Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem eddig mindig kelett egy kis idő hogy bekopjon a helyére, és rendesen tömítsen.

Tele kell rakódjon korommal! :) A régi ha kifúj, akkor csere, és elvileg ha felteszed az újat, akkor elkezd összezömülni, bekopik, meg ahogy a kormos kifújást megkapja idővel be fog dugulni. Más kérdés, ha nem túl passzentos a cső, akkor ez sosem következik be!

Link to comment
Megosztás:

Tele kell rakódjon korommal! :) A régi ha kifúj, akkor csere, és elvileg ha felteszed az újat, akkor elkezd összezömülni, bekopik, meg ahogy a kormos kifújást megkapja idővel be fog dugulni. Más kérdés, ha nem túl passzentos a cső, akkor ez sosem következik be!

akkor még várok vele hátha jó lesz,

rugós csavart teljesen becsavartam.

Módosítva : bandika
Link to comment
Megosztás:

Mai történetem...:

Indítottam volna az autót - most kivételesen - tekert az önindító, viszont csak gáznyomásra indult, mert alapjáratom nem volt...

Egész úton minden pirosnál mintha le akart volna fulladni, de az ECU gázt adott, így fulladás után meg pörgött a motor kb 1500 fordulaton...

Az tűnt fel, hogy minden elindulásnál csobogó hangot hallok, amiről fogalmam sincs mi lehetett, viszont mikor hazaértem és a ház előtt kinyitottam a motorháztetőt letekertem az olajsapkát, nem habos (gondolom nem hengerfejes), viszont a kiegyenlítőtartálynál ledöbbentem, ugyanis eltűnt a hűtővíz a kocsiból. 1 hete töltöttem maximumra. Most meg gyakorlatilag üres...

Biztosan van köze a csobogó hanghoz és ahhoz, hogy nincs rendes alapjáratom...

Van esetleg ötletetek, mi lehet, mert szeretem a kocsit, de már a hajam hullik... :(

Módosítva : szekfizsolt
Link to comment
Megosztás:

Mai történetem...:

Indítottam volna az autót - most kivételesen - tekert az önindító, viszont csak gáznyomásra indult, mert alapjáratom nem volt...

Egész úton minden pirosnál mintha le akart volna fulladni, de az ECU gázt adott, így fulladás után meg pörgött a motor kb 1500 fordulaton...

Az tűnt fel, hogy minden elindulásnál csobogó hangot hallok, amiről fogalmam sincs mi lehetett, viszont mikor hazaértem és a ház előtt kinyitottam a motorháztetőt letekertem az olajsapkát, nem habos (gondolom nem hengerfejes), viszont a kiegyenlítőtartálynál ledöbbentem, ugyanis eltűnt a hűtővíz a kocsiból. 1 hete töltöttem maximumra. Most meg gyakorlatilag üres...

Biztosan van köze a csobogó hanghoz és ahhoz, hogy nincs rendes alapjáratom...

Van esetleg ötletetek, mi lehet, mert szeretem a kocsit, de már a hajam hullik... :(

Hát a legrosszabb variácó, hogy átégett a hengerfej tömítés ( vagy repedt a hengerfej) és az egyik henger feltelt vízzel, és csak 3 hengered ment. Tekerd ki a gyertyákat, őzbarnának kell lenniük, mindegyiknek, tölsd fel ismét vízzel, indítás előtt nézd meg csökkent-e a szint. De sokat álljon pölö egy éjszakát. Ha elindul a motor nézd meg a gumicsövek mennyire kemények, hideg motornál még könnyen összenyomhatónak kell lenniük, he letekered a kiegyenlítőt semminek nem szabad történnie, bugyogás vagy efféle. Lehet hogy semmi összefüggés a hűtővíz fogyás és a nehéz indítás között, két teljesen más hiba.

Link to comment
Megosztás:

Hát a legrosszabb variácó, hogy átégett a hengerfej tömítés ( vagy repedt a hengerfej) és az egyik henger feltelt vízzel, és csak 3 hengered ment. Tekerd ki a gyertyákat, őzbarnának kell lenniük, mindegyiknek, tölsd fel ismét vízzel, indítás előtt nézd meg csökkent-e a szint. De sokat álljon pölö egy éjszakát. Ha elindul a motor nézd meg a gumicsövek mennyire kemények, hideg motornál még könnyen összenyomhatónak kell lenniük, he letekered a kiegyenlítőt semminek nem szabad történnie, bugyogás vagy efféle. Lehet hogy semmi összefüggés a hűtővíz fogyás és a nehéz indítás között, két teljesen más hiba.

Volt már hengerfejes Opelem egyszer, de ennek a hibáktól eltekintve nagyon szépen jár a motorja és mind a 4 henger megy. Húz rendesen, tehát nagyon bízom benne, hogy nem hengerfejes...

Azon gondolkodtam, létezik, hogy valahol a fűtőradiátor környékén eresztené a vizet? De furcsa, hogy tócsa nincs alatta...

Link to comment
Megosztás:

Na az egyik hiba megvan. Most sikerült ismét kijutnom a kocsihoz és egy szép tócsa van alatta. A vízpumpánál elfolyt az összes vizem... :(

Most akkor azt kell kideríteni hogy magának a vízpumpának a tömszelencéje ereszt, vagy csak alatta a gumikarika. Mikor volt cserélve a pumpa?

Link to comment
Megosztás:

Most akkor azt kell kideríteni hogy magának a vízpumpának a tömszelencéje ereszt, vagy csak alatta a gumikarika. Mikor volt cserélve a pumpa?

190e km van benne, tavaly októberben vettem, tehát elvileg vagy volt 100e-nél vízpumpa csere is és eddig bírta, vagy 190e km-t ment a gyárival, nem tudom... Veszek egy vezérlés készletet jövő héten és kicserélem a szíjat, a vízpumpát és a görgőket is...

Lehet ennek valami köze az össze-vissza járó alapjárathoz, vagy ahhoz, hogy már 2× nem tudtam életre kelteni? Lehet, hogy túlmelegedett? Vagy azok egészen más hiba miatt lehetnek...

Próbáltam utánaolvasni, de annyi hiba lehet, hogy nehéz találgatni...

A törött vákum csöveket már kijavítottam, akkor egy hétig jobb volt, most megint mikor indítottam, vagy nem volt alapjárat, vagy bőgött a motorja... Azért víz nélkül már nem indítom, majd a vízpumpa csere után...

Annak örülök, hogy most láttam, hogy folyt ki belőle valami, mert ezek szerint 5-600km-t ne teljesen víz nélkül tettem meg. Ráadásul végig magas fordulat, folyamatos autópálya... Remélem nem lett más baja...

Link to comment
Megosztás:

190e km van benne, tavaly októberben vettem, tehát elvileg vagy volt 100e-nél vízpumpa csere is és eddig bírta, vagy 190e km-t ment a gyárival, nem tudom... Veszek egy vezérlés készletet jövő héten és kicserélem a szíjat, a vízpumpát és a görgőket is...

Lehet ennek valami köze az össze-vissza járó alapjárathoz, vagy ahhoz, hogy már 2× nem tudtam életre kelteni? Lehet, hogy túlmelegedett? Vagy azok egészen más hiba miatt lehetnek...

Próbáltam utánaolvasni, de annyi hiba lehet, hogy nehéz találgatni...

A törött vákum csöveket már kijavítottam, akkor egy hétig jobb volt, most megint mikor indítottam, vagy nem volt alapjárat, vagy bőgött a motorja... Azért víz nélkül már nem indítom, majd a vízpumpa csere után...

Annak örülök, hogy most láttam, hogy folyt ki belőle valami, mert ezek szerint 5-600km-t ne teljesen víz nélkül tettem meg. Ráadásul végig magas fordulat, folyamatos autópálya... Remélem nem lett más baja...

Hát szerintem a vezérlés vagy megvan vagy már nincs ( szakad a szíj), előfordul olyan hogy ugrik pár fogat de az elég ritka. Hát mákod van ha nem főtt meg a motor víz nélkül.

Mi a véleményetek az SKF vezérlés készletről?

Szerintem jó...

Link to comment
Megosztás:

Mai történetem...:

Indítottam volna az autót - most kivételesen - tekert az önindító, viszont csak gáznyomásra indult, mert alapjáratom nem volt...

Egész úton minden pirosnál mintha le akart volna fulladni, de az ECU gázt adott, így fulladás után meg pörgött a motor kb 1500 fordulaton...

Az tűnt fel, hogy minden elindulásnál csobogó hangot hallok, amiről fogalmam sincs mi lehetett, viszont mikor hazaértem és a ház előtt kinyitottam a motorháztetőt letekertem az olajsapkát, nem habos (gondolom nem hengerfejes), viszont a kiegyenlítőtartálynál ledöbbentem, ugyanis eltűnt a hűtővíz a kocsiból. 1 hete töltöttem maximumra. Most meg gyakorlatilag üres...

Biztosan van köze a csobogó hanghoz és ahhoz, hogy nincs rendes alapjáratom...

Van esetleg ötletetek, mi lehet, mert szeretem a kocsit, de már a hajam hullik... :(

és nem is volt pirosban a hőmérő? jó tudom, ha nincs benne víz nem mutat, de addig?

Link to comment
Megosztás:

és nem is volt pirosban a hőmérő? jó tudom, ha nincs benne víz nem mutat, de addig?

Az a legmagasabb pontja a szívócsonknak, szerintem ha már lefogy a kiegyenlítőből akkor onnan tűnik el először. Aztán ha már csak a levegőt méri ki tudja mennyire pontos. Amikor beállta alattunk az 1.7 td akkor sem ment fel különösebben a vízhőfok kissé magas volt bekapcsoltuk a ventit 4-esen ( mondjuk ez alapból melegedni szokott) aztán pár kilóméter után beállt a motor, a kunkori cső durrant el, de nem láttunk se gőzt se semmit különöset.

Link to comment
Megosztás:

és nem is volt pirosban a hőmérő? jó tudom, ha nincs benne víz nem mutat, de addig?

Ne haragudj, még nem vagyok teljes tag és nem tudtam válaszolni... :(

Szóval a vízhőfok az atópályán visszahűlt a mutató szerint kb 70 fokra, aztán a városban melegedett, de nem tűnt fel semmi furcsa...

Most azon jár az agyam, hogy létezik, hogy túlmelegedett a motor mire hazaértünk (keresztül a városon) és azért tiltott le az ECU, hogy utána indítani sem volt hajlandó? Vagy semmi köze ehhez?

Az nyugtat egy kicsit, hogy kb egy liter víz kifolyt belőle biztosan mikor állt a ház előtt, tehát talán nem tettem kárt a motorban... A hangja nem volt különösebben más, mint máskor, víz nélkül meg még indÍtani sem próbáltam azóta...

Kaptam ma kölcsön egy G Astrát (elképesztően jó egyébként), de hiányzik a kis jószágom... :(

Link to comment
Megosztás:

Ne haragudj, még nem vagyok teljes tag és nem tudtam válaszolni... :(

Szóval a vízhőfok az atópályán visszahűlt a mutató szerint kb 70 fokra, aztán a városban melegedett, de nem tűnt fel semmi furcsa...

Most azon jár az agyam, hogy létezik, hogy túlmelegedett a motor mire hazaértünk (keresztül a városon) és azért tiltott le az ECU, hogy utána indítani sem volt hajlandó? Vagy semmi köze ehhez?

Az nyugtat egy kicsit, hogy kb egy liter víz kifolyt belőle biztosan mikor állt a ház előtt, tehát talán nem tettem kárt a motorban... A hangja nem volt különösebben más, mint máskor, víz nélkül meg még indÍtani sem próbáltam azóta...

Kaptam ma kölcsön egy G Astrát (elképesztően jó egyébként), de hiányzik a kis jószágom... :(

Szerintem az ECU nem tilt le túl magas hőfokra meg amúgy semmire (kiv. immo.) legfeljebb hibajelzést dob és átáll vészüzemre ha egy alapvető jel kimarad vagy értéktartományon kívülre esik.

Nem szeretem elvenni a kedvét senkinek sem, de 5,7 liter hűtőfolyadék van az 1,4-es hűtő-fűtő rendszerében. Ha csak 1 liter maradt benne az édeskevés a boldogsághoz. Addig működik a hűtés amíg a vízpumpa keringeti a vizet azaz nem levegősödik le. Ha a kiegyenlítő tartály kiürül akkor kezd levegősödni a rendszer. Írtad, hogy indításkor hallottad a vízcsobogást, na az a levegősödésnek a jele. Lehet már akkor nem volt víz a kiegyenlítőben. Nagy mázlid van ha nem lesz baja a motornak.

Módosítva : Astra F Caravan
Link to comment
Megosztás:

Nem szeretem elvenni a kedvét senkinek sem, de 5,7 liter hűtőfolyadék van az 1,4-es hűtő-fűtő rendszerében. Ha csak 1 liter maradt benne az édeskevés a boldogsághoz. Addig működik a hűtés amíg a vízpumpa keringeti a vizet azaz nem levegősödik le. Ha a kiegyenlítő tartály kiürül akkor kezd levegősödni a rendszer. Írtad, hogy indításkor hallottad a vízcsobogást, na az a levegősödésnek a jele. Lehet már akkor nem volt víz a kiegyenlítőben. Nagy mázlid van ha nem lesz baja a motornak.

Hidd el, sok autóm volt már, a keleti gépektől kezdve az opel kadetten, a mazdán és suzukin keresztül egészen az egészen komoly VW-ig, mikor úgy döntöttem, a csúcs technika tök jó, de a gatyámat rákölthetem, vettem egy F Astrát arra, hogy dolgozni járjak, illetve évente egyszer elvigyem a családot belföldön pár napra valahová....

Figyelek én mindent, vízhőfokot, hangokat, stb, a fene gondolta volna, hogy fél év alatt 2× megáll az Opel a jóIsten tudja csak, hogy miért (ez a mai napig nem tiszta), aztán egyszer csak azt veszem észre, hogy nincs víz sem, mikor egy héttel korábban ellenőriztem azt is...

Nem vagyok hülye, az olajcseréket tartom (én megcsinálom), a szűrőket, fékeket ellenőrzöm, gyertyákat cseréltem, de naponta nem nézek vízszintet a kocsiban (egy hete néztem). Biztosan az én hibám, de az ideg megöl. Vigyáztam rá, kíméltem, használtam. Bízom benne, hogy nem sült meg a motor, akkor nem tudom mit csinálok... :(

Most fogok egy komplett vezérlést cserélni vízpumpával együtt, aztán kiderül... Remélem szerencsém lesz.... :)

Link to comment
Megosztás:

Megvételkor volt cserélve a vezérlés? Persze utólag könnyű okosnak lenni, de ezt illik elvégezni, akármit is állít az eladó.

Ezek elég strapa motorok. mHa olaj amúgy volt benne, és nem mentél vele sokat víz nélkül, meg nem nagy terhelésen, akkor lehet hogy megúszod egy gyűrű szettel, mert az az ilyen meleg sztorik után szeret elmenni vadászni, és onnantól kezdve füstöl az autó, és eszi az olajat. Nekünk is ez volt mikor a hűtő elengedte magát, és elfolyt a víz s nem vettük észre.

Ha fent a vezérlés, akkor úgyis kiderül, hogy pl ma hengerfej tömítés nem égett e át.

Iletve én azért hozzávennék egy olyajcserét is, mert az olaj hűtés hiányában megéghetett, és akkor az már nem úgy ken. (leginkább sehogy)

Link to comment
Megosztás:

Hidd el, sok autóm volt már, a keleti gépektől kezdve az opel kadetten, a mazdán és suzukin keresztül egészen az egészen komoly VW-ig, mikor úgy döntöttem, a csúcs technika tök jó, de a gatyámat rákölthetem, vettem egy F Astrát arra, hogy dolgozni járjak, illetve évente egyszer elvigyem a családot belföldön pár napra valahová....

Figyelek én mindent, vízhőfokot, hangokat, stb, a fene gondolta volna, hogy fél év alatt 2× megáll az Opel a jóIsten tudja csak, hogy miért (ez a mai napig nem tiszta), aztán egyszer csak azt veszem észre, hogy nincs víz sem, mikor egy héttel korábban ellenőriztem azt is...

Nem vagyok hülye, az olajcseréket tartom (én megcsinálom), a szűrőket, fékeket ellenőrzöm, gyertyákat cseréltem, de naponta nem nézek vízszintet a kocsiban (egy hete néztem). Biztosan az én hibám, de az ideg megöl. Vigyáztam rá, kíméltem, használtam. Bízom benne, hogy nem sült meg a motor, akkor nem tudom mit csinálok... :(

Most fogok egy komplett vezérlést cserélni vízpumpával együtt, aztán kiderül... Remélem szerencsém lesz.... :)

Értem én, de azért a vezérlést a vízpumpával együtt első körben ki kellett volna cserélni egy használt autónál mert hát ki tudja mikor volt korábban. A sajátomba is csak akkor ültem bele nyugodtan amikor kicserélték a vezérlést a vízpumpával együtt. Az óraállásra sem szabad hagyatkozni mert az vagy valós vagy nem, ha valós akkor is kétséges, hogy garanciaidőn túl is előírásszerűen, pontosan szervizelték és ki lehetne belőle számolni a legközelebbi szervizt. Nagy rizikót vállal aki ezeket nem veszi figyelembe és úgy gondolja elmegy az még. Sokan naivan hisznek az eladónak és azt gondolják, hogy frissen szervizelt ("költségmentes, csak beleülsz és mész" típusú) autót ad el így a vevő se költ rá semmit. Aztán egyszer csak megtörténik a baj majd szidják, hogy milyen szarok az Opelek. A nappereket persze nem érdekli, hogy mi lesz 1-2 év múlva. Frissen szervizelt költségmentes autó eladása véleményem szerint csak a mesében van nem itt nálunk.

Link to comment
Megosztás:

Hidd el, sok autóm volt már, a keleti gépektől kezdve az opel kadetten, a mazdán és suzukin keresztül egészen az egészen komoly VW-ig, mikor úgy döntöttem, a csúcs technika tök jó, de a gatyámat rákölthetem, vettem egy F Astrát arra, hogy dolgozni járjak, illetve évente egyszer elvigyem a családot belföldön pár napra valahová....

Figyelek én mindent, vízhőfokot, hangokat, stb, a fene gondolta volna, hogy fél év alatt 2× megáll az Opel a jóIsten tudja csak, hogy miért (ez a mai napig nem tiszta), aztán egyszer csak azt veszem észre, hogy nincs víz sem, mikor egy héttel korábban ellenőriztem azt is...

Nem vagyok hülye, az olajcseréket tartom (én megcsinálom), a szűrőket, fékeket ellenőrzöm, gyertyákat cseréltem, de naponta nem nézek vízszintet a kocsiban (egy hete néztem). Biztosan az én hibám, de az ideg megöl. Vigyáztam rá, kíméltem, használtam. Bízom benne, hogy nem sült meg a motor, akkor nem tudom mit csinálok... :(

Most fogok egy komplett vezérlést cserélni vízpumpával együtt, aztán kiderül... Remélem szerencsém lesz.... :)

lehet hogy lemaradtam vhol, de mé nem inditod be vizzel feltöltve? hogy él—e

minthogy mwgveszed a vezérlést és utánna derül ki

Link to comment
Megosztás:

lehet hogy lemaradtam vhol, de mé nem inditod be vizzel feltöltve? hogy él—e

minthogy mwgveszed a vezérlést és utánna derül ki

Azért mert hazajöttem vele úgy, hogy a motor szépen járt (alapjárati problémám volt, de nem valószínű, hogy összefügg) és beálltam a parkolóba, majd leállítottam. A motor kifogástalanul járt, akkor még eszembe sem jutott, hogy nincs víz, aztán mikor kinyitottam a motorháztetőt rájöttem... :(

Ettől függetlenül biztos vagyok benne, hogy pöccre indulna most is, nem állt be, az biztos, csak remélem, hogy nem is égett meg...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mennyire látszik, mert nem igazán férek hozzá a telefonnal, de ott folyik a hűtővizem még mindig (már 2 napja áll a kocsi):

http://kepfeltoltes.hu/150730/94872270WP_20150730_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150730/922950862WP_20150730_004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150730/1393436948WP_20150730_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kicsit csalóka, de nem az olajteknőből ereszt (ez látszik ott is, ahol tiszta hűtővíz csepp csepeg), csak a teknő szélén folyik végig, mivel kicsit előre lejt a parkoló, ahol parkolok...

Link to comment
Megosztás:

Nem tudom mennyire látszik, mert nem igazán férek hozzá a telefonnal, de ott folyik a hűtővizem még mindig (már 2 napja áll a kocsi):

http://kepfeltoltes.hu/150730/94872270WP_20150730_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150730/922950862WP_20150730_004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/150730/1393436948WP_20150730_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Kicsit csalóka, de nem az olajteknőből ereszt (ez látszik ott is, ahol tiszta hűtővíz csepp csepeg), csak a teknő szélén folyik végig, mivel kicsit előre lejt a parkoló, ahol parkolok...

Le kell bontani a vezérlést, és a burkolat alsó részét hogy ráláss a pumpára közvetlenül. Valószinűleg a pumpa tömszelencéje ereszt, alatta a gyűrű csak akkor szokott ha valamiért forgatva van. Elméletileg van rajta egy lyuk ami ilyenkor kivezeti a vizet hogy ne a szíjjra jusson.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Na akkor, most mar tenyleg a beszerzés elott állok.

C16nz to SE projekt.

Az itteni kolléga cuccai lesznek a befutók. A lényeg:

NZ dugattyuk, SE hengerfejjel rendben lesznek? Igy elméletileg mar majdnem meg lesz a 100 ló, talán tenyleg meg ks lesz.

Szerintetek ez hosszútávon működhet ?

Link to comment
Megosztás:

Na akkor, most mar tenyleg a beszerzés elott állok.

C16nz to SE projekt.

Az itteni kolléga cuccai lesznek a befutók. A lényeg:

NZ dugattyuk, SE hengerfejjel rendben lesznek? Igy elméletileg mar majdnem meg lesz a 100 ló, talán tenyleg meg ks lesz.

Szerintetek ez hosszútávon működhet ?

Mivel sok másik embernél működik, Nálad is működnie kell. ;)

Ha a dugattyún a bemélyedés 1,6 mm, akkor ugyanaz mint a c16se. :icon1:

(ha esetleg 2,7 mm a bemélyedés, akkor sincs para, síkolni kell 0,8 mm-t a hengerfejből, már a gyári mérethez képest) :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.