Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

redline

5.7 liter az 1.4 és 1.6 -osok hűtőköre, azonban a teljeset nem tudod leengedni, kb. 1 - 1.5 liter maradni fog benne. A gyári koncentrátumból 2.5 liter kell a -30 as fagyállósághoz, 3 a -40 hez (de ugye ez akkor lenne így ha nem maradna benne semmi). Ha a régid is megvolt -30 akkor szerintem 2 liter elég, de ha már nagyon gázos volt akkor nem biztos. Nekem -38 volt a régi, nomeg nem gondoltam hogy ennyi marad benne -> 3 lityi koncentrátum -> erre már csak v.mivel több mint 1 liter víz ment kb. Szal ez így felesleges volt, na de mosmá mindegy.

Link to comment
Megosztás:

jó hogy előjött a fagyálló téma...

Az egynégyes elfogóba mit rakjak? A tartályban elég kevés a folyadék tehát mindenképpek pótolni kell mielott bejön a fagyos idő. Az enyémben simán lehet, hogy még a gyári van. Le kell ezt engedni? Vagy mi a gyikot csináljak? Vagy megveszem a hütőfolyadékot vmi köcsögben és beleborítom oszt' kalács? :)

Nekem múlt hétvégén sikerült majdnem 5 litert kipréselni belőle. Most végre rendesen be van keverve, meg tiszta is (még a kiegyelítő tartályt is kimostam :D ) Nekem 3 liter Forest + 2 liter disztingvált ( :) ) víz ment bele.

Link to comment
Megosztás:

Én is mostanság cseréltem le az egészet. Nekem 4,5 liter ment bele, és szerintem az összes régi kijött, mivel a vízpumpa is cserélve lett, és gondolom az van a legalacsonyabban a hűtőrendszerben.

Én nem kevergettem, boltilag bekevert anyagot tettem bele. (-36)

Link to comment
Megosztás:

Én is mostanság cseréltem le az egészet. Nekem 4,5 liter ment bele, és szerintem az összes régi kijött, mivel a vízpumpa is cserélve lett, és gondolom az van a legalacsonyabban a hűtőrendszerben.

Én nem kevergettem, boltilag bekevert anyagot tettem bele. (-36)

Tuti nem jött ki az összes !

1.4 & 1.6 - 5.7L

1.8 & 2.0 - 7.2L

Diesel - 6.8L

Amúgy elöl marad a hűtőben, mert egyik cső sincs az alján, hanem feljebb vannak, szal szerintem csak szívattyúzva lehetne kiszedni belőle az összeset...

Link to comment
Megosztás:

Tuti nem jött ki az összes !

1.4 & 1.6 - 5.7L

1.8 & 2.0 - 7.2L

Diesel - 6.8L

Amúgy elöl marad a hűtőben, mert egyik cső sincs az alján, hanem feljebb vannak, szal szerintem csak szívattyúzva lehetne kiszedni belőle az összeset...

Ha te mondod! Bár gyanús ís volt, hogy amikor emelgettük az autót, meg kibillentettük a mocit, akkor mindig csurgot ki egy kevés belőle. :roll:

Link to comment
Megosztás:

Be lett mérve a fagyálló. -50 fok. :)

Szóval leszedtem a kiegyenlítőt és az abban lévő vizet sima desztilláltra cseréltem. A tartályt kimostam így sokkal szebb lett de sajnos nem tökéltetes. Pedig szenvedtem vele rendesen. Esteleg van valakinek ötlete mivel lehetne tökéletesen tisztára mosni? Nem mintha újra ki akarnám szedni. :)

Link to comment
Megosztás:

Én kb 2 hete cseréltem,egybekötve vízcsővizsgálattal,mert előtte már kettő eldurant.Találtam is két újabb szakadt csövet.Ekkor átfutott az agyamon,hogy ki kellene öblíteni a fűtőtestet.Azt a retket ami kijött belőle! :shock:

Hgy öblítetted ki a fűtőtestet?

Mivel érdemes kimosnom a rendszert?

Legutóbb az Auchanba (madaras tesco) láttam akciósan hűtőtisztító folyadékot. Ha jól emlékszem, Winn's volt. Érdemes azt megvenni?

Fagyálló csere előtt állok én is, milyet tegyek bele? Én a gyárin gondolkodom, de ajánlották már a Rowe koncentrátumot is. Ötlet :?:

Link to comment
Megosztás:

Hűtőrendszerekben inkább csak az újabbakat érdemes kimosni. Ehhez bármilyen "radiator flush" jó. A régebbiek rizikósak, van olyan (életkor) amikor már a szennyeződés tömítésként is funkciónál. Kimosás után esetleg ereszthet a rendszer, vagy a feloldott "lebegő" vízkő és egyéb szenny dugulást okozhat.

Sok helyen bevált módszer a "slagot bele, oszt hadd szóljon!" :)

Én a kiegyenlítő tartályt vízkőoldóval mostam ki. Elég agresszív anyag, (érdemes kesztyűt húzni!), de jó felkapta azt a barnás lerakódást.

Link to comment
Megosztás:

Hűtőrendszerekben inkább csak az újabbakat érdemes kimosni. Ehhez bármilyen "radiator flush" jó. A régebbiek rizikósak, van olyan (életkor) amikor már a szennyeződés tömítésként is funkciónál. Kimosás után esetleg ereszthet a rendszer, vagy a feloldott "lebegő" vízkő és egyéb szenny dugulást okozhat.

Sok helyen bevált módszer a "slagot bele, oszt hadd szóljon!" :)

Én a kiegyenlítő tartályt vízkőoldóval mostam ki. Elég agresszív anyag, (érdemes kesztyűt húzni!), de jó felkapta azt a barnás lerakódást.

Sikáltad, vagy szimplán beletöltötted és vártál, hogy dolgozzom az anyag?

Közben utána kérdeztem a fagyállóknak. A ROWE kéket ajánlják. 1200 Ft/1,5 Kg. Ez nem is olyan drága, főleg hogy -70 C ig bírja. Veszek kettőt + hozzá 3 lit deszt.vizet, aztán le van tudva a fagyvédelem :)

Link to comment
Megosztás:

Sikáltad, vagy szimplán beletöltötted és vártál, hogy dolgozzom az anyag?

Tartály leszerel, töményen beleöntöttem, lukakat lezártam és izomból ráztam. :)

Sikálni nem tudod, mert nem férsz hozzá.

Ha nem vagy elégedett az eredménnyel, ki kell öblíteni, és meg kell ismételni újra a műveletet. :wink:

Link to comment
Megosztás:

Benya? Nem valami hátsókertben tankolsz? :)

Benzinszűrő mikor volt cserélve? Gyertya? Gyertyakábelek lettek

mérve mostanában? Légszűrő hogy áll? Elsőre ezeket nézném meg.

Engedelmeddel, a Shell kúton tankol V-power 95-t, Az üza.szűrő 6000km-el ezelőtt volt cserélve.A gyertyákat mondjuk nem tudom mikor csrélték mielőtt megvette.Annak a hibája nem jönne elő korábban?Alapjárat, ilyenek, ill. fordulat?

Link to comment
Megosztás:

Engedelmeddel, a Shell kúton tankol V-power 95-t, Az üza.szűrő 6000km-el ezelőtt volt cserélve.A gyertyákat mondjuk nem tudom mikor csrélték mielőtt megvette.Annak a hibája nem jönne elő korábban?Alapjárat, ilyenek, ill. fordulat?

warwolf frankón tudja, benzinszűrővel együtt volt a levegőszűrő is cserélve, a gyertyát éppen akartam már cserélni, de ezek után jobban fogom sürgetni a projektet.

Voltam 3 shell kútnál fagyállót méretni :

1. -25

2. -27

3. -30 itt már belenéztem én is a műszerbe, hát inkább 32 volt, a színe meg még elég szép kék, úgyhogy én az idén nem öntök bele.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.