Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok,

Van egy 1.7-es DTR motoros dízel H Astrám. 3,5 éves az autó 85000 km van benne. Eddig különösebb problémám nem volt vele szerencsére. Most azonban akadt.

Több probléma is akad, amik lehet, hogy összefüggenek:

- Az egyik, hogy azt vettem észre, hogy amikor pl hegyen felfelé megyek, és az autó egy kicsit jobban "erőlködik" én meg váltok egyre feljebb, akkor a 2-3 fokozat között kb 1500-1800-as fordulat körül elkezd recsegni a valami. Ahogy gyorsul az autó ez el is múlik. Kicsit lehet hallani más fokozatok közti váltásnál is, de 2-ből 3-ba a leg feltűnőbb. Szerintem ezzel függhet össze az is, hogy ha 2-es fokozatban gurul az autó és van motorfék, akkor valami fura koszoló hangot ad. Amint kinyomom a kuplungot a hang elhallgat.

- Egy másik probléma, ami nyaralásra menet jelentkezett az az, hogy valami folyamatosan sípol elől a motortérben. Valamilyen forgó alkatrésszel lehet a probléma, mert, ahogy az autó gyorsul a hang egyre hangosabb, és magasabb. Ha lassul, akkor a sípolás is kevésbé hallatszik. Állandó jellegű ez a hang. Én valami ventillátor problémára gyanakszom.

- Néha nálam is előfordul, mint sokkaknak, ahogy olvastam, hogy a tempomat nem akar bekapcsolni. Aztán meg pár perc elteltével működik minden. Azt is észrevettem, hogy a kormányon lévő bal oldali BC vezérlő gombok körül elég meleg szokott lenni. Sokkal melegebb, mint a jobb oldali hangerő szabályozó gombok.

- Valamint a kormány egyszercsak azt vettem észre, hogy el van fordulva, mámint az egész kormány mögötti rész. Bajuszkapcsolóstul, mindennel. Aztán, amikor a kormányzár be van kapcsolva és próbálnám fordítani a kormányt, az egész rész, amit írtam elfordul kb 2-3 cm-t. Én arra gondolok, hogy talán valami csavar kieshetett és azért fordul ez elő.

Eyébként a teljesítményén semmit nem lehet észrevenni, sem a fogyasztásán, semmi változást nem mutat ezekben. Ugyanúgy megy, mint ezelőtt.

Hétfőn viszem szervízbe, kíváncsi leszek, mit mondanak.

Szerintetek mik lehetnek a problémák? Találkozott már valaki hasonlókkal?

Köszi a válaszokat előre is!

Üdv,

Szil

Olvasgattam a fórumot, hátha valakinek előfordult már hasonló baja, de nem találtam.

Köszi a választ mindenkinek!

A tempomat "problémára" ugyanazt a választ kaptam, amit Ti is mondtatok. Fékkel lehet aktiválni indulás után.

A kormány elfordulása azért volt,mert ahogy sejtettük eg colt lazulva egy csavar, az megoldódott.

A surlódó hang egyre rosszabb, a szervizesek is szörnyűlködve hallgatták. Azt mondják,hogy a váltóval van baj, de nem tudták pontosan megmondani az okot, szét kell szedni. Majd csak azután fog kiderülni, a hiba oka. Jó kis költségre számíthatok...

Ha majd túl leszek a dolgon,akkor leírom,hogy mi volt a baj. Hátha segít valakinek a jövőben.

Sziasztok!

Kiderült mi okozta a rejtélyes hangokat váltáskor.

A váltóban lévő csapágyak mentek tönkre. Legjobban a kettes fokozatnál lévő csapágy. Rossz volt nézni, mintha belemartak volna a csapágygolyókba... de a több csapágyon is látszódnak kezdetleges nyomok.

SNR csapágyak voltak benne. A neten nem olvastam az SNR-ről olyan rosszakat, de a szerelő azt mondja, hogy elég sok baj van velük. Ahogy leszűrtem a neten lévő infókból az SNR francia márka. Ettől függetlenül a szerelő is azt mondta, hogy maga a váltó az autóban franciának tűnik. Mesélte, hogy néhány hónapja egy citroen volt náluk hasonló váltó problémákkal és a váltóház, az összeszerelés módja is teljesen ugyanilyen volt...

Azért mindenképpen gáz szerintem az Opel-re nézve, hogy ezek szerint francia minőségű váltókat rak az autóiba. Annak ellenére, hogy a francia autók köztudottan elég problémásak. Akinek említettem, hogy mi lehet a gond, mindenki azt mondta, hogy "de hát ez OPEL. Német márka, minőség!"

Szóval a csapágyakat kell cserélni (12 db), meg a szimering gyűrűket. Ez 93 ezer FT-ba fog fájni, ami nem kevés, de még mindig jobb, mint a "gyári" 270 ezerért (és lehet, hogy ugyanazt a "kiváló" francia márkát raknák bele.).

A kuplung kinyomócsapágyat szintén cserélni kell idővel, mert annak is aggályos hangja van. Az még bírna néhány ezer km-t, de ha cserélni kell, akkor megint ki kell belezni az autót. Így most cseréltetem azt is, hogy később ne kelljen megint munkadíjat fizetni a szerelésért.

Egyébként nem szakszervizbe vittem, mivel már nincs rajta garancia és csak lehúztak, átvertek volna. (Volt már rossz tapasztalatom velük.) Arról nem is beszélve, hogy nem szerettem volna, ha egy idegen helyen áll az autó napokig. Ezt a szerelőt legalább ismerem, és itt van közel...

Köszi!

Üdv,

Szil

Link to comment
Megosztás:

Azért mindenképpen gáz szerintem az Opel-re nézve, hogy ezek szerint francia minőségű váltókat rak az autóiba. Annak ellenére, hogy a francia autók köztudottan elég problémásak. Akinek említettem, hogy mi lehet a gond, mindenki azt mondta, hogy "de hát ez OPEL. Német márka, minőség!"

Ma mar nincs francia, vagy nemet minoseg, es teljesen mindegy, melyik orszagban van a gyarto szekhelye, mert vegyes alkatreszekkel dolgoznak, raadasul az alkatresz is keszulhet barhol, fuggetlenul a markajatol.

A gyartas helyen sem mulik semmi, csak azon, mennyire jol van valami megtervezve, milyen anyagokbol es technologiai fegyelem mellett keszul, stb.

Husz eve vannak a kezeim kozott parhuzamosan francia es nemet autok (tortenetesen Citroenek es Opelek). Nyilvan ez sem szignifikans statisztikai minta, de nem mernem egyikrol sem kijelenteni, hogy altalanossagban jobb, vagy rosszabb. Mindegyikkel vannak gondok, de a PSA dizel motorjai (foleg a

regebbiek) pl. legendasan jok...

Alig 3 eves Saxoval mentem fol a MOM Park garazsaban levo ronda emelkedon, megnyomtam a feket, meg is fogta a kocsit, de kozben a pedal szepen lekuszott a padloig, ami mondhatom, nagy elmeny volt, foleg pont ott :) Mint utobb kiderult, a Bosch fekhenger dontott ugy eppen akkor, hogy marpedig o szivarogni fog...

Link to comment
Megosztás:

"de hát ez OPEL. Német márka, minőség!"

Az enyém egy 120 lovas 1.9 cdti, 2007-es. Akkor sorolom:

bódé-Opel

váltó Aisin AF40-japán

motor: GM-Fiat-olasz

fejegység: Philips-Holland(?)

és még sokan mások. :D

A 150 lovasban például a feltehetően még eredeti önindító Mitsubishi márkájú volt. És még mennyi alkatrész van, ami nem német. Itt nem a hazafiság dönt, hanem az ár. Ha az ugyanolyan minőségű alkatrészt csak 1 euróval olcsóbban tudja a gyár megvenni, akkor néhány millió autó esetén nem keveset spórol. Aztán döntő az is, hogy folyamatos legyen a gyártás, így rengeteget berendelnek, de van, hogy ez sem elég, vagy éppen az ár miatt váltanak. Ezért van, hogy néhány alkatrész esetében alvázszámot is kell egyeztetni.

Link to comment
Megosztás:

Akkor én meg folytatom a felsorolást:

"Gyári" levegőszűrő: Made is Spain

"Gyári" olajszűrő: Made in Austria

"Gyári" gárolajszűrő: Meda is Poland

Egyszer matattam kézifékkar mögött. Már nem emlékszem melyik alkatrészen volt a felirat, de megakadt rajta a szemem: Made in Mexico(!!!)

Dobbetét patentok "gyári": Made in Italy

Valami műanyag biszbaszon néztem: Made in Belgium

Ablakmosó fúvóka: Made in Hungary

És még sorolhatnánk...

Link to comment
Megosztás:

Persze, értem én, igazatok van. Tudom én, a mai világban mindennel így van, ott készítik, ahol olcsóbb.

A szerelő is mondta, hogy kb '96-ig készítettek "igazi" autókat. Aztán Ő is sorolta, hogy melyik autónak mely részei honnan származnak...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzám került egy kombi változat (céges autó, 300 000+ km-errel :D ) és persze nálam jött ki egy olyan hiba 1 nap után, ha a csomagtér ajtót lecsukom a központi zár egyből kinyitja. Ha finoman, ha erősen csukom le akkor is kinyílik rögtön utána ahogy lecsuktam. Ha bezárom előtte a központit és úgy csukom le, akkor nem nyílik ki a csomagtér zárja.

Ez gyakori hiba, mi okozhatja?

Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzám került egy kombi változat (céges autó, 300 000+ km-errel :D ) és persze nálam jött ki egy olyan hiba 1 nap után, ha a csomagtér ajtót lecsukom a központi zár egyből kinyitja. Ha finoman, ha erősen csukom le akkor is kinyílik rögtön utána ahogy lecsuktam. Ha bezárom előtte a központit és úgy csukom le, akkor nem nyílik ki a csomagtér zárja.

Ez gyakori hiba, mi okozhatja?

Köszönöm a segítséget.

Beázott, vagy kontakt hibás a csomagtér nyitó kapcsoló, amikor lecsukod összezár a kapcsoló, azt hiszi, hogy megnyomtad, amikor bezárod előtte a központit, akkor már inaktiválod a kapcsolót, azért nem nyit ki.

Ki kell venni a kapcsolót és megnézni, illetve a csatlakozóját is, de valószínű csere.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Néhány hozzászólással fentebb említettem egy torpanásos problémámrol. Voltam egy diagnosztikás srácnál és egy helyen talállt eltérést. A turbónyomásnál 20%-ot. Azt mondta hogy a turbónyomás szabályzó vákum szeleppel lehet a gond. Teljesen biztosra nem tudta megmondani. Feleslegesen nem adnék ki tízezreket ha mégsem az a gond. Valakinek van ezzel valami tapasztalata esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzám került egy kombi változat (céges autó, 300 000+ km-errel :D ) és persze nálam jött ki egy olyan hiba 1 nap után, ha a csomagtér ajtót lecsukom a központi zár egyből kinyitja. Ha finoman, ha erősen csukom le akkor is kinyílik rögtön utána ahogy lecsuktam. Ha bezárom előtte a központit és úgy csukom le, akkor nem nyílik ki a csomagtér zárja.

Ez gyakori hiba, mi okozhatja?

Köszönöm a segítséget.

Szia!

Nekem is volt ilyen. Iszonyt bosszantó volt, mert ugye bimbammolt végig. Én előtte "becsuktam" egy zacskót ami belemehetett a zárba, gondolom nem érzékelte, hogy becsukódott.

Elkeztem fújkálni a zárat mindennel (wd40, olaj, kontakt stb) egyszercsak jó lett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Astra H Diesel. A kérdésem a következő. Milyen motorolajat érdemes beletenni. Amit nekem ajánlottak Castrol Edge 5W40 vagy pedig az Aral típusú olaj. Ki mit használ mik a tapasztalatok. Illetve mennyi olaj kell bele. A másik kérdésem az üzemanyagszűrő. Ahogy nézegettem elég sok típus van. Melyik a jó? Előre is köszi a segítségeket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Astra H Diesel. A kérdésem a következő. Milyen motorolajat érdemes beletenni. Amit nekem ajánlottak Castrol Edge 5W40 vagy pedig az Aral típusú olaj. Ki mit használ mik a tapasztalatok. Illetve mennyi olaj kell bele. A másik kérdésem az üzemanyagszűrő. Ahogy nézegettem elég sok típus van. Melyik a jó? Előre is köszi a segítségeket.

Van a kérdésednek saját topikja, legközelebb oda írj olajos témában!

Motorolaj, kenőanyag, hidraulika olaj, zsírok

Ami biztos, minden motorba olyan olajat ajánlott beletölteni, ami teljesíti a gyártói követelményeket.

Opel esetén a dexos2 a követelmény.

Ha szerepel a dobozon, beleteheted nyugodtan, ha nem akkor csak saját felelősségre, mert a gyártó nem hagyta jóvá.

Hogy a kinézett olaj teljesíti-e azt nem tudom, nézz utána!

A viszkozitásról meg annyit, hogy arra igazából nincs - vagy nem tudok - előírást.

Sokan használjuk a gyári GM 5W30 olajat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Astra H Diesel. A kérdésem a következő. Milyen motorolajat érdemes beletenni. Amit nekem ajánlottak Castrol Edge 5W40 vagy pedig az Aral típusú olaj. Ki mit használ mik a tapasztalatok. Illetve mennyi olaj kell bele. A másik kérdésem az üzemanyagszűrő. Ahogy nézegettem elég sok típus van. Melyik a jó? Előre is köszi a segítségeket.

Nekem eddig majdnem mindig GM Dexos2 5W30 volt benne. Most pár hete volt olajcserém és kivételesen más olaj került bele. Annyian esküdöztek más fórumokon (is) a Mobil1 ESP 0W40-re (Dexos2-vel, tehát gyári jóváhagyással szintén rendelkezik), hogy már csak kíváncsiságból is ki akartam próbálni. (Csaba66, mielőtt megkérdezed, nem vártam semmit, csak annyian írták, hogy sokkal halkabb, meg mit tudom én a motor, hogy meg akartam győződni róla.)

Eddig csak kb 1000km óta használom. Nagyon nagy változást nem vettem észere, egy valamit viszont igen: gyorsabban teker az önindító mint eddig és így hamarabb beröffenti a gépet. Nem tudom ilyen lehet-e az olajtól, de semmi más változtatás nem volt, csak az olajcsere.

Gázolajszűrőből eddig szintén gyári GM-et (Filtron) használtam, de sokan esküsznek a MannFilter szűrőkre is.

Link to comment
Megosztás:

Eddig csak kb 1000km óta használom. Nagyon nagy változást nem vettem észere, egy valamit viszont igen: gyorsabban teker az önindító mint eddig és így hamarabb beröffenti a gépet. Nem tudom ilyen lehet-e az olajtól, de semmi más változtatás nem volt, csak az olajcsere.

Gázolajszűrőből eddig szintén gyári GM-et (Filtron) használtam, de sokan esküsznek a MannFilter szűrőkre is.

Elvileg lehet, hiszen az olajat is meg kell mozgatnia az oninditonak (raadasul a regi olajban mar volt mindenfele trutyi, igy az ujat esetleg valoban konnyebb mozgatni, ami majd szep lassan elmulik, plane telen).

De az is lehet, hogy a szerelo stikaban meghuzta a laza akkusarudat pl. :)

Filtront meg nem lattam gyariban, bar eppen lehetnek ok is beszallitok. Erdekes modon a kereskedoknel csak 4 csillagra tartjak oket:

https://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL_s76___ASTRA+__ASTRA+H+Kombi_s47_2004|08_s13___18079/Sz%C5%B1r%C5%91k_s74___%C3%9Czemanyagsz%C5%B1r%C5%91_s66____s80___.Mind._s74_?gyakori=I&cikkkod=FLT+PE936|1+*BR

En gyarikent Mahle-t kaptam, ugyhogy azt szoktam venni (vagy a Knecht is ugyanaz). No tessek, valami, amin en sem sporolok :) Egyebkent ez tenyleg kritikus resz, ha nem akar az ember injektorokat cserelni...

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Következő kérdésre szeretnék választ kapni, opel astra h 1.6 easytronic váltós autómnál indításkor az easy tronic kijelzőn az F szimbólum jelent meg és nem akart be indulni az autó csak 3. -4. próbálkozásra. eddig még csak 1x csinálta.

tapasztalat erről a jelenségről valakinek??

a kezelési utmutató ezt irta : Ha a kijelzőn a F szimbólum világít, a gépkocsival nem lehet tovább közlekedni. Keressen fel egy szervizt, és javíttassa ki a hiba okát. :huh: ténleg?

Előre is köszi a válaszokat.

Módosítva : bobekboy
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Filtront meg nem lattam gyariban, bar eppen lehetnek ok is beszallitok. Erdekes modon a kereskedoknel csak 4 csillagra tartjak oket:

En gyarikent Mahle-t kaptam, ugyhogy azt szoktam venni (vagy a Knecht is ugyanaz). No tessek, valami, amin en sem sporolok :) Egyebkent ez tenyleg kritikus resz, ha nem akar az ember injektorokat cserelni...

Én sem egyszer vettem már gázolajszűrőt. Minden alkalommal a gyári hologrammos dobozban (Cromaxtól, Csergőtől vett, tehát én sem a kínai piacon szereztem be) "Flitron, Made in Poland" feliratú szűrő volt.

A GM csomagolásban lévő olajszűrő valóban nekem is "Mahle, Made in Austria" szokott lenni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.