Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra gyári "HIFI"


Guest

Recommended Posts

Kerettel jobban jártál volna... 2000Ft-ból megvan és nem kell szenvedni. Kiemelő keret nélkül szívás, tudom, mert én is próbáltam nélküle:D

A "szépen szól"-ás ember és elsősorban tárca függő. F astrámba hihetetlen jól szólt a cucc (Blau fejegység, pioneer erősítő és subláda, Sony hangszóró), bár ez a kombó közel 100 rongyba volt (megjegyzem az autó már akkor sem ért 400 ezernél többet :D ). G astra már egész más autó ( szerintem(!) ez már nem a dübörgő zenéről szól), ebbe nem raknék soha erősítőt, egész jól a mostani cucc is. Alpine hangszóró szettre azért fáj a fogam, az az igazi, bár egy teljes szett lazán benne van 30 ezerbe, vagyis nyárig még tuti várat magára. Szóval a Tesco-s hangcuccokkal óvatosan, én már faragtam rá. Sokat ne várj tőle...

Értem,jó a lejátszó,sd kártya usb meg vagyok elégedve,de persze ennél vannak jobbak is.A teljesítményét kevéslem csak.Erősítő nekem sem kell annyira nem vagyok zenefüggő.

Link to comment
Megosztás:

Értem,jó a lejátszó,sd kártya usb meg vagyok elégedve,de persze ennél vannak jobbak is.A teljesítményét kevéslem csak.Erősítő nekem sem kell annyira nem vagyok zenefüggő.

Azért, ha lesz egy kis fölös "energiád" a javaslatom: Sony CDX450U, most 23000Ft. Nekem bevált.

Link to comment
Megosztás:

Értem,jó a lejátszó,sd kártya usb meg vagyok elégedve,de persze ennél vannak jobbak is.A teljesítményét kevéslem csak.Erősítő nekem sem kell annyira nem vagyok zenefüggő.

Azért, ha lesz egy kis fölös "energiád" a javaslatom: Sony CDX450U, most 23000Ft. Nekem bevált.

Ezek szerint a CD-nek még nem áldozott le teljesen az autóban.A sony valamiért ragaszkodik a CD-hez az autórádióiban (legalábbis abban az árban, ami még elérhető). Pedig olyan (fizikai) méretű pendrive-ok vannak, hogy szinte észre se lehet venni, hogy csatlakoztatva van az előlapra és a tárhely is több tízszerese a CD tárhelyének, nincs karc/olvasáshiba/ugrás.

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint a CD-nek még nem áldozott le teljesen az autóban.A sony valamiért ragaszkodik a CD-hez az autórádióiban (legalábbis abban az árban, ami még elérhető). Pedig olyan (fizikai) méretű pendrive-ok vannak, hogy szinte észre se lehet venni, hogy csatlakoztatva van az előlapra és a tárhely is több tízszerese a CD tárhelyének, nincs karc/olvasáshiba/ugrás.

Egyébként ez előlapi USB bemenetes, én is arról tolom a zenét. :D

Link to comment
Megosztás:

Igen, láttam az USB-t, azért csodálkoztam, hogy akkor minek kell még a Sony-nak erőltetni a CD-t...

Nem csak a Sony erőlteti a cd-t. Nekem LG fejegységem van, abban is benne van még. Azt viszont ne felejtsétek el hogy az mp3, waw stb számítógépes zenei állományok mind tömörített állományok. Akár milyen jó minőségben is vannak sosem lesznek olyan jó minőségűek mint egy audio lemez. Ha van egy felesleges üres cd-tek kipróbálhatjátok. Írjátok ki zenét audio lemeznek és hallgassátok meg, lesz közte különbség Persze az usb javára szól a sok tárhely, az olvasási hibák kihagyása, stb. Én is usb-t használok mert praktikusabb és olcsóbb mint a lemez.

Link to comment
Megosztás:

Levettem hátulról a hangszóró borítást,benne van mindkettőbe.Leszedem a kárpitot és megnézem miért nem szólnak rendesen illetve az egyik egyáltalán nem szól.A céges Tranzit 2008-as évjáratú és gyári kazettás magnó van benne:)Én nem bánom,mikor messzire megyek hallgatom a régi kazikat:)

Link to comment
Megosztás:

Nem csak a Sony erőlteti a cd-t...

Ott a pont! Nekem nem kéne mechanika nélküli fejegység!!! JVC nek ott vannak ezek az X30 meg X50es fejegységei már majdnem rendeltem egyet mikor elolvastam hogy mechanika nélküli!!! Hát hiába pendrive ide oda, ha nem mész vmi ultrapocsék úton és jók a lengéscsillapítók meg persze nem peresek a gumik akkor egy G astrába az életbe nem ugrik meg egy normális fejbe a cd. Akiknél ugrik valószínű pocsék fejekkel próbálkoztak. A legbówlibb JVC vagy sonynak is simán van 45 mp előreolvasása audio cd nél mp3 nál meg simán 120. Ha egy normális kocsival vki ezt elfogyassza, akkor ott vagy OFF-ROAD ról van szó vagy szar fejről :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok philips car400 codot tud valaki? Vagy van valakinek jo code generator?

Szia!

CAR400-hoz nincs kódgenerátor. Ennek nincs összefüggésben a sorozatszámával, hogy ki lehessen találni belőle a kódot. Ha minden kötél szakad a memóriájából lehet kiolvasni, de az megfelelő szaktudást és felszerelést igényel, keresni kell valakit aki ért hozzá.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Egy összetettebb kérdésem lenne ahhoz kapcsolódva, hogy szeretném fejleszteni a hangtechnikát a G astrában. Gyárilag beszerelt 4 hangfal, car400, multikormány jelenleg. Nincs vele semmi bajom, csak hát erőteljesen feltekert hangerőnél torzítanak a hangfalak. Nem erre lettek kitalálva, meg hát 12 évesek. Viszont a gyári rádiót szeretem is, szépen is szól, meg úgy is fm transzmittert használok ha nem rádió szól.

Innen jött a gondolat, hogy cserélném a hangfalakat, mert úgy tűnik car400 tudna többet is leadni. Tévedésben vagyok?

Milyen hangfalakat ajánlotok ami nem túl drága de szebben szól, jobb, erősebb mint a gyári, s persze nem 12 éves? Érdemes mindet egyszerre cserélni? Valami konkrét típusra javaslat?

Nem akarok a ló túloldalára esni, mert akkor már a fejet is kellene cserélni, meg a multikormányhoz átalakítót venni stb... Létezik valami középút, ami mégis előrelépés? Van olyan aki cserélte már csak a hangfalakat?

Köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

A friss gyártású autókba már gyárilag is viszonylag ütős hangcuccot építenek be, de a régebbi autókra ez nem mindig igaz. Szinte mindegy milyen minőségi hangszórókra cseréled a gyárit, ha a fejegység nem tud többet, nem fog szépen szólni. A 12 éves hangszórókat érdemes lehet cserélni, mert biztosan szebben fog szólni, de nagy csodát ne várj. Alpine-nak nagyon jó szettjei vannak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy összetettebb kérdésem lenne ahhoz kapcsolódva, hogy szeretném fejleszteni a hangtechnikát a G astrában. Gyárilag beszerelt 4 hangfal, car400, multikormány jelenleg. Nincs vele semmi bajom, csak hát erőteljesen feltekert hangerőnél torzítanak a hangfalak. Nem erre lettek kitalálva, meg hát 12 évesek. Viszont a gyári rádiót szeretem is, szépen is szól, meg úgy is fm transzmittert használok ha nem rádió szól.

Innen jött a gondolat, hogy cserélném a hangfalakat, mert úgy tűnik car400 tudna többet is leadni. Tévedésben vagyok?

Milyen hangfalakat ajánlotok ami nem túl drága de szebben szól, jobb, erősebb mint a gyári, s persze nem 12 éves? Érdemes mindet egyszerre cserélni? Valami konkrét típusra javaslat?

Nem akarok a ló túloldalára esni, mert akkor már a fejet is kellene cserélni, meg a multikormányhoz átalakítót venni stb... Létezik valami középút, ami mégis előrelépés? Van olyan aki cserélte már csak a hangfalakat?

Köszönöm szépen!

A gyári "papír" hangszóróknál gyakorlatilag bármi jobban szól, ettől függetlenül pl. az első ajtóban nekem is ezek vannak. A célnak megfelel. Érdemes viszont kiegészíteni magas hangszórókkal (csipogókkal) a tükörháromszögbe. Jelentősen javít a hangzásképen.

A hangerőt, ezzel együtt a torzítást a car400 4x20 watt teljesítménye inkább befolyásolja, mint a gyári hangszórók milyensége... Tehát ha cseréled, akkor az új hangszórókat se fogja tudni normálisan meghajtani az a fejegység. Nekem pl. a 4x50 watt-os fejegységgel is egész normálisan bírja a gyári hangszóró, kb akkor kezd el észrevehetően torzítani, amikor a hátsó ajtóban lévő nem gyárik is.

Egy szó mint száz, szerintem a fejegység inkább a szűk keresztmetszet, mint a hangszorók. Ettől függetlenül ha a legolcsóbban akarod megúszni, akkor veszel bele magas sugárzókat és kész. Azt pár ezerért is lehet már venni, ami normálisan szól.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Erősítőt szeretnék bekötni és a "REM" felirathoz a kapcsoló jel kábelről kell csatlakoznom. Ez ugye a fejegységre csatlakozó kábelkötegben van.

Nem gyári fejegységem van hanem egy panasonic.

Meg tudná valaki mondani hogy melyik az a kábel amiről kapja az áramot a fejegység, amikor a gyújtáskapcsoló 1-es állásban van?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a tanácsokat, világos. Elvileg van benne csipogó (minden ajtóban), mondjuk majd ha szétszedem az ajtót akkor megnézem be van-e kötve.

én is a magas hangszóróra teszek javaslatot elő körben. kereshetsz bontóban gyárit, teljesen jó lesz.

Nekem a Coupe-ban a gyári CDR 500 van gyári hangszórókkal, (nem hangfalakkal :) )

pl a B Vectramban nem volt bent hátul a magas, miután kapott bomtottat, teljesebb lett a hangkép.

ugyan ez volt a C Vectramban is.

de a G VAN megkapta Pioneer 5300-at és új Pioneer hangszórókat. Szépen szól, de dobozos autóba felesleges lett :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Erősítőt szeretnék bekötni és a "REM" felirathoz a kapcsoló jel kábelről kell csatlakoznom. Ez ugye a fejegységre csatlakozó kábelkötegben van.

Nem gyári fejegységem van hanem egy panasonic.

Meg tudná valaki mondani hogy melyik az a kábel amiről kapja az áramot a fejegység, amikor a gyújtáskapcsoló 1-es állásban van?

Vagy kék,vagy narancs sárga színű kábel az,REM+ felirattal,vagy ANT+ felirattal.ez egy kapcsolt pozitív,vagy erősítőnek,vagy elektromos antennának,vagy antenna erősítőnek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném kicserélni az opelem (Astra G 2001) gyári "HIFI"-jét, és lenne pár kérdésem:

1. Ha veszek új lejátszót (JVC KDX30), és nekem gyári 300-as vagy 400-as, nem tudom a lényeg hogy sima kazettás lejátszóm van, akkor az annyiból áll hogy ezt kiveszem, majd amelyik kábel ahova talál oda dugom és kész? nem zavar be hogy egyik cd player, és a másik kazettás?

2. Milyen méretű hangszórók találnak ebbe a típusú opelbe? 16 vagy 13cm? És ha különbözik, akkor elől 16 és hátul 13 vagy fordítva?

3. A bekötésűk mennyire bonyolult? Itt olvasgattam kicsit és mindenki arról beszélt hogy a kábelekkel milyen bajok vannak... ha nekem gyárilag vannak hangszóróim, akkor egyszerűen leszedem maximum a kárpitot, és kábelt kábellel kötök ugye?

A válaszokat előre is köszönöm! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szeretném kicserélni az opelem (Astra G 2001) gyári "HIFI"-jét, és lenne pár kérdésem:

1. Ha veszek új lejátszót (JVC KDX30), és nekem gyári 300-as vagy 400-as, nem tudom a lényeg hogy sima kazettás lejátszóm van, akkor az annyiból áll hogy ezt kiveszem, majd amelyik kábel ahova talál oda dugom és kész? nem zavar be hogy egyik cd player, és a másik kazettás?

2. Milyen méretű hangszórók találnak ebbe a típusú opelbe? 16 vagy 13cm? És ha különbözik, akkor elől 16 és hátul 13 vagy fordítva?

3. A bekötésűk mennyire bonyolult? Itt olvasgattam kicsit és mindenki arról beszélt hogy a kábelekkel milyen bajok vannak... ha nekem gyárilag vannak hangszóróim, akkor egyszerűen leszedem maximum a kárpitot, és kábelt kábellel kötök ugye?

A válaszokat előre is köszönöm! :)

A fejegységet nem nagy mutatvány kicserélni, Csak kiveszed, utána a beépítő keretét is.

Az újhoz kapott beépítőkeretet beteszed rádugod a fejegységre szabvány csatlakozókat és kész

(Nekem annyi komplikációm volt a Pioneer fejegységgel, hogy a kettő közül pont másik fajta antenna csatlakozója volt mint a gyári, ezért vennem kellett egy 300-500 Ft-os áralakítót, hogy az antennát is be tudjam csatlakoztatni.)

A hangszóró cseréhez szükséges egy ilyen:

http://auto-motor.vatera.hu/auto_hifi/kiegeszito_tartozek/opel_astra_hangszoro_kiemelo_keret_muanyag_1710783647.html

Mert az ajtóra 3 csavar rögzít az utólagos hangszórók meg négy csavarosak.

A méretnek be kell valljam még én sem jártam utána, ezt mástól kell megtudnod.....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.