Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Köszönöm az eddigi segítséget! A kipufogó elöl valahol az első ülések alatt adta meg magát, annyit tudok még, hogy a tűzkarikat is ki kellett cserélni. Amikor megyünk vele, akkor is kicsit dadog, olyan furcsa ritmusban jár a motor, illetve nagyobb gyorsítasnal rángat.

Szinte biztos hogy nem az alapjaratival lesz a baj, mert az újjal sem javult a helyzet (biztos megfelelőt vettünk, egyeztetve a mototrtípushoz), mert közben ki lett próbálva egy kolcsonkapott hasznalttal is.

Nem lehet, hogy eldugult a kipufogó rendszered, és most, hogy hegesztve lett, ahol eddig kifújt, a tömítettség miatt ,már nem tud távozni... Csökken a kiáramlás, a szerencsétlen ECU meg korrigálja az alapjáratot, mert nincsen akkora nyomás, hogy kimenjen a gáz, így fulladozik az autó. Csak tippelek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem egy X16XEL motorral kapcsolatban.

Olyan diesel kopogós hangokat ad, de úgy hogy kopkopkopkop majd elhallgat pár mp-re aztán megint kopkopkop.

Mi lehet ez? Hidrotőke? De az nem folyamatosan kopogna? Nem rendszeres ez a kopogás, a motor már üzem meleg volt.

Valakinek valami ötlet? Esetleg volt már ilyen?

https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6087923660084432146

Sziasztok!

X16XEL motorban, hol található az olaj szivattyú? (motorolaj) Hol lehet olajnyomást mérni? Hol található az olaj nyomás szabályozó szelep? Valakinek van esetleg erről valami képe, robbantott rajza stb? Előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

X16XEL motorban, hol található az olaj szivattyú? (motorolaj) Hol lehet olajnyomást mérni? Hol található az olaj nyomás szabályozó szelep? Valakinek van esetleg erről valami képe, robbantott rajza stb? Előre is köszönöm!

Szerintem mindegyik motornál az olajszivattyú a főtengelynél van a vezérlés felől , a nyomásszabályzó meg szintén a vezérlés felől lent.

Olajszivattyú ott van ahonnan a cső indul a végén a durva szűrő kosárral.

1672581-20141206-8rj9aY.jpg

A nyomásszabályzó meg bal oldalt lent a 6 lapfejű csavar mögött:

1672582-20141206-MDiMkY.jpg

Nyomást gondolom az olajgombánál lehet mérni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem mindegyik motornál az olajszivattyú a főtengelynél van a vezérlés felől , a nyomásszabályzó meg szintén a vezérlés felől lent.

Olajszivattyú ott van ahonnan a cső indul a végén a durva szűrő kosárral.

A nyomásszabályzó meg bal oldalt lent a 6 lapfejű csavar mögött:

Nyomást gondolom az olajgombánál lehet mérni.

Köszönöm szépen!

Keresgélés után ezt a képet találtam :-)

http://hasonmas.atw.hu/olaj/01.jpg

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

Te az a te motorod is van és az nem az olajnyomás kapcsoló?

Hát az enyémen két dolog van a mechanikus nyomásszabályzó, ami ha jól tudom (bár még nem szedtem szétt) egy rugó és egy golyó, meg a visszejelző érzékelője. Az első lent elől a vezérlés felöl a blokkon a másik meg a háta mögött a tűzfal felől ha jól rémlik. Nevezhetjük akár olajnyomás kapcsolónak is, igazából nem tudom mi a hivatalos neve. Olajnyomást tudtommal az érzékelő helyén tudnak mérni.

Link to comment
Megosztás:

Lenne még egy kérdésem:
Az olajszint ellenőrzést úgy írják hogy:
-Vízszintes talaj

-A motor leállítása után kb 5 perc múlva nézzük meg a szintet.

Miben másabb ha többet áll az autó (értsd teljesen kihűlt) utána nézzük a szintet?

Úgyis az olajteknőbe gyűlik össze az olaj nem? A nívó pálca oda ér bele nem?
Én eddig mindég hidegen néztem, de most olvastam hogy melegen kell... miért?

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Lenne még egy kérdésem:

Az olajszint ellenőrzést úgy írják hogy:

-Vízszintes talaj

-A motor leállítása után kb 5 perc múlva nézzük meg a szintet.

Miben másabb ha többet áll az autó (értsd teljesen kihűlt) utána nézzük a szintet?

Úgyis az olajteknőbe gyűlik össze az olaj nem? A nívó pálca oda ér bele nem?

Én eddig mindég hidegen néztem, de most olvastam hogy melegen kell... miért?

Előre is köszi!

Szerintem azért mert alapból a helyes olajszintnek és olajnyomásnak üzem közben kell a megfelelőnek lennie amikor meleg a motor, a hőtágulás miatt meg ilyenkor "több" az olaj. Ha hideg motornál néznénk meg és töltenénk a max jelre ez meleg motornál már sok lenne. Van hogy hideg motornál nézem meg (a beállóm meg igazából előre lejt) legyen a két jel között és igazából ennyi. Ha jól tudom az alsó-felső jel közötti különbség 1 liter , nekem most már az alsóhoz van közelebb, majd rátöltök 3 decit és megint középen lesz. Erősen lecsökkent olajszintnél a hidrotőkék előbb csattognak mint hogy kigyulladjon az olajnyomás lámpa bár ez lehet autónként változik. Ha megnézed pölö a kiegyenlítő tartályt a hűtőfolyadéknak is külön van megjelőlve a hideg-meleg szint.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.!

Lendkerékkel együtt az 1.6-os kuplung felmegy az 1.4-re?

Szerintem egyformák, csak annak kell egyeznie, hogy ablakos vagy nem ablakos váltóhoz van, mert más a lendkerék az álmoskönyv szerint. Ettől függetlenül lendkerékkel együtt ez már nem is érdekes. ;)

A c14se és x16szr legalábbis egyforma volt. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nekem is úgy rémlett, bár 1.4 közelében még nem sokat voltam ilyen téren. Csak néztem hogy 1.4-en 190-es, 1.6-on meg 200-as tárcsa van, de a lendkeréknek meg fel kell mennie a főtengelysre, akkor meg már mind1.

ablakos ablaktalannál is minden összemegy mindennel, csak a szerkezet más a lendkerék függvényében. De ha meg nem ablakos a váltó, akkor mind1 mi van alatta, úgyse jön ki váltó leszedés nélkül. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is úgy rémlett, bár 1.4 közelében még nem sokat voltam ilyen téren. Csak néztem hogy 1.4-en 190-es, 1.6-on meg 200-as tárcsa van, de a lendkeréknek meg fel kell mennie a főtengelysre, akkor meg már mind1.

ablakos ablaktalannál is minden összemegy mindennel, csak a szerkezet más a lendkerék függvényében. De ha meg nem ablakos a váltó, akkor mind1 mi van alatta, úgyse jön ki váltó leszedés nélkül. :)

Hello

Egy kérdés ha nekem ablakos váltóm van akkor elvileg nem kell lehúzni a váltót ha kuplungot szeretném felújítani? Mert én úgy láttam nincs ott akkora nagy hely a munkához.

Link to comment
Megosztás:

Hello

Egy kérdés ha nekem ablakos váltóm van akkor elvileg nem kell lehúzni a váltót ha kuplungot szeretném felújítani? Mert én úgy láttam nincs ott akkora nagy hely a munkához.

Szerintem az ablakon a kuplungtárcsa-szerkezet kijön lefele. Ki kell tekerni az a 6? darab csavart, meg talán a váltó oldalának leszedése után ki kell húzni egy tengelyt de ezt pontosan nem tudom.

1678070-20141212-RpMian.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szerintem az ablakon a kuplungtárcsa-szerkezet kijön lefele. Ki kell tekerni az a 6? darab csavart, meg talán a váltó oldalának leszedése után ki kell húzni egy tengelyt de ezt pontosan nem tudom.

Csak utána hogy lesz így központosítva a tárcsa annak meg a helyén kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Csak utána hogy lesz így központosítva a tárcsa annak meg a helyén kell lennie.

Hát ezt nem tudom igazából én nem is értem pontosan mit kell központosítani. A szerkezet fixen van a lendkeréken 6 csavar fogja a tárcsa meg rá van húzva a bordás tengelyre. Olvastam erről a központosításról csak nem értem mit-hogyan-miért. :huh:

Link to comment
Megosztás:

úgy hogy visszatolod a tengelyt (amit a váltó oldalán húztál ki), mielőtt meghúzod a szerkezet csavarjait

Ja értem, én igazából nem húztam ki a tengelyt hanem a tárcsát húztam rá így ez a lépés nekem kimaradt. :icon1:

1678450-20141212-nQBE2E.jpg

Most viszont azt vettem észre, hogy van egy alapjáraton nyiszorgó hang amióta megvettem a kocsit. Sosem foglalkoztam vele, mert ugye mindíg megvolt, és ékszíj-generátor hibának hittem. Gondoltam amíg megy addíg megy. De most valamiért alányultam cipőorral a kuplung pedálnek és a hang megszünt. Jobban figyelve kuplungoláskor is megváltozik a hang jellege. Ugye a pedálnál van egy rugó ami előfeszíti a bowdent, tehát csak akkor tehermentesítem teljesen a csapágyat ha felemelem a pedált. Helyesen tipellek kinyomó csapágyra?

Link to comment
Megosztás:

Ja értem, én igazából nem húztam ki a tengelyt hanem a tárcsát húztam rá így ez a lépés nekem kimaradt. :icon1:

Most viszont azt vettem észre, hogy van egy alapjáraton nyiszorgó hang amióta megvettem a kocsit. Sosem foglalkoztam vele, mert ugye mindíg megvolt, és ékszíj-generátor hibának hittem. Gondoltam amíg megy addíg megy. De most valamiért alányultam cipőorral a kuplung pedálnek és a hang megszünt. Jobban figyelve kuplungoláskor is megváltozik a hang jellege. Ugye a pedálnál van egy rugó ami előfeszíti a bowdent, tehát csak akkor tehermentesítem teljesen a csapágyat ha felemelem a pedált. Helyesen tipellek kinyomó csapágyra?

Az lehet, de amíg nem hangoskodik nagyon, kár bántani. ;) (bár úgyis hiába írom, mert most felcsillant a szemed, van következő projekt :P )

Link to comment
Megosztás:

Én már majdnem 100ezer kilómétert mentem ezzel a hangal, szóval gondolom nem sürgős cserélnem. :D

40ezer környékét mentem Én is, a csapágyat már megvettem vagy 2éve, de lelki erőm nem volt még belekezdeni... :)

tesomék 206-osában 100ezer km-nél szétugrott a kinyomó csapágy... ezekszerint ftanciáék nem hosszú távra terveznek :)

Link to comment
Megosztás:

40ezer környékét mentem Én is, a csapágyat már megvettem vagy 2éve, de lelki erőm nem volt még belekezdeni... :)

tesomék 206-osában 100ezer km-nél szétugrott a kinyomó csapágy... ezekszerint ftanciáék nem hosszú távra terveznek :)

Lehet egyszerű gyártási hiba is, mondjuk amik eddíg a kezembe voltak francia autók jó copósak voltak, a citroen BX-el például addíg foglalkoztam amig felnyitottam a motorháztetőt és megláttam azt a csőrengeteget a motor felett. :D A váltókulissza az alváz alján van meg azok a szép zöld gömbök... :D Ettől függetlenül kéne, de se pénzem se energiám se időm egy második játszós-szerelős autóra.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.