya szikrafekvésével (5 mm), a Denso típusválasztó honlapja is ezt ajánlja elsődlegesen. Mondjuk épp 200%-kal drágább, mint a K16TT...

Egyébként korábban az NGK gyártotta a legjobb gyertyákat amíg madeinjapan volt, amióta madeinfrance már vannak kétségeim.

Ebbe most nem megyek bele, a másik fórumon már alaposan kitárgyaltuk. Tény hogy az A16XER-be GM logós Champion gyártmányú RC10MCC való, eredeti Opel száma: 1214016, új: 1214112. Létezik ilyen cikkszámon Bosch is (FR9LCX), csak azt most éppen nem találtam sehol az országban. Csak úgy mellékesen a 2010-től gyártott Z16XER-be is ez való, de erre nem veszek mérget.

Link to comment
Megosztás:

A Bárdi árul vezérlésmódosító szelepet és fogaskereket is INA gyártmány, ha jól emlékszem.

A mágnesszelepeket magad is ki tudod cserélni csak torx dugókulcs kell hozzá (E-10 1/4" fér oda).

Ha akarsz gyakorolni, akkor vedd ki őket, pattintsd le róluk az oldalsó szőrőkarikákat (2 db/szelep) és szereld vissza felcserélve őket.

Ennek értelme, hogy a szűrőkarikák el tudnak fordulni a szelepen akár olyan pozícióba is, hogy a szűrő kerete részben eltakarja az olajnyílást a szelepen. Visszaszerelés előtt esetleg teszteld le, hogy működnek-e, 12V kell hozzá.

Figyelj arra, hogy az "előre" néző mágnesszelep kiszerelésekor kevés olaj fog kifolyni, tegyél alá rongyot mert különben pont a hővédő lemezedre fog folyni, onnan meg a generátor és a klímakompresszor közé. A hátsó alá is érdemes rongyot tenni, itt nem lesz folyás csak csepegés, amikor kihúzod a szelepet.

Egyébként rendszerelméleti emlékeim szerint annak az esélye, hogy egy rendszerben egyszerre 4 alkatrész hibásodjon meg (2 mágnesszelep+2 fogaskerék) elenyésző. Kivévem ha az egyik meghibásodása okozza a többiét.

Én már kicseréltem a két mágnesszelepet, valóban nem egy ördöngősség, a hátsót kicsit nehéz visszarakni, mert nem lehet hozzáférni rendesen, 3x beejtettem a csavart a kocsi alá. A szűrőket sajnos nem tudtam roncsolásmentesen leszedni, nélkülük meg csak vészüzemben ment a kocsi, így kellett újakat vennem (2x21k). Viszont semmit nem javított a helyzeten, úgy tűnik kerékcsere nélkül nem úszom meg.

Link to comment
Megosztás:

A Bárdi árul vezérlésmódosító szelepet és fogaskereket is INA gyártmány, ha jól emlékszem.

A mágnesszelepeket magad is ki tudod cserélni csak torx dugókulcs kell hozzá (E-10 1/4" fér oda).

Ha akarsz gyakorolni, akkor vedd ki őket, pattintsd le róluk az oldalsó szőrőkarikákat (2 db/szelep) és szereld vissza felcserélve őket.

Ennek értelme, hogy a szűrőkarikák el tudnak fordulni a szelepen akár olyan pozícióba is, hogy a szűrő kerete részben eltakarja az olajnyílást a szelepen. Visszaszerelés előtt esetleg teszteld le, hogy működnek-e, 12V kell hozzá.

Figyelj arra, hogy az "előre" néző mágnesszelep kiszerelésekor kevés olaj fog kifolyni, tegyél alá rongyot mert különben pont a hővédő lemezedre fog folyni, onnan meg a generátor és a klímakompresszor közé. A hátsó alá is érdemes rongyot tenni, itt nem lesz folyás csak csepegés, amikor kihúzod a szelepet.

Egyébként rendszerelméleti emlékeim szerint annak az esélye, hogy egy rendszerben egyszerre 4 alkatrész hibásodjon meg (2 mágnesszelep+2 fogaskerék) elenyésző. Kivévem ha az egyik meghibásodása okozza a többiét.

Szia!

Köszi a választ.

Mit javasolsz? Először nézzem meg a szűrőket és lehet, hogy csak elfordult vagy mindenképpen cserés a mágnesszelep?

Először próbálkozzak a mágnesszelepekkel és ha nem javul, akkor utána csak a vezérműkerekekkel(5636632B és 5636631B)

Bárditól egy kis félelmem van, mert hozta nekem motorkódra meg mindenre a lambdaszondát, megvettem, kicseréltük azóta ég a műszerfalon a jelzés, a szerelő szerint nem bele való a mágnesszelepre Davee adott címet (1235299 a gyári száma), olyan 2*25.000 a gyári GM.

Az a kérdés, hogy hibajel nélkül is cseréljem ki(mert nekem hibajelem nincs)

köszi

Hanis

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Kéne egy kis segítség, megerősítés.

Adott a kocsim(Z16XER) , már egyszer sikerült rossz lambdaszondát vennem(Bárdi adatbázis hozta, de azóta ég a jel).

Most kiderült, hogy az egyik haver ilyesmivel foglalkozik és aránylag jó áron tud szerezni, de van egy kis képzavar és nem szeretnék megint rosszat venni, mert akkor már a gyári áránál vagyok.

A Bárdi központ a 0855555 gyári számot adta meg a kocsimra(hátsó 2-es lambdaszonda). Mikor kivettük és kicseréltük a lambdaszondát én ezt olvastam le róla, 55561452(OZA 3345WK9418). A haver adatbázisa szerint külön kezeli a 0855555-re gyárit mutat(52850 ft) míg a másik számra egy univerzális BOSCH hoz neki(16.000-ért ft).

A kettő nem egy és ugyan az(mert árba nem mindegy, de nem akarok megint rosszat venni)?

A neten találtam olyan képet, ahol mind a két szám egyszerre szerepel a csomagoláson

https://www.avito.ru/moskva/zapchasti_i_aksessuary/datchik_kisloroda_opel_motor_z16xer_0855555_597326615

és

http://www.ebay.co.uk/itm/Lambda-Sensor-GM-Siemens-55561452-/150659503805

előre is köszi

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Kéne egy kis segítség, megerősítés.

Adott a kocsim(Z16XER) , már egyszer sikerült rossz lambdaszondát vennem(Bárdi adatbázis hozta, de azóta ég a jel).

Most kiderült, hogy az egyik haver ilyesmivel foglalkozik és aránylag jó áron tud szerezni, de van egy kis képzavar és nem szeretnék megint rosszat venni, mert akkor már a gyári áránál vagyok.

A Bárdi központ a 0855555 gyári számot adta meg a kocsimra(hátsó 2-es lambdaszonda). Mikor kivettük és kicseréltük a lambdaszondát én ezt olvastam le róla, 55561452(OZA 3345WK9418). A haver adatbázisa szerint külön kezeli a 0855555-re gyárit mutat(52850 ft) míg a másik számra egy univerzális BOSCH hoz neki(16.000-ért ft).

A kettő nem egy és ugyan az(mert árba nem mindegy, de nem akarok megint rosszat venni)?

A neten találtam olyan képet, ahol mind a két szám egyszerre szerepel a csomagoláson

https://www.avito.ru/moskva/zapchasti_i_aksessuary/datchik_kisloroda_opel_motor_z16xer_0855555_597326615

és

http://www.ebay.co.uk/itm/Lambda-Sensor-GM-Siemens-55561452-/150659503805

előre is köszi

Hivd fel a Csergot, ok megmondjak! Telorol irok, nincs ekezet.

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Vélemény kellene.

Adott az autóm (Z17DTH), nemrég vettem észre, hogy valami visító, nyikorgó hang hallszik a motortér felől, pontosabban annak jobb oldaláról.

A következőeket próbáltam:

- üresben, gázadáskor, hideg vagy meleg motornál nem jelentkezik a hang.

- higed motornál, gáz adáskor hallható leginkább a visító hang, ilyenkor az autó sebességben van.

- úgy tűnik, ha a motor belemlegszik, egy idő után visítás is elhallgat.

- ahogy észrevettem, a hang csakis gázadáskor jelentkezik, ha az autó gurul, nincs hang.

Egy sacc-per-kábé alkatrész hibaszűkítésre lenne szükségem, hogy tudjam mit mondjak majd a szerelőnek, ha arra sok kerül.

Errefele hajlamosak mindennel foglalkozni, kivéve a hibával.

Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Egy sacc-per-kábé alkatrész hibaszűkítésre lenne szükségem, hogy tudjam mit mondjak majd a szerelőnek, ha arra sok kerül.

Errefele hajlamosak mindennel foglalkozni, kivéve a hibával.

Ez így azért viccesen hangzik. A szerelőnek épp ez lenne a dolga.

Bár sajnos tudom miről beszélsz. Kevés ma a lelkiismeretes szerelő, aki nem csak találomra alkatrészt tud cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv,

Kéne egy kis segítség, megerősítés.

Adott a kocsim(Z16XER) , már egyszer sikerült rossz lambdaszondát vennem(Bárdi adatbázis hozta, de azóta ég a jel).

Most kiderült, hogy az egyik haver ilyesmivel foglalkozik és aránylag jó áron tud szerezni, de van egy kis képzavar és nem szeretnék megint rosszat venni, mert akkor már a gyári áránál vagyok.

A Bárdi központ a 0855555 gyári számot adta meg a kocsimra(hátsó 2-es lambdaszonda). Mikor kivettük és kicseréltük a lambdaszondát én ezt olvastam le róla, 55561452(OZA 3345WK9418). A haver adatbázisa szerint külön kezeli a 0855555-re gyárit mutat(52850 ft) míg a másik számra egy univerzális BOSCH hoz neki(16.000-ért ft).

A kettő nem egy és ugyan az(mert árba nem mindegy, de nem akarok megint rosszat venni)?

A neten találtam olyan képet, ahol mind a két szám egyszerre szerepel a csomagoláson

https://www.avito.ru/moskva/zapchasti_i_aksessuary/datchik_kisloroda_opel_motor_z16xer_0855555_597326615

és

http://www.ebay.co.uk/itm/Lambda-Sensor-GM-Siemens-55561452-/150659503805

előre is köszi

Szerintem az univerzális és a gyári között az a különbség, hogy az univerzálison nincs rajta a csatlakozó, sima forrasztott kábelvége van amire neked kell áttenni a hibás egység csatlakozóját. De ebben nem vagyok biztos.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi a választ.

Mit javasolsz? Először nézzem meg a szűrőket és lehet, hogy csak elfordult vagy mindenképpen cserés a mágnesszelep?

Először próbálkozzak a mágnesszelepekkel és ha nem javul, akkor utána csak a vezérműkerekekkel(5636632B és 5636631B)

Bárditól egy kis félelmem van, mert hozta nekem motorkódra meg mindenre a lambdaszondát, megvettem, kicseréltük azóta ég a műszerfalon a jelzés, a szerelő szerint nem bele való a mágnesszelepre Davee adott címet (1235299 a gyári száma), olyan 2*25.000 a gyári GM.

Az a kérdés, hogy hibajel nélkül is cseréljem ki(mert nekem hibajelem nincs)

köszi

Hanis

A helyedben kivenném a 2 db mágnesszelepet és letesztelném 12V-tal, hogy működik-e.

(A szűrők eltávolítása nem bonyolult, ahol összeér a két félszűrő betolsz egy lapos csavarhúzót vagy késpengét, elfordítod és szétpattan. A végén lévő szűrőt nem kell eltávolítani, csak a két oldalsót.)

Sajnos a vezérlésmódosító kereket nem lehet tesztelni, a neten láttam egy lengyel videot, ahol levették a vezérműszíjat és bemutatták, hogy kotyog az egyik oldal, de ehhez a teljes vezérlést le kell bontani, ami nem játék.

Valószínűleg gazdasági döntést kell hoznod és nem műszakit: becsüld meg, hogy meddig akarod még használni a kocsit (pl. megyek vele még 100.000 km-t aztán kidobom) írd össze, hogy mekkora befektetéssel tudod ezt biztosítani (pl. 300.000 Ft kell hozzá) és számold ki, hogy mit jelent ez kilométerenként (300.000 Ft/100.000 km = 3 Ft/km). Ez alapján döntsd el, hogy megéri-e a beruházás.

Az iparban a TMK is így működik...

A fenti gondolatmenetet nem kioktatásnak szántam, a felszólító mód csak az egyszerűbb mondatszerkesztés eredménye.

:goofy:

Módosítva : kezdőkabriós
Link to comment
Megosztás:

Szerintem az univerzális és a gyári között az a különbség, hogy az univerzálison nincs rajta a csatlakozó, sima forrasztott kábelvége van amire neked kell áttenni a hibás egység csatlakozóját. De ebben nem vagyok biztos.

Szia!

Hát nem tudom, bepróbálkoztam a Csergőnél, az volt amire számítottam, semmi konkrétumot nem mondtak.

A kérdésemre ez volt a válaszuk:

"Kedves Cím!

segítségét szeretném kérni, mert kissé megzavarodtam. Van egy 2008-as H astrám(Wagon)

Alvázszám: W0L0AHL3582220203

Motorszám:

Z16XER20MH9150

Önöktől már kértem árajánlatot a 2-es, hátsó lambdaszondára.

Kiszedtük a lambdaszondát és leolvastuk, hogy mi van rajta. Ezt találtuk:55561 452 OZA 3345WK9 418

Ez a két lambdaszonda most ugyan az?

Mert a neten találtam olyan csomagolásba, ahol mind a két szám fent volt. Ez most a gyárija?

Van önöknél és mi az ára?"

Válasz:

"Üdv!

A kettes lambda szonda cikkszáma: 55561 452

Az ára 51215 Ft bruttó, van raktáron!"

Vagyis volt konkrétum, forintra azt az ajánlatot kaptam, mint a 0855555 cikkszámú lambdaszondára.

Dehogy most ez is gyári(annak kéne lenni) a kettő közt mi a különbség, mind a kettő jó e(esetleg ugyan az), azt nem tudtam meg.

Azért vagyok bajba, mert egy ismerősöm 17.000-ért tudja ezt hozni, mivel rohadt nagy az árkülönbség, ezért vannak kisebb félelmeim, nem szeretnék még egy rossz lambdaszondát venni

u.i: a kép szerint van rajta csati,egy az egyben olyan, amit kiszedtünk csatival.

Módosítva : hanis
Link to comment
Megosztás:

Azért vagyok bajba, mert egy ismerősöm 17.000-ért tudja ezt hozni, mivel rohadt nagy az árkülönbség, ezért vannak kisebb félelmeim, nem szeretnék még egy rossz lambdaszondát venni

Nem lehet, hogy valami mas baj van ott? Milyen hibakodot ad? Ha katalogus alapjan az adott motorhoz valo, akkor azert illene mukodnie...

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy valami mas baj van ott? Milyen hibakodot ad? Ha katalogus alapjan az adott motorhoz valo, akkor azert illene mukodnie...

Szia!

2-es lambdaszonda hibát ír(motor jel), amit már egyszer cseréltem, de hiába hozta a Bárdi még sem jó a lambdaszonda, ezért vagyok kissé óvatosabb a vásárlással, mert lassan egy gyári árába lesz a próbálkozás.

Alvázszám alapján nem volt található egyáltalán, de motorszámra hozta.

Módosítva : hanis
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

A problémám röviden a következő: Tavaly ősszel előjött a tipikus EGR hiba jelenségek. Elvittem szerelőhöz ki lett tisztítva, elég rendesen le volt kormozódva. Most 210000 km van az autóban. Még a gyári Pierburg szelep volt benne. Megoldódott a probléma tisztítás után. Nem torpant nem rángatott. Idén március végén viszont ujra előjöttek a gondok már alapjárat sem volt abszolót megállt. Végül ugy döntöttem hogy cseréljük ki. 45000 Ft-ért vettem egy új gyári Pierburg szelepet. Betettük ismét elmultak a gondok. Viszont most eltelt négy hónap és egy hete ujra előjött egy torpanás rángatásos hiba. Harmadikban 2000-es fordulat környékén rángatja az autót. Ugyan ugy mint azelőtt mikor szar volt az EGR. A szerelő állítja hogy biztos hogy nem EGR hiba mivel gyári új szelep. Én viszont nagyon ugy érzem hogy azzal vagy a környékén lehet valami mert ugyan úgy rángatja az autót. Hibakód még egyenlőre nincs. 1.9 cdti 120 lovas az autó. Ha valakinek ilyen problémája vagy van ötlete az légyszi segítsen mert nagyon tanácstalan vagyok. Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Csak a sárga lámpára tudok. Nincs hozzá gépem. De végülis ismerősnek van.

Pedálteszt is jó. Ráadod a gyújtást, majd egyszerre benyomod a gázt és a féket. Ekkor a km számláló kijelzőjén megjelenik az ECN felirat, alatta pedig 6 jegyű szám(ok). Ezek a hibakódok. Valójában ez egy tároló, vagyis ha volt hiba, akkor megőrzi a kódot egy ideig, majd automatikusan törli.

A kódból az első 4 szám ami lényeges, az alapján tudod megtalálni, hogy mit jelenthet.

Egyébként EGR nem igazán lehetne, ha most cserélted. Részecskeszűrő van az autóban?

Link to comment
Megosztás:

Pedálteszt is jó. Ráadod a gyújtást, majd egyszerre benyomod a gázt és a féket. Ekkor a km számláló kijelzőjén megjelenik az ECN felirat, alatta pedig 6 jegyű szám(ok). Ezek a hibakódok. Valójában ez egy tároló, vagyis ha volt hiba, akkor megőrzi a kódot egy ideig, majd automatikusan törli.

A kódból az első 4 szám ami lényeges, az alapján tudod megtalálni, hogy mit jelenthet.

Egyébként EGR nem igazán lehetne, ha most cserélted. Részecskeszűrő van az autóban?

Azt már próbálltam. Hozott végülis egy hibakódot de az izzításvezérlőre. Szerintem annak sok köze nincs hozzá. Azt is megnézem majd. Más hibát nem hozott. Igen sajnos van benne részecskeszűrő. Esetleg azzal lehet a gond. Hallottam olyat hogy az autómatikusan regenerállja önmagát. Meg azt is mondták hogy ki lehet venni és 24 órára egy lugos anyagba beletenni és kitisztítani. Végülis egy próbát megér. Kiiktatásrol is beszéltek.

Link to comment
Megosztás:

Azt már próbálltam. Hozott végülis egy hibakódot de az izzításvezérlőre. Szerintem annak sok köze nincs hozzá. Azt is megnézem majd. Más hibát nem hozott. Igen sajnos van benne részecskeszűrő. Esetleg azzal lehet a gond. Hallottam olyat hogy az autómatikusan regenerállja önmagát. Meg azt is mondták hogy ki lehet venni és 24 órára egy lugos anyagba beletenni és kitisztítani. Végülis egy próbát megér. Kiiktatásrol is beszéltek.

Amikor a kijelzőn látod, hogy a fogyasztásod 4-5 literről 9-10-re ugrik, akkor regenerál, nálam egy tanknál egyszer csinálta átlagban. Akkor lett tele a tököm, mikor egy 50 E Ft-os tisztítás után (mondták, hogy kell, mert a regenerálás is csak 60%-osra vitte le a tisztítottságát) ugyanúgy sárga lámpázott, és egyébként is mindig akkor kezdett regenerálni, mikor egy 20 km-es út után éppen megérkeztünk és leállítottam volna. A család meg hülyének nézett, hogy fél órát még megyek a háztömb körül irtó büdös füstöt okádva. Nekem senki se mondja, hogy ez jól van kitalálva. Egy éve kivetettem a szűrőt (az autó szoftverét is le kell programoztatni, ha nem akarod a sárgalámpázást - ami a vizsgán asszem automatikus bukó), azóta minden szép és jó, pár decit csökkent a fogyasztás és nem kormol büdösen. A vizsgán csont nélkül, zöld plecsnivel átment, ahogy itt korábban a márkatársak megnyugtattak, hogy át fog menni. Én végső elkeseredésemben vetettem ki, mert egy feneketlen kútnak tűnt anyagilag a DPF. Amúgy nem vagyok híve semmilyen környezetrombolásnak, szabálymegkerülésnek stb.

Módosítva : dsteel
Link to comment
Megosztás:

Azt már próbálltam. Hozott végülis egy hibakódot de az izzításvezérlőre. Szerintem annak sok köze nincs hozzá. Azt is megnézem majd. Más hibát nem hozott. Igen sajnos van benne részecskeszűrő. Esetleg azzal lehet a gond. Hallottam olyat hogy az autómatikusan regenerállja önmagát. Meg azt is mondták hogy ki lehet venni és 24 órára egy lugos anyagba beletenni és kitisztítani. Végülis egy próbát megér. Kiiktatásrol is beszéltek.

Nekem egyszerűen csak kivágták belőle. Néha dob egy hibakódot, de ennyi az egész. Csak akkor regenerál, ha mész vele, de akkor is csak bizonyos fordulat fölött. Amíg nem végez, addig viszont menni kell az autóval, tartva a fordulatszámot.

Gépen meg lehet nézni, hogy hány %-os a telítettsége. Viszont, ha elromlik az EGR, akkor gyorsan televágja korommal a szűrőt rendesen, szóval érdemes volna ránézni, bár lehet, hogy nem ez a hiba.

Link to comment
Megosztás:

Nekem egyszerűen csak kivágták belőle. Néha dob egy hibakódot, de ennyi az egész. Csak akkor regenerál, ha mész vele, de akkor is csak bizonyos fordulat fölött. Amíg nem végez, addig viszont menni kell az autóval, tartva a fordulatszámot.

Gépen meg lehet nézni, hogy hány %-os a telítettsége. Viszont, ha elromlik az EGR, akkor gyorsan televágja korommal a szűrőt rendesen, szóval érdemes volna ránézni, bár lehet, hogy nem ez a hiba.

Nekem alapjáraton is simán kezdte/folytatta a regenerálást: ekkor volt a legkellemetlenebb. Piros lámpánál pl 2,5 l/h a fogyasztás és fel kellett húzni az ablakokat, úgy dőlt a füst belőle. Nekem a szerelő tanácsára az EGR is le van zárva, azt is kiiktatta a szoftverből.

Link to comment
Megosztás:

Az egr-t egyenlőre nem akarom kiiktatni mert azt most vettem bele újat és hátt nem volt olcsó. Ezt a regenerálást még nem tapasztaltam de most meg akarom járni egy hoszzabb úton magasabb fordulaton és háttha megcsinálja a regenerálást. A másik kérdésem az lenne mivel hozz egy olyan hibakódot a kocsi hogy izzítás vezérlő egység. Különösebb észrevételem nincs ezzel kapcsolatban az autón. Lehet hidegebb napokon ősszel vagy télen már nehezebben indulna vagy valamit tapasztalnék de egyenlőre semmi. Viszont lehet hülyeség de egy szaki olyat írt az egyik fórumon amin én is meglepődtem hogy az izzítás vezérlőnek is köze van az EGR szelephez. Ebben lehet igazság? Érdemes lehet azzal foglalkozni? Illetve azt lehet javítani, szét lehet szedni. Mert első ránézésre nagyon egyben van az a vezérlő.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.