Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Annak semmi köze az ilyen rezonálós hangokhoz. Viszont a hővédő lemezek sokszor okoznak ilyet.

A leömlőről le is lehet venni, funkciója nincs.

Én azt gondolnám, hogy azért veri vissza a hőt, hogy ne érje a hűtőt, így kevesebb legyen a víz melegedése. Vagy ez butaság?

Link to comment
Megosztás:

Szabadna kicsavarnom egy kicsit még ezt a témát? Úgy látom te otthon vagy ebben. Úgy tudom, hogy ilyen utcai versenyautó vizsgával sokkal szabadabbak az átalakítás lehetőségei. Bár gondolom követelmények is vannak, nem tudsz erről vmit? És hogy mennyi ennek a biztosítása? Kell-e hozzá tervrajz a mérnökúrtól, stb.?

Nem szeretném becsövezéssel elbaszni az autó személyiségét, jellegét, kényelmét, és könnyű tömegét.

Csakis gépkönyves (tehát valamelyik országos bajnokságban gépkönyvezett) versenyautó jogosult ilyen átalakításokra,

és kb 300 oldalas technikai doksikat kell nyálazni hozzá, hogy mindennek megfeleljen. Magát a csövet is csak az arra

jogosult műhelyek építhetik, arra mégegyszer annyi szabály vonatkozik. Az astrába a kötelező biztonságtechnikai cuccok

és a cső kb félmisi volt :P Ja, és azt még nem is mondtam, hogy egy ilyen autót csak érvényes liszenszel lehet vezetni :D

Én azt gondolnám, hogy azért veri vissza a hőt, hogy ne érje a hűtőt, így kevesebb legyen a víz melegedése. Vagy ez butaság?

Nincs jelentősége, a motortérben úgyis van vagy 100 fok egy nyári napon :D

Link to comment
Megosztás:

Ma kitisztítottuk és lezártuk az AGR-t és ha már lebontódott a szívósor akkor azt is meg a fojtószelepházat is!!

Rengeteg trutyi volt benne,hihetetlen mennyi kosz tud összegyűlni! De. 9-től kb du.1-ig tartott,de mostmár friss tiszta levegőt szív a motor. :D

Link to comment
Megosztás:

Ma kitisztítottuk és lezártuk az AGR-t és ha már lebontódott a szívósor akkor azt is meg a fojtószelepházat is!!

Rengeteg trutyi volt benne,hihetetlen mennyi kosz tud összegyűlni! De. 9-től kb du.1-ig tartott,de mostmár friss tiszta levegőt szív a motor. :D

Hali.

Szép kis meló lehetett, ahogy néztem, a folytószelepházat nem egyszerü levenni.

Bár ha levetted a szivosort, ugy lehet könnyebb.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Szép kis meló lehetett, ahogy néztem, a folytószelepházat nem egyszerü levenni.

Bár ha levetted a szivosort, ugy lehet könnyebb.

Nem én voltam a fő szaki,egy haverom csinálta én csak segéd voltam.De már a felénél elvesztettem a fonalat,hogy melyik csövet hova kell visszarakni és melyik csati hol volt eredetileg,a csavarokról nem is beszélve.Ha nekem kellett volna összerakni,még most is ott állna a műhelyben! :D

Mondjuk az tény ,hogy szét lett borítva rendesen!

Link to comment
Megosztás:

Nem én voltam a fő szaki,egy haverom csinálta én csak segéd voltam.De már a felénél elvesztettem a fonalat,hogy melyik csövet hova kell visszarakni és melyik csati hol volt eredetileg,a csavarokról nem is beszélve.Ha nekem kellett volna összerakni,még most is ott állna a műhelyben! :D

Mondjuk az tény ,hogy szét lett borítva rendesen!

Hali.

Igy könnyü :D B) :P

Én csak az AGR-t zártam le, meg levettem a légszürötöl jövö szivócsövet, mert nekem az volt utban hogy az alsó csavart kivegyem.

És ott, ahol a légszürötöl jövö csöbe, bele van kötve a HF-töl egy kartergázvisszavezetö csö, nekem ott volt csupa mocsok.

Akkor belenyultam a pillangószelephez, ;) hát nem semmi mocsok lehet ott.

Ekkor néztem, hogy nem egyszerü meló lebontani a folytoszelepházat.

Pedig meg kéne csinálnom.

Ha csak azt szedném szét, kellene nekem valami tömitést vennem oda?

Mert a szivócsonkot nem venném le.

Link to comment
Megosztás:

Nincs jelentősége, a motortérben úgyis van vagy 100 fok egy nyári napon :D

Én is leszedtem az említett lemezt mert már kissé zörgött, aztán megláttam miért...a csavarok alatt a lemezfülek a csavarfej vonalát követve szépen be voltak repedve, és persze csupa rozsda. Természetesen az egyik csavart már nem tudtam kiszedni, annyira begyógyult, szóval nemes egyszerűséggel kitéptem a lemezt...szerintem korrekt megoldás :D

Link to comment
Megosztás:

Én is leszedtem az említett lemezt mert már kissé zörgött, aztán megláttam miért...a csavarok alatt a lemezfülek a csavarfej vonalát követve szépen be voltak repedve, és persze csupa rozsda. Természetesen az egyik csavart már nem tudtam kiszedni, annyira begyógyult, szóval nemes egyszerűséggel kitéptem a lemezt...szerintem korrekt megoldás :D

TE BARBÁR!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Van egy olyan gondom, hogy az autó kis fordulaton elkezd rángatni! Van valami ötletetek mitől lehet ez? Az alapjárati motor és a folytószelepház ki van takarítva. Azt ajánlották, takarítsam meg a holtpont jeladót , mert lehet ettől is. Ti ezt hogy látjátok?

Merre induljak, mit nézzek még meg?

Segítségeteket előre is köszönöm

Sziasztok! Na, úgy néz ki, hogy a holtpontjeladó volt a bűnös, mert amióta megtakarítottam, azóta egyetlen egyet sem rántott. És ennek kb. 4 napja és kb. azóta mentem kb. 200 km-t.

Azért a javaslatokat köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Na, úgy néz ki, hogy a holtpontjeladó volt a bűnös, mert amióta megtakarítottam, azóta egyetlen egyet sem rántott. És ennek kb. 4 napja és kb. azóta mentem kb. 200 km-t.

Azért a javaslatokat köszönöm.

Hali!

És ez merre található? Mert nekem is rángat nagyon :D .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ,

mi okozhatja azt , hogy az autóm elindulásnál fullad , pl. lámpa zöldre vált , kis gázt adok , nem történik semmi ?

be kell nyomni tövig a pedált , akkor hirtelen felbőg a motor , és megugrik a kocsi

gondolom ,ez nem természetes

ha a klímát bekapcsolom , akkor alig akar megindulni a kocsi ,

azért egy X16XEL motornak nem kellene ennyire megérezni a klímát

Link to comment
Megosztás:

Gabi ez engem is érdekelne!

Gondolom multiméterrel kell mérnem és ellenállást, de lehet tévedek.....

Mit mérjek és mennyi az elfogadott érték?

Hideg vagy meleg állapotában kell mérni??

Nemtom már mire volt ez a hozzászólásom. Ha motorhőjeladót akarsz mérni, vagy IAT szenzort, akkor

azt érdemes megmérni (ellenállást) hidegen és üzemmelegen is. És felírni hozzá a külső hőmérsékletet is.

Aztán ha megírod, akkor megmondom jó-e. :D

Sziasztok ,

mi okozhatja azt , hogy az autóm elindulásnál fullad , pl. lámpa zöldre vált , kis gázt adok , nem történik semmi ?

be kell nyomni tövig a pedált , akkor hirtelen felbőg a motor , és megugrik a kocsi

gondolom ,ez nem természetes

ha a klímát bekapcsolom , akkor alig akar megindulni a kocsi ,

azért egy X16XEL motornak nem kellene ennyire megérezni a klímát

Sárga lámpa nem szokott világítani útközben? És gyújtásráadásnál világít? Ez a motor-kontroll lámpa a műszerfalon.

Link to comment
Megosztás:

Nemtom már mire volt ez a hozzászólásom. Ha motorhőjeladót akarsz mérni, vagy IAT szenzort, akkor

azt érdemes megmérni (ellenállást) hidegen és üzemmelegen is. És felírni hozzá a külső hőmérsékletet is.

Aztán ha megírod, akkor megmondom jó-e. :D

Sárga lámpa nem szokott világítani útközben? És gyújtásráadásnál világít? Ez a motor-kontroll lámpa a műszerfalon.

gyújtásnál világít ,ha jól emlékszem , de a motor beindulása után kialszik , és nem ég menetközben sem

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.