Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

sziasztok,

új felhasználóként remélem, hogy jó helyre teszem fel a posztot.

Astra Twintopom van és van némi gondom a tetővel. Tudna esetleg valaki ajánlani olyan szerelőt Bp. környékén, aki ért hozzá?

Tippeket üzenetben várom és köszönöm!

csak az opel Gaál - Gödöllő nek van szerszáma a tetőhöz. oda vidd....

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

új felhasználóként remélem, hogy jó helyre teszem fel a posztot.

Astra Twintopom van és van némi gondom a tetővel. Tudna esetleg valaki ajánlani olyan szerelőt Bp. környékén, aki ért hozzá?

Tippeket üzenetben várom és köszönöm!

Helló..A gaálnak csak a beállításhoz van célszerszáma...Az esetek 90% ban kábeltörés szokott lenni!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem (elsősorban astra H-ban jártas műszaki emberek felé):

Egy Opel márkaszervizben Gödöllőn szoftvert frissítettek, és beállították a (sport-)vezérműtengelyemet (majd vissza a tengely forgalmazója által beállítottra, azóta minden OK).

Amióta ezek történtek az alapjáratom felugrott 950ford/min környékére (800 helyett), és az autó is kicsit többet eszik (8.3-8.6 helyett 9-9.2 között).

Mi történhetett??? Az új szoftver miatt van, vagy valahogy a benzinnyomást variálhatták a szervizben (=dúsabb keverék)? Hogyan tudnám ezt vissza állítani? Van a benzincső végén az injektorok után egy szelep (amúgy ez mit csinál?) és arra gondoltam, hátha ezzel lehet szabályozni a dúsítást. Még nem nyúltam hozzá, amíg nem tudom, hogy mi az...

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Lenne egy kérdésem (elsősorban astra H-ban jártas műszaki emberek felé):

Egy Opel márkaszervizben Gödöllőn szoftvert frissítettek, és beállították a (sport-)vezérműtengelyemet (majd vissza a tengely forgalmazója által beállítottra, azóta minden OK).

Amióta ezek történtek az alapjáratom felugrott 950ford/min környékére (800 helyett), és az autó is kicsit többet eszik (8.3-8.6 helyett 9-9.2 között).

Mi történhetett??? Az új szoftver miatt van, vagy valahogy a benzinnyomást variálhatták a szervizben (=dúsabb keverék)? Hogyan tudnám ezt vissza állítani? Van a benzincső végén az injektorok után egy szelep (amúgy ez mit csinál?) és arra gondoltam, hátha ezzel lehet szabályozni a dúsítást. Még nem nyúltam hozzá, amíg nem tudom, hogy mi az...

Válaszaitokat előre is köszönöm.

Elegge meglepne, ha barmit is kezzel kene/lehetne allitgatni, minek akkor az elektronikus szabalyozas?

Ha pedig maradna az alapjarat es a fogyasztas is, akkor mitol lenne sport a vezermutengely? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap jelentkezett egy próbléma az autómnál,inditás után 1-2 másodpercel leállt az autó magától,utána csak gyújtásra tudtam tenni és nem inditotta közbe villogott a kulcsos jel,3-4 próbálkozás utána beindult azóta semmi gondja eddig.

Előfordulhat az hogy a kulcsba gyenge az elem és ez miatt letiltott,mert 1-2hete közelebb kell menni az autóhoz nyitáskor meg többször kell rajta megnyomom a gombot!

Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap jelentkezett egy próbléma az autómnál,inditás után 1-2 másodpercel leállt az autó magától,utána csak gyújtásra tudtam tenni és nem inditotta közbe villogott a kulcsos jel,3-4 próbálkozás utána beindult azóta semmi gondja eddig.

Előfordulhat az hogy a kulcsba gyenge az elem és ez miatt letiltott,mert 1-2hete közelebb kell menni az autóhoz nyitáskor meg többször kell rajta megnyomom a gombot!

Válaszokat előre is köszönöm!

A CIM modul nem ismerte fel a kulcsodat, ezért nem indult az autó és villogott a kisautós jel. Márkaszervizben kérj egy frissítést a CIM-re, nekem ez segített, azóta nincs problémám, ha nem segít, akkor nem úszod meg a cserét, ami 36ezer+beszerelés+programozás. Az elem állapotának nincs köze ehhez, mivel ez indukciós elven működik, ergo ha cseréled az elemet, akkor csak az ajtó nyitás-zárás problémád fog megoldódni, az indítás nem.

Link to comment
Megosztás:

A CIM modul nem ismerte fel a kulcsodat, ezért nem indult az autó és villogott a kisautós jel. Márkaszervizben kérj egy frissítést a CIM-re, nekem ez segített, azóta nincs problémám, ha nem segít, akkor nem úszod meg a cserét, ami 36ezer+beszerelés+programozás. Az elem állapotának nincs köze ehhez, mivel ez indukciós elven működik, ergo ha cseréled az elemet, akkor csak az ajtó nyitás-zárás problémád fog megoldódni, az indítás nem.

CIM modul frissités az kb mennyibe kerül?Remélem megoldja a próblémát:)

Link to comment
Megosztás:

Elegge meglepne, ha barmit is kezzel kene/lehetne allitgatni, minek akkor az elektronikus szabalyozas?

Ha pedig maradna az alapjarat es a fogyasztas is, akkor mitol lenne sport a vezermutengely? :lol:

Eddig (1 éven keresztül) jó volt az alapjáratom: 800Ford/perc. Illetve padon is mérték az autót, OK volt minden ( ha jól emlékszem 143 lovat teljesített 126 helyett).

1 hónapja szoftverfrissítés + tengely állítgatás óta változott 950 körüli értékre.

Link to comment
Megosztás:

Opel Hungarynak emaileztem ezügyben hétfő reggel, és másnap délelőtt(ma) a helyi szerviz hívott hogy menjek be hozzájuk mert meg szeretnék nézni miről is van szó,fotót is szeretnének csinálni.viszont a helyi szerviz nem hallott ilyenről még.lehet hogy el kell indítani valamit ennek ügyében?

Fejleményekről fogok írni

Én is megnéztem a rozsdásodást és nálam is hasonló a helyzet, 2008-as Opel Astra H. Kíváncsi vagyok a fejleményekre, elég sok autónál hasonló a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

még sose pattant el olyan....

Igen, ez az Opel mazlija, viszont ha az elso megtortenik, akkor nem lesz olcso a visszahivas...

Azt persze tenyleg nem tudom megitelni, hogy 10 ev alatt toresig korrodalodhat-e egy ilyen, vagy sem.

Lehet, hogy mar megcsinaltak a teszteket, csak snassz lenne kiadni egy olyan kozlemenyt, hogy nyugi, ronda es ijeszto ugyan, de biztonsagos :lol:

Link to comment
Megosztás:

A ball oldali csavar a felismerhetetlenségig szétrohadt. Ha az elpattan, akkor sem lehet probléma?

Én is be voltam szarva amikor megláttam a tornyokat, hogy hogy néznek ki. Nekiláttam ültetőrugót cserélni, kivettem a gólyalábat, befogtam satuba, összehúztam a rugót és a légkulcs mindenféle erőlködés nélkül lekapta az anyát. Na akkor azt hittem, hogy leszakadt a csillapító teteje, de nem!!! Az anya lejövetelkor úgy letakarította a rozsdát, hogy úgy nézett ki mint az "új"(az anyáról is lejött a rozsda). Senki ne féljen, nem fog semmi eltörni, csak az anya fölötti részen van rozsda a csillapító szárán, az anya alatt semmi, úgyhogy a GM pont ezért nem fog foglalkozni vele.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Érdekes a felvetésed! "még sose pattant el olyan..." hát lehet hogy NEKED nem, ami nem jelenti azt hogy senkinek sem......

Na akkor hogy is van? A kérdéses terület áll 1 db "menetes orsóból" belső kulcsnyílással, ( aminek funkciója is van mivel véletlen nem kerül egy menetes szárba Torx nyílás.... ) igy vélhetőleg minimum 8.8-as minőséggel bírhat, és 1 db anyából, ami szintén minimum 8.8-as lehet. Akkor a helyzet az, hogy a rozsdához víz is kell, így ha egy acél csavar ( nem síma 5.6-os bilivas.... ) vagy anya elrozsdásodik, (vas-oxid képződik) az anyaga szépen "lemezesen" leválik egymásról, ami által az anya falvastagsága egyre csökken. Az anya a lapolt oldal közepén a legvékonyabb , így ha ott is rozsdásodik akkor elöbb utóbb el fog törni. Ezt elősegíti a folyamataos húzó, nyomó irányú igénybevétel. A gyárban vajon miért tettek oda anyát?? Mert sok volt belőle , és kellet az önsúlyhoz??? :lol: Mert amúgy nem lehetne rögzíteni, és szétesne. HA az anya elrohad és eltörik akkor szerinted mi történik??? 1-et találhatsz.......

Az a tényeken semmit sem változtat, hogy van akinél jobban van akinél rosszabb a helyzet. Tény az hogy a probléma létezik egy 3-4-6-vagy több éves autónál! Említettem már régebben hogy van egy 90'-es évjáratú Corollám is. na megnéztem és le is fényképeztem fel fogom tenni azt is. Akár hiszed akár nem ott is van ugyanolyan csavar, és anya is, szintén gumi házban gumi tetővel. És csodák csodája, FÉNYES, mint ha ma szerelték volna be a gyárba. Nálam van a kocsi 11 éve és elötte sem volt cseréve ( mert minek, ha nem romlott el... ) A műszakikon lefigyeltem az életét..... :lol: így láthattam hogy 92 %-os volt mikor vettem használtan a kocsit 11 éve.... tehát ha egy 21-éves kocsin nem rohad akkor miért törvényszerű hogy egy 3-5 éves kocsin ugyanaz az alkatrész rohad???

Nem azt mondom hogy az Opel mint kocsi ezért rossz, hanem, hogy egy létező és nem kicsi problémáról beszélünk. Szerintem ez vagy tervezési vagy csak szimplán tömítetlenségi probléma, de ettől még probléma és nem kell elbagatelizálni!

HA valaki ez miatt nem venne csak H Astrát, akkor annak úgy kell! Kezelni kell a problémát ( gondolom ez az esedékes lengéscsillapító cserénél kivitelezhető, ) így akkor egy kis zsírral orvosolni lehet. De én még megvárom az eredményeket, és hátha lehet valamit lépni közösen a TE és a többiek érdekében, is .......

Link to comment
Megosztás:

Én is be voltam szarva amikor megláttam a tornyokat, hogy hogy néznek ki. Nekiláttam ültetőrugót cserélni, kivettem a gólyalábat, befogtam satuba, összehúztam a rugót és a légkulcs mindenféle erőlködés nélkül lekapta az anyát. Na akkor azt hittem, hogy leszakadt a csillapító teteje, de nem!!! Az anya lejövetelkor úgy letakarította a rozsdát, hogy úgy nézett ki mint az "új"(az anyáról is lejött a rozsda). Senki ne féljen, nem fog semmi eltörni, csak az anya fölötti részen van rozsda a csillapító szárán, az anya alatt semmi, úgyhogy a GM pont ezért nem fog foglalkozni vele.

Szerintem ez attól függ, hogy mennyire van elrohadva, vagy csak éppen felületi rozsdás.....

Persze az anya alatt ahol a szárhoz kapcsolódik, ott lehet szép "újszerű" de az anya falát a rozsda eszi akkor az el is fog pusztulni. Láttam már, sőt szereltem már olyan gépet amin az anya el volt pusztulva, olyan 18-as menetről volt szó, az anya csak csőfogóval "jött" le de nem kellett nagyon erőlködni mert a lajánál eltört..... úgyhogy én már láttam karón varjút!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ez attól függ, hogy mennyire van elrohadva, vagy csak éppen felületi rozsdás.....

Persze az anya alatt ahol a szárhoz kapcsolódik, ott lehet szép "újszerű" de az anya falát a rozsda eszi akkor az el is fog pusztulni. Láttam már, sőt szereltem már olyan gépet amin az anya el volt pusztulva, olyan 18-as menetről volt szó, az anya csak csőfogóval "jött" le de nem kellett nagyon erőlködni mert a lajánál eltört..... úgyhogy én már láttam karón varjút!

Astra volt?

Link to comment
Megosztás:

már csak az a kérdés hogy ez baj e.

kiváncsi vagyok mikor fogjátok megunni, hogy fikázzatok egy egy centi vastag vasat,a mi kb 50 év alatt sem fog eltörni egy korrózió miatt.... :lol:

Fogjunk inkább össze mint ahogy az Opelosokhoz illik, :lol: és keressünk rá megnyugtató választ és megoldást, és lehetőleg ne a mi zsebünkre menjen....

Szerintem ez a H kategóriájú Astra 5-6 misi lehetett új korában, és nem egy uram bocsá Suzuki 1,5 millióért..... és bőven elvárható hogy ez a hiba ne fordúljon elő, vagy ha előfordúl is akkor a gyár kezelje!

A Toyotának is volt visszahívása az elektromos gázpedál "szorulása" miatt ami egyébként a szőnyeg begyűrődése miatt alakúlt ki. Potom hiba , volt visszahívás, és egy 10 grammos vaslemezzel és egy csavarral megoldották.

Na de nem ez miatt nem vettem Toyotát ( pedig alapjában Japán párti vagyok ) hanem az Opel mellett döntő többségű érv szólt. Még ha akkor a "rozsdát" nem ismertem..... ez nem von le jelentős mértékben az Astra imidzséből nálam legalábbis.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.