Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy olyan kérdésem lenne, hogy mi okozhatja a fék "elgyengülését"? Mélyebbre kell nyomnom a pedált, hogy fogjon a fék! Létezik, hogy már elkopott volna a pofa? 109.000 km van az autóban! Félek, ha leszedem és vállas a dob, akkor ennyire sem fogom tudni beállítani! Előre is köszi! G.

A fekhez ne nyulj, ha csak ennyit tudsz rola...

Lehet levegos, vagy keves a folyadek... A betetek siman elkophatnak ennyi alatt, de annak nem ez a hatasa. Dob pedig legfeljebb hatul van, vagy ott sem.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is simán szét lehet húzni kézzel a távirányító burkolatát. Csodálkozom is rajta, hogy magától még soha nem esett szét.

Szintén két gyári bicskám van. De az egyiknek lötyög a tolla, ott ahol az illesztés van. Valószínű sérült benne a transzponder chip is, mert nem lehet vele indítani az autót, csak a gyújtást ráadni. A távirányító rész is tökéletes persze.

NA, én meg azt nem tudom, hogy csak tollat a bicskakulcshoz hol gyártanak és hogy fogja felismerni az új kulcsot az autó...

Nem lehet, hogy az csak szervizkulcs? Nekem is ez van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Fékfolyadék két éve lett cserélve, tehát azt kizárom, igaz két évente cserélni kell, de előtte négy évig ment és nem volt semmi baja, tehát most kettő alatt sem lesz. A fékpofáról kérdeztem, nem a fékbetétekről. A fékbetétekben egyébként kb 20-30 ezer km van, mert azt már cseréltem korábban. A kérdésem, hogy a fékpofa elkophat-e ennyi idő alatt, mert mostanában morgó hang is megfigyelhető a dobból nedves időben és a kézi is feljebb fog, ezért gondoltam erre. A kis Corsa-mon is ugyan ez volt csak ott padlóig ment a pedál, kicseréltem a komplett hátsó fékrendszert és jobb lett mint ahogy most az astra fog. Ezért kérdezem ezt. Vagy esetleg létezik, hogy csak utána kell állítani egy kicsit? Köszönöm előre is a válaszokat! G.

Link to comment
Megosztás:

A kérdésem, hogy a fékpofa elkophat-e ennyi idő alatt, mert mostanában morgó hang is megfigyelhető a dobból nedves időben és a kézi is feljebb fog, ezért gondoltam erre. A kis Corsa-mon is ugyan ez volt csak ott padlóig ment a pedál, kicseréltem a komplett hátsó fékrendszert és jobb lett mint ahogy most az astra fog. Ezért kérdezem ezt. Vagy esetleg létezik, hogy csak utána kell állítani egy kicsit?

Persze, hogy elkophat, de a kopas onmagaban elvileg nem okozhat pedalut novekedest. A fekfolyadek szintjet megnezted? Levegos is lehet a rendszer.

A beallitas automatikus, es csak szetszedes, vagy csere utan kell kulon megcsinalni.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hogy az csak szervizkulcs? Nekem is ez van.

Nem tudom milyen az a szervizkulcs. Két bicskakulcs van az autómhoz. Mind a kettő ilyen.

Mind a kettő így néz ki: http://p2.vatera.hu/photos/c1/9a/7566_1_big.jpg

Tollat külön szerintem vehetsz a vaterán olyanoktól, akik kulcsot is árulnak. Új kulcsot vennél? Mert azt TECH2-vel kell ráprogramozni a kocsira. Vagy csak a tollat? - mert akkor miért ne ismerné fel a kocsi...

Lehet rosszul tudom, de én eddig abban a hitben voltam, hogy a transzponder chip a kulcs "fejében" van.

Tehát még azon a fém részen, amibe a toll csatlakozik és nem a távirányítóban. Rosszul tudom?

Csak mert ott sérült a kulcs (lötyög a toll a fejben) amelyiket letiltja az immo. Miközben a távirányító rész hibátlanul működik.

Akkor inkább a távirányító részt kéne tehát cserélni?

Link to comment
Megosztás:

 

Sziasztok!

Fékfolyadék két éve lett cserélve, tehát azt kizárom, igaz két évente cserélni kell, de előtte négy évig ment és nem volt semmi baja, tehát most kettő alatt sem lesz. A fékpofáról kérdeztem, nem a fékbetétekről. A fékbetétekben egyébként kb 20-30 ezer km van, mert azt már cseréltem korábban. A kérdésem, hogy a fékpofa elkophat-e ennyi idő alatt, mert mostanában morgó hang is megfigyelhető a dobból nedves időben és a kézi is feljebb fog, ezért gondoltam erre. A kis Corsa-mon is ugyan ez volt csak ott padlóig ment a pedál, kicseréltem a komplett hátsó fékrendszert és jobb lett mint ahogy most az astra fog. Ezért kérdezem ezt. Vagy esetleg létezik, hogy csak utána kell állítani egy kicsit? Köszönöm előre is a válaszokat! G.

 
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen az a szervizkulcs. Két bicskakulcs van az autómhoz. Mind a kettő ilyen.

Mind a kettő így néz ki: http://p2.vatera.hu/photos/c1/9a/7566_1_big.jpg

Lehet rosszul tudom, de én eddig abban a hitben voltam, hogy a transzponder chip a kulcs "fejében" van.

Tehát még azon a fém részen, amibe a toll csatlakozik és nem a távirányítóban. Rosszul tudom?

Csak mert ott sérült a kulcs (lötyög a toll a fejben) amelyiket letiltja az immo. Miközben a távirányító rész hibátlanul működik.

Akkor inkább a távirányító részt kéne tehát cserélni?

A G astrám gyári kulcsában a műanyag tokban volt a chip, a G-s utólagos bicskakulcsomban is és szerintem ebben is ott van, nincs köze a fém részhez. De a H kulcsát még nem szedtem szét, csak elemcseréhez. Szóval nem biztos, csak valószínű :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Olajszintet hogy célszerű mérni?

Nemrég panaszkodtam az olajos topikban, hogy egy csomó olaj eltűnt az autómból rövid idő alatt. Mielőtt rátöltöttem volna, ellenőriztem még a szintet és érdekes dolgot tapasztaltam:

A kezelési útmutatóban valami olyasmit írnak, hogy sík, vízszintes terepen, meleg motornál kell olajszintet mérni a leállítás után 5 percet várva. Na, ekkor nekem épp a minimumon van az olaj.

De ha várok fél órát, akkor még meleg a motor, és pont a minimum és maximum között van fél úton. Reggel hidegen mérve is ugyan itt van.

Végül nem töltöttem rá és figyeltem a szintet. Az olajcsere óta már kb 4000 km-t tettem meg és pont ugyan ott van a szint, nem csökken. Cserekor 5 liter 5w-40-es olaj került bele, tehát a gyári ajánlás szerinti, gyári mennyiségben.

A kérdés, hogy akkor most melyik szintet vegyem alapul? A minimumot vagy a minimum és maximum között félúton lévő állapotot?

Link to comment
Megosztás:

Nyolcadik éves a gépsas, nem volt még leszedve a fékdob. Lehet, hogy le kellene szednem, megnézni mi a tényállás? Csak attól tartok, ha vállas, akkor még ennyire sem fog fogni miután összerakom. Az a furcsa, hogy a corsa is ezt produkálta. Egyszer csak padlóig lehetett nyomni a féket és nem fogott szinte semmit! Kicseréltem hátul mindent, dobot szabályoztattam, azóta olyan, mint új korában. Ezért gyanítottam a kopást, bár valóban nem kellene ettől a pedálnak elgyengülni! Köszi szépen! G.

szerk.: ami még eszembe jutott: lehet, hogy az előző fékolaj cserénél valami gagyi fékolajat öntöttek bele a szakszervízben? G.

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom milyen az a szervizkulcs. Két bicskakulcs van az autómhoz. Mind a kettő ilyen.

Mind a kettő így néz ki: http://p2.vatera.hu/photos/c1/9a/7566_1_big.jpg

Lehet rosszul tudom, de én eddig abban a hitben voltam, hogy a transzponder chip a kulcs "fejében" van.

Tehát még azon a fém részen, amibe a toll csatlakozik és nem a távirányítóban. Rosszul tudom?

Csak mert ott sérült a kulcs (lötyög a toll a fejben) amelyiket letiltja az immo. Miközben a távirányító rész hibátlanul működik.

Akkor inkább a távirányító részt kéne tehát cserélni?

http://m.totalcar.hu/tanacsok/kutyudoktor/2013/01/25/mire_jo_a_szervizkulcs/?rnd=90

Link to comment
Megosztás:

Aha. Kösz, akkor már ezt is tudom. :)

De nem hiszem hogy szervizkulcs lenne. Egyrészt annak nem sok értelmét látom, hogy szervizben nem tudják beindítani az autót. Másrészt akitől vettem a kocsit, azt mondta, hogy leejtették a kulcsot, azóta nem működik. Ez igaz is lehet mert azon a kulcson erősen látszik a használat. A nyitó gombról pl teljesen lekopott a krómozás és a műanyag burkolaton is látszik a használat. Plusz ahogy írtam lötyög a toll a helyében.

A másik kulcs, amivel most én használom az autót, volt a pótkulcs. Ez tényleg makulátlan állapotú.

Tehát ha szervizkulcs lett volna, nem kopott volna el jobban, mint a másik naponta használt kulcs.

Link to comment
Megosztás:

Nyolcadik éves a gépsas, nem volt még leszedve a fékdob. Lehet, hogy le kellene szednem, megnézni mi a tényállás? Csak attól tartok, ha vállas, akkor még ennyire sem fog fogni miután összerakom. Az a furcsa, hogy a corsa is ezt produkálta. Egyszer csak padlóig lehetett nyomni a féket és nem fogott szinte semmit! Kicseréltem hátul mindent, dobot szabályoztattam, azóta olyan, mint új korában. Ezért gyanítottam a kopást, bár valóban nem kellene ettől a pedálnak elgyengülni! Köszi szépen! G.

szerk.: ami még eszembe jutott: lehet, hogy az előző fékolaj cserénél valami gagyi fékolajat öntöttek bele a szakszervízben? G.

A vall nem erdekes, normal esetben a ket felulet csak eppen annyira tavolodik el, hogy szabad legyen a forgas, es minimalis pedalnyomasra ujra osszeer. Nalad ez nincs igy, tehat valami komoly gond van.

Nem ertem, minek ezen ennyit gyotrodni, legtelenits, ellenorizd a szintet, szedd szet, rakd ossze, es ha nem lesz jo, akkor irany a szerviz, mert igy eletveszelyes az auto. Az is lehet, hogy valahol lukas a rendszer.

A rossz olaj hidegen, elso fekezesre pont olyan, mint a jo, tehat nem attol van.

Link to comment
Megosztás:

Rendben, értem! Akkor már csak egy kérdés: ABS-es rendszert is tudok itthon légteleníteni, két emberes, pedálnyomkodós módszerrel? Mi a sorrend, mert ha jól tudom más mint a sima fékrendszeré? Köszi szépen! G.

Elvileg fel kell vinni 2 - 2.5 barra a nyomast, pl. egy ilyennel: http://www.lincos.co.hu/diagnosztika-meres/fek-legtelenito-hj0711

Hazilag is ossze lehet dobni egy megfelelo kutyut, csak kell egy sapka, ami jo a tartalyra...

De valamennyire a hagyomanyos modszerrel is kene javuljon, illetve kene latnod kijovo levegot, ha ez a hiba. A sorrend: jobb hatso, bal hatso, jobb elso, bal elso.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól látom, akkor ez a tartályt terheli nyomással, nekem pedig nyitogatnom kell a légtelenítő csavart? Egyébként azért kétlem kicsit, hogy levegős, mert ha álló helyben nyomkodom, akkor felkeményedik és nem enged vissza. Ez a sorrend nem az ABS nélküli autóknál van? Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Ha jól látom, akkor ez a tartályt terheli nyomással, nekem pedig nyitogatnom kell a légtelenítő csavart? Egyébként azért kétlem kicsit, hogy levegős, mert ha álló helyben nyomkodom, akkor felkeményedik és nem enged vissza. Ez a sorrend nem az ABS nélküli autóknál van? Köszi! G.

Igen, kinyomja a levegot es/vagy a regi folyadekot, igy cserehez is jo. A sorrendet igy adja meg a gyari leiras, ABS-tol fuggeltelnul (bar azt hiszem, H Astra nincs is nelkule).

Azert valamikor visszaenged, ha nem javul meg veglegesen :)

Osszepreseled a levegot, egybol nem tud kitagulni, mert vissza kell nyomnia a folyadekot a tartalyba. Vagy egy mechanikus resz csinalja ugyanezt (helyre lehet tolni. de aztan lassan elmegy ujra); a dobfek rejtelmeivel nem vagyok teljesen tisztaban, csak orulok, hogy nekem nincs :)

Link to comment
Megosztás:

Olajszintet hogy célszerű mérni?

Nemrég panaszkodtam az olajos topikban, hogy egy csomó olaj eltűnt az autómból rövid idő alatt. Mielőtt rátöltöttem volna, ellenőriztem még a szintet és érdekes dolgot tapasztaltam:

A kezelési útmutatóban valami olyasmit írnak, hogy sík, vízszintes terepen, meleg motornál kell olajszintet mérni a leállítás után 5 percet várva. Na, ekkor nekem épp a minimumon van az olaj.

De ha várok fél órát, akkor még meleg a motor, és pont a minimum és maximum között van fél úton. Reggel hidegen mérve is ugyan itt van.

Végül nem töltöttem rá és figyeltem a szintet. Az olajcsere óta már kb 4000 km-t tettem meg és pont ugyan ott van a szint, nem csökken. Cserekor 5 liter 5w-40-es olaj került bele, tehát a gyári ajánlás szerinti, gyári mennyiségben.

A kérdés, hogy akkor most melyik szintet vegyem alapul? A minimumot vagy a minimum és maximum között félúton lévő állapotot?

Szerintem többet kell várni mint 5 perc, hiszen több idő kell míg lefolyik az olaj vissza a helyére. Ha méred az olajfogyasztást, akkor mindig ugyanolyan körülmények között csináld, akkor kaphatsz pontosabb infót.

Olajcserekor is kell idő míg lefolyik az olaj, még akkor is, ha meleg.

Link to comment
Megosztás:

 

Nyolcadik éves a gépsas, nem volt még leszedve a fékdob. Lehet, hogy le kellene szednem, megnézni mi a tényállás? Csak attól tartok, ha vállas, akkor még ennyire sem fog fogni miután összerakom. Az a furcsa, hogy a corsa is ezt produkálta. Egyszer csak padlóig lehetett nyomni a féket és nem fogott szinte semmit! Kicseréltem hátul mindent, dobot szabályoztattam, azóta olyan, mint új korában. Ezért gyanítottam a kopást, bár valóban nem kellene ettől a pedálnak elgyengülni! Köszi szépen! G.

szerk.: ami még eszembe jutott: lehet, hogy az előző fékolaj cserénél valami gagyi fékolajat öntöttek bele a szakszervízben? G.

 
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megnéztem, vagyis megnéztem volna a fékolaj szintet, de valamelyik gyökér a szervízben egy fogó segítségével húzta meg a tartály sapkáját, így nem bírtam letekerni. Mozgattam az autót, billegtettem jobbra-balra, és nyakig van a szint. A kupakon látszik a fogónak a nyoma. Már bánom hogy akkor nem néztem meg, az biztos, hogy agyon ütöttem volna a parasztot. Na mind1, csak kicsit felnyomta az agyam, hogy ennyire nem vigyáznak más autójára. Szóval a lukas rendszer dolgot kizártam, mivel olaj nem hiányzik, kicsit jobb idő lesz, akkor kerekek le, dob le, aztán meglátjuk! Köszi a tippeket, madj megírom mire jutottam! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megnéztem, vagyis megnéztem volna a fékolaj szintet, de valamelyik gyökér a szervízben egy fogó segítségével húzta meg a tartály sapkáját, így nem bírtam letekerni. Mozgattam az autót, billegtettem jobbra-balra, és nyakig van a szint. A kupakon látszik a fogónak a nyoma. Már bánom hogy akkor nem néztem meg, az biztos, hogy agyon ütöttem volna a parasztot. Na mind1, csak kicsit felnyomta az agyam, hogy ennyire nem vigyáznak más autójára. Szóval a lukas rendszer dolgot kizártam, mivel olaj nem hiányzik, kicsit jobb idő lesz, akkor kerekek le, dob le, aztán meglátjuk! Köszi a tippeket, madj megírom mire jutottam! G.

Szia!

Írtam volna már, de csak most állt helyre a gépemen a fórum :icon1:

Így látatlanban azt mondom, hogy kopott a fékbetét, az önbeálló a végéhez ért, ezért fog feljebb a kézifék is, és az általad említett hang is ezt látszik igazolni. Szóval dobokat le és hajrá!

Sok sikert!

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Azt szeretnem megkerdezni mi a velemenyetek a JURATEC markaju fektarcsakrol es fekbetetekrol? Cserelnem kellene est ezt ajanlottak a legjobb arban. Ugy neztem angol ceg, angol marka,

elore is koszonom

65ezer a gyári szett szereléssel márkaszervizben, ha mondjuk kijössz a fele körül, akkor megérheti:)!

Link to comment
Megosztás:

65ezer a gyári szett szereléssel márkaszervizben, ha mondjuk kijössz a fele körül, akkor megérheti:)!

Én TRW-t (ha jól tudom Opel beszállító) rakattam fel decemberben előre-hátra betétekkel együtt márkaszervizben és kb ennyire jött ki. Senki nem említette, hogy gyáriban is ennyi lenne.

Sőt szerviz 4+ban is csak elsőre ez az ár szerepel: 29 990 - 57 990 Ft

Szóval ha a feléből megcsinálják, az tényleg nagyon jó ár.

Link to comment
Megosztás:

Én TRW-t (ha jól tudom Opel beszállító) rakattam fel decemberben előre-hátra betétekkel együtt márkaszervizben és kb ennyire jött ki. Senki nem említette, hogy gyáriban is ennyi lenne.

Sőt szerviz 4+ban is csak elsőre ez az ár szerepel: 29 990 - 57 990 Ft

Szóval ha a feléből megcsinálják, az tényleg nagyon jó ár.

Pár hete még 65ezer volt a 4+-ban, csak módosították ezek szerint...:)

Amit én írtam az csak az elsőkre vonatkozott, pl. nekem hátul dobfék van...

A tied is egy jó ár a TRW minőségi cucc, a másik gyári beszállító az Ate.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.