Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hello!

Ez a SplitFire nem másik kocsihoz való, hanem mindegyikhez, amelyik elbírja. A 6-os fűtőértékben nem vagyok biztos, lehet hogy az magas az Opelnak. Sportgyertya, a V fej miatt dupla ágban csap ki a szikra, érezhetően stabilabban járt tőle több motor is. Ez a gyertya elvileg 120ezer km-ig jó. Amúgy mikor néztem, enyémben 0.8, vagy 0.85-re volt állítva a hézag. Neten valahol néztem gyertyát, NGK-ra ott is 0.8-at írtak, de VAleobol pl. 0.75...

0.7-el szépen, stabilan jár? Akkor lehet, hogy kipróbálom én is azt. Kigyorsításnál egy-két másodpercig elég lomha, utána kap erőre szegény.

Ez is tapossa már a 15-öt. Vagyis nemsokára, mert '93 decemberi, úgy emlékszem... Hátsó kerékív betegség elkapta a tiédet, ill. ha igen, akkor hogyan orvosoltátok? Igazából az érdekelne, hogy a komplett hátsó elemet milyen körülményes cserélni. Elvileg külön ki lehet venni azt a lemezt roncsolás nélkül... Enyémen egy jó nagy darab lemez lett kivágva, s új behegesztve. Esztétikailag nem a legszebb (nincs színre fújva), de viszonylag tartós megoldás.

Ez eddig az, amit Te írtál....

Most jövök én: (a megjegyzésedet, ne az idézet helyére írd!)

0,7 vagy 0,8..... nem lőnek nyulat vele, de 1,1 az már sok.

Én úgy vettem a kocsit, hogy tudtam, hogy rohad a jobb háta, bal h. sárvédőív, horpadt a bal első sárvédő. Ez be volt kalkulálva. Amit nem tudtam, az az volt, hogy nem csak a bal h. sárvédő, de még a doblemez is odavolt. A felhasználónevemre kattintva láthatod a sárvédő bontás utáni állapotot. Vettem egy bontott jobb hátsó negyed autót (30 ezerért) és szépen a helyére került. A bal h. sárvédő csak javítóívvel került kijavításra, az első sárvédő meg egy krampácsolással beállt. Ezután rögtön kapott két hátsó műanyag kerékjárati dobot amitől a további rohadás ki van zárva. Persze alvázvédelem is dukált, amit évente ellenőriztetek és a kisebb hibákat javíttatom. Szép lett és azóta is örülök neki.

A j.h. sárvédő alapozott újban 27 ezer lett volna, nem egy nagy durranás a csere egy szakinak. A sárvédő javítóiv 2-3 ezer Ft. Én a lakatos munkáért (anyag nélkül) + a fényezésért fizettem 110 ezret.

Pár kép a műtétről:

http://kepfeltoltes.hu/080508/7366569908_w...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080818/9.jpg.1_www....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080818/12964414020_...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080818/107432177222...ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/080818/109915635125...ltoltes.hu_.jpg

Ha a motorodról meg akarod tudni a frankót, akkor végeztess egy nyomás veszteség mérést. Abból lehet a legtöbbet megtudni egy ismeretlen előéletű motorról. Kb 5 ezerből megvan.

Link to comment
Megosztás:

Legfőképpen +20LE-vel. Konkrétan: más a hengerfej (de azt úgyis másikat akarsz venni), kell hozzá a szívósor az injektorokkal (4db, hengerenként van), kábelköteg a vezérlőcompival, 3bar-os AC-pumpa. Sztem nem sokba kerülne, ennek a cuccait meg el tudnád adni, egy Caravannak egyébként is kevés az a 60 paci... :lol:

jó, csak gondolom minél hamarabb kellene a kész autó, ezeket a cuccokat sem gondolom, hogy félóra összevadászni, és nincs mindenhol 80 autó a garázsban :lol:

Link to comment
Megosztás:

jó, csak gondolom minél hamarabb kellene a kész autó, ezeket a cuccokat sem gondolom, hogy félóra összevadászni, és nincs mindenhol 80 autó a garázsban :lol:

Ő írt kövér ludat. :lol:

Teljesen logikus lépés lenne most az Se-sítés, igaz valamivel drágább és időigényesebb. Ritka az amikor az ember 22 lovat kaphat néhány tízezerért.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!szeretném ha segítenétek nekem!van 1 4 hónapos opel gtc-m!gyári hibás!nem segít nekem senki!fogyasztóvédelem azt mondta h,forduljak bírosághoz desajna nincs ügyvédre pénzem!!!szerintetek mit tegyek?

Egy oldallal ezelőtt már írtad, arra reagáltak is, utána te meg nem. Most mégis mit vársz? De teljesen mindegy, mert közel sem ebbe a topikba való.

Egyébként kicsit ironikus a helyzet. Egy 4 hónapos GTC mellé nincs párszázezred egy ügyvédre?!?! :lol: Jogi tanácsot bizonyos fórumokban ingyen is adnak.

Link to comment
Megosztás:

Hello Emberek! Véghezvittem a nagy művet: kitisztítottam az alapjárati motor- és ki is cseréltem... :lol:

Szóval először megmértük a generátort, rossz volt a fesszabályzó; mindjárt kerek 4000Ft-tal nyitottam a napot + 1400-ért természetesen kapott a gép új Gates ékszíjat. :lol: Na, a másik dolog sem ment simán, először az egyik alsó anyát nem tudtam levenni, hogy lejöjjön a fojtószelepház. Mikor kibányásztam, irány a satu: mondván jöhet le az a motor- de 2 fordulat után az egyik csavar itt is megadta magát, szintbe beletörött.

http://kepfeltoltes.hu/view/080819/K_p056_...ltoltes.hu_.jpg

Éljen... És hogy nehogy ennyi legyen a "kár", mire szépen megtisztítottam az alapjáratit, addig csesztettem, tisztogattam a rugót és a kúpos véget, mígnem sikerült benyomnom tövig. Próbáltam kiszedni, erre jött a következő baleset: a belső sárga műanyag tarórész eltörött! Örültem mint majom a farkának... :lol: Nagy nehezen elértem a helyi Opel-Csergőt, ahol 5300-ért adtak egy újat, márkajelzés nélkülit. Innentől kezdve ment a dolog, mint a karikacsapás! Kifúrtam a beletörött csavart, menetet vágtam bele, és irány vissza minden a helyére. Elsőre teljesen felpörgött a motor és le is állt, majd pár mp után szépen tette a dolgát, mint azelőtt. Sőt! Megszűnt a menet közbeni rángatás és úgy tűnik, finomabban is jár a motor, mint eddig- A zasszony megemlítette, hogy mintha jobban járna a motor. Na, ennyi, remélem jó sokáig ellesz az az alapjárati motor ott bent... :D

És egy kép a "régi"-törött koszos alapjáratiról:

http://kepfeltoltes.hu/view/080819/K_p055_...ltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hello Emberek! Véghezvittem a nagy művet: kitisztítottam az alapjárati motor- és ki is cseréltem... :lol:

Szóval először megmértük a generátort, rossz volt a fesszabályzó; mindjárt kerek 4000Ft-tal nyitottam a napot + 1400-ért természetesen kapott a gép új Gates ékszíjat. :lol: Na, a másik dolog sem ment simán, először az egyik alsó anyát nem tudtam levenni, hogy lejöjjön a fojtószelepház. Mikor kibányásztam, irány a satu: mondván jöhet le az a motor- de 2 fordulat után az egyik csavar itt is megadta magát, szintbe beletörött.

Éljen... És hogy nehogy ennyi legyen a "kár", mire szépen megtisztítottam az alapjáratit, addig csesztettem, tisztogattam a rugót és a kúpos véget, mígnem sikerült benyomnom tövig. Próbáltam kiszedni, erre jött a következő baleset: a belső sárga műanyag tarórész eltörött! Örültem mint majom a farkának... :lol: Nagy nehezen elértem a helyi Opel-Csergőt, ahol 5300-ért adtak egy újat, márkajelzés nélkülit. Innentől kezdve ment a dolog, mint a karikacsapás! Kifúrtam a beletörött csavart, menetet vágtam bele, és irány vissza minden a helyére. Elsőre teljesen felpörgött a motor és le is állt, majd pár mp után szépen tette a dolgát, mint azelőtt. Sőt! Megszűnt a menet közbeni rángatás és úgy tűnik, finomabban is jár a motor, mint eddig- A zasszony megemlítette, hogy mintha jobban járna a motor. Na, ennyi, remélem jó sokáig ellesz az az alapjárati motor ott bent... :D

Mondtam, hogy óvatosan. :D Amikor benyomtad rá kell volna tenni a csatira és ráindítani a motorra, talán kilökte volna. De a lényeg, hogy megoldódott a baj.

Az alsó csavart valóban nehéz kicsit kiszedni. :D Pillangószelepet is megtisztítottad? Vagy az nem volt koszos?

Link to comment
Megosztás:

0,7 vagy 0,8..... nem lőnek nyulat vele, de 1,1 az már sok.

Én úgy vettem a kocsit, hogy tudtam, hogy rohad a jobb háta, bal h. sárvédőív, horpadt a bal első sárvédő. Ez be volt kalkulálva. Amit nem tudtam, az az volt, hogy nem csak a bal h. sárvédő, de még a doblemez is odavolt. A felhasználónevemre kattintva láthatod a sárvédő bontás utáni állapotot. Vettem egy bontott jobb hátsó negyed autót (30 ezerért) és szépen a helyére került. A bal h. sárvédő csak javítóívvel került kijavításra, az első sárvédő meg egy krampácsolással beállt. Ezután rögtön kapott két hátsó műanyag kerékjárati dobot amitől a további rohadás ki van zárva. Persze alvázvédelem is dukált, amit évente ellenőriztetek és a kisebb hibákat javíttatom. Szép lett és azóta is örülök neki.

A j.h. sárvédő alapozott újban 27 ezer lett volna, nem egy nagy durranás a csere egy szakinak. A sárvédő javítóiv 2-3 ezer Ft. Én a lakatos munkáért (anyag nélkül) + a fényezésért fizettem 110 ezret.

Arra képtelen voltam rájönni, hogyan tudtam elkövetni azt a megjegyzésként beírást, előtte ott volt tőled is az idézet, majd megidéztem magam :lol:

Gyertyával még egy kört futok majd, ha nem megy szépen, marad a mostani.

Köszi a képeket, belülről még úgysem láttam, milyen lehetett (remélem, ott is javították, nem csak kívül, bár látszik valami alvázvédőzés a tankajtó kp.zár, meg az elsősegélydoboz ajtaján bepillantva). Egyszer majd úgyisz szétborítom még...

Még nem az enyém volt az autó, mikor karosszériázták (kb. két éve), de volt alkalmam nyomon követni minden javítást. A sárvédőket javítóívezték, bal oldalt kisebb, jobb oldalt nyagyobb - tankajtóstól-. Fényezve nem lett, a cserélt rész fekete, picit bántja a szemem. Cserélték kompletten a két küszöböt is + fenekén az egész lökhárító mögötti részt. Ez így volt kompletten 180e Ft. Én is láttam egész hátsó kerékívet, 29e alapozva újonnan. Folyamatosan vadászom a bontókban, hátha kapok olcsón ugyanilyen színű hátsórészt. Elöl vannak műanyag ívek, a jobb oldalnak semmi baja, a baloldaliba meg beleakadt egyszer egy kukáskocsi lökhárítója, s elhúzta magával autóstól, szóval bal eleje szinte új :lol:

Még valami: motorháztetőd nem fakult meg? Állítólag némelyik Opelnál (2 liter felett) megfakul a motor hőjétől. Nekem csúnya matt, de folyamatosan dolgozom rajta, lassan lejön az a pár mikron, s visszajön a metálfény rá :lol:

Motortól nem félek, tudom, hogy volt gyűrűzés 10 ezerrel ezelőtt, középső dugattyúk cserélve, vezérműszíj + bordásszíj csere, meg sok egyéb javítás. Előző tulaj elég nagyot szívott vele. Széjjelhajtva vette meg, 450e -ért, meg még vagy 400-at (ha nem félmilliót beleölt), szal eléggé rendbe lett téve.

Megy, mint a golyó, a CD felszereltsége nagyon tetszik, teljes mértékben meg vagyok vele elégedve, az én igényeimnek tökéletesen elég.

Köszi a tapasztalatokat + a képeket

Link to comment
Megosztás:

Mondtam, hogy óvatosan. :D Amikor benyomtad rá kell volna tenni a csatira és ráindítani a motorra, talán kilökte volna. De a lényeg, hogy megoldódott a baj.

Az alsó csavart valóban nehéz kicsit kiszedni. :lol: Pillangószelepet is megtisztítottad? Vagy az nem volt koszos?

Na ja, én is gondoltam rá, hogy mi lett volna, ha ráteszzem-de már késő volt :lol:

Persze, kaptam köcsön egy kifejetten Fojtószelep-tisztító sprét (jó, tudom, spray, de így könnyebb leírni :lol: ), azzal körbefújtam a pill.szepet és a házat belülről minden irányból, többször is és oda-vissza. Utána ronggyal nekiestem, hát elég dzsuvás volt, a végére megint kapott egy kis tisztítót. A végére ragyogott, mint a kisanyal! :D

Ja, és Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Mi történt a HF-el. Mert egy egyszerü síkolás és nyomatás nem kerülhet ennyibe. 2005 nyarán 22.000,- forintba volt a nyomatás, szelepvezető ellenőrzés, csere, csizolás, szimering csere.

A hegesztést occccón csinálták.

Persze, gömbölű dugóval könnyű.

Görbültek a szelepek, 2005 óta meg eltelt 3 év. Szted nem emelkedhettek az árak?

C20Ne-t váltóstól bele! Hening Karesz kap rá egy délutánt hogy beszerelje.. :lol: :lol:

Mi vagyok én vazzzzze, daru. Az udvar sarkában készül az autó, nem negyon van más emelőszerkezet, mint a két karunk. 1 NE meg biztosan van vagy 100 kiló. Be is c@rnék alatta. Nem vagyok egy kigyúrt izompacsirta alkat. Inkább sörpocakos. :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Mi vagyok én vazzzzze, daru. Az udvar sarkában készül az autó, nem negyon van más emelőszerkezet, mint a két karunk. 1 NE meg biztosan van vagy 100 kiló. Be is c@rnék alatta. Nem vagyok egy kigyúrt izompacsirta alkat. Inkább sörpocakos.

Valamikor fiatalabb koromban én simán kikaptam (elnézést mindenkitől, OFF) a Wartburg motorját minden kacatával (az is ott körül volt cakkompúder) pedig akkor voltam igazán csak fogpiszka. Mostmeg már nem birom a sz@rr@'ment csuklóm meg derekam miatt.

Link to comment
Megosztás:

Görbültek a szelepek, 2005 óta meg eltelt 3 év. Szted nem emelkedhettek az árak?

Mi vagyok én vazzzzze, daru. Az udvar sarkában készül az autó, nem negyon van más emelőszerkezet, mint a két karunk. 1 NE meg biztosan van vagy 100 kiló. Be is c@rnék alatta. Nem vagyok egy kigyúrt izompacsirta alkat. Inkább sörpocakos. :lol: :lol:

Kérdezd csak meg Losit,ő volt olyan állat,hogy a C20NE-t nélkülem vette le a futóról,amikor hoztuk pestről! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Valamikor fiatalabb koromban én simán kikaptam (elnézést mindenkitől, OFF) a Wartburg motorját minden kacatával (az is ott körül volt cakkompúder) pedig akkor voltam igazán csak fogpiszka. Mostmeg már nem birom a sz@rr@'ment csuklóm meg derekam miatt.

Nemsoká 40 leszek én is, oda a derekam nekem is. :D

Kérdezd csak meg Losit,ő volt olyan állat,hogy a C20NE-t nélkülem vette le a futóról,amikor hoztuk pestről! :lol:

Levenni a futóról kicsit másabb, mint ki- beemelni a motortérbe. Ráadásul a talaj sem vmi egyenletes, ott ahol a kocsi áll. :lol:

De értem én, hogy mire gondolsz. Asszem. :lol: :D

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Ismét X16XEL probléma:

-teljesen kihűlt motorral sokat hajtatja magát kb. 4-5másodperc után indul

ennek nem kellene pöccre indulnia? mi lehet az oka, minek nézzek utána?

Másnál is előfordult ez? Új vagyok még ebben az autóban de a

[OFF] 123as Mercim[OFF] is pöccre röffen izzítás után nyárban, lötyögő dugókkal :lol:

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Ismét X16XEL probléma:

-teljesen kihűlt motorral sokat hajtatja magát kb. 4-5másodperc után indul

ennek nem kellene pöccre indulnia? mi lehet az oka, minek nézzek utána?

Másnál is előfordult ez? Új vagyok még ebben az autóban de a

[OFF] 123as Mercim[OFF] is pöccre röffen izzítás után nyárban, lötyögő dugókkal :lol:

Két tippem van:

- az AC-pumpád állásában visszaengedi a nyomást a tankba, ilyenkor levegő kerül a rendszerbe, és amíg azt kinyomja az innjektorokon keresztül, addig nem indul be.

- a másik lehetőség az lenne, hogy a motorhőfok-jeladód vacakol, melegebbnek mutatja motort, mint valójában, így kevés üzemanygagot kap a hidegindításhoz.

Link to comment
Megosztás:

Két tippem van:

- az AC-pumpád állásában visszaengedi a nyomást a tankba, ilyenkor levegő kerül a rendszerbe, és amíg azt kinyomja az innjektorokon keresztül, addig nem indul be.

- a másik lehetőség az lenne, hogy a motorhőfok-jeladód vacakol, melegebbnek mutatja motort, mint valójában, így kevés üzemanygagot kap a hidegindításhoz.

Én már cseréltem mindkettőt,sőt pumpát először használtra,majd újra mégse tartja meg a nyomást 8-10 óra állás után.

Nem lehet hogy máshól ereszti el a benzint?

Link to comment
Megosztás:

Egy oldallal ezelőtt már írtad, arra reagáltak is, utána te meg nem. Most mégis mit vársz? De teljesen mindegy, mert közel sem ebbe a topikba való.

Egyébként kicsit ironikus a helyzet. Egy 4 hónapos GTC mellé nincs párszázezred egy ügyvédre?!?! :lol: Jogi tanácsot bizonyos fórumokban ingyen is adnak.

szia!válaszoltam!

Link to comment
Megosztás:

Helló mindenkinek, én vagyok a vezszijszakadásos. Jelentem újra versenyben a csapat! :lol: Nekem 50000HUF.be került+

HENING KÁROLY szakértelme. Ezúton is kösz Karcsi! :lol: Hálám örökké üldözni fog! Csak utol ne érjen! :lol:

Úgyse érsz utól a caravannal. :D

Ebként nagyon szivesen. :D

Link to comment
Megosztás:

szar a klímám nem dolgozik együt a motoral!70%kevesebb a motor teljesítménye!álitólag gyári hibás az öszes 2008 as modell!szervíz nem birja megcsinálni!

Elég furán hangzik. Ezt több szervíz is visszaigazolta? Utánanéztél a neten is? Valószínűleg, akkor világszerte többezren járnak hasonló cipőben. Én az ő tapasztalataikat keresném meg. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.