Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

ha ésszel csinálja az ember, meg nem a legkisebbel hanem egy rendessel akkor nem lehet baj

Pont a spanifert nem akartam felhozni, ismerősöm is megpróbálta, inkább nem részletezném mi lett a vége...

Nem azt mondom, hogy nem lehet vele megcsinálni és hogy nem bírja ki, de nem érdemes ezen spórolni, vagy kölcsön kell kérni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A következő a jelenség:

Ha egy bizonyos szögnél jobban elfordítom a kormányt (bármelyik irányba), és főleg 1-be és 2-be úgy kanyarodok viszonylag élesen, hogy gázt is nyomok (szóval kanyarodás közben terhelést kap), akkor egy fordulatszámmal egyenletes, fémes kattogó, racsni szerű hang jön valahonnan. Ha visszatekerem "egyenesbe" vagy elengedem a gázt, akkor abbahagyja. Van tippetek, hogy mi lehet? A jelenség kb. 1 éve jelentkezik, régebben halkabb volt és "ritkábban" jött elő, mostmár gyakorlatilag mindig, és hangosabb is.

Meséltem már másnak is, ők ilyeneket mondtak, hogy differenciálmű, gömbcsukló... :S

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A következő a jelenség:

Ha egy bizonyos szögnél jobban elfordítom a kormányt (bármelyik irányba), és főleg 1-be és 2-be úgy kanyarodok viszonylag élesen, hogy gázt is nyomok (szóval kanyarodás közben terhelést kap), akkor egy fordulatszámmal egyenletes, fémes kattogó, racsni szerű hang jön valahonnan. Ha visszatekerem "egyenesbe" vagy elengedem a gázt, akkor abbahagyja. Van tippetek, hogy mi lehet? A jelenség kb. 1 éve jelentkezik, régebben halkabb volt és "ritkábban" jött elő, mostmár gyakorlatilag mindig, és hangosabb is.

Meséltem már másnak is, ők ilyeneket mondtak, hogy differenciálmű, gömbcsukló... :S

Féltengelycsukló.

Link to comment
Megosztás:

Köszi... Milyen árban van ez nagyjából? Illetve akkor gondolom mind a kettőt érdemes már cserélni.

Én bontottat 5 ezerért vettem a komplett féltengelyt, de igazából csak a csuklót kell cserélni gumiharangal és bilincsekkel. Az ár nagyban függ attól hogy milyen kocsi, milyen motor, van-e ABS...Unix-Láng oldalán ki tudod keresni a neked valót. Szerintem csak azt az oldalt kell cserélni amelyik kattog.

Link to comment
Megosztás:

Engem lebeszéltek arról, ilyen árkategóriában Unix saját márkáját vagy Optimalt ajánlották, végül 4 darab Optimal gázos került be a Caravanba, s teljesen meg vagyok vele elégedve.

Sziasztok!

SRL lengéscsillapítókról hallott már valaki?

Meg szabad venni ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki meg tudja nekem mondani, hogy milyen rugók vannak az 5 ajtós 2002-es Classic Astra-ba hátul? Neten találtam KYB márkába 2 fajtát is. Az egyik állandó rugóátmérőjű (azaz E típus), a másik pedig ún.: miniblokk, vagyis változó rugóátmérőjű (azaz MB típus). KYB saját katalógusa is mind a kettőt hozza... <_<

A másik kérdésem, hogy ha a katalógusba 1998.12. gyártási hónapig írják az jó nekem? Volt változás 1998-2002 között a hátsó felfüggesztést illeőten?

Gyárilag milyenek vannak benne? Hátra olajos vagy gázos csillapító a jobb?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem volt változás. A classic ugyanazokból az alkatrészekből van, mint a korábbiak. A gázos meg olajos között pedig karakterisztikában van eltérés. Hétköznapi használatra mindegy melyiket rakod be, de a gázost szokták jobbnak tartani.

Ha az a rugóátmérő a rugó tekercs külső átmérőjét jelenti, akkor elöl van az állandó, hátul meg a végeinél keskenyedő, 'hordós' rugó. Nem lehet, hogy ezért van mindkettő a katalógusban?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem nem volt változás. A classic ugyanazokból az alkatrészekből van, mint a korábbiak. A gázos meg olajos között pedig karakterisztikában van eltérés. Hétköznapi használatra mindegy melyiket rakod be, de a gázost szokták jobbnak tartani.

Ha az a rugóátmérő a rugó tekercs külső átmérőjét jelenti, akkor elöl van az állandó, hátul meg a végeinél keskenyedő, 'hordós' rugó. Nem lehet, hogy ezért van mindkettő a katalógusban?

Mind a két típust hátra ajánlja a katalógus... Úgy néztem, annyi a különbség, hogy az egyik hordós, nincs benne két egyforma átmérő, azaz elvileg képesek egymásba csúszni. A másik szintén hordós alakú, de van benne 3-4 egyforma menet, egyenesen, az alsó és felső utolsó menet az ami keskenyebb, tehát emiatt hordós...

www.kyb.hu itt a katalógus menübe megtalálható amiről beszéltem az utolsó oldalon (az "E" és "MB" közötti dologról van szó)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki meg tudja nekem mondani, hogy milyen rugók vannak az 5 ajtós 2002-es Classic Astra-ba hátul? Neten találtam KYB márkába 2 fajtát is. Az egyik állandó rugóátmérőjű (azaz E típus), a másik pedig ún.: miniblokk, vagyis változó rugóátmérőjű (azaz MB típus). KYB saját katalógusa is mind a kettőt hozza... <_<

A másik kérdésem, hogy ha a katalógusba 1998.12. gyártási hónapig írják az jó nekem? Volt változás 1998-2002 között a hátsó felfüggesztést illeőten?

Gyárilag milyenek vannak benne? Hátra olajos vagy gázos csillapító a jobb?

Köszönöm!

Ha jót akarsz, vegyél Kayaba Gas a just, Monotube-ot... Nekem az van benne. Előnye, hogy nagyobb súly esetén is ugyan olyan minőségben üzemel, és nem függ az összenyomottság mértéke, mint az ikercsövesnél. Főleg nagy teljesítményű autóknál alkalmazzák, mert jobb a hatásfoka, mint az ikercsövesnek. Egyébként meg ami gázos lengéscsillapító, az is olajos, csak a felhabzás miatt nitrogént töltenek a csillapítóba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha jót akarsz, vegyél Kayaba Gas a just, Monotube-ot... Nekem az van benne. Előnye, hogy nagyobb súly esetén is ugyan olyan minőségben üzemel, és nem függ az összenyomottság mértéke, mint az ikercsövesnél. Főleg nagy teljesítményű autóknál alkalmazzák, mert jobb a hatásfoka, mint az ikercsövesnek. Egyébként meg ami gázos lengéscsillapító, az is olajos, csak a felhabzás miatt nitrogént töltenek a csillapítóba.

Te hol vetted és milyen árban? Rugóra valaki esetleg valamit?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Te hol vetted és milyen árban? Rugóra valaki esetleg valamit?

Köszönöm!

Én egy osztrák autóból bontottam, amit felkészítettek műszakira, majd megbukott más dolgok miatt 3x, és végül selejtezték... Ismerős behozta, és elbontotta. Keress rá, hogy hol van legolcsóbban! :) Rugót meg vehetsz bontva, újonnan, vagy ültető szettet is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Én egy osztrák autóból bontottam, amit felkészítettek műszakira, majd megbukott más dolgok miatt 3x, és végül selejtezték... Ismerős behozta, és elbontotta. Keress rá, hogy hol van legolcsóbban! :) Rugót meg vehetsz bontva, újonnan, vagy ültető szettet is.

Köszönöm!

Rugó téren a gondom, ahogy fentebb is írtam, inkább azzal van, hogy most melyik fajta is kell bele... <_< A "sima" vagy az úgynevezett "Miniblokk" azaz változó rugóátmérőjű.

A gyári csillapító és rugó milyen benne? Milyen gyártmány?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm!

Rugó téren a gondom, ahogy fentebb is írtam, inkább azzal van, hogy most melyik fajta is kell bele... <_< A "sima" vagy az úgynevezett "Miniblokk" azaz változó rugóátmérőjű.

A gyári csillapító és rugó milyen benne? Milyen gyártmány?

Köszönöm!

Erre valakinek lenne valami infója? Nagy segítség lenne, lassan szeretném megrendelni a cuccot, de nem tudom melyik lenne jó bele. Próbáltam alánézni az autónak és megnézni a gyári milyen, de nem jutottam sokra... <_<

SEGÍTSTEK PLEASE!!!!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Erre valakinek lenne valami infója? Nagy segítség lenne, lassan szeretném megrendelni a cuccot, de nem tudom melyik lenne jó bele. Próbáltam alánézni az autónak és megnézni a gyári milyen, de nem jutottam sokra... <_<

SEGÍTSTEK PLEASE!!!!

Köszönöm!

Leveszed a kereket akkor jobban rálátni legalábbis caravanon rendesen látszik a rugó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.