Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Este nézegettem a garázsban a motort. A váltó tipust akartam megtudni. Azt nem sikerült, viszont megdöbbenve láttam, hogy a váltóházon (?), vagy kuplungházon (?), a bal oldali féltengely csatlakozása fölött, az alu öntvény redőiben világos szinű olaj van. Úgy saccoltam, hogy talán féldecinnyi lehet, meg ami lecsoroghatott. Nem tudtam kideríteni, hogy honnan kerülhetett oda. Fékolajra, vagy kormányszervó olajra gondolok. Valamelyik topicban a szervóról olvastam, hogy a végállás közelébe kitekert kománynál esetleg nyiszoroghat. Hát nekem is ezt csinálja. A fékkel nincs bajom.

Még nagyon kezdő opelos vagyok, úgyhogy még keresgélem a motortérben a dolgokat. (Azért a motort, meg a főbb részeket megismerem! Meg az előző autóimat szerelgettem is.)

Valaki tud segíteni? Honnan kerülhetett oda?

Ott néha én is látok folyadékot,de mivel emlékeim szerint ez esős időben látható csak,ezért én vízre tippelek :huh: .Nem is tulajdonítok neki nagy figyelmet,persze lehet,rosszul teszem.De a váltóm ok,minden más olajszint rendben.

Link to comment
Megosztás:

Este nézegettem a garázsban a motort. A váltó tipust akartam megtudni. Azt nem sikerült, viszont megdöbbenve láttam, hogy a váltóházon (?), vagy kuplungházon (?), a bal oldali féltengely csatlakozása fölött, az alu öntvény redőiben világos szinű olaj van. Úgy saccoltam, hogy talán féldecinnyi lehet, meg ami lecsoroghatott. Nem tudtam kideríteni, hogy honnan kerülhetett oda. Fékolajra, vagy kormányszervó olajra gondolok. Valamelyik topicban a szervóról olvastam, hogy a végállás közelébe kitekert kománynál esetleg nyiszoroghat. Hát nekem is ezt csinálja. A fékkel nincs bajom.

Még nagyon kezdő opelos vagyok, úgyhogy még keresgélem a motortérben a dolgokat. (Azért a motort, meg a főbb részeket megismerem! Meg az előző autóimat szerelgettem is.)

Valaki tud segíteni? Honnan kerülhetett oda?

Nyugodj meg, az váltóolaj, nekem is volt szerencsém hozzá. Fenn a váltótoronynál, ahol a rudazat bemegy a váltóba, ott van egy szimmering, ami idővel tönkremegy, és amellett szivárog az olaj. A cseréhez szét kell akasztani azt a villát, ami ott a rudazaton van, levenni a váltótornyot, belül kiakasztani a tengelyt, kihúzni, és már cserélhető is.

Link to comment
Megosztás:

Igen ez azt hiszem úgy néz ki.

Áruld már el, hogy raktad be a képet? Nekem van egy prezur.hu nevű tárhelyem, ahol weblap most nem működik. Csak ilyen dolgokat helyezek el, amit aztán be tudok linkelni.

Ja és köszi!

Valószinű, hogy a szerelő srác öntött túl sok olajat bele.

Link to comment
Megosztás:

Ha találsz a másik oldalon is, akkor a fékkopás visszajelző vezetéke. Írd le, milyen a motorkódod és milyen színűek ezek a vezetékek.

Készítettem képeket a lógó vezetékemről, bár csak telefonnal.

vez1.jpg

vez2.jpg

Tehát a bal első reflektor mellett csatlakozik ki. Kb fél méteres. Két pólusú, a vezeték, barna és barna/sárga színű.

A nagy bibliában láttam egy hasonló vezetékről egy képet, aminek a végére egy bisz-basz van dugva. Azzal lehet a benzinesnek az oktánszámot állítani. Ez lenne az? Ha az akkor eredetileg hol van a rögzítése?

Az enyém diesel! (X17DTL)

Azt elfelejtettem megnézni, hogy a másik oldalon van e párja.

Bár szerintem a kerékig nem érne el.

Link to comment
Megosztás:

Az utóbbi időkben arra lettem figyelmes, hogy a motor nem olyan jól reagál a gázadásra, mint korábban. Visszakerestem, hogy mikor volt gyertyacsere a motorban és kiderült, hogy 28000 km óta van benne, és azóta nem láttam még. Nosza kiszedtem és hálistennek a színe tökéletes volt (NGK), de a hézagok egyenletesen 1 mm-re nőttek. A 0,8 beállítása után minden a régi szép rendben működik. Ez volt a feledékenységem ára.

Link to comment
Megosztás:

Hháhááháh, mit találtam. :lol:

Kicsit elcsúszik de a lényeg látszik:

Típus V Ah A hossz. szél. mag. kg

Exide STR S1 12 45 450 207 175 190 10,5

Exide STR S3 12 55 540 242 175 190 14,7

Exide STR S5 12 65 640 278 175 191 17,6

Exide STR S7 12 92 720 353 175 190 22,6

Maxxima 800 12 43 700 230 172 205 15,0

Maxxima 900 12 50 800 260 172 205 17,0

Maxxima DC 12 50 800 260 172 205 18,0

Uni Bull 50 100 12 47 360 210 175 175 12,7

Uni Bull 50 200 12 58 450 249 175 175 14,0

Uni Bull 50 300 12 69 540 249 175 190 15,3

Uni Bull 50 500 12 80 720 278 175 190 18,3

Banner 570 01 12 70 760 278 175 190 19,0

Banner 595 01 12 95 850 354 190 190 21,7

Forrás: http://www.elektropower.hu/

A mostanim az STR S5-ös, de lehet kicsit lejjebb adom a mércét. Kisebbek közül számora az STR S1 az abszolút nyerő, indítóáramban messze több mint az Uni Bull 50 100-asa. (naés az a 2 kiló :huh: ) Ha ezt nagyon nem ajánljátok, akkor esetleg S3-as vagy Uni Bull 50 200-as.

Vélemény?

Gabi neked akkor az Uni bull 50 500-as van igaz?

(Az elektromosba szántam, nem tudom miért ide jött. Ha valaki átteszi megköszönöm.)

Link to comment
Megosztás:

Azért az nem egy tollpihe. :huh:

Ja és az autó heti 1-2 alkalmas mozgásra van ítélve mostanában. Állásban 0,08A-t eszik. Bírná ezt egy S1-es hosszabb távon?

Ha megnézed, messze a legkönnyebb ebben a 72-80Ah-ás kategóriában :)

Egyébként annyi a súlya, mint egy varta vagy perion 55Ah-ás akkunak :lol:

Szerintem bírnia kell annyit. Nem sok a 80mA.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.