Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

7000km majdnem csak városban.Erre mit lépsz? :)

Amúgy nekem is trutyis az olajbetöltő sapka,lehet mást öntök most bele (Meta? :) ),és talán 5w-set (kicsit hidrotőkés hangja van).

Na akkor irány egy országút vagy egy autópálya, és üzemmelegen pörgesd vagy 20km-en át 5000-en a motort!

Kiforrnak belőle a lecsapódott anyagok, és akkor meglátod a valós olajszinted. :)

Nem tesz jót az olajoknak a túl sok városi használat, mert lecsapódik benne a pára és a benzin, ez megtéveszt

a szintméréskor is.

10W40 olaj való egyébként bele, ha Meta érdekel, abból a Speed típus kell neked.

Link to comment
Megosztás:

Nem tesz jót az olajoknak a túl sok városi használat, mert lecsapódik benne a pára és a benzin, ez megtéveszt

a szintméréskor is.

IDÉZET(Szitamanó @ 2008-02-13 - 08:59)

7000km majdnem csak városban.Erre mit lépsz?

Pontosan erről van szó. A sűrű téli városi használatban megfigyelhető, hogy egy kicsit növekszik az olajszint a nívópálcás méréskor. Nyilvánvalóan nem a gondos feleség töltött a motorba olajat újévi meglepetésként, hanem az olaj benzintartalma nőtt meg. Ilyenkor azért is ajánlott az autópályás meghúzatás, mert a túl sok benzin jelentősen csökkenti az olaj kenőképességét. A másik megoldás az előrehozott olajcsere.

Link to comment
Megosztás:

Pontosan erről van szó. A sűrű téli városi használatban megfigyelhető, hogy egy kicsit növekszik az olajszint a nívópálcás méréskor. Nyilvánvalóan nem a gondos feleség töltött a motorba olajat újévi meglepetésként, hanem az olaj benzintartalma nőtt meg. Ilyenkor azért is ajánlott az autópályás meghúzatás, mert a túl sok benzin jelentősen csökkenti az olaj kenőképességét. A másik megoldás az előrehozott olajcsere.

Nem csak benzin, lecsapódott pára is kerül bőven ilyenkor az olajba. Ha valaki rendszeresen a városi használat mellett rendesen

meghajtja a gépet (fent említett módon), akkor csökkenthető ez a jelenség, mivel az addig lerakódott anyagokat így ki lehet

forralni az olajból, és azok már így nem okoznak több gondot :)

Link to comment
Megosztás:

Én városban szoktam kihuzatni :) .De miért kellene ehhez autópálya,nem elég ha simán városon kívül megyek vele 3-ban 90-100-zal?Az eredmény ugyanaz,nem? És amúgy mennyi ideig kellene így menni,hogy valamit használjon? Ja,és nem állt szándékomban megvárni a 10000km-t,előbb lesz csere :)

Link to comment
Megosztás:

Tavaly áprilisban,mikor megvettem,ki lett cserélve az olaj 10w40-es (ha jól emlékszem :) ) GM olajra,3500Ft volt az 5 liter (Opel boltban vettem).Azóta a szekrény tetején porosodik a maradék,talán 1-2mm-t ment lejjebb a pálcán nézve.7000km majdnem csak városban.Erre mit lépsz? :)

Amúgy nekem is trutyis az olajbetöltő sapka,lehet mást öntök most bele (Meta? :lol: ),és talán 5w-set (kicsit hidrotőkés hangja van).

Hogy mit lépek??? :D HIHETETLEN.... de igaz ha temondod :)

Link to comment
Megosztás:

Én városban szoktam kihuzatni :) .De miért kellene ehhez autópálya,nem elég ha simán városon kívül megyek vele 3-ban 90-100-zal?Az eredmény ugyanaz,nem? És amúgy mennyi ideig kellene így menni,hogy valamit használjon? Ja,és nem állt szándékomban megvárni a 10000km-t,előbb lesz csere :)

A lényege a dolognak az, hogy egy városi 10-15 perces menet során az olaj nem éri el a kívánt hőfokot.

Kell egy erőltetett folyamatos menet a motornak, hogy az olajat felhevítse olyan hőfokra, ami az olajnak

még nem gond, viszont a benne lecsapódott anyagok kiforrnak belőle. Azt fontos tudni, hogy az olaj nem

melegszik olyan gyorsan és olyan mértékben, mint a hűtővíz.

Link to comment
Megosztás:

Pontosan erről van szó. A sűrű téli városi használatban megfigyelhető, hogy egy kicsit növekszik az olajszint a nívópálcás méréskor. Nyilvánvalóan nem a gondos feleség töltött a motorba olajat újévi meglepetésként, hanem az olaj benzintartalma nőtt meg. Ilyenkor azért is ajánlott az autópályás meghúzatás, mert a túl sok benzin jelentősen csökkenti az olaj kenőképességét. A másik megoldás az előrehozott olajcsere.

Na ezt nem tudtam, de hasznos info.

Link to comment
Megosztás:

Én csak azt mondom,hogy az olajszint az szinte semmit sem változott,de ez valóban lehet azért,amit mások is mondtak (benzin és víz az olajban :D ). Azért kiváncsi lennék rá,hogy mégis mekkora mennyiségről lehet szó :)

Amit Gabi meg a srácok mondanak az mind mind hasznos info és valós tapasztalat alapján mondják és nem azért mer olvasták :lol:

Egyébként ez nekem is új szal nem tudttam erről... Hát mennyiségben nemtudom menyiről lehet szó de sztem annyi amenyit már észre lehet venni...

:) ezzel most nagyon okosat mondtam :) azthiszem hogy alsónívó felsőnívó szint az kb 1 liter

Link to comment
Megosztás:

A lényege a dolognak az, hogy egy városi 10-15 perces menet során az olaj nem éri el a kívánt hőfokot.

Kell egy erőltetett folyamatos menet a motornak, hogy az olajat felhevítse olyan hőfokra, ami az olajnak

még nem gond, viszont a benne lecsapódott anyagok kiforrnak belőle. Azt fontos tudni, hogy az olaj nem

melegszik olyan gyorsan és olyan mértékben, mint a hűtővíz.

Ez nagyigazság most lehet aztmondjátok izzé vagyok de hamár elindítom a kocsit és tudom hogy pl az út csak 10km pl haza melóból én azt szoktam csinálni hogy

kocsikázok kicsit még a víz nemlessz 90 fok ekkor talán már az olaj is üzemi de ha nem akkor is sztem anyira könnyen nemkapja tele magát ezekkel a dolgokkal. inkább 2 lityó benzin mert a motorjavítás drágább :) Tehát minimum 30-40 percet megy az autó motorja... ez azért jobb mint hidegen leálni..

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Lenne egy "kis" problémám!

X14XE motorral ellátott vasam, nem akar igazán mozogni.

Viszont, ha elkezdem pörgetni 5000-től 6000-ig rendesen "húz".

Minden ötletet szívesen fogadok.

Az mit jelent, hogy nem igazán mozog ?

Ha megkéred, akkor nem akar odajönni hozzád ? :)

Érzésre rosszul gyorsul 5000ig ?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Lenne egy "kis" problémám!

X14XE motorral ellátott vasam, nem akar igazán mozogni.

Viszont, ha elkezdem pörgetni 5000-től 6000-ig rendesen "húz".

Minden ötletet szívesen fogadok.

Évjárat, futott km? Mióta van nálad, esetleg tudod-e mikor volt időszakos átvizsgáláson? Torpan is? Alapjáratod ingadozik-e?

Hidegen csinálja vagy szinte mindig? Világít-e vmi a műszerfalon?

Csak néhány kérdés amivel kicsit előbbre jutnánk a megoldásban.

Link to comment
Megosztás:

Évjárat, futott km? Mióta van nálad, esetleg tudod-e mikor volt időszakos átvizsgáláson? Torpan is? Alapjáratod ingadozik-e?

Hidegen csinálja vagy szinte mindig? Világít-e vmi a műszerfalon?

Csak néhány kérdés amivel kicsit előbbre jutnánk a megoldásban.

Mostanában az enyém is produkálja...

Egyszer egy előzésért motordiagnosztika láma volt a jutalmam...azóta mintha nem menne úgy...lambdaszonda cserés volt gyertyákat kipucoltuk.A szondacserével egy csomó más tünet megszűnt, de még mindíg olyan érzésem van, hogy tavasszal mikor megvettem jobban ment...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1997 évjárat

"Km órába" 183000Km van

1 éve vettem, de a probléma, csak 2 hónapja létezik.

Időszakos átvizsgálás mit takar? Légszűrő, olaj, gyertya új.

Műszeres analízis:"keverék összetétel szabájzás"

Torpanásról annyít, hogy IKARUS csuklós busz legyorsult.

Folyamatos a teljesítménye, hideg-meleg motornál egyaránt.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy benzin-gázos a gép, de mind a két hajtóanyagnál fennáll a probléma.

Motorhiba kód szokott világítani. Gázos űzemmodban.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1997 évjárat

"Km órába" 183000Km van

1 éve vettem, de a probléma, csak 2 hónapja létezik.

Időszakos átvizsgálás mit takar? Légszűrő, olaj, gyertya új.

Műszeres analízis:"keverék összetétel szabájzás"

Torpanásról annyít, hogy IKARUS csuklós busz legyorsult.

Folyamatos a teljesítménye, hideg-meleg motornál egyaránt.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy benzin-gázos a gép, de mind a két hajtóanyagnál fennáll a probléma.

Motorhiba kód szokott világítani. Gázos űzemmodban.

Üzemanyag szűrőd mikor volt cserélve? Alapból 30ekm-enként kellene. Amúgy egyik tippem, hogy lambda szonda problémád lehet.

Alapjáratod nem ingadozik? Ha lámpánál elindulsz nem akar meghalni az autó? (Mertha igen, akkor az EGR szelep is lehet hibás) Atom módon vissza tudja fogni az ótót !! :)

Az időszakos átvizsgálás alatt a válaszodat értettem (légszűrő, olaj, gyertya)

Azért még várjál bármelyik alkatrész cseréjével, nézd a fórumot, lesz majd olyan, aki +mondja a tutit !! :)

Link to comment
Megosztás:

Üzemanyag szűrőd mikor volt cserélve? Alapból 30ekm-enként kellene. Amúgy egyik tippem, hogy lambda szonda problémád lehet.

Alapjáratod nem ingadozik? Ha lámpánál elindulsz nem akar meghalni az autó? (Mertha igen, akkor az EGR szelep is lehet hibás) Atom módon vissza tudja fogni az ótót !! :)

Az időszakos átvizsgálás alatt a válaszodat értettem (légszűrő, olaj, gyertya)

Azért még várjál bármelyik alkatrész cseréjével, nézd a fórumot, lesz majd olyan, aki +mondja a tutit !! :)

Van azon egr? Nem csak 1,6-tól van?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Lenne egy "kis" problémám!

X14XE motorral ellátott vasam, nem akar igazán mozogni.

Viszont, ha elkezdem pörgetni 5000-től 6000-ig rendesen "húz".

Minden ötletet szívesen fogadok.

Namost itt többféle hiba valószínűsíthető.

Először is ki kell olvasni a hibakódokat. Abból már lehet okosodni.

Ami szerintem nagyon valószínű: lambdaszonda csere kell.

Ezen kívül át kell nézni a vákumrendszert, mert valszeg valahol falsot is kaphat (szakadt, repedt cső, rossz tömítés pl).

Továbbá lehet cserés még a motorvízhőfok-jeladód is.

Mivel gázos üzemű, nem árt cserélni a benyaszűrőt, ki tudja mikor lehetett utoljára. Meg jó lenne megnézni az AC

által biztosított nyomást is.

Ami még fontos lenne: veszteségmérést kellene csinálni a hengerekben, mert a gázzal járás bezony sok

lerakódást tud okozni a szelepeken, és lehet hogy hf felújítás kell neked már mindenképpen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.