Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hát ahogy nézegetem a google által kidobott képeket a második, az elsőben túl kevés a menet.

Ezzel a képpel inkább a típus közötti különbséget szerettem volna szemléltetni... Kereső kidobja mind a két fajta rugót...

A hordós alakút, és a "sima" típust is... <_<

Ezért a nagy dilemma...

Gyárilag milyen márka a lengéscsillapító illetve rugó a Calssic X14NZ-ben?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ezzel a képpel inkább a típus közötti különbséget szerettem volna szemléltetni... Kereső kidobja mind a két fajta rugót...

A hordós alakút, és a "sima" típust is... <_<

Ezért a nagy dilemma...

Gyárilag milyen márka a lengéscsillapító illetve rugó a Calssic X14NZ-ben?

Köszönöm!

Szerintem a legegyszerűbb lenne a kereke leszedve megnézni hogy eddíg milyen rugó volt a kocsi alatt és ugyanolyat venni bele.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem a legegyszerűbb lenne a kereke leszedve megnézni hogy eddíg milyen rugó volt a kocsi alatt és ugyanolyat venni bele.

Na közbe nyomozgattam még... :icon1:

A Monroe és a GKN katalógusai is mind a MiniBloc azaz "MB" formájú rugót hozza az adott típushoz...

Szóval úgy néz ki ez eldőlni látszik... <_<

Márkából melyiket ajánljátok? Monroe vagy KYB?

Köszönöm mindenkinek a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Egy kis segítség kellene... Nem tudok venni megfelelő féltengelycsuklót, mert több fajta van a géphez.

F astra classic 2000-es évjárat x14nz, nem klímás, nem ABS-es!

Tudna segíteni Valaki?

Hát igazából én komplett féltengelyt vettem bontóban 5 ezer forintért, ha van lehetőséged szereld ki a hibás csuklót, és vidd magaddal de talán csak a fogszámban lehet eltérés.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Szevasztok!

Olyan gondja van a kis autómnak,hogy jobbra húz .Cseréltünk minden szilentet,gömbfejet,padon is volt,futómű beállításon is volt,toronycsapágy,fék stb.stb.rázták,cibálták és semmi.

Már a negyedik felnit és gumit is kipróbáltam,hátha az a baja. (Guminyomást is.:))))

Tünet: sík úton egyenesben elengedem a kormányt,majd kb 20-30 m után hírtelen elindul.A kormányt nem nagyon fordítja max 2-3 mm-t .Üresben és sebességben is ugyan azt produkálja. Fékezésre és gázadásra sem mutat extra elhúzást.Állandó a mértéke. Kátyúzásra nem emlékszem. Tulajdonképpen mindíg is húzott egy kicsit jobbra,csak most olyan,mint ha jobban érezném.

Illetve most az egyik téli gumit is totál lezabálta,ilyen pedig régebben nem volt.

Ötlet valakinek?

F Caravan 1.6 16v

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Olyan gondja van a kis autómnak,hogy jobbra húz .Cseréltünk minden szilentet,gömbfejet,padon is volt,futómű beállításon is volt,toronycsapágy,fék stb.stb.rázták,cibálták és semmi.

Már a negyedik felnit és gumit is kipróbáltam,hátha az a baja. (Guminyomást is. :))))

Tünet: sík úton egyenesben elengedem a kormányt,majd kb 20-30 m után hírtelen elindul.A kormányt nem nagyon fordítja max 2-3 mm-t .Üresben és sebességben is ugyan azt produkálja. Fékezésre és gázadásra sem mutat extra elhúzást.Állandó a mértéke. Kátyúzásra nem emlékszem. Tulajdonképpen mindíg is húzott egy kicsit jobbra,csak most olyan,mint ha jobban érezném.

Illetve most az egyik téli gumit is totál lezabálta,ilyen pedig régebben nem volt.

Ötlet valakinek?

F Caravan 1.6 16v

Minden szilent-gömfej cserélve azt írtad, a hátsó híd szilentje sem kottyan?

Link to comment
Megosztás:

Hát lehet de a félrehúzás kopásra vagy rossz beállításra utal...amúgy általában minden út dombhátas ezért az autó az árok felé húzódik.

A futómű beállításánál jelen voltam(szerencsére minden javításnál,mérésnél).Szerintem nem b...ta el emberünk,néztem a monitort is.

A másik furcsaság,hogy a beállítás után nem változott semmi. A húzás mértéke teljesen megegyezik a beállítás előtti mértékkel. (jó,nem vagyok műszer,de nekem teljesen ugyan olyan). A dombhátassal egyetértek a futóműves is ezt mondta,ezért beültettem a kocsiba és elvittem egy nem dombhátasra és akkor rájött,hogy bizony ez még mindíg húz. Ragaszkodnak a rossz gumihoz,de mint fentebb írtam,már többet is feldobtam rá.

Ja! Azóta mértünk egy tengelytávot,mm-re passzol mind a két oldal.

Link to comment
Megosztás:

A futómű beállításánál jelen voltam(szerencsére minden javításnál,mérésnél).Szerintem nem b...ta el emberünk,néztem a monitort is.

A másik furcsaság,hogy a beállítás után nem változott semmi. A húzás mértéke teljesen megegyezik a beállítás előtti mértékkel. (jó,nem vagyok műszer,de nekem teljesen ugyan olyan). A dombhátassal egyetértek a futóműves is ezt mondta,ezért beültettem a kocsiba és elvittem egy nem dombhátasra és akkor rájött,hogy bizony ez még mindíg húz. Ragaszkodnak a rossz gumihoz,de mint fentebb írtam,már többet is feldobtam rá.

Ja! Azóta mértünk egy tengelytávot,mm-re passzol mind a két oldal.

A kerékdőlés is stimmel elöl? Nekem a bal első kerék kétszer akkora (3°) dőléssel rendelkezik, mint a megengedett (1.5°).

Emiatt, ha nem új gumikat teszek fel, hanem olyat, ami egy másik autón már kopott valamennyit, néha variálnom kell, mert húz kicsit.

Link to comment
Megosztás:

A kerékdőlés is stimmel elöl? Nekem a bal első kerék kétszer akkora (3°) dőléssel rendelkezik, mint a megengedett (1.5°).

Emiatt, ha nem új gumikat teszek fel, hanem olyat, ami egy másik autón már kopott valamennyit, néha variálnom kell, mert húz kicsit.

Elvileg futóműbeállításkor ezt is nézniük kell , vagy nem? Nekem a téli garnitúra van félrekopva, de nem húz oldalra csak az egyenesfutás nem jó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.