Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

szerintem a 3. lehetőség lesz a legoptimálisabb

vagy ha van valaki a közelben és ráér, akár segíthet is :lol:

ehhez persze az adatlapon be kéne írni, honnan jöttél

Na itt a hiba, messziről vagyok.... pontosabban Gyergyó...

ezért nem írtam be honnan jöttem.

Itt nem tudom hány megbízható guru van Ecotec téren

Eddigi Kadettemhez és a 23as Mergához se sokan értettek

De kösz addig is

Link to comment
Megosztás:

A karter kivezetesel kapcsolatban az lenne meg a kerdesem hogy az 1 dolog h kivezetem a vastag csovet ami a szivo fedelbe megy eredetileg, de eszre vettem hogy ugyan onnan (butykostengely fedelbol) jon 1 vekonyabb cso (mint a kis ujjam) es az bemegy a kozponti befecskendezes hatuljabba pontosabban a kozponti ala a szivotorokba 1 kis stucnira egyszeruen ravan dugva, semmi bilics vagy ilyesmi. Na ezzel mit tegyek? mert gondolom ezen is karter gaz kozlekedik? Az maradhat nem zavar? X14NZ

Link to comment
Megosztás:

Helló! javaslom ird be a Gogle-be.: Nem indul benzinüzemü autónk. Egy bizonyoos Kátrány és Toll nevű emberkének van egy-két jó ötlete. Bocs de annyira nem vágom még a fórumozást, hogy vebcímeket linkelgessek.

Csak másold be a címsorban lévő címet egyszerűen a szövegbe:

http://autosufni.blogter.hu/?post_id=216817

Vagy nyomd meg a link beszúrása gombot az üzenet írásásnál:

Cím És adhatsz egy nevet amit a link helyett megjelenít. :lol:

Link to comment
Megosztás:

A karter kivezetesel kapcsolatban az lenne meg a kerdesem hogy az 1 dolog h kivezetem a vastag csovet ami a szivo fedelbe megy eredetileg, de eszre vettem hogy ugyan onnan (butykostengely fedelbol) jon 1 vekonyabb cso (mint a kis ujjam) es az bemegy a kozponti befecskendezes hatuljabba pontosabban a kozponti ala a szivotorokba 1 kis stucnira egyszeruen ravan dugva, semmi bilics vagy ilyesmi. Na ezzel mit tegyek? mert gondolom ezen is karter gaz kozlekedik? Az maradhat nem zavar? X14NZ

Nekem az le van dugózva. Ha minden igaz az szabályozza mikor mehet a gáz a nagy csövön.

Link to comment
Megosztás:

Egy 95ös 1.6 16v F-Astra probléma... ha valaki ki tud segíteni..

Most vettem, Német o-ból hazaautóztam vele 1400km-t, és 4-5órányi pihenés után itthon nem akar visszaindulni.

Önindító hajt, motor meg nem gyujt... Gőzöm nincs mi történt vele. :lol:

Azonnal szervíz vagy van valami trükk is?

Előre is köszi a választ.

Motorkontroll lámpa nem villog, miközben indítasz? Illetve valami nem gyári immó lehet még a kocsiban,

amiről elfelejtettek tájékoztatni? :lol: Szerintem telefonálj rá az eddigi tulajra :lol:

Link to comment
Megosztás:

Motorkontroll lámpa nem villog, miközben indítasz? Illetve valami nem gyári immó lehet még a kocsiban,

amiről elfelejtettek tájékoztatni? :lol: Szerintem telefonálj rá az eddigi tulajra :lol:

De igen, az a bizonyos sárga kontroll lámpa villogott... Immobiliser gondolom nincs benne :lol:

Na de most mindenki nagyon nagyon hülyézzen le, úgy érzem a probléma megoldódott :lol:

Éspedig: belenéztem a kézikönyvébe, láttam tilos gázt nyomni indításkor.

Nah én pont ehhez voltam szokva, mármint a gázfröccsökkel való indítózáshoz.

(régi rossz diesel masinák miatt). Kimentem ma, mielőtt szervízt hivtam volna s

láss csodát, semmi gáz nélkül másodikra beindult. :lol:

Remélem csak ennyi volt a gondja, ezek szerint az eddigi 8 év autós tapasztalat

ehhez nem volt elég. Köszi mindenkinek, aki próbált segíteni

Link to comment
Megosztás:

A karter kivezetesel kapcsolatban az lenne meg a kerdesem hogy az 1 dolog h kivezetem a vastag csovet ami a szivo fedelbe megy eredetileg, de eszre vettem hogy ugyan onnan (butykostengely fedelbol) jon 1 vekonyabb cso (mint a kis ujjam) es az bemegy a kozponti befecskendezes hatuljabba pontosabban a kozponti ala a szivotorokba 1 kis stucnira egyszeruen ravan dugva, semmi bilics vagy ilyesmi. Na ezzel mit tegyek? mert gondolom ezen is karter gaz kozlekedik? Az maradhat nem zavar? X14NZ

Nekem is ugyan így van a C16NZ-n. A vastag csövön kapja a friss levegőt az injektor házból, a vékonyabb csövön ami hátramegy a szívócsőre, azon megy a karter gáz. Na ezt kell megszűrni azzal a bizonyos karterszűrő bödönnel.

Nálam kb 1000km után jócskán van a szűrő tartályban ilyen híg olajos trutymák. Jobban is reagál a gázra azóta, alul fickósabb lett.

Link to comment
Megosztás:

Nekem az le van dugózva. Ha minden igaz az szabályozza mikor mehet a gáz a nagy csövön.

Hú akkor gyorsan kösd vissza, mert az nem jó ha ledugózod. Nem tud szellőzni a karter.

Nálam el volt tömődve a cső is meg a csonk is a szívócsövön. Felhigulhat az olaj meg más káros következmény is lehet hosszútávon.

Nem az EGR vákuumcső van ledugózva? Nekem az levan. De nem a karter cső.

Érdemes ezt a házi karterszűrőt betenni ami bödön néven megy a totalcaron.

Már raktam be 5 kocsiba.

Öregebb dieseleknél még látványosabb. De benzineseknél is működik. Úgy tudom pedig van valami olajleválasztó a szelepfedélbe gyárilag az opelnál.

Link to comment
Megosztás:

Azt a 6/8-ados slaggcsövet mondjátok ami bemegy a hengerfej deknijébe azt kell kipóckolni egy ilyen lecsapató szűrővel vagy mivel? Mit tud javítani a dízelnél? Teljesítményben, Co-ban jelent valamit vagy mire jó?

Link to comment
Megosztás:

Hú akkor gyorsan kösd vissza, mert az nem jó ha ledugózod. Nem tud szellőzni a karter.

Nálam el volt tömődve a cső is meg a csonk is a szívócsövön. Felhigulhat az olaj meg más káros következmény is lehet hosszútávon.

Nem az EGR vákuumcső van ledugózva? Nekem az levan. De nem a karter cső.

Érdemes ezt a házi karterszűrőt betenni ami bödön néven megy a totalcaron.

Már raktam be 5 kocsiba.

Öregebb dieseleknél még látványosabb. De benzineseknél is működik. Úgy tudom pedig van valami olajleválasztó a szelepfedélbe gyárilag az opelnál.

Te vagy az emberem. Honnan lehet venni, vagy miből lehet barkácsolni?

Link to comment
Megosztás:

Ez meg nem így van. Bár most NZ-n nem tudom felidézni hova is megy a vékonycső, de hogy a nagyon megy a kartergáz az hótziher.

Ezt most akkor nem értem. A C16NZ meg a C14NZ ilyen szempontból ugyan az, de valószínű az összes 8V opel.

Szóval, mitől fordulna meg a cirkuláció?

Nálad lehet azért van így, mert le van dugózva.

Nálam mikor el volt dugulva ugyan az a cső mint nálad ledugózva, nálam hátul ahova a kisebb cső megy, merő olajsáros dzsuvás volt, gondolom azért, mert kartergőz nyomás volt a csőben, és nem volt lebilincselve csak rátolva így tudott szvárogni.

A karter szellőzésre nem maradt más út mint a vastag cső a fekete házban, így dugulás esetén oda megy a karter gáz ezért volt feltűnően dzsuvás belülről az injektor meg a fekete ház. Én is így mentem 50-60E km-t hogy nem tudtam hogy el van dugulva, meg nem is foglalkoztam vele.

Ezt az is alátámasztja, hoyg épp a hétvégén szereltem be ezt a szűrőt az ismerős X16SZ vectrájába, és nála nem volt eldugulva az a vékonyabb cső mint nekem, de az injektor hátulja is szép fémtiszta volt, ami a legfeltűnőbb volt, hogy az injektor fekete műanyag háza, meg maga az injektor olyan tiszta volt hogy enni lehetett volna róla. Nálam meg szép fekete.

Ebből adódik, hogy a vastag csövön a tiszta levegő megy a fekete házból, és a kisebb csövön megy a dzsuva a szívótorokba hátul.

De ami egyértelművé teszi, hogy járó motornál leszedett vékonycsőnél jön a levegő a szelepfedélből, és a szívócsőbe meg vákuum van, így csak a vastag csövön mehet be a levegő. Nálad is meg nálam is ez a jelenség a dugulás miatt fordult meg.

De nézd meg te is. aztán rájössz.

Lehet nálad is el van dugulva a szívócsőnél a csonk amire a vékony cső megy. Egy vékony fúróval tudtam csak kipucolni, meg dróttal kipiszkálni. utána egyből szívott.

Link to comment
Megosztás:

Azt a 6/8-ados slaggcsövet mondjátok ami bemegy a hengerfej deknijébe azt kell kipóckolni egy ilyen lecsapató szűrővel vagy mivel? Mit tud javítani a dízelnél? Teljesítményben, Co-ban jelent valamit vagy mire jó?

Igen azt a csövet, ami a szívócsőbe csatlakozik. De ha leveszed kiderül.

Dieselnél még látványosabb a hatás mint a benyásnál. Dieselnél a füstölés is csökken. Jobban megy a gép és kevesebbet fog enni.

Fater 23-as 3000-es diesel mercijébe is raktam, ott pár 100 km alatt összejött 1 deci fekete sűrű olaj. Azóta ketten az öcsémmel határozottan állítják, hogy jobban húz a gép, és kevesebbet eszik, és nem is füstöl úgy. Kivenném megvernének.:-)

Itt mindent megtaláltok.

http://www.annazsofi.hu/olajlevalaszto/

De helyi víz-gáz- fűtésboltban is kapni minden hozzávalót.

Ezt tudtam volna mikor még 1.6D-m volt, 4 literrel mászkáltam volna a 4.5-5 helyett.

Mondjuk a C16NZ-re se panaszkodok, mert alig zabál. Helyben 6-7 körül(télen full helybe max 3km hidegen 8l), országúton 4.5-6 között 70-140-közt sebességtől függően.

Link to comment
Megosztás:

Azt a 6/8-ados slaggcsövet mondjátok ami bemegy a hengerfej deknijébe azt kell kipóckolni egy ilyen lecsapató szűrővel vagy mivel? Mit tud javítani a dízelnél? Teljesítményben, Co-ban jelent valamit vagy mire jó?

Most látom neked turbó van. Annál még jobb a helyzet ott a turbó élettartamára is jó hatással van.

Link to comment
Megosztás:

Ezt most akkor nem értem. A C16NZ meg a C14NZ ilyen szempontból ugyan az, de valószínű az összes 8V opel.

Eddig egyetértek. A többit meg vagy 3szor olvastam, de mindig elvesztem a fonalat. :lol:

SE-n sokkal látványosabban van megoldva. A vastag megy a pillangószelep elé és a vékony meg mögé.

Ha most azt kérdezném, hogy miért koszos a pillangószelep meg az alapjárati ha be van kötve azt mondod mert a másik el van dugulva. Mivel mindenkinek elkoszolódik mindenkinek el van dugulva?

Szerinted mi indokolná, hogy egy egész vastag csövön menjen be a tiszta levegő, és egy picin meg az olajos gáz?

De ha a vezérműtengelyfedélben a két csonk közös légtérben találkozik, akkor ha ki van kötve bármelyiket le lehet dugózni. Vagy nem így látod?

Link to comment
Megosztás:

Eddig egyetértek. A többit meg vagy 3szor olvastam, de mindig elvesztem a fonalat. :lol:

SE-n sokkal látványosabban van megoldva. A vastag megy a pillangószelep elé és a vékony meg mögé.

Ha most azt kérdezném, hogy miért koszos a pillangószelep meg az alapjárati ha be van kötve azt mondod mert a másik el van dugulva. Mivel mindenkinek elkoszolódik mindenkinek el van dugulva?

Szerinted mi indokolná, hogy egy egész vastag csövön menjen be a tiszta levegő, és egy picin meg az olajos gáz?

De ha a vezérműtengelyfedélben a két csonk közös légtérben találkozik, akkor ha ki van kötve bármelyiket le lehet dugózni. Vagy nem így látod?

Az SE kicsit másabb, de ahogy írtad előtte meg utána csatlakozik, így lényegében ugyan az mint a központis.

Annak viszont mi értelme lenne, hogy 2 csővet nyomatnának 1 légtérből. Én mikor levettem a szelepfedelet, volt benne valami szűrő féle.

Vagy mi értelme lenne 2 csövön ugyan oda szívni a kartergázt?

Normál esetben az fix hogy a pillangó szelep alatt vákuum van, és ami oda csatlakozik cső a szelepfedélből, azon szívja a kartergázt. De mikor levettem a vékony csövet, akkor is egyértelműen a szelepfedélből jött az anyag, a szívócsövön meg vákuum volt.

tehát tuti hogy ott a szelepfedéltől a szívócsőfelé áramlott a kartergáz.

mivel jön ki a motorból a kartergáz, így valahonnan a helyére kell hogy menjen levegő, amit csak a másik csövön kaphat meg, mivel mindenhol zárt a blokk, így természetes, hogy a friss levegőt a pillangó szelep felett kapja meg a szelepfedél.

Véleményem szerint, normál esetben a szívócsőben lévő vákuum biztosítja az áramlást. Ha az el van dugulva, akkor van az, hogy a másik vastag csövön jön a kg. Így ebben az esetben dzsuvásabb az injektor, mivel a pillangószelep felett kapja a dzsuvát.

Persze ahol jól működik mint pl az ismerős vectrája is, ott is volt fekete dzsuva közvetlen a pillangószelepnél, de nálam sokkal látványosabb volt a dolog. Az egész injektor minden porcikája fekete volt a kartergáztól.

Link to comment
Megosztás:

De ha a vezérműtengelyfedélben a két csonk közös légtérben találkozik, akkor ha ki van kötve bármelyiket le lehet dugózni. Vagy nem így látod?

De minek ledugózni?

Attól nem oldódik meg az, hogy a kartergáz ne kerüljön a szívócsőbe. Ha nem a kiscsövön, akkor a nagy csövön megy bele, amitől még trutymákosabb lesz az injektor.

Szóval mindenképpen ez a karterszűrő hoz megoldást a problémára.

Link to comment
Megosztás:

mivel jön ki a motorból a kartergáz, így valahonnan a helyére kell hogy menjen levegő, amit csak a másik csövön kaphat meg, mivel mindenhol zárt a blokk, így természetes, hogy a friss levegőt a pillangó szelep felett kapja meg a szelepfedél.

Véleményem szerint, normál esetben a szívócsőben lévő vákuum biztosítja az áramlást. Ha az el van dugulva, akkor van az, hogy a másik vastag csövön jön a kg. Így ebben az esetben dzsuvásabb az injektor, mivel a pillangószelep felett kapja a dzsuvát.

Ezt nem kell áramoltatni, itt csak a túlnyomást kell elvezetni.

De gondolkozom tovább, mert megkavartál. :lol:

Link to comment
Megosztás:

De minek ledugózni?

Attól nem oldódik meg az, hogy a kartergáz ne kerüljön a szívócsőbe. Ha nem a kiscsövön, akkor a nagy csövön megy bele, amitől még trutymákosabb lesz az injektor.

Szóval mindenképpen ez a karterszűrő hoz megoldást a problémára.

A kicsi dugózva, a nagy szűrőn keresztül a szabadba.

Elég tiszta ez így nekem. tb :lol:

Link to comment
Megosztás:

Ezt nem kell áramoltatni, itt csak a túlnyomást kell elvezetni.

De gondolkozom tovább, mert megkavartál. :lol:

Részben igen, de a szívócsőben a vákuum rásegít hogy egy irányba menjen a dolog, és a vastagról friss levegőt kapjon.

De nézd meg alapjáraton a csöveket.

Szedd le a vastag csövet a pillangó szelep felett a másikat meg a szelepfedélről, aztán fogd be külön külön, és először rakd vissza a vékonyat és fogd be a vastagot. Elvileg ha a vékony rajt van, akkor a vastagon vákuumnak kell lenni.

Nézd meg a vékonyat a szelpefedélnél, ott meg nyomásnak kell lenni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.