Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Szia Day!

Nézted már a gyári kábelek árait? Szerintem elkeserítőek, de majd meglátod és utána dobálozol 30e huffal egy ilyen dologért! :D

Még nem, de ha tényleg ilyen húzós ára van, akkor ki kell vennem összeget a renoválásra összegyűjtött pénzből. Bontott gondolom szóba se jöhet.

Amúgy már beszéltem autószerelőmmel. Holnap kicseréljük próbaképp a gyertyákat, mert van neki pont 4 darab elfekvőben. Gyertyakábelei is vannak c16nz-ből. Csak jó ideiglenesen rá, amíg kipróbáljuk. Ha gyertyakábeles, akkor bukta.

Link to comment
Megosztás:

Én a szelepekre gyanakodnék legutoljára. De lehet én tévednék.

Mindenesetre nekem inkább jaladó problémának tűnik, ami télen tud olyan tartományban mozogni, ahol nyáron nem és ezért produkálja csak akkor.

gondolom itt a hidegre gondolsz igaz? én is ezt tartom valószínűnek.

szelepes probléma 4 éve már kijött volna egyérelműen.

sztem

Link to comment
Megosztás:

Még nem, de ha tényleg ilyen húzós ára van, akkor ki kell vennem összeget a renoválásra összegyűjtött pénzből. Bontott gondolom szóba se jöhet.

Amúgy már beszéltem autószerelőmmel. Holnap kicseréljük próbaképp a gyertyákat, mert van neki pont 4 darab elfekvőben. Gyertyakábelei is vannak c16nz-ből. Csak jó ideiglenesen rá, amíg kipróbáljuk. Ha gyertyakábeles, akkor bukta.

Ha a kábelek már láthatóan repedezettek akkor az tuti cserés. Ha tutira akarsz menni akkor nézd meg sötétben:

Sötétben járó motornál a motor műanyag burkolata nélkül nézegesd egy darabig. Nekem szemmel szinte nem is látható repedések voltak rajta és mégis világított mint a karácsonyfa annyi helyen áthúzott a szikra. Nekem akkor még csak párás reggeleken hagyott ki egy-két henger ezért a próbakor még kis vizet is permeteztem a kábelekre.

Sokak szerint a gyári az igazi, de egyenlőre én is champion kábelekkel (9-10eFt) próbálkoztam. Egy éve gond nélkül megy vele, de lehet ezzel is úgy járok mint a bosal lambdaszondával...

Link to comment
Megosztás:

Összeraktam a fojtószelepházat,alapjárati motort,a szívótorkot az autó pöccre indult,alapjárata jó, próbakör alatt viszont újra vackolt amíg be nem melegedett,meg-meg torpant bizonytalanul erőtlenül járt, nekem úgy tűnik mintha a szelepek rakoncátlankodnának időszakosan.Szétszedés nélkül ki lehet ezt deríteni?

AGR szeleped le van zárva lemezzel? Ha nem, tedd meg.

Ezzel a szenzorral még nem találkoztam.

A szívócsőben egy kis szonda, a levegő hőmérsékletét méri. Kétvezetékes.

Link to comment
Megosztás:

Ha a kábelek már láthatóan repedezettek akkor az tuti cserés. Ha tutira akarsz menni akkor nézd meg sötétben:

Sötétben járó motornál a motor műanyag burkolata nélkül nézegesd egy darabig. Nekem szemmel szinte nem is látható repedések voltak rajta és mégis világított mint a karácsonyfa annyi helyen áthúzott a szikra. Nekem akkor még csak párás reggeleken hagyott ki egy-két henger ezért a próbakor még kis vizet is permeteztem a kábelekre.

Sokak szerint a gyári az igazi, de egyenlőre én is champion kábelekkel (9-10eFt) próbálkoztam. Egy éve gond nélkül megy vele, de lehet ezzel is úgy járok mint a bosal lambdaszondával...

ideiglenesen nem próbáltad meg szigetelni vmivel? vagy ez baromság, tekintve a nagy feszültségeket?

Link to comment
Megosztás:

ideiglenesen nem próbáltad meg szigetelni vmivel? vagy ez baromság, tekintve a nagy feszültségeket?

Lányom kocsiján is találtam repedezett gyertyakábelt, sőt látszott, hogy azt szinte eltépték. Valószínűleg amikor a pipát rántotta le a vejem a gyertyáról. Betekertem szigszalaggal ideiglenesen, és mondtam, hogy cserélje ki..... Azóta is úgy megy..... :D

Link to comment
Megosztás:

30 ezrenként gyertyacsere!

Nálam ez így néz ki:

Hát, ha ilyen lenne nekem is, igazán örülnék neki, de sajna csak az 1,3-as gyertya néz ki így ! :lol: 500 km megtétele után a 2-es igencsak koszosnak tűnik, a 4-es az "félig" szürke (őzbarna) és érdekes módon üzem melegen gyorsításnál, no és szintén üzem melegen alapjáraton torpan meg! Bár, ami nagyon zavar, hogy gázadásnál vacakol, ha tartom a fordulatszámot mondjuk 2500-on úgy tűnik szépen muzsikál! :D

Bele való gyári lambda 20eft, gyertyák (NGK), gyújtó kábel (20eft), hőfok jeladó gyári (2 vezetékes) cseréje megtörtént, az AGR lefalazva !! Ez már tényleg a gyújtótrafó vagy van még néhány problémás alkatrész, ami szóba jöhet?

Link to comment
Megosztás:

Hát, ha ilyen lenne nekem is, igazán örülnék neki, de sajna csak az 1,3-as gyertya néz ki így ! :lol: 500 km megtétele után a 2-es igencsak koszosnak tűnik, a 4-es az "félig" szürke (őzbarna) és érdekes módon üzem melegen gyorsításnál, no és szintén üzem melegen alapjáraton torpan meg! Bár, ami nagyon zavar, hogy gázadásnál vacakol, ha tartom a fordulatszámot mondjuk 2500-on úgy tűnik szépen muzsikál! :D

Bele való gyári lambda 20eft, gyertyák (NGK), gyújtó kábel (20eft), hőfok jeladó gyári (2 vezetékes) cseréje megtörtént, az AGR lefalazva !! Ez már tényleg a gyújtótrafó vagy van még néhány problémás alkatrész, ami szóba jöhet?

gyertyákból biztos a jó hőértékű van benne? nem mindegy, melyik típus kerül bele. Meg aztán a tapasztalatok alapján

a gyári gyertya ebbe a legjobb, bár az NGK sem rossz, csak el kell találni a kompatibilisat.

Lehet még amúgy az injektorfejek hibája is ez a jelenség. De lehet a DIS trafóé is, hiszen asszem pont a 2,4 együtt van

egy trafón abban.

Link to comment
Megosztás:

gyertyákból biztos a jó hőértékű van benne? nem mindegy, melyik típus kerül bele. Meg aztán a tapasztalatok alapján

a gyári gyertya ebbe a legjobb, bár az NGK sem rossz, csak el kell találni a kompatibilisat.

Lehet még amúgy az injektorfejek hibája is ez a jelenség. De lehet a DIS trafóé is, hiszen asszem pont a 2,4 együtt van

egy trafón abban.

Hát a boltban direct x14xe-hez kértem a gyertyát, bár a cserére is a hiba miatt került sor ! :D Amúgy melyik kerül kevesebbe? az injektorfej vagy a DIS trafó?

Link to comment
Megosztás:

Ha a kábelek már láthatóan repedezettek akkor az tuti cserés. Ha tutira akarsz menni akkor nézd meg sötétben:

Sötétben járó motornál a motor műanyag burkolata nélkül nézegesd egy darabig. Nekem szemmel szinte nem is látható repedések voltak rajta és mégis világított mint a karácsonyfa annyi helyen áthúzott a szikra. Nekem akkor még csak párás reggeleken hagyott ki egy-két henger ezért a próbakor még kis vizet is permeteztem a kábelekre.

Sokak szerint a gyári az igazi, de egyenlőre én is champion kábelekkel (9-10eFt) próbálkoztam. Egy éve gond nélkül megy vele, de lehet ezzel is úgy járok mint a bosal lambdaszondával...

A DIS műanyag burkolatára gondolsz?

Amúgy itt a kép a kábelről. Balról a második. Elég jól meg van már repedve.

Link to comment
Megosztás:

Hát a boltban direct x14xe-hez kértem a gyertyát, bár a cserére is a hiba miatt került sor ! :D Amúgy melyik kerül kevesebbe? az injektorfej vagy a DIS trafó?

Jah, hogy te nem is néztél utána, melyik típus kell? Mert a boltosok általában nem állnak a helyzet magaslatán ilyen

tekintetben... nézd meg szerintem mi van benne... Injektorfejeket el kellene vinni ultrahangos pucolásra, ott be is

vizsgálják őket... nem túl drága.

Link to comment
Megosztás:

Ráadásul már nem is gyári legalább az egyik. nem szokott eltérő színű lenni ugye.

Cserés az egész együtt cakkpakk szerintem. A gyertyák meg pláne.

Régebben ezt kérdeztem, hogy van-e ilyen, hogy az egyik eltérő színű és tippeltem arra, hogy az már cserés volt. :D Mindjárt legurulok (ha elindul) a zautószerelőmhöz, oszt kiderülnek a turpisságok. :lol:

Mindenképp cserélni akarom a kábeleket és a gyertyákat, csak a gyári gyertyakábelek nem épp olcsók. Mindenesetre most a kocsi kivonva a reggeli emberösszeszedési projektből, így ma reggel sem indítottam már el, valamint amíg nem javul meg, legalábbis nem lesz cserélve, addig sem szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Jah, hogy te nem is néztél utána, melyik típus kell? Mert a boltosok általában nem állnak a helyzet magaslatán ilyen

tekintetben... nézd meg szerintem mi van benne... Injektorfejeket el kellene vinni ultrahangos pucolásra, ott be is

vizsgálják őket... nem túl drága.

A metabond Megalene motor adalék (rendszeresen használom) nem jó az injektor tisztitására?

Link to comment
Megosztás:

Az csak a tisztán tartására inkább :lol: Ha már eleve pisilős injektorhoz kezdted el önteni, akkor kevés az esély, hogy

sokat javít a helyzeten.

Remek ! Amúgy most olvasom milyen olcsóság 1 új hengerenkénti befecsi 100-150eft ! :D a bevizsgálást ezzel szemben 6-8eft-ért megcsinálják. Amúgy hol csinálnak ilyen vizsgálatot, mondjuk BOSCH szervízbe érdemes vinni? Valahogy az OPEL szervíz ki tudja miért, de nem vonz !

Link to comment
Megosztás:

Ezt a léghőmérséklet mérő szondát még nem cseréltem,ma meg is rendeltem ha minden igaz holnapra a boltban lesz olyan 4eFt körül.Az AGR szelepet kb. két éve lezártam,de előtte kitisztítottam és adtam neki egy kis kenést, nehogy rossz pozícióban megakadjon.Olvasom,hogy sok gyújtókábelnél van szigetelési probléma, én amennyiben jól behatárolható ezeken a helyeken bekenném szilikonos ragasztóval,amivel pl. akváriumot ragasztanak,száradás után nagyon stabil,rugalmas és jól szigetel.TV sorkimenőt már szigeteltem ilyennel ott is kb.25kv feszültség van és jól bevált.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a léghőmérséklet mérő szondát még nem cseréltem,ma meg is rendeltem ha minden igaz holnapra a boltban lesz olyan 4eFt körül.Az AGR szelepet kb. két éve lezártam,de előtte kitisztítottam és adtam neki egy kis kenést, nehogy rossz pozícióban megakadjon.Olvasom,hogy sok gyújtókábelnél van szigetelési probléma, én amennyiben jól behatárolható ezeken a helyeken bekenném szilikonos ragasztóval,amivel pl. akváriumot ragasztanak,száradás után nagyon stabil,rugalmas és jól szigetel.TV sorkimenőt már szigeteltem ilyennel ott is kb.25kv feszültség van és jól bevált.

Csak nem műszerész vagy? :D

Amúgy nálam is a legfőbb gond, azonkívül, hogy a gyertyák olyannyira odavannak már külsőleg, hogy ha leírnám, nem lenne szalonképes. Azért csodálkozott autószerelő, hogy egyáltalán még mindig működik mind a négy... megjegyzem én is. :lol: Azt ajánlotta, hogy ne nagyon közlekedjek a verdával, mert hazavághatja a trafót a rossz gyertyakábel, ez igaz lehet?

Link to comment
Megosztás:

Csak nem műszerész vagy? :D

Amúgy nálam is a legfőbb gond, azonkívül, hogy a gyertyák olyannyira odavannak már külsőleg, hogy ha leírnám, nem lenne szalonképes. Azért csodálkozott autószerelő, hogy egyáltalán még mindig működik mind a négy... megjegyzem én is. :lol: Azt ajánlotta, hogy ne nagyon közlekedjek a verdával, mert hazavághatja a trafót a rossz gyertyakábel, ez igaz lehet?

persze

össze vissza testelget, sztem tuti nem jo a trafónak

a rossz gyujtótrafó meg hazakurhatja a számítógépet is akár... legalábbis amiken már külön van, gyertyánként.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy C16NZ motorkódú Astrám van (94').Amikor menet közben kiteszem üresbe az autót, akkor a fordulat 1800 körülre esik csak vissza, és kb 5-6mp múlva esik vissza alapjáratra. Eddig 1200 körüli értékre esett vissza és utána alapjáratra, de már egyre magasabb ez az érték.Mitől csnálhatja ezt? Alapjárati motort tavaly nyáron cseréltem mert azt hittem az a gond.

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Jah, hogy te nem is néztél utána, melyik típus kell? Mert a boltosok általában nem állnak a helyzet magaslatán ilyen

tekintetben... nézd meg szerintem mi van benne...

Nos amit most adott a "hozzáértő eladó" a V-Line N23-NGK BKR 5EK. Ebből aztán rohadtul nem tom eldönteni milyen hőértékű. Ami előtte volt benne az BOSCH SUPER+ FLR8LDCU+ jelzésű volt, de most nem volt csak külön rendelésre hoztak volna.

Valaki tudja, hogy az x14xe-hoz milyen kell ?

Link to comment
Megosztás:

Nos amit most adott a "hozzáértő eladó" a V-Line N23-NGK BKR 5EK. Ebből aztán rohadtul nem tom eldönteni milyen hőértékű. Ami előtte volt benne az BOSCH SUPER+ FLR8LDCU+ jelzésű volt, de most nem volt csak külön rendelésre hoztak volna.

Valaki tudja, hogy az x14xe-hoz milyen kell ?

katalógus szerint pont az kell

be fogom scannelni az adattáblát, és berakom az aláírásba, mert ez is eléggé gyakori probléma

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.