Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Karosszériaápolás


Boldizsar

Recommended Posts

A díszléchez le kell venni az ajtókárpitot, és belülről fogja csavar.

A kilincset nemtom, de gyanítom az is valami hasonló lehet.

Engem csak ez a bontás tart vissza ettől a projekttől, nem akarom, hogy utána zörögjön valami.

a kilincset én sem tudom, mert már le van festve gyárilag. engem ezek a szétbontós dolgok nem zavarnak. annyiszor volt már szétszedve a saját hülyeségem miatt. csak fényszórót 2x cseréltünk. (nem azért mert össze törtük). ajtókárpitot is leszedtem már hangszórók miatt. sőt! most is szét van szedve a zene miatt. tény, hogy most nem én szedtem szét mert ehhez a szintű elektronikához nem értek (erősítő, mélynyomó stb.)..ja meg elektronyos hátsó ablak is most lett berakva. szóval annyira nem kell ettől tartani.

Ja és lekopogom, hogy eddig nem zörög/nyikorog/nyöszörög/nyekereg semmi :)

Link to comment
Megosztás:

Nektek nincs bent oldallégzsák? Én csak ezért félek a díszléc levételétől, mert ki kell szedni hozzá a légzsák vezérlőjét is az ajtóból, és azért ez mégiscsak egy biztonsági felszerelés, nem játék. :)

személyszerint nekem nincs. ez csak comfort nem elegance. amúgy ha ma megyek az autóért akkor megkérdezem az úriembert, hogy feltétlen le kell bontani hozzá az ajtót és csak belülről lehet-e leszedni.

(amúgy nem az a kókányolós a srác. most raktak össze nulláról egy lambo-t és nemsoká visznek hozzájuk egy ferrari váltót összerakatni, szóval ha Ő mond valamit arra a véleményre azért adok)

Link to comment
Megosztás:

...megkérdezem az úriembert, hogy feltétlen le kell bontani hozzá az ajtót és csak belülről lehet-e leszedni.

Zafirát nem tudom, de G Astrán igen, már utánanéztem. 2 csavar tartja a díszlécet, az egyik az ajtó éle felől (a B oszlop irányából) hozzáférhető bontás nélkül is, a másikhoz viszont le kell szedni a kárpitot, felhúzni az ablakot, és ha van oldallégzsák, akkor annak a vezérlőjét is kiszedni. Ez a második csavar amúgy egy műanyag patentba van belehajtva, valahol megvan felírva még ennek a patentnak a cikkszáma is hogy milyet kell vegyek ha netán eltörne.

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel észrevettem néhány karcolást a vezető oldali ajtó alján :D Kb 1-2 cm hosszúak, 2 mm szélesek, a mélység szerencsére nem fémig van, "csak" látszik az alapozó réteg. 4-5 ilyen karcolás van rajta. 2 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:

- az normális, hogy alapozó felett (ez olyan vajszínű) van egy sötét szürke réteg, majd e felett van a tényleges "moonland" színű réteg? A verda szalonból vásárolt, null kilóméteres volt lassan 3 évvel ezelőtt. Cégnél festő srác kérdezte, hogy törve volt-e az autó (ez előtt Merci szaloban dolgozott, látott érdekességeket :)

- mivel tudom ezt javítani legkönyebben? Márkaszervízbe vigyem (ennyivel?) vagy van valami mágia erre, amit amatőrök is tudnak használni? (végső esetben szólok a festő srácnak, de feleslegesen nem akarom zavarni, sorban állnak nála a céges autók javításra :D

köszönöm :D

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel észrevettem néhány karcolást a vezető oldali ajtó alján :D Kb 1-2 cm hosszúak, 2 mm szélesek, a mélység szerencsére nem fémig van, "csak" látszik az alapozó réteg. 4-5 ilyen karcolás van rajta. 2 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:

- az normális, hogy alapozó felett (ez olyan vajszínű) van egy sötét szürke réteg, majd e felett van a tényleges "moonland" színű réteg? A verda szalonból vásárolt, null kilóméteres volt lassan 3 évvel ezelőtt. Cégnél festő srác kérdezte, hogy törve volt-e az autó (ez előtt Merci szaloban dolgozott, látott érdekességeket :)

- mivel tudom ezt javítani legkönyebben? Márkaszervízbe vigyem (ennyivel?) vagy van valami mágia erre, amit amatőrök is tudnak használni? (végső esetben szólok a festő srácnak, de feleslegesen nem akarom zavarni, sorban állnak nála a céges autók javításra :D

köszönöm :D

Rétegvastagságmérővel kimérheted volt-e festve,bár én nem gondolnám!

Ha nem nagyon mély akár össze is polírozhatod,ha nagyon zavar a karcolás vagy vehetsz (bevásárlóközpontokban)

javító festéket ami szín szerint van ilyen kis pici tubusban vagy miben !

Link to comment
Megosztás:

Ma reggel észrevettem néhány karcolást a vezető oldali ajtó alján :D Kb 1-2 cm hosszúak, 2 mm szélesek, a mélység szerencsére nem fémig van, "csak" látszik az alapozó réteg. 4-5 ilyen karcolás van rajta. 2 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:

- az normális, hogy alapozó felett (ez olyan vajszínű) van egy sötét szürke réteg, majd e felett van a tényleges "moonland" színű réteg? A verda szalonból vásárolt, null kilóméteres volt lassan 3 évvel ezelőtt. Cégnél festő srác kérdezte, hogy törve volt-e az autó (ez előtt Merci szaloban dolgozott, látott érdekességeket :)

- mivel tudom ezt javítani legkönyebben? Márkaszervízbe vigyem (ennyivel?) vagy van valami mágia erre, amit amatőrök is tudnak használni? (végső esetben szólok a festő srácnak, de feleslegesen nem akarom zavarni, sorban állnak nála a céges autók javításra :D

köszönöm :D

Először egy polírozással próbálkoznék.

Ha tényleg nem mély a karc, gyönyörűen eltünteti.

Érdemes az egészet átpolírozni, mivel gyönyörű fényt ad neki.(bár neked 3 évesen valószínű nincs még megmattulva)

Nekem már egy éve tervbe van.

Link to comment
Megosztás:

Először egy polírozással próbálkoznék.

Ha tényleg nem mély a karc, gyönyörűen eltünteti.

Érdemes az egészet átpolírozni, mivel gyönyörű fényt ad neki.(bár neked 3 évesen valószínű nincs még megmattulva)

Nekem már egy éve tervbe van.

Mattulva valóban nincs. Amikor lemosom és áttörölgetem, csillog-villog :D Asszony mondta is sokszor - amikor még csillaggarázsban állt - hogy kenjük be sárral, mert messziről látszik a verda, vonza a tekintetet. Egy hónaposan le is lopták róla a dísztárcsákat :)

A polírozást megpróbálom a hétvégén!

Link to comment
Megosztás:

Rétegvastagságmérővel kimérheted volt-e festve,bár én nem gondolnám!

Ha nem nagyon mély akár össze is polírozhatod,ha nagyon zavar a karcolás vagy vehetsz (bevásárlóközpontokban)

javító festéket ami szín szerint van ilyen kis pici tubusban vagy miben !

Ezt a polírozást megpróbálom hétvégén!

Link to comment
Megosztás:

Rétegvastagságmérővel kimérheted volt-e festve,bár én nem gondolnám!

Ha nem nagyon mély akár össze is polírozhatod,ha nagyon zavar a karcolás vagy vehetsz (bevásárlóközpontokban)

javító festéket ami szín szerint van ilyen kis pici tubusban vagy miben !

Inkább opelkereskedés és ott a festék gyári kódja alapján hoznak javító festéket, és az legalább passzol, nem mint a bevesárlóközpontos, ami vagy jó lesz, vagy nem....

Link to comment
Megosztás:

Először egy polírozással próbálkoznék.

Ha tényleg nem mély a karc, gyönyörűen eltünteti.

Érdemes az egészet átpolírozni, mivel gyönyörű fényt ad neki.(bár neked 3 évesen valószínű nincs még megmattulva)

Nekem már egy éve tervbe van.

Szia!

Hát szégyen ide vagy oda,de meg kell kérdezzem,hogy egy ilyen polírozás nagy odafigyelést igényel,könnyen el lehet cseszni?

Mintha a múltkor azt írta volna valaki,hogy először egy öreg kifakult autón próbálja ki a polírozást,hátha nem jön össze neki,és össze ba....a a saját autóját feleslegesen.Ja,és milyen polírt érdemes használni (márkanév,esetleg jól bevált termék).

Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Hát szégyen ide vagy oda,de meg kell kérdezzem,hogy egy ilyen polírozás nagy odafigyelést igényel,könnyen el lehet cseszni?

Mintha a múltkor azt írta volna valaki,hogy először egy öreg kifakult autón próbálja ki a polírozást,hátha nem jön össze neki,és össze ba....a a saját autóját feleslegesen.Ja,és milyen polírt érdemes használni (márkanév,esetleg jól bevált termék).

Előre is köszönöm a segítséget!

El lehet cseszni valóban. A lényeg, hogy semmiféleképp ne a napon csináld, ne legyen forró a kaszni. Én estefelé szoktam, mivel a garázsban nincs elég hely.

Ha kézzel csinálod, egyszerre csak kisebb felületeket kenj be. Nagyon puha ronggyal, vagy szivaccsal. meg kell várni, amíg teljesen megszárad, majd egy másik, szintén puha ronggyal fényesre dörzsölni. Tudom ajánlani a Sonax, és a Simoniz termékeit.

Ja, még annyit, hogy előtte ugye le kell mosni az autót. Közvetlen mosás után én nem szoktam polírozni, mert a mélyedésekből még sokáig csordogál a víz, ezért hagyom száradni pár órát. Különben az ember állandóan összevizezi a fényesítésre szánt rongyot, aminek száraznak kellene lennie.

Link to comment
Megosztás:

El lehet cseszni valóban. A lényeg, hogy semmiféleképp ne a napon csináld, ne legyen forró a kaszni. Én estefelé szoktam, mivel a garázsban nincs elég hely.

Ha kézzel csinálod, egyszerre csak kisebb felületeket kenj be. Nagyon puha ronggyal, vagy szivaccsal. meg kell várni, amíg teljesen megszárad, majd egy másik, szintén puha ronggyal fényesre dörzsölni. Tudom ajánlani a Sonax, és a Simoniz termékeit.

Ja, még annyit, hogy előtte ugye le kell mosni az autót. Közvetlen mosás után én nem szoktam polírozni, mert a mélyedésekből még sokáig csordogál a víz, ezért hagyom száradni pár órát. Különben az ember állandóan összevizezi a fényesítésre szánt rongyot, aminek száraznak kellene lennie.

A prevent is eléggé jó, és magyar termék. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Hát szégyen ide vagy oda,de meg kell kérdezzem,hogy egy ilyen polírozás nagy odafigyelést igényel,könnyen el lehet cseszni?

Mintha a múltkor azt írta volna valaki,hogy először egy öreg kifakult autón próbálja ki a polírozást,hátha nem jön össze neki,és össze ba....a a saját autóját feleslegesen.Ja,és milyen polírt érdemes használni (márkanév,esetleg jól bevált termék).

Előre is köszönöm a segítséget!

Hali.

Ha a srác egy kifakult autón akarja kipróbálni akkor az valszeg a gépi polírozás lehet.Ott azért már vannak buktatók.Viszont a végeredmény nagyon látványos.

Én pont tegnapelőtt csináltam egy három éves fekete Focus kombit.Szegényt a gépi mosóba hordták,na az adott a fényezésnek.Plusz a két kis korú gyerek meg a hosszú körmű asszonyka.A négy kilincs alatti rész meg a kilincs körüli tíz centis rész nagyon durva volt.Mint ha kismacskák akartak volna beszállni az autóba. :) De a gépi polír után mint ami most jött ki a szalonból.Igaz el is ment vele az idő,reggel 9-től este 6-ig csináltam,de megérte.Mondjuk a fekete ilyen szempontból hálás szín.

Ha csak pasztázni szeretnéd akkor valóban csak hőmérsékletre kell figyelni ahogy az előbb le is írták.A márkanév nem igazán fontos szinte bármelyik autósboltban kapható termék megteszi.(mondjuk ha nagyon olcsó az gyanús,a drága meg drága.)Én például a Turtle Waxot használom,nekem ez jött be.

Link to comment
Megosztás:

El lehet cseszni valóban. A lényeg, hogy semmiféleképp ne a napon csináld, ne legyen forró a kaszni. Én estefelé szoktam, mivel a garázsban nincs elég hely.

Ha kézzel csinálod, egyszerre csak kisebb felületeket kenj be. Nagyon puha ronggyal, vagy szivaccsal. meg kell várni, amíg teljesen megszárad, majd egy másik, szintén puha ronggyal fényesre dörzsölni. Tudom ajánlani a Sonax, és a Simoniz termékeit.

Ja, még annyit, hogy előtte ugye le kell mosni az autót. Közvetlen mosás után én nem szoktam polírozni, mert a mélyedésekből még sokáig csordogál a víz, ezért hagyom száradni pár órát. Különben az ember állandóan összevizezi a fényesítésre szánt rongyot, aminek száraznak kellene lennie.

Én azért pár órát nem várnék a polírozással.Az lehet a gond,hogy ha kicsit forgalmasabb az utca,vagy régen esett eső,annyi idő alatt egy vékony porréteg száll az autóra.

És ha így kezded el polírozni ez a vékony porréteg bekerül a pasztába és idővel elég szép mennyiségű karcot hoz össze amin már csak a gépi polír segíthet.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Ha a srác egy kifakult autón akarja kipróbálni akkor az valszeg a gépi polírozás lehet.Ott azért már vannak buktatók.Viszont a végeredmény nagyon látványos.

Én pont tegnapelőtt csináltam egy három éves fekete Focus kombit.Szegényt a gépi mosóba hordták,na az adott a fényezésnek.Plusz a két kis korú gyerek meg a hosszú körmű asszonyka.A négy kilincs alatti rész meg a kilincs körüli tíz centis rész nagyon durva volt.Mint ha kismacskák akartak volna beszállni az autóba. :) De a gépi polír után mint ami most jött ki a szalonból.Igaz el is ment vele az idő,reggel 9-től este 6-ig csináltam,de megérte.Mondjuk a fekete ilyen szempontból hálás szín.

Ha csak pasztázni szeretnéd akkor valóban csak hőmérsékletre kell figyelni ahogy az előbb le is írták.A márkanév nem igazán fontos szinte bármelyik autósboltban kapható termék megteszi.(mondjuk ha nagyon olcsó az gyanús,a drága meg drága.)Én például a Turtle Waxot használom,nekem ez jött be.

Egy ilyen gépi polírozást mennyiből lehet megúszni, ha megcsináltatom valakivel?

Enyémen is rengeteg a karcolás (már így vettem).

Link to comment
Megosztás:

Én azért pár órát nem várnék a polírozással.Az lehet a gond,hogy ha kicsit forgalmasabb az utca,vagy régen esett eső,annyi idő alatt egy vékony porréteg száll az autóra.

És ha így kezded el polírozni ez a vékony porréteg bekerül a pasztába és idővel elég szép mennyiségű karcot hoz össze amin már csak a gépi polír segíthet.

Nem is úgy gondoltam, hogy az utcán álljon kint. Én tegnap estefelé mostam le, beálltam a garázsba, és ma reggel políroztam.

Link to comment
Megosztás:

Egy ilyen gépi polírozást mennyiből lehet megúszni, ha megcsináltatom valakivel?

Enyémen is rengeteg a karcolás (már így vettem).

Átlagba szerintem egy olyan 15 ezerből és valszeg kb. 6 órára nélkülöznöd kell az autódat.(Ha azonnal hozzá kezdenek)De ezt általában a helyszínen kell megbeszélni,mivel az árat nagymértékben befolyásolhatja hogy mennyire fakult vagy karcos a fényezés.Ezt a "szaki" egyből meg is tudja mondani.

Én úgy szoktam hogy körbejárom a tulajjal a gépet mi az amit én látok és mi az amit Ő szeretne,mi az ami megoldható,mi az ami nem.Olyan karcokkal aminek az alján látható az alapozó és körömmel érzékelhető túl sokat nem tudok tenni csak valamelyest halványítani.Amit gyönyörűen el tudok tüntetni az pl a kilincsek körüli körömnyomok és a sok mosásból és törölgetésből eredő,szerintem mindenki által ismert körkörös,nyomok.Egy háromfázisos gépi polír után szinte úgy néz ki a fényezés mintha most jönne ki a kocsi a szalonból.

Vannak olyanok akik azt mondják hogy megcsinálják a feléből fele idő alatt.Na ez azt jelenti hogy,legjobb esetben,a pasztát géppel hordják fel a felületre és géppel el is dolgozzák.Ennek a legnagyobb hátránya hogy 2-3 mosás és a kocsi ugyanúgy néz ki mint azelőtt.Vagyis csak egy sima pasztázásért fizettél.

Link to comment
Megosztás:

Nem is úgy gondoltam, hogy az utcán álljon kint. Én tegnap estefelé mostam le, beálltam a garázsba, és ma reggel políroztam.

Nem akarlak elkeseríteni de sajnos az autó nem steril környezetben áll.Amikor beállsz a garázsba a járó motor és a kipufogó felkavarja a port ami lassan leülepszik az autóra.Ha legközelebb kiállsz csak húzd végig az ujjadat a tetőn és,sajnos,valszeg látható lesz rajta a por.

Link to comment
Megosztás:

Nem akarlak elkeseríteni de sajnos az autó nem steril környezetben áll.Amikor beállsz a garázsba a járó motor és a kipufogó felkavarja a port ami lassan leülepszik az autóra.Ha legközelebb kiállsz csak húzd végig az ujjadat a tetőn és,sajnos,valszeg látható lesz rajta a por.

Kicsit szerintem eltúlzod a dolgot. Néhány szem por nem a világ, annál is inkább, mert a lakktisztító paszta, ami kifejezetten karcok eltávolítására van, bizony apró szemcséket tartalmaz! Ugyanis a lakkról egy vékony réteget eltávolít, így tűnnek el a karcok.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit szerintem eltúlzod a dolgot. Néhány szem por nem a világ, annál is inkább, mert a lakktisztító paszta, ami kifejezetten karcok eltávolítására van, bizony apró szemcséket tartalmaz! Ugyanis a lakkról egy vékony réteget eltávolít, így tűnnek el a karcok.

Hát?Nem tudom.Te látod az autódat nem okoz-e karcokat a másnapi polírozás.Én inkább a mosás utánira szavazok.Lemosom,kitakarítom belülről majd az ablakok következnek.Ez max két óra és jöhet a polír.Nálam ez vált be.De hát ahogy dalban is van.Mindenki másképp csinálja. :) :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.