Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák! - Astra H


forumadmin

Recommended Posts

Szia!

Ez a progi hogy működik? Korábban a VIN-hez megadtam az alvázszámot, kidobott minden infót az autóról. Mi van benne, mi a rendszám....de most újra próbáltam, és semmi korábbi nem jön elő...és az alkatrészeket sem tudom megnézni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni mennyinek kell lenni a klímagáz nyomásának?

Nem tudom mikor töltötték, kell e rátölteni, de nagyon visszafogja motor teljesítményét. Vagy ez természetes ?

1.7CDTI

Előre is köszönöm!

Azt az infót kaptam, hogy járó motor mellett

- szívó oldalon 2 - 2.5 bar körül. Max 4 bar, de fontos, hogy ne ingadozzon nagyon az érték,

- magas nyomású oldalon kb. 15 bar.

Leállítás után pedig nagyjából kiegyenlítődik a két oldalon a nyomás, olyan 6 bar körülire.

Az, hogy visszafogja, lehet azért is, mert el van dugulva a kör valahol.

Üdv!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni mennyinek kell lenni a klímagáz nyomásának?

Nem tudom mikor töltötték, kell e rátölteni, de nagyon visszafogja motor teljesítményét. Vagy ez természetes ?

1.7CDTI

Előre is köszönöm!

Nekem nemrég mérték álló motor mellett, 7,7 barnak. Azt mondták ez megfelelő.

Teljesítményben én szinte nem is veszek észre különbséget, hogy be van kapcsolva a kompresszor vagy nincs.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nekem nemrég mérték álló motor mellett, 7,7 barnak. Azt mondták ez megfelelő.

Teljesítményben én szinte nem is veszek észre különbséget, hogy be van kapcsolva a kompresszor vagy nincs.

Még az 1.6-os benyáson sem nagyon érződik, csodálkoztam én is, hogy megfogja a dízelt!?? :huh:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Közben megnézettem a computeren azon 1000 egység (talán MPa) volt, ha elindítottam akkor felment 1600 ra.

De ezek szerint vigyem el egy klímáshoz.

1000 MPa eleg kinos lenne :) Inkabb 1000 es 1600 KPa, ami rendben van, ugyhogy ha hut is, akkor kar klimashoz rohangalni vele. Hosszabb allas utan megy le 600 - 700 KPa koze.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igaz nem probléma( bár ki tudja) egy Opel Astra h jobb első lámpánál ez a kerékjárati ívben lévő szerelő műanyag takarólemez nekem kiderült félig hiányzik. Vagyis az izzó cserélésnél használatos szerelőajtó a jobb első kerékjárati ívben. Nem tudjátok, hogy hol lehetne ilyet szerezni? Vagy hogy lehet cserélni?

Választ előre is köszönöm!

Üdv campa

Link to comment
Megosztás:

https://cromax.hu/opel/astra-h-2004-/20000000-karosszeria/21320000-karosszeriara-szerelt-reszek/21320265-sarvedo-dobbetet-muanyag/?limitstart=0

Sziasztok!

Igaz nem probléma( bár ki tudja) egy Opel Astra h jobb első lámpánál ez a kerékjárati ívben lévő szerelő műanyag takarólemez nekem kiderült félig hiányzik. Vagyis az izzó cserélésnél használatos szerelőajtó a jobb első kerékjárati ívben. Nem tudjátok, hogy hol lehetne ilyet szerezni? Vagy hogy lehet cserélni?

Választ előre is köszönöm!

Üdv campa

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Igaz nem probléma( bár ki tudja) egy Opel Astra h jobb első lámpánál ez a kerékjárati ívben lévő szerelő műanyag takarólemez nekem kiderült félig hiányzik. Vagyis az izzó cserélésnél használatos szerelőajtó a jobb első kerékjárati ívben. Nem tudjátok, hogy hol lehetne ilyet szerezni? Vagy hogy lehet cserélni?

Választ előre is köszönöm!

Üdv campa

Létezik ilyen magában, csak megkérik az árát, érdemes szétnézni több helyen, hátha olcsóbb, vagy van utánygyártottban.

https://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-karosszeriara-szerelt-reszek/21320265-sarvedo-dobbetet-muanyag/145546-izzocsere-nyilas-fedele-dobbetetnel-opel-astra-h

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a linkeket! :) Igen van ára egy kis műanyagért :( Mondjuk nem értem, hogy sikerült nekem úgy, hogy fele akkora a műanyag mint ami a helye lenne, eddig meg rendbe volt :) De jó tudni simán törik ketté :)

Létezik ilyen magában, csak megkérik az árát, érdemes szétnézni több helyen, hátha olcsóbb, vagy van utánygyártottban.

https://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-karosszeriara-szerelt-reszek/21320265-sarvedo-dobbetet-muanyag/145546-izzocsere-nyilas-fedele-dobbetetnel-opel-astra-h

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Titeket,mint sokat látott- hallott H Astra tulajokat kérdezlek,mert nem boldogulok a motorolaj-gondommal.

Jelenleg látszólag probléma mentes az autóm,de valami nem hagy nyugodni (megint).

Májusban vettem a kocsit, z16xep motorral, eléggé megszoktam és megkedveltem a 22 éves Omegám után, bár a kettő nem egy kategória kényelemben,de nem ez a lényeg.(az nem ette így az olajat a 8 szelepével)

Olajfogyasztás és olaj minőség a gondom.

Rendesen vezetett szervizkönyvvel vettem a kocsit.147e km volt benne, ez tuti nem tekert, magán személytől vettem,tök hülye volt műszakilag a kocsihoz,mindig szervizbe hordta, és az előző tulaja is csak szakszervizben csináltatta, megvan az összes számla a vásárlás dátumától kezdve.Tehát én vagyok a 3. tulaj.

De..

A legutolsó két szervizkönyv bejegyzés szerint az addigi 5w-30-as long-life olaj helyett A3/B4-es 10w-40-es olajat raktak a vasba, amit 15e km után cseréltek.(A3/B4 volt bepipálva a füzetben)

Legutóbb a vásárlásomat megelőző hónapban cserélték az olajat 147000km-nél.Vagyis az olaj friss volt, a pálcán is szép sárgás színe volt.(Most már sötét barna.)

De most van a kocsiban 150700km és az olajszint a minimum felett két vonással látszódik,vagyis 3700km alatt kb.5-6dl olajat bevágott. Ez normális?

Arra gondoltam,hogy az 5w-30-ról való áttérés oka a túlzott olajfogyasztás lehetett, ezért raktak 10w-40-est bele. De a GM 10w-40-es olaja nem is A3/B4-es minőségű, hanem A3/B3-as,SL/CF.

Ez szerintem k*rvára nem jó ebbe a kocsiba, ráadásul fogy is rendesen.

Mit tanácsoltok?Szelepszár-szimeringeztessem meg, vagy mi a túró legyen?Az alapjárat szép egyenletes, nem kapja fel az olajat, tuti nem szelepfedeles a vas,de valami szarul fest.

Az én véleményem,hogy lehet hogy a 10w-40-el lassabban fogy az olaj,de amíg benne van, nem is felel meg a gyári előírásoknak, ki tudja milyen lerakódásokat okoz a motorban?

Ha szimeringeznénk:

Valahol hallottam hogy csak gyári szelepfedél tömítést érdemes berakni ha megbontjuk.Ez igaz?Szervizben lehet ilyet venni,vagy csak ha ott csináltatom?És szimeringeken kívül mi kell még hozzá?A vezérmű tengelyeket ki kell szerelni,vagy hozzáférhető anélkül is?Nem én csinálnám,de tudni szeretném mi várható ebben az esetben.Ja és a motor kívülről por száraz,főtengely szimeringek nem engedik az olajat sehol.

Kérem segítsetek,hogy mit tehetnék ez ügyben!

Köszönöm előre is!

Pali

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Titeket,mint sokat látott- hallott H Astra tulajokat kérdezlek,mert nem boldogulok a motorolaj-gondommal.

Jelenleg látszólag probléma mentes az autóm,de valami nem hagy nyugodni (megint).

Májusban vettem a kocsit, z16xep motorral, eléggé megszoktam és megkedveltem a 22 éves Omegám után, bár a kettő nem egy kategória kényelemben,de nem ez a lényeg.(az nem ette így az olajat a 8 szelepével)

Olajfogyasztás és olaj minőség a gondom.

Rendesen vezetett szervizkönyvvel vettem a kocsit.147e km volt benne, ez tuti nem tekert, magán személytől vettem,tök hülye volt műszakilag a kocsihoz,mindig szervizbe hordta, és az előző tulaja is csak szakszervizben csináltatta, megvan az összes számla a vásárlás dátumától kezdve.Tehát én vagyok a 3. tulaj.

De..

A legutolsó két szervizkönyv bejegyzés szerint az addigi 5w-30-as long-life olaj helyett A3/B4-es 10w-40-es olajat raktak a vasba, amit 15e km után cseréltek.(A3/B4 volt bepipálva a füzetben)

Legutóbb a vásárlásomat megelőző hónapban cserélték az olajat 147000km-nél.Vagyis az olaj friss volt, a pálcán is szép sárgás színe volt.(Most már sötét barna.)

De most van a kocsiban 150700km és az olajszint a minimum felett két vonással látszódik,vagyis 3700km alatt kb.5-6dl olajat bevágott. Ez normális?

Arra gondoltam,hogy az 5w-30-ról való áttérés oka a túlzott olajfogyasztás lehetett, ezért raktak 10w-40-est bele. De a GM 10w-40-es olaja nem is A3/B4-es minőségű, hanem A3/B3-as,SL/CF.

Ez szerintem k*rvára nem jó ebbe a kocsiba, ráadásul fogy is rendesen.

Mit tanácsoltok?Szelepszár-szimeringeztessem meg, vagy mi a túró legyen?Az alapjárat szép egyenletes, nem kapja fel az olajat, tuti nem szelepfedeles a vas,de valami szarul fest.

Az én véleményem,hogy lehet hogy a 10w-40-el lassabban fogy az olaj,de amíg benne van, nem is felel meg a gyári előírásoknak, ki tudja milyen lerakódásokat okoz a motorban?

Ha szimeringeznénk:

Valahol hallottam hogy csak gyári szelepfedél tömítést érdemes berakni ha megbontjuk.Ez igaz?Szervizben lehet ilyet venni,vagy csak ha ott csináltatom?És szimeringeken kívül mi kell még hozzá?A vezérmű tengelyeket ki kell szerelni,vagy hozzáférhető anélkül is?Nem én csinálnám,de tudni szeretném mi várható ebben az esetben.Ja és a motor kívülről por száraz,főtengely szimeringek nem engedik az olajat sehol.

Kérem segítsetek,hogy mit tehetnék ez ügyben!

Köszönöm előre is!

Pali

Én amikor egy éve vettem az autót (Z16XER) figyeltem 2-3 hónapig az olaj fogyasztást, de semmi nem volt.

Aztán a nyár vége felé a reggeli indulásnál a beindítást követő első 1-2-3 másodpercben hallottam egy kis szelep kopogást, de meg is szűnt. Aztán egyik nap kigyulladt az olajszint lámpa és tényleg kevés volt az olaj, kb. 3/4 lityi belement. Ekkor a reggeli első indításos szelep kopogás is megszűnt.

Utána aktuális lett egy vezérlés csere (+olaj, szűrők, hűtővíz, vízpumpa, stb.)...és tegnap volt kb. fél év után olajcsere. A 2 olajcsere között nem kellett semmit utánatöltenem! Most is Castrol Magnetec 5W40-et tette bele, mint előzőleg. Bevált.

8K 4 lityi.

Ja, és 246K km-nél járok...megy, mint a Doxa. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én amikor egy éve vettem az autót (Z16XER) figyeltem 2-3 hónapig az olaj fogyasztást, de semmi nem volt.

Aztán a nyár vége felé a reggeli indulásnál a beindítást követő első 1-2-3 másodpercben hallottam egy kis szelep kopogást, de meg is szűnt. Aztán egyik nap kigyulladt az olajszint lámpa és tényleg kevés volt az olaj, kb. 3/4 lityi belement. Ekkor a reggeli első indításos szelep kopogás is megszűnt.

Utána aktuális lett egy vezérlés csere (+olaj, szűrők, hűtővíz, vízpumpa, stb.)...és tegnap volt kb. fél év után olajcsere. A 2 olajcsere között nem kellett semmit utánatöltenem! Most is Castrol Magnetec 5W40-et tette bele, mint előzőleg. Bevált.

8K 4 lityi.

Ja, és 246K km-nél járok...megy, mint a Doxa. :)

Ezzel arra akarsz kilyukadni,hogy az olajjal lehet a gond?Másikkal kéne kipróbálni?

Pali

Link to comment
Megosztás:

Ezzel arra akarsz kilyukadni,hogy az olajjal lehet a gond?Másikkal kéne kipróbálni?

Pali

Szerintem igen. Illetve még a mai napig nem tudom, hogy mitől kezdte el enni egyszer csak a korábbi olajat az autó. Mintha egy idő után elérte volna kenőképessége határát...és akkor elkezdett fogyni, de ugye akkor meg már (a vásárlás után 4-5 hónappal) nem figyeltem hetente. Csak a szelep kopogásra lettem figyelmes.

És mondom, az olajcsere után nem volt fogyasztás....elment 20-25K km-t.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Titeket,mint sokat látott- hallott H Astra tulajokat kérdezlek,mert nem boldogulok a motorolaj-gondommal.

Jelenleg látszólag probléma mentes az autóm,de valami nem hagy nyugodni (megint).

Májusban vettem a kocsit, z16xep motorral, eléggé megszoktam és megkedveltem a 22 éves Omegám után, bár a kettő nem egy kategória kényelemben,de nem ez a lényeg.(az nem ette így az olajat a 8 szelepével)

Olajfogyasztás és olaj minőség a gondom.

Rendesen vezetett szervizkönyvvel vettem a kocsit.147e km volt benne, ez tuti nem tekert, magán személytől vettem,tök hülye volt műszakilag a kocsihoz,mindig szervizbe hordta, és az előző tulaja is csak szakszervizben csináltatta, megvan az összes számla a vásárlás dátumától kezdve.Tehát én vagyok a 3. tulaj.

De..

A legutolsó két szervizkönyv bejegyzés szerint az addigi 5w-30-as long-life olaj helyett A3/B4-es 10w-40-es olajat raktak a vasba, amit 15e km után cseréltek.(A3/B4 volt bepipálva a füzetben)

Legutóbb a vásárlásomat megelőző hónapban cserélték az olajat 147000km-nél.Vagyis az olaj friss volt, a pálcán is szép sárgás színe volt.(Most már sötét barna.)

De most van a kocsiban 150700km és az olajszint a minimum felett két vonással látszódik,vagyis 3700km alatt kb.5-6dl olajat bevágott. Ez normális?

Arra gondoltam,hogy az 5w-30-ról való áttérés oka a túlzott olajfogyasztás lehetett, ezért raktak 10w-40-est bele. De a GM 10w-40-es olaja nem is A3/B4-es minőségű, hanem A3/B3-as,SL/CF.

Ez szerintem k*rvára nem jó ebbe a kocsiba, ráadásul fogy is rendesen.

Mit tanácsoltok?Szelepszár-szimeringeztessem meg, vagy mi a túró legyen?Az alapjárat szép egyenletes, nem kapja fel az olajat, tuti nem szelepfedeles a vas,de valami szarul fest.

Az én véleményem,hogy lehet hogy a 10w-40-el lassabban fogy az olaj,de amíg benne van, nem is felel meg a gyári előírásoknak, ki tudja milyen lerakódásokat okoz a motorban?

Ha szimeringeznénk:

Valahol hallottam hogy csak gyári szelepfedél tömítést érdemes berakni ha megbontjuk.Ez igaz?Szervizben lehet ilyet venni,vagy csak ha ott csináltatom?És szimeringeken kívül mi kell még hozzá?A vezérmű tengelyeket ki kell szerelni,vagy hozzáférhető anélkül is?Nem én csinálnám,de tudni szeretném mi várható ebben az esetben.Ja és a motor kívülről por száraz,főtengely szimeringek nem engedik az olajat sehol.

Kérem segítsetek,hogy mit tehetnék ez ügyben!

Köszönöm előre is!

Pali

Nekem is ilyan motorom van, igaz csak 100e van benne. Első tulaj vagyok, így biztos, hogy ennyi van benne. :)

Sajnos nekem is szét kellett bontani a motort, bár más miatt. Nekem nem ette az olajat, viszont a szokásos 301, 302... hiba jött. 2 hengerbe egy kicsit el volt kokszolódva a kipufgó szelep, ill. mint utólag kiderült, a hengerfejes szaki szerint a szelepszár szimeringek meg voltak keményedve.

Szerintem le kell szedni a hengefejet a szelepszár szimeringek cseréjéhez ahhoz viszont ami neked kell, az egy komplett felső tömítéskészlet. Ebbe lesz vagy 10 tömítés, plusz a szelepeknek a szimeringek. Nekem eredeti Opel 30% kedvezménnyel volt tavaly olyan 40eFt körül (azért nem tudom pontosan, mert mást is vettem).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Kb. 2 hónapja vettem egy 2008-as 1.7cdti astrát (110lovas) és nemrég elkezdett az alapjáratom ingadozni. Csak meleg motornál csinálja és gyakorlatilag a lefulladás határáig esik a fordulat majd felugrik kb. 1000-re. A pillanatnyi fogyasztás is ennek függvényében ugrál 0,2-1,2 l/óra között. Ha esetleg mégsem ugrálna a fordulat és kb. 800-as foldulatot tartja a pillanatnyi fogyasztás 0.1l-t mutat és förtelmesen kerepelő hangja van a motornak. Menet közben minden Ok vele, rendesen megy és nem füstöl. Az autóban 198000 km van.

Válaszaitokat és ötleteiteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Csak érdekesség képpen megosztanám veletek,milyen árajánlatot kaptam a z16xep motorom szelepszár-szimmeringezésére.Előre bocsátom,eszemben sincs ezt a lehetőséget választani,ebből a pénzből annyi olajat vehetek,ami már kiszolgálja nálam ezt a kocsit:)

"Szelepszál szimmering cseréje: A javítás költsége 86.950.-ft + Áfa (110.425.-Ft) mely összeg az alábbi javítási műveleteket tartalmazza.

- hengerfej le-felszerelése

- hengerfej szét-összeszerelése

- szelepszál szimmeringek cseréje

- szelepek, szelepfészkek felcsiszolása

- szelepvezetők tisztítása

- hengerfej síklapúság ellenőrzése javítása – síkköszörülése

Az ajánlat tájékoztató jellegű, megbontás nélküli. A gépjármű javítása során amennyiben az összeg bármilyen okból változna, arról minden esetben tájékoztatjuk Önt.

Amennyiben ajánlatunk megfelel, az alábbi elérhetőségeken várom visszajelzését vagy időpont egyeztetés céljából jelentkezését."

Most még lenne azért egy kérdésem: a hengerfejet tényleg le kell ehhez szedni?Ezt általában úgy csinálják,hogy egy adott hengerhez tarozó "szelepcsoport" szimmeringjeit akkor cserélik,amikor az a felső holtpont körül van.Így a szelepek nem esnek bele a hengerbe. Akkor minek szedik le?Miről nem tudok?Nem tudom elképzelni hogy nem ismerik ezt a trükköt,vagy csak le akartak venni?

Üdv.:Pali

Link to comment
Megosztás:

Csak érdekesség képpen megosztanám veletek,milyen árajánlatot kaptam a z16xep motorom szelepszár-szimmeringezésére.Előre bocsátom,eszemben sincs ezt a lehetőséget választani,ebből a pénzből annyi olajat vehetek,ami már kiszolgálja nálam ezt a kocsit:)

"Szelepszál szimmering cseréje: A javítás költsége 86.950.-ft + Áfa (110.425.-Ft) mely összeg az alábbi javítási műveleteket tartalmazza.

- hengerfej le-felszerelése

- hengerfej szét-összeszerelése

- szelepszál szimmeringek cseréje

- szelepek, szelepfészkek felcsiszolása

- szelepvezetők tisztítása

- hengerfej síklapúság ellenőrzése javítása – síkköszörülése

Az ajánlat tájékoztató jellegű, megbontás nélküli. A gépjármű javítása során amennyiben az összeg bármilyen okból változna, arról minden esetben tájékoztatjuk Önt.

Amennyiben ajánlatunk megfelel, az alábbi elérhetőségeken várom visszajelzését vagy időpont egyeztetés céljából jelentkezését."

Most még lenne azért egy kérdésem: a hengerfejet tényleg le kell ehhez szedni?Ezt általában úgy csinálják,hogy egy adott hengerhez tarozó "szelepcsoport" szimmeringjeit akkor cserélik,amikor az a felső holtpont körül van.Így a szelepek nem esnek bele a hengerbe. Akkor minek szedik le?Miről nem tudok?Nem tudom elképzelni hogy nem ismerik ezt a trükköt,vagy csak le akartak venni?

Üdv.:Pali

A baj csak az, ha tényleg a szelepszár-szimmering a probléma, akkor az olajfogyasztás csak nagyobb lesz és még nagyobb költséget csinálsz. A sok elégetett olaj lassan eltömíti a katalizátort, kokszosodnak a szelepek, dugattyúk, idővel a szelepek sem fognak rendesen zárni.

Ha a szimmeringek meg tovább romlanak, hirtelen növekvő olajfogyasztás ...... végül motorfelújítás.

Egyébként a szelepszár-szimmeringezéshez általában leszedik a hengerfejet, sokkal egyszerűbb és így a szelepeket is meg lehet nézni, javítani.

A másik alternatíva, hogy a gyertyák helyére nagynyomású levegőt vezetnek be, ami a helyükön tartja a szelepeket a munka közben, így megoldható hengerfej leszedése nélkül.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

,,.....milyen árajánlatot kaptam a z16xep motorom szelepszár-szimmeringezésére.Előre bocsátom,eszemben sincs ezt a lehetőséget választani,ebből a pénzből annyi olajat vehetek,ami már kiszolgálja nálam ezt a kocsit:)

"Szelepszál szimmering cseréje: A javítás költsége 86.950.-ft + Áfa (110.425.-Ft) mely összeg az alábbi javítási műveleteket tartalmazza.

- hengerfej le-felszerelése

- hengerfej szét-összeszerelése

......"

Szerintem mindezen műveletért annyira nem is elszállt ez az összeg, bár tény, hogy egy ÁFA-val csökkentett verziója jobban tetszene! :)

Ez egy alapos és szakszerű javításnak (síkba köszörüléssel) tűnik, nekem pont az lenne a gyanús, ill. nem tetszene, ha nem vennék le a hengerfejet a szelepszár szimmering cseréhez! Akkor már legyen alapos a javítás, báááár......ha a kompresszió mérés nem hoz olyan eredményt, hogy a szelepek nem megfelelően zárnának....akkor lehet mégsem lenne indokolt a hengerfej levétele. :huh:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csak érdekesség képpen megosztanám veletek,milyen árajánlatot kaptam a z16xep motorom szelepszár-szimmeringezésére.Előre bocsátom,eszemben sincs ezt a lehetőséget választani,ebből a pénzből annyi olajat vehetek,ami már kiszolgálja nálam ezt a kocsit:)

"Szelepszál szimmering cseréje: A javítás költsége 86.950.-ft + Áfa (110.425.-Ft) mely összeg az alábbi javítási műveleteket tartalmazza.

Ez tényleg nem egy elszállt ár, bár megkérdezném, hogy milyen gyártmányú tömítéseket használnak.

A szét és összeszerelés 3-4 óra, plusz a hengerfej szétszedése, tisztítása, síkolása, összerelése.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.