Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hm... Akkor, ha az 5-ös pontnál (getriebetyp) F17 van, akkor az F17-es váltó, ami megfelelne az új F13-nak? A váltó fórumba is beszúrtál egy linket, ott meg F15 váltóról van az ábra, de az 5-ös pontnál ott is F17 van. Akkor most az új F13 és az F15 már F17 alatt fut? :wub:

Köszi!

Módosítva : Nickname
Link to comment
Megosztás:

Hm... Akkor, ha az 5-ös pontnál (getriebetyp) F17 van, akkor az F17-es váltó, ami megfelelne az új F13-nak? A váltó fórumba is beszúrtál egy linket, ott meg F15 váltóról van az ábra, de az 5-ös pontnál ott is F17 van. Akkor most az új F13 és az F15 már F17 alatt fut? :wub:

Köszi!

Sajnos nem. :icon1:

A képek nem megfelelőek az adott oldalon a váltótípushoz, de a többi adat, mint a váltó adatainak helye és az áttételek, az jó.

Remélem megtaláltad azóta a váltód számát. ;)

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem. :icon1:

A képek nem megfelelőek az adott oldalon a váltótípushoz, de a többi adat, mint a váltó adatainak helye és az áttételek, az jó.

Remélem megtaláltad azóta a váltód számát. ;)

A futómű alfórumon már segítettek. Pontosan úgy van, ahogy írtad. A többi adat, csak minta, de az adatok helye, és az áttételek jók.

Má' mindegy, Csergőnél megrendeltem a gumiharangokat a féltengelyhez. A váltótípust, sőt a kormánytípust, a Cromaxnál kérték.

Köszönöm, hogy válaszoltál!

Link to comment
Megosztás:

Köszi! A keresőben megtaláltam egy korábbi hozzászólásodat, fényképekkel. Az segített.

Szerdán lesz a műtét, ha minden jól megy. Remélem, addig kibírja. A doblemez nem fog elrohadni, kapja a zsírt rendesen. :omg:

Már csak a bilincstől tartok, mert nincs spéci fogóm hozzá, remélem harapó fogó jó lesz.

Üdv.

Tegyél gyors kötözőt, de harapófogóval (inkább csípőfogóval) össze tudod nyomni elég jól.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

-A kocsit jól felbakkolod.

-Kereket leveszed.

-Kormányt átforgatod a másik oldal irányába.

-Ha nincs speciális szerszámod, akkor kótogóval ütve az agy nyulványát, kipattintod a gömbfejet.

-Ha kiakarod venni a gólyalábat, akkor kipattintod a kormányrúdfejet is és leveszed a két anyát a rugótoronyról. Majd óvatosan félreteszed a gólyalábat.

De vigyázz mert még fogja a fékcső is.

-Ha nem veszed ki a gólyalábat, akkor befekszel egy flexxel és leköszörülöd a szegecsek fejeit és kiütöd őket.

-Kiveszed a régit, berakod az újat, megcsavarozod.

-Innentől kezdve mehet minden vissza a helyére.

:)

Kihagytam valamit? :D

Köszi szépen,gond nélkül ment a dolog,annyi változtatással,hogy én kivettem a lengőkarokat,és satuban flexeltem/Fúrtam le a szegecseket,aztán mehetett bele az új gömbcsukló.

Hanem a gondom nem szűnt meg,bár most már nem úszik a kocsi az úton,viszont a bizonyos sebességtartományban jelentkező kormányrázás nem múlt el....pedig abban a hitben voltam,hogy a talpas gömbfejek lógása miatt csinálja,mivel oldalra is tudtak mozdulni a kerekek bőven,teljesen kukás volt mind két oldalon....

Most már végképp nincs tippem,gumik/felnik tökéletesek,ötletem nincs,mitől rázza az elejét annyira.....esetleg még az elvékonyodott féktárcsa hullámzására gondolok,de szívesen elfogadok bármiféle tanácsot....:)

Link to comment
Megosztás:

A gumikban ne legyél annyira biztos.

Centírozásnál csak az oldalütést húzzák ki. Ha tojás alakú a gumi(pl egy blokkolásos fékezés miatt), akkor tud rázni...

Nekem 110 körül kezd el rázni, de ez van. Nincs pénzem új gumikra, így nem hajtom olyan gyorsan... :D

Link to comment
Megosztás:

Oké srácok,de már a harmadik felni/gumi garnitúra van a kocsin,és mindig ugyan úgy ráz,ennyire szerencsétlen talán csak nem vagyok,hogy mindig szar gumikkal próbálkozok.... :D

Meg nincs meg rázás közben az a dübörgő hang,mint mikor puklis a gumi,vagy tojás a felni,és lassú tempónál sem kóvályog a kezemben a kormány,viszont 90-től olyan 120-ig elkezdi irgalmatlanul az egész elejét rázni,a kormány meg majd ki esik a kezemből...

Az az érdekes,hogy van pár F Astrás a környezetemben,és mindnek ezt csinálja... :D Lehet,valami gyári tartozék.... :D :omg:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap kicseréltem a féltengely gumiharangokat az Astra F ótómon.

Nemtudom, hogy jól raktam-e össze a féltengelyt, mert a külső csuklóban 6db golyó van egyenletesen elosztva, de a belső csuklóban levő 6db 2-2-2 elosztásban van. Vagyis 3x2 golyó, merci jel alakzatban, nem pedig egyenletesen. Kettesével egész közel vannak egymáshoz a golyók, majd 120 fok szünet, megint kettesével, majd megint 120 fok szünet. Természetesen bejelöltem mindkét végét, mielőtt szétszedtem, de szerintem rosszul volt összerakva, mert a belső páros golyós egyik golyója a külső csukló egyik golyójával volt egy vonalban. Szerintem ez egy-két bordával arrébb volt összerakva, mint ahogy kellene. Én úgy raktam össze, hogy a belső páros golyós csukló két közelebbi golyójának a közepét illesztettem a külső csukló egyik golyólyához.

Rakott már össze valamelyikőtök ilyet? Remélem jól csináltam.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tegnap kicseréltem a féltengely gumiharangokat az Astra F ótómon.

Nemtudom, hogy jól raktam-e össze a féltengelyt, mert a külső csuklóban 6db golyó van egyenletesen elosztva, de a belső csuklóban levő 6db 2-2-2 elosztásban van. Vagyis 3x2 golyó, merci jel alakzatban, nem pedig egyenletesen. Kettesével egész közel vannak egymáshoz a golyók, majd 120 fok szünet, megint kettesével, majd megint 120 fok szünet. Természetesen bejelöltem mindkét végét, mielőtt szétszedtem, de szerintem rosszul volt összerakva, mert a belső páros golyós egyik golyója a külső csukló egyik golyójával volt egy vonalban. Szerintem ez egy-két bordával arrébb volt összerakva, mint ahogy kellene. Én úgy raktam össze, hogy a belső páros golyós csukló két közelebbi golyójának a közepét illesztettem a külső csukló egyik golyólyához.

Rakott már össze valamelyikőtök ilyet? Remélem jól csináltam.

Üdv.

Szerintem teljesen mindegy hogyan van a külső csukló golyó-elosztása a belsőhöz képest. A gyári szerelési leírás sem ad meg semmilyen instrukciót, hogy szétszedéskor össze kellene jelölni. Általában a külső csukló hibásodik meg mert az sokkal nagyobb terhelést kap mint a belső, egyszerre a kettőt szerintem még senki nem cserélte.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem teljesen mindegy hogyan van a külső csukló golyó-elosztása a belsőhöz képest. A gyári szerelési leírás sem ad meg semmilyen instrukciót, hogy szétszedéskor össze kellene jelölni. Általában a külső csukló hibásodik meg mert az sokkal nagyobb terhelést kap mint a belső, egyszerre a kettőt szerintem még senki nem cserélte.

Köszi a választ, de nem a csukló csere a lényeg, hanem az, hogy meglepi volt, hogy nem egyforma a két csukló golyó elosztása (belső-külső). Az pedig biztos, hogy valamilyen szimmetriában kell, hogy legyenek, bára ad-hoc is össze lehet rakni de itt olvasható, hogy nem érdemes: http://aleko.tmp.hu/cikkek/feltengely.htm A kérdés az, hogy milyen legyen a szimmetria, ha nem egyformán vannak elosztva a két csuklóban a golyók, hanem az egyik csuklóban párosával 120 fokonként, a másikban meg egyesével 60 fokonként.

Továbbra is szívesen venném a választ egy szakértőtől, vagy attól aki látott, vagy csinált már ilyet.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a választ, de nem a csukló csere a lényeg, hanem az, hogy meglepi volt, hogy nem egyforma a két csukló golyó elosztása (belső-külső). Az pedig biztos, hogy valamilyen szimmetriában kell, hogy legyenek, bára ad-hoc is össze lehet rakni de itt olvasható, hogy nem érdemes: http://aleko.tmp.hu/cikkek/feltengely.htm A kérdés az, hogy milyen legyen a szimmetria, ha nem egyformán vannak elosztva a két csuklóban a golyók, hanem az egyik csuklóban párosával 120 fokonként, a másikban meg egyesével 60 fokonként.

Továbbra is szívesen venném a választ egy szakértőtől, vagy attól aki látott, vagy csinált már ilyet.

Üdv.

Hát én akkor passzolok. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Azért az alekót nem hasonlítanám az opelhez. Féltengely és féltengely közt is van különbség. Párat már cseréltünk, eddig egyet sem hoztak vissza.

Köszi a választ!

Akkor szerinted is mindegy, hogy van összerakva. Az Aleko csak példa volt, mivel abban is 6 golyó van.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Oké srácok,de már a harmadik felni/gumi garnitúra van a kocsin,és mindig ugyan úgy ráz,ennyire szerencsétlen talán csak nem vagyok,hogy mindig szar gumikkal próbálkozok.... :D

Meg nincs meg rázás közben az a dübörgő hang,mint mikor puklis a gumi,vagy tojás a felni,és lassú tempónál sem kóvályog a kezemben a kormány,viszont 90-től olyan 120-ig elkezdi irgalmatlanul az egész elejét rázni,a kormány meg majd ki esik a kezemből...

Az az érdekes,hogy van pár F Astrás a környezetemben,és mindnek ezt csinálja... :D Lehet,valami gyári tartozék.... :D :omg:

Most ezzel a féltengely dologgal kapcsolatban olvasgattam a neten, és azt írták több helyen is, hogy a belső féltengely csukló hibáját nehéz észrevenni, de például a kormány rázását is okozhatja ha ki van kopva. Ugye ez nem kattog, mert nem csuklik annyira mint a külső.

Link to comment
Megosztás:

Hát én akkor passzolok. :icon1:

Akkor hadd kérdezzek valami mást:

Olvastam a fórumban, hogy cseréltél hátsó híd szilentet. :icon1: Megkérdezhetem, hogy miért? Hány km volt az autóban?

Volt valami hibajelenség? Esetleg tudod-e hogy a szerelői munkadíj mennyi lett volna? Mert most nekem is kiakarják cserélni, ráadásul a hidat is kivennék. :omg:Másik szerelő meg azt mondta, hogy ez is örök életű, mint a váltóolaj, még sosem cserélt ilyet, mert nem látott még rosszat.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Akkor hadd kérdezzek valami mást:

Olvastam a fórumban, hogy cseréltél hátsó híd szilentet. :icon1: Megkérdezhetem, hogy miért? Hány km volt az autóban?

Volt valami hibajelenség? Esetleg tudod-e hogy a szerelői munkadíj mennyi lett volna? Mert most nekem is kiakarják cserélni, ráadásul a hidat is kivennék. :omg:Másik szerelő meg azt mondta, hogy ez is örök életű, mint a váltóolaj, még sosem cserélt ilyet, mert nem látott még rosszat.

Üdv.

Nem cseréltem még bár már gondoltam rá. De a szerelő igazat mondott, nem nagyon kell cserélni, jóval kevesebbet kap az úttól mint az elsők, a váltóolaj viszont csak papíron örök életű, azt már cseréltem. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nem cseréltem még bár már gondoltam rá. De a szerelő igazat mondott, nem nagyon kell cserélni, jóval kevesebbet kap az úttól mint az elsők, a váltóolaj viszont csak papíron örök életű, azt már cseréltem. :icon1:

Bocsi összekevertelek stirliczel. :omg: Ő írt a hátsó szilent cseréről.

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Akkor hadd kérdezzek valami mást:

Olvastam a fórumban, hogy cseréltél hátsó híd szilentet. :icon1: Megkérdezhetem, hogy miért? Hány km volt az autóban?

Volt valami hibajelenség? Esetleg tudod-e hogy a szerelői munkadíj mennyi lett volna? Mert most nekem is kiakarják cserélni, ráadásul a hidat is kivennék. :omg:Másik szerelő meg azt mondta, hogy ez is örök életű, mint a váltóolaj, még sosem cserélt ilyet, mert nem látott még rosszat.

Üdv.

ja cseréltem

nemsok csak kb 140ezer (tényleg)

hát sok mindent cserélek még előtte mint kéne

nyikorgott hátúl a futóműben vmi(azóta kiderült nem az) alánéztem és "eléggé" lötyögött a szilentben a belső vas stift, persze azért elég nehezen jött ki, nem maradt egybe szóval nehéz megítélni milyen szar volt

horog van rajta sokat volt terhelve a segge

nem tudom, mennyi lett volna

azért nem mondanám hogy örök életű, sztem karavánnál meg sokat seggelt kocsinál elfárad idővel

nem hiszem, hogy ilyennel "viccelne" a szerelő, ha le akar húzni, találna köynebbet

az alkatarész sztem piti összeg, de pár óda szenvedés

én mondjuk nem vettem le a hidat és a fékrendszert sem bontottam meg

Link to comment
Megosztás:

ja cseréltem

nemsok csak kb 140ezer (tényleg)

hát sok mindent cserélek még előtte mint kéne

nyikorgott hátúl a futóműben vmi(azóta kiderült nem az) alánéztem és "eléggé" lötyögött a szilentben a belső vas stift, persze azért elég nehezen jött ki, nem maradt egybe szóval nehéz megítélni milyen szar volt

horog van rajta sokat volt terhelve a segge

nem tudom, mennyi lett volna

azért nem mondanám hogy örök életű, sztem karavánnál meg sokat seggelt kocsinál elfárad idővel

nem hiszem, hogy ilyennel "viccelne" a szerelő, ha le akar húzni, találna köynebbet

az alkatarész sztem piti összeg, de pár óda szenvedés

én mondjuk nem vettem le a hidat és a fékrendszert sem bontottam meg

Köszi! Hát tényleg nem az alkatrész a vészes, hanem, hogy futómű le?!

De mi az, hogy alánéztél és lötyögött? Kézrátétel, vagy pajszer volt?

Az én szerelőm levenné a hidat. Híd levétel, fékcső, meg ninden kikötés, légtelenít, borzasztó!

Ráadásul Neked sem az volt a baj? Nem hiszem, hogy lehúzna, sőt, hanem, csak, hogy felesleges.

Az enyim sedan, vonóhorog nélkül. Az érdekelt, volna, hogy volt-e tünet? De, ha mindent idő előtt szeretsz cserélni, akkor bizonyára nem.

Az első lengőkar első szilentjét én is megvettem, és ki is akartam cserélni, de amikor szétszedtem, láttam, hogy csak felesleges küszködés lenne 0 javulással.

Vagyis az eredeti 250000 km-es, még tök jó volt. Attól tartok a hátsó is ilyen lenne, vagyis felesleges pénzkidobás.

Minden tiszteletem a Tied! Én is szeretem, ha rendben van alattam az autó, és igazán csak magamban bízok meg.

A válaszod alapján nem fogom kérni a cserét, ha kell, inkább magam csinálom meg.

Üdv.

U.I. Arról nem írtál, hogy a másik oldal cseréje mennyivel volt gyorsabb, vagy egyáltalán megtörtént-e?

Link to comment
Megosztás:

Azért astránál a hátsó lengőkar levétel az kemény 4 csavar, meg a fékcsövek. Nem nagy valami.
Mondjuk ebből én se nagyon láttam még rosszat, ám azért ennyi futásnál már fárad a gumi. Az enyémben most van 320e körül, és minden gyári benne, az összes gátló, gömbfej, minden, és nem lóg rajta semmi, de ha átülök bátyáméba, amiben már azért volt ez az cserélve, igen nagy a különbség.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi! Hát tényleg nem az alkatrész a vészes, hanem, hogy futómű le?!

De mi az, hogy alánéztél és lötyögött? Kézrátétel, vagy pajszer volt?

Az én szerelőm levenné a hidat. Híd levétel, fékcső, meg ninden kikötés, légtelenít, borzasztó!

Ráadásul Neked sem az volt a baj? Nem hiszem, hogy lehúzna, sőt, hanem, csak, hogy felesleges.

Az enyim sedan, vonóhorog nélkül. Az érdekelt, volna, hogy volt-e tünet? De, ha mindent idő előtt szeretsz cserélni, akkor bizonyára nem.

Az első lengőkar első szilentjét én is megvettem, és ki is akartam cserélni, de amikor szétszedtem, láttam, hogy csak felesleges küszködés lenne 0 javulással.

Vagyis az eredeti 250000 km-es, még tök jó volt. Attól tartok a hátsó is ilyen lenne, vagyis felesleges pénzkidobás.

Minden tiszteletem a Tied! Én is szeretem, ha rendben van alattam az autó, és igazán csak magamban bízok meg.

A válaszod alapján nem fogom kérni a cserét, ha kell, inkább magam csinálom meg.

Üdv.

U.I. Arról nem írtál, hogy a másik oldal cseréje mennyivel volt gyorsabb, vagy egyáltalán megtörtént-e?

még az eredeti is csak 2840/db

https://cromax.hu/80000000-futomu-kormanymu/80210000-hatso-futomu-alkatreszek/80210229-hatso-hid-alkatreszei/186657-hatso-hidban-szilent-opel

egyedül szerelek, ringattam gumi nyikorgott mint állat, más nem sok van ott (illetve felül van még a bekötésnél gumi)

mondtam nem biztos, hogy annyira szar volt, mint amennyire cseréltem :D

levéve sokkal ecerűbb cserélni, ha van csápos asszem nem is kérdés, hogy le kell venni, még ha a féket bontani kell

kérdés hogy mennyi lenne.....

hát persze, mind2 oldalt eccere cseréltem ugyanolyan szopás(!!!), akkora, hogy nem is csináltam képet

http://www.taylor.hu/astra/Correct_orientation_of_rear_axle_arm.png

kivenni még ok mert szétfúrod, DE vissza húzatni az újat nagy meló....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Most ezzel a féltengely dologgal kapcsolatban olvasgattam a neten, és azt írták több helyen is, hogy a belső féltengely csukló hibáját nehéz észrevenni, de például a kormány rázását is okozhatja ha ki van kopva. Ugye ez nem kattog, mert nem csuklik annyira mint a külső.

Hát,nem sok hangulatom lenne szétkapni a belső féltengely csuklót,eléggé zsebbe nyúlós lenne a dolog.....

Mint írtam,hiába cseréltem ki az alsó talpasokat,bár lógtak teljesen,nem szűnt meg a kormány rázás,most folytatni fogom a kormány összekötő gömbfejek cseréjével,ha akkor is ráz,féktárcsákat cserélek,mert eléggé vállasok már,és ha utána is ráz,akkor nem tudom...

Eléggé kukásak a torony gumijaim is,púposak,repedezettek,esetleg még azok is játszhatnak,szerintetek???

Link to comment
Megosztás:

Azért astránál a hátsó lengőkar levétel az kemény 4 csavar, meg a fékcsövek. Nem nagy valami.

Mondjuk ebből én se nagyon láttam még rosszat, ám azért ennyi futásnál már fárad a gumi. Az enyémben most van 320e körül, és minden gyári benne, az összes gátló, gömbfej, minden, és nem lóg rajta semmi, de ha átülök bátyáméba, amiben már azért volt ez az cserélve, igen nagy a különbség.

Azért ne vasárnap csinálják, mert nekem még a fékcsőkulcs is elnyalta a rárohadt hollandit, és ki kellett cerélnema fékcsövet.

Hát,nem sok hangulatom lenne szétkapni a belső féltengely csuklót,eléggé zsebbe nyúlós lenne a dolog.....

Mint írtam,hiába cseréltem ki az alsó talpasokat,bár lógtak teljesen,nem szűnt meg a kormány rázás,most folytatni fogom a kormány összekötő gömbfejek cseréjével,ha akkor is ráz,féktárcsákat cserélek,mert eléggé vállasok már,és ha utána is ráz,akkor nem tudom...

Eléggé kukásak a torony gumijaim is,púposak,repedezettek,esetleg még azok is játszhatnak,szerintetek???

Szerintem ha nem mozog a torony akkor nem, elég sok astrában repedezett , nekem is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.