Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Hali!

Van egy kis gondom. Hátha vki már találkozott ilyennel.

Az autón nem megy a gyújtás felőli henger.

Hengerfej síkolás, szelepzárás jó, tömítés csere, gyertya, kábel, elosztófedél, rotor csere megvolt.

Kopmresszió ugyan olyan minden hengerben.

Van vmi típus hibája ezeknek? C14NZ

Üzenagyag nem hiszem,h gond,mivel ugye közponi befecskendezéses.

A javaslatokat előre is köszönöm!

Elkophat ezeknek a vez. mű tengelye? 178.000km

érdekes. gyújtás biztos jó?

mert a legvaloszinübb az lehet. központisnál más nem nagyon lehet ha van kompresszio.

Link to comment
Megosztás:

Meg az sem mindegy hol, és kitől veszed. Na nekem még nem olyan vészes a rozsda a tanksapkánál. Várok még amíg beérik. Ha már flexelni kell, akkor olyan mindegy mikor nem? :D

Sajnos nem.

Ugyanis az eredendő bűn az az, hogy a sár opeléknál akadálytalanul megy fel a tankbeöntő környékére, egészen a doblemezig. Onnan viszont senki nem takarítja ki, mert erre nem tér ki a használati utasítás. ;)

Tehát ha már a tanksapka környékén átrohadt a lemez, akkor nagy eséllyel rohad a két doblemez is. Nem mindegy, hogy mennyire rohadt el, lehet-e még javítani, vagy például olcsóbb egy bontott jobb hátsó Astra girizdet beépíteni, mint ahogy én tettem.

Két megoldás van:

1) a kocsi újkorától kezdve minden eső után ki kell mosni nagynyomású mosóval a hátsó kerékjárati íveket, vagy

2) hátsó kerékjárati doblemezt kell beszerelni. Manapság már 5-6 ezer buznyákért lehet kapni egy párt, és egy "szabadszombaton" be is lehet szerelni.

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem.

Ugyanis az eredendő bűn az az, hogy a sár opeléknál akadálytalanul megy fel a tankbeöntő környékére, egészen a doblemezig. Onnan viszont senki nem takarítja ki, mert erre nem tér ki a használati utasítás. ;)

Tehát ha már a tanksapka környékén átrohadt a lemez, akkor nagy eséllyel rohad a két doblemez is. Nem mindegy, hogy mennyire rohadt el, lehet-e még javítani, vagy például olcsóbb egy bontott jobb hátsó Astra girizdet beépíteni, mint ahogy én tettem.

Két megoldás van:

1) a kocsi újkorától kezdve minden eső után ki kell mosni nagynyomású mosóval a hátsó kerékjárati íveket, vagy

2) hátsó kerékjárati doblemezt kell beszerelni. Manapság már 5-6 ezer buznyákért lehet kapni egy párt, és egy "szabadszombaton" be is lehet szerelni.

A sárvédő betét-doblemez beszerzése tervbe van, csak most nincs miből. :D Addig is mosogatok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megnézegettem, hogy milyen állapotba vannak a gyertyáim, és szomorúan láttam, hogy a 4. henger gyertyája sötétbarna. A többi szép világosbarna, de ez az egy nagyon sötét barna a többihez képest. Nézegettem a gyertyapipákat is, és a 4. henger pipája, mintha egy picit meg lenne égve a gyertya felöli végénél. A gyertyák kétpólusú GM gyertyák, kb 1.5 évesek és kb 10000 km futottak. Mi lehet a gond, gyertyakábel lenne a hibás? Segitségeteket előre is köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Ha az olajnyomás-kapcsolóra gondolsz, az M14x1.5.

Még nem nagyon mélyedtem bele a témába, de a lényeg h egy mutatós olajnyomásmérőt szeretnék berakni. Az elektronikus résszel nincs gond, csak a jeladót nem tudom hova lehetne tenni. De akkor ezek szerint az olajnyomás kapcsolóhoz lehet csak betenni, oda kell csináltatni egy T idomot és már kész is.

Még egy kérdés: mennyi a minimális, üzemi és max nyomás érték?

Köszönettel

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megnézegettem, hogy milyen állapotba vannak a gyertyáim, és szomorúan láttam, hogy a 4. henger gyertyája sötétbarna. A többi szép világosbarna, de ez az egy nagyon sötét barna a többihez képest. Nézegettem a gyertyapipákat is, és a 4. henger pipája, mintha egy picit meg lenne égve a gyertya felöli végénél. A gyertyák kétpólusú GM gyertyák, kb 1.5 évesek és kb 10000 km futottak. Mi lehet a gond, gyertyakábel lenne a hibás? Segitségeteket előre is köszönöm!!!

Szia!

Én mint hozzá nem értő, laikus javaslom neked hogy próbáld megcserélni a gyertyákat. Amennyiben akkor is az a henger vacakol akkor a gyertya kizárható. Ha tudsz esetleg kábelt is szerezni másikat kipróbálni akkor arra is választ kaphatsz.

...de lehet hogy a hengerfejtömités van oda és vizet kap a henger...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Én mint hozzá nem értő, laikus javaslom neked hogy próbáld megcserélni a gyertyákat. Amennyiben akkor is az a henger vacakol akkor a gyertya kizárható. Ha tudsz esetleg kábelt is szerezni másikat kipróbálni akkor arra is választ kaphatsz.

...de lehet hogy a hengerfejtömités van oda és vizet kap a henger...

Vacakolni nem vacakolt a henger, ment rendesen csak kiváncsiságból néztem rá a gyertyákra. Vizem nem fogy.

Link to comment
Megosztás:

Azt mondjátok már meg nekem légyszi, hogy ha már így, ilyen olcsó lett a benzin, tankolhatok 100-as oktánszámút?

98-ast tuti hogy tankolhatok, de mi a helyzet a 100-assal?

Annyit még, hogy hosszú távon használhatok ilyen 98 ill. 100-as üzemanyagokat? Vagy csak néha, amolyan tisztítás képpen?

Amúgy az igaz, hogy ha összekeverek 95-ös és 100-as oktánú benzint (mindkettőből egyforma mennyiséget) akkor az oktánszámok átlagolódnak? Tehát lesz belőle kb. 98-as? (97,5)

Link to comment
Megosztás:

Aha, nos, akkor az a gyertya/kábelcsere sokat elárulhat a dolgok mikéntjéről..

Most a sötétbarna gyertyát átraktam a 2. hengerbe, a 3. és a 4. henger pipáját megcseréltem. A negyedik henger pipája pont olyan hosszú, hogy elért a 3. hengerig. Megyek pár km-rt és meglátjuk, hogy mi a hiba.

Még mielőtt valaki megkérdezné, IGEN megcseréltem a gyujtótrafón is a 3. és a 4. henger kábelét!!!!!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Azt mondjátok már meg nekem légyszi, hogy ha már így, ilyen olcsó lett a benzin, tankolhatok 100-as oktánszámút?

98-ast tuti hogy tankolhatok, de mi a helyzet a 100-assal?

Annyit még, hogy hosszú távon használhatok ilyen 98 ill. 100-as üzemanyagokat? Vagy csak néha, amolyan tisztítás képpen?

Amúgy az igaz, hogy ha összekeverek 95-ös és 100-as oktánú benzint (mindkettőből egyforma mennyiséget) akkor az oktánszámok átlagolódnak? Tehát lesz belőle kb. 98-as? (97,5)

Szerintem ez igy ebben a formában nem igaz.

..amúgy meg szerintem semm baja nem lesz a kocsinak a nagyobb oktánszámtól...max. meglepődik a computer hogy milyen jó anyagot kevert össze, milyen jól megy a kocsi tőle... :D ..de ezt csak hüleségből irtam... nem tudom milyen hatással van valójában.

Link to comment
Megosztás:

ezt régebben kitárgyalták már páran

és ott az volt a végkifejlett, hogy amiben nincs kopogásérzékelő, csak oktándugó, az nem fog semmit se kezdeni vele.

mert gyárilag be van állítva és annyi

a kopogásérzékelős pedig állítja magát a benyához.

annyi van, hogy ha nincs meg valóban a 95 akkor gyegébben muzsikál majd

és a kevergetéstől lehet lesz valóban 95ös benyád, és eléred a gyári szintet, amit jóbbnak érzel :D

Link to comment
Megosztás:

Most a sötétbarna gyertyát átraktam a 2. hengerbe, a 3. és a 4. henger pipáját megcseréltem. A negyedik henger pipája pont olyan hosszú, hogy elért a 3. hengerig. Megyek pár km-rt és meglátjuk, hogy mi a hiba.

Még mielőtt valaki megkérdezné, IGEN megcseréltem a gyujtótrafón is a 3. és a 4. henger kábelét!!!!!!! :D

Pont akartam szólni! :D ;) :P

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom, jó rég nem írtam már a fórumra de sajnos eléggé lefoglalt a suli.

Mostanában ahogy hűvösebb van, azt veszem észre, hogy hidegindításkor kerreg, mint egy korrekt dízel, pedig igyekszem mindig benzint tankolni bele. 4-5 perc után bemelegszik, és már csak a szokásos szelepcsaettegést lehet hallani.

Emellett pedig furcsamód nagyobb a fogyasztásom mint várnám. És az a legfurább, hogyha sokat áll az autó, mondjuk 4-5 napot, utána mintha nem menne fel a tank mutatója addig, mint mikor utoljára leállítottam.

Nem tudom, hogy ezek az én idióta paranoiáim csak, vagy azért ennek lehet valami nyomósabb oka?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudom, jó rég nem írtam már a fórumra de sajnos eléggé lefoglalt a suli.

Mostanában ahogy hűvösebb van, azt veszem észre, hogy hidegindításkor kerreg, mint egy korrekt dízel, pedig igyekszem mindig benzint tankolni bele. 4-5 perc után bemelegszik, és már csak a szokásos szelepcsaettegést lehet hallani.

Emellett pedig furcsamód nagyobb a fogyasztásom mint várnám. És az a legfurább, hogyha sokat áll az autó, mondjuk 4-5 napot, utána mintha nem menne fel a tank mutatója addig, mint mikor utoljára leállítottam.

Nem tudom, hogy ezek az én idióta paranoiáim csak, vagy azért ennek lehet valami nyomósabb oka?

Lehet hogy azért nem annyit mutat a szinjelző mint előtte, mert leszíták a benzint, erre nem gondoltál? :D Amúgy én is kiváncsian várom a kemény hidegeket, hogy fog indulni a verda.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy azért nem annyit mutat a szinjelző mint előtte, mert leszíták a benzint, erre nem gondoltál? :D Amúgy én is kiváncsian várom a kemény hidegeket, hogy fog indulni a verda.

A ház előtt az udvarban tuti nem szívják le, és Bp-en sem, mert ott is zárt parkolóban van az autó. Igazából nem nagy különbségre kell gondolni...csak éppen annyi hogy észreveszem, lentebb áll meg a mutató.

Link to comment
Megosztás:

A ház előtt az udvarban tuti nem szívják le, és Bp-en sem, mert ott is zárt parkolóban van az autó. Igazából nem nagy különbségre kell gondolni...csak éppen annyi hogy észreveszem, lentebb áll meg a mutató.

Az enyém is nagyon lasan kúszik fel, meg nem is pontos, full tanknál olyan 35l-körül áll. Ha már nagyon a vége felé autózok mindíg berakok kannába 5liter benyát a csomitartóba. A leszívással kapcsolatba, amikor gyűrüztem az asszony kismociját, tök fa@a lett, húzott mint állat, aztán amikor eljött a főpróba elindult, meg le is állt 50 méter után. :D Fölcipeltem a másodikra, szétburítottam aztán egy csepp benzin se volt benne. Napközben leszívták a ház előtt. ;) ki a fene gondolta volna? :P

Link to comment
Megosztás:

Nem csöpög valahol? Benzincsövek épek?

Épek és szárazak. Lényegében a hidegindítás izgat jobban, hogy hogyan lehet esetleg elkerülni. Nincs rá valami ultimate megoldás? Valami trükkös-fondorlatos-csokis ötlet? (Pl a régi Rába sorhat dízeleknél volt olyan hogy a szívőcső oldalán egy nyílásba lángot tartva kellemes meleg beszívott levegőt állítottak elő)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.