Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Szia!

Valószínűleg velem van a baj, de mostmár aztán semmit nem értek.

A múltkori válaszod:

"Az akkusarut kösd le, várj 15-20 percet.

Közben csavarozd ki az üléseket rögzítő tőcsavarokat a sín hátsó részénél)

Húzd ki az ülést hátrafelé a sínből, majd billentsd az ülést hátrafelé, és oldd ki az ülés alatti széles csatlakozót. (övfeszítő, oldallégzsák, plusz ha van ülésfűtés és súlyérzékelő vezetéke megy bele).

Ehhez először el kell tolni a csatlakozó szélén lévő piros nyelvet, utána könnyen szétjön a két elem."

Ezek után azt feltételeztem, hogy a leírtak szerint kiszerelem az ülést és elvihetem az autóból, mondjuk felrakom egy asztalra, majd megcsinálom az üléshuzat rögzítését, és visszaszerelem, közben meg nem kell azzal foglalkoznom, hogy valami baj történhet.

Mi van az övfeszítővel? Elsülhet? Ki kell csavarozni valamit vagy nem?

Még egy apróság.

Az autómata ablakfelhúzással sem vagyok tisztában. Ha jól értelmeztem "Robee" hozzászólását, akkor ez mindössze, annyit jelent, hogy az ablakvezérlés nem fog normálisan működni az akkusaru levétele és visszatétele után, mindaddig, amíg végig nem csinálom a "Robee" által leírtakat?

(Lehúzás-kattanás-várakozás 3mp-felhúzás-kattanás-várakozás 3 mp). Ennyi az egész? Ez az autómata ablakfelhúzás?

Köszönettel:

benkoa

Igen ez az:)! Automatának azt hívják ami tudja azt, hogy tegyük fel teljesen lent van az ablak és ahhoz, hogy felhúzd nem kell végig húznod a gombot hanem elég egyszer határozottan és utána magától felmegy az ablak teljesen (ez lefele is igaz)... Ezt felejti el az autó és ezt kalibrálja újra! :) Japán autókból valamiért kihagyják ezt, vagy maximum a vezetőoldalit csinálják ilyenre, az Astrában ez alapfelszereltség...

Én úgy értelmeztem, hogy az övfeszítővel semmit nem kell csinálnod, baja nem lesz!

Link to comment
Megosztás:

Igen ez az:)! Automatának azt hívják ami tudja azt, hogy tegyük fel teljesen lent van az ablak és ahhoz, hogy felhúzd nem kell végig húznod a gombot hanem elég egyszer határozottan és utána magától felmegy az ablak teljesen (ez lefele is igaz)... Ezt felejti el az autó és ezt kalibrálja újra! :) Japán autókból valamiért kihagyják ezt, vagy maximum a vezetőoldalit csinálják ilyenre, az Astrában ez alapfelszereltség...

Én úgy értelmeztem, hogy az övfeszítővel semmit nem kell csinálnod, baja nem lesz!

Köszi megint!

Ez így érthető. Most, hogy a Japán autók ablakemelőjét említetted, tényleg így van. Az egyik fiamnak Nissanja van, és annál tényleg elég furcsa (az Opelhez képest) az ablak felhúzása. Az Opel sokkal konfortosabb.

benkoa

Link to comment
Megosztás:

Mi van az övfeszítővel? Elsülhet? Ki kell csavarozni valamit vagy nem?

Szia!

Ha csak üléshuzatot akarsz cserélni, ahhoz valószínűleg nem kell leszedni az övfeszítőt az ülésekről, bár lehet, hogy az övcsat töve kissé útban lesz. Ha mégis le kell szedni, vágj neki bátran, semmi gond nem lesz.

Én azért szedtem le, mert az új üléseimhez nem volt övfeszítő, így a meglévőket raktam át az új ülésekre.

A patron nem fog elsülni... valaki írta itt, hogy egy ismerősének egy régi Astrából kiszerelt övcsatja valahogyan elsült... nem tudom, hogy történhetett.

Üdv,

HG

Link to comment
Megosztás:

A patron nem fog elsülni... valaki írta itt, hogy egy ismerősének egy régi Astrából kiszerelt övcsatja valahogyan elsült... nem tudom, hogy történhetett.

Ugy, ahogy karambol kozben... Nem tesz egyebet, mint a gyorsulast nezi; egy utes, vagy leejtes siman eleg lehet.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha csak üléshuzatot akarsz cserélni, ahhoz valószínűleg nem kell leszedni az övfeszítőt az ülésekről, bár lehet, hogy az övcsat töve kissé útban lesz. Ha mégis le kell szedni, vágj neki bátran, semmi gond nem lesz.

Én azért szedtem le, mert az új üléseimhez nem volt övfeszítő, így a meglévőket raktam át az új ülésekre.

A patron nem fog elsülni... valaki írta itt, hogy egy ismerősének egy régi Astrából kiszerelt övcsatja valahogyan elsült... nem tudom, hogy történhetett.

Üdv,

HG

Elméletileg az akku sarut kell visszatenni meghatározott sorrendben. Legalábbis haver légzsákja már durrant el így G Astrában. Jobb utána kérdezni szerintem, hogy van e valami könnyű hibalehetőség, nehogy sokba fájjon.

Link to comment
Megosztás:

De, a H-ban mar igen, ugyhogy akkor ez a veszely nem fenyeget. Most nezem, amit irt valaki, hogy sikerult eldurrantani, az valami regebbi volt.

Hali!

Én írtam, és igen F astra volt. Annak az ülés külső oldalán volt a patron, és teljesen mechanikus volt, egy kis műanyag villát kellett beakasztani a megfelelő helyre, hogy ne legyen baj. Azért írtam azt is, hogy a H-ét még nem néztem hogyan működik, de jobb előre körbejárni a dolgot. Azt sem írtam, hogy le kéne szerelni az ülésről, mert vele együtt mozog. Bocs ha félreérthető voltam!

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök Mindenkit!

Hátha valakit érdekel.

A mai napon megcsináltam az ülések kiszerelését.

Előtte, már 48 órája kivettem az akksit, és házilag mértem kapacitást, majd újra töltöttem. A végeredmény sajnos rettenetesen rossz. Az 5,5 éves akksim kapacitása a 44 Ah helyett, mindössze 15 Ah!!!!!!!!!. Megy a szelektív hulladékba.

Az ülésre visszatérve, az általatok leírtak alapján kiszereltem. A biztonsági őv csavarját nem tudtam kiszedni, mert a jó kis Tesco-s Trox-om az első próbálkozásnál eltört, ezért az autó mellett (pórázon) csináltam meg az üléshuzat rögzítését. Végre! Két éve halogattam, mindíg össze-vissza gyűrődött. Visszaszereltem az üléseket, ideiglenesen visszaraktam az akksit, és indítottam. A lepukknat akkumulátor (amely, a kapacitás vesztesége ellenére 24 óra állás után 12,29 V feszültséget mutat) indított.

Nem durrant rám a légzsák, és nem durrant el az övfeszítő patronja sem. Minden rendben működik, kivéve, hogy a műszerfalon megjelent egy számomra eddig még ismeretlen piktogram, a kulcsos autó.

Ez a jelzés a gyújtás ráadása után egy-két másodpercig világít, majd elalszik. Miért van ez, és hogyan lehet eltüntetni, amennyiben nem jelent biztonsági kockázatot?

Köszönettel: benkoa

Link to comment
Megosztás:

Előtte, már 48 órája kivettem az akksit, és házilag mértem kapacitást, majd újra töltöttem. A végeredmény sajnos rettenetesen rossz. Az 5,5 éves akksim kapacitása a 44 Ah helyett, mindössze 15 Ah!!!!!!!!!. Megy a szelektív hulladékba.

Igy jar az, aki l'art pour l'art mericskel :) De semmi meglepo nincs a dologban egy ilyen koru akkunal, es ha inditani tud, akkor siman lehet meg hasznalni, plane, ha nem szokott hosszabb ideig allni, vagy nem akarsz allo motor mellett hosszan hasznalni nagyobb fogyasztokat a kocsiban.

Az is kerdes, hogy merted, mekkora arammal, mekkora feszultsegig, ez is okozhat eltereseket.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök Mindenkit!

Hátha valakit érdekel.

A mai napon megcsináltam az ülések kiszerelését.

Előtte, már 48 órája kivettem az akksit, és házilag mértem kapacitást, majd újra töltöttem. A végeredmény sajnos rettenetesen rossz. Az 5,5 éves akksim kapacitása a 44 Ah helyett, mindössze 15 Ah!!!!!!!!!. Megy a szelektív hulladékba.

Az ülésre visszatérve, az általatok leírtak alapján kiszereltem. A biztonsági őv csavarját nem tudtam kiszedni, mert a jó kis Tesco-s Trox-om az első próbálkozásnál eltört, ezért az autó mellett (pórázon) csináltam meg az üléshuzat rögzítését. Végre! Két éve halogattam, mindíg össze-vissza gyűrődött. Visszaszereltem az üléseket, ideiglenesen visszaraktam az akksit, és indítottam. A lepukknat akkumulátor (amely, a kapacitás vesztesége ellenére 24 óra állás után 12,29 V feszültséget mutat) indított.

Nem durrant rám a légzsák, és nem durrant el az övfeszítő patronja sem. Minden rendben működik, kivéve, hogy a műszerfalon megjelent egy számomra eddig még ismeretlen piktogram, a kulcsos autó.

Ez a jelzés a gyújtás ráadása után egy-két másodpercig világít, majd elalszik. Miért van ez, és hogyan lehet eltüntetni, amennyiben nem jelent biztonsági kockázatot?

Köszönettel: benkoa

A villáskulcsos gyújtás ráadása után mindig ég, aztán 2-3 másodperc múlva kialszik, ha viszont hibakódod van, akkor égve marad ameddig nem indítózol...:)

Szerintem eddig csak nem vetted észre, hogy van ilyen a kocsiban:)!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kérdeznék.

A belsőtér világítás kapcsolók mellett van egy kb. 15x15cm-es műanyag, amit

ki lehet venni. Más kocsikban itt szokott lenni a szemüvegtartó.

(Tudom, hogy Opelhez a szemüvegtartó a sofőr kapaszkodó helyére megy.)

Kérdezném, hogy ide mit lehet tenni, lehet-e egyáltalán valamit?

A nyíl kb. oda mutat.

Köszönöm!N%C3%A9vtelen.png

Link to comment
Megosztás:

Igy jar az, aki l'art pour l'art mericskel :) De semmi meglepo nincs a dologban egy ilyen koru akkunal, es ha inditani tud, akkor siman lehet meg hasznalni, plane, ha nem szokott hosszabb ideig allni, vagy nem akarsz allo motor mellett hosszan hasznalni nagyobb fogyasztokat a kocsiban.

Az is kerdes, hogy merted, mekkora arammal, mekkora feszultsegig, ez is okozhat eltereseket.

Szia!

Már egy jó pár napja kínlódok itt a fórumon a dolgaimmal.

A tudásomat a Googl-ból szereztem. A lényeg, hogy a fullra töltött 44 Ah-ás akksimat 2,2 A-al kell terhelni mindaddig, amíg a feszültség nem esik le 10,5V-ig. Ez a gyári új akksi esetében 20 óráig tart. Természetesen egy használt erőforrás esetében ez rövidebb, így az enyémnél 7 óra volt. Az adatok birtokában kell egy maghatározott képlettel kiszámítani a jelenlegi állapotot. Ez a kapacitás. Ezt mértem meg, és számoltam ki.

Gab93-nak, köszi a tanácsot, de még nem próbáltam meg a "házilagos pedálos" törlést, hiszen szerintem nincs is mit eltörölni (meg el is felejtettem, hogy hogyan kell), valahová felírtam, meg kellene keresnem. Nincs hibakód, csak a piktogramm pár másodpercig.

Köszi:benkoa

Link to comment
Megosztás:

A villáskulcsos gyújtás ráadása után mindig ég, aztán 2-3 másodperc múlva kialszik, ha viszont hibakódod van, akkor égve marad ameddig nem indítózol... :)

Szerintem eddig csak nem vetted észre, hogy van ilyen a kocsiban:)!

Szia Levi! (3. hozászólásom a mai napon)

Biztosan öregszem, de meg mernék rá esküdni, hogy eddig soha sem láttam ezt jelzést. Mielőtt a fórumhoz fordultam volna, előtte átfutottam a karbantartási könyvet, annak a 115. oldalán (is) foglalkozik ezzel a hibajelzéssel.

A következőket írja a kulcsos autó megjelenéséről:

"Az ellenőrző lámpa sárga fénnyel villog vagy világít.

(Egy sor kihagyás).

A gyújtás bekapcsolását követően néhány másodpercig világít.

(Megint egy sor kihagyás).

Ha járó ...................

benkoa

Link to comment
Megosztás:

A tudásomat a Googl-ból szereztem. A lényeg, hogy a fullra töltött 44 Ah-ás akksimat 2,2 A-al kell terhelni mindaddig, amíg a feszültség nem esik le 10,5V-ig. Ez a gyári új akksi esetében 20 óráig tart. Természetesen egy használt erőforrás esetében ez rövidebb, így az enyémnél 7 óra volt. Az adatok birtokában kell egy maghatározott képlettel kiszámítani a jelenlegi állapotot. Ez a kapacitás. Ezt mértem meg, és számoltam ki.

Ok, akkor a meres jo, de ettol tovabbra is igaz, hogy nem okvetlenul kell cserelni, ha egyeb gondot nem tapasztalsz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nagyon egyszerű kérdésem lenne. Hogy kell a jobb helyzetjezőt kicserélni ?

A leírás szerint benyúltam, de nem akar kijönni a foglalat. El kell tekerni vagy csak izomból meghúzni (akár a vezetéknél fogva)?

Baromi bosszantó, hogy ennyire kis helyet hagytak!

Link to comment
Megosztás:

......A tudásomat a Googl-ból szereztem. A lényeg, hogy a fullra töltött 44 Ah-ás akksimat 2,2 A-al kell terhelni mindaddig, amíg a feszültség nem esik le 10,5V-ig. Ez a gyári új akksi esetében 20 óráig tart. Természetesen egy használt erőforrás esetében ez rövidebb, így az enyémnél 7 óra volt. Az adatok birtokában kell egy maghatározott képlettel kiszámítani a jelenlegi állapotot. Ez a kapacitás. Ezt mértem meg, és számoltam ki......

A google-ban szerzett tudással is vigyázni kell, ill. tudni kell a keresett témában kompetens oldalakat kiszűrni.

Nem vetted figyelembe a T-hőmérséklet tényezőt. Ugyanis bármely' akkumulátor esetében 0°C-on már csak 50%-nyi a névleges kapacitása.

És ott van még a hidegindító áramerősség. Nem biztos, hogy kuka már az az akksid!?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Nagyon egyszerű kérdésem lenne. Hogy kell a jobb helyzetjezőt kicserélni ?

A leírás szerint benyúltam, de nem akar kijönni a foglalat. El kell tekerni vagy csak izomból meghúzni (akár a vezetéknél fogva)?

Baromi bosszantó, hogy ennyire kis helyet hagytak!

óramutató járásával ellentétes irányba forgasd. (kezelési útmutató 257. oldal)

ha csak meghúzod, kiszakadhat a vezeték.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eldurran egy vízcsövem ami a fűtőradjátorhoz megy hátrafele a műszerfal fele . Kérdésem a következő, hogy lehet megbontani azt a kötést ami ilyen műanyag mókával van odarögzítve a fém csőhöz hátrafele a műszerfal felé.

Lehet e ilyen csövet kapni valahol?

Link to comment
Megosztás:

óramutató járásával ellentétes irányba forgasd. (kezelési útmutató 257. oldal)

ha csak meghúzod, kiszakadhat a vezeték.

Adnál egy linket ehhez a kezelésihez?

Nekem van 3 kezelésim is, de a 257. oldalon egyikben sem az van.

Az egyik csak 229 oldalas.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.