Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Szevasztok! Hetek óta olvasgatom ezt a fórumot hogy megoldást találjak a problémámra...

De kifogytam az 5letekből...kis segítség kellene. X16XEL motoros 96-os B vectrám van. Müszerfalon nincs hiba.A jelenség pedig nem egyedülálló mert már írt ilyet más is a fórumba.

szóval rángat gázadáskor a kicsike, de csak MELEG mocinál kb.80fok felett pl. 2500-as fordulaton 50km/h-nál 3.-ban intenzív gyorsulásnál kezd rángatni aztán abbahagyja...Ha hidegebb a motor nem csinálja... EGR kitisztítva és lezárva,gyújtáskábelek jók kimértük,gyertyák nem rég cserélve,minden elektromos kábel rendben van nincs zárlat sehol... hosszabb úton sem javult meg Emlegettétek a hömérséklet szenzor problémát nekem azt mondták a szakértők hogy kettő is van de merre??? És hogyan mérjem ki hogy jó-e?

Új az alapjárati moci,minden ki van takarítva,Új AC pumpa, friss olajcsere Valvoline maxlife,Vezérmű-vízpumpa okés...

van ötlet ???

Nagyon köszi

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Hetek óta olvasgatom ezt a fórumot hogy megoldást találjak a problémámra...

De kifogytam az 5letekből...kis segítség kellene. X16XEL motoros 96-os B vectrám van. Müszerfalon nincs hiba.A jelenség pedig nem egyedülálló mert már írt ilyet más is a fórumba.

szóval rángat gázadáskor a kicsike, de csak MELEG mocinál kb.80fok felett pl. 2500-as fordulaton 50km/h-nál 3.-ban intenzív gyorsulásnál kezd rángatni aztán abbahagyja...Ha hidegebb a motor nem csinálja... EGR kitisztítva és lezárva,gyújtáskábelek jók kimértük,gyertyák nem rég cserélve,minden elektromos kábel rendben van nincs zárlat sehol... hosszabb úton sem javult meg Emlegettétek a hömérséklet szenzor problémát nekem azt mondták a szakértők hogy kettő is van de merre??? És hogyan mérjem ki hogy jó-e?

Új az alapjárati moci,minden ki van takarítva,Új AC pumpa, friss olajcsere Valvoline maxlife,Vezérmű-vízpumpa okés...

van ötlet ???

Nagyon köszi

Nekem hasonló problémám van/volt...

De kitakarítottam a tankszellőztető mágnesszelepet..hogy le tudjon zárni, és innentől kezdve már olyan 1600-as fordulattól is jobban húzott, nem csak 2000 felettől...;)

De még mindig nem tökéletes...

Nem tudja valaki h hogyan kell kimérni a hőmérséklet jeladót?

Mekkora hőmérsékleten mekkora ellenállásának kell lenni vagy valami hasonló....

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok! Hetek óta olvasgatom ezt a fórumot hogy megoldást találjak a problémámra...

De kifogytam az 5letekből...kis segítség kellene. X16XEL motoros 96-os B vectrám van. Müszerfalon nincs hiba.A jelenség pedig nem egyedülálló mert már írt ilyet más is a fórumba.

szóval rángat gázadáskor a kicsike, de csak MELEG mocinál kb.80fok felett pl. 2500-as fordulaton 50km/h-nál 3.-ban intenzív gyorsulásnál kezd rángatni aztán abbahagyja...Ha hidegebb a motor nem csinálja... EGR kitisztítva és lezárva,gyújtáskábelek jók kimértük,gyertyák nem rég cserélve,minden elektromos kábel rendben van nincs zárlat sehol... hosszabb úton sem javult meg Emlegettétek a hömérséklet szenzor problémát nekem azt mondták a szakértők hogy kettő is van de merre??? És hogyan mérjem ki hogy jó-e?

Új az alapjárati moci,minden ki van takarítva,Új AC pumpa, friss olajcsere Valvoline maxlife,Vezérmű-vízpumpa okés...

van ötlet ???

Nagyon köszi

Sztem ez inkább lambda szonda lehet, a hőmérsékletjeladó inkább hideg motornál okoz problémát. Kéne egy jó lambda próbára, mert ezt cserélni csak gyárira (!!!!) szabad, az pedig nem 2 fillér (évjárattól függően 33e v 49e Ft).

Link to comment
Megosztás:

most egy ideje te azthiszed kötekszem veled...

de most is csak kérdés volt.

én asszem közpotisokban van alapjárati motor

a hengerenkéntisekbe pedig pótlevegő tolattyú.

Dehogy is, csak nem figyeltem, hogy az nem központis. :lol:

Amúgy az nem csak hidegen van használatban? Valahol olvastam, hogy anélkül is van alapjárat, csak hidegen dolgozik, amíg nem meleg a moci. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, ilyen.

Nincs benne szivató, ECU vezérli, melegen megy le 800 körülire.

Alapjárati motor tisztogatás.

Természetesen azért írtam idézőjelben a szivatót ;)

De azért sajnálom egy kicsit azt a mérnököt aki most csuklik... miért kell a -10 fokos motort frissen indítva ilyen fordulatra késztetni ? :lol: nah mind1

Tehát akkor az alapjárati moci lehet... (amugy tényleg pótlevegő tolattyú.. most beugrott nekem is hogy valaha tanítottak ilyet )

Link to comment
Megosztás:

Dehogy is, csak nem figyeltem, hogy az nem központis. :lol:

Amúgy az nem csak hidegen van használatban? Valahol olvastam, hogy anélkül is van alapjárat, csak hidegen dolgozik, amíg nem meleg a moci. ;)

nem ez vezérli akkor is a fordulatot amikor alapjáraton terheled, és ezzel csökken a fordulat ?

ad egy kis plusz levegőt... ezzel meg már ugye plusz benya is

Link to comment
Megosztás:

nem ez vezérli akkor is a fordulatot amikor alapjáraton terheled, és ezzel csökken a fordulat ?

ad egy kis plusz levegőt... ezzel meg már ugye plusz benya is

az alapjárati(léptetőmotor, pótlevegő tolattyú) dolgozik mindig.

nézd meg pl, ha gáz nélkül indultsz el meleg motornál, és mikor elkezd lassulni a moci, nyomd vissza hirtelen a kuplungot, a moci pörögni fog jobban, de vissza is fog állni, ezt is az alapjárati szabályozza, meg sokmindne más is befolyásolja, de a terheléssel van összhangban.

az alapjrati motor egy lyukban egy kúpos fejjel szabályoz, a pótlevegő tolattyú pedig egymásban elforduló csövekkel,a mikben lyuka vannak ha jolemlékszem a caliéra.

ja ha a klímát rákapcsolod akkor is többletlevegőt ad neki, és az is az alapjáratinak köszönhetően

Link to comment
Megosztás:

az alapjárati(léptetőmotor, pótlevegő tolattyú) dolgozik mindig.

nézd meg pl, ha gáz nélkül indultsz el meleg motornál, és mikor elkezd lassulni a moci, nyomd vissza hirtelen a kuplungot, a moci pörögni fog jobban, de vissza is fog állni, ezt is az alapjárati szabályozza, meg sokmindne más is befolyásolja, de a terheléssel van összhangban.

az alapjrati motor egy lyukban egy kúpos fejjel szabályoz, a pótlevegő tolattyú pedig egymásban elforduló csövekkel,a mikben lyuka vannak ha jolemlékszem a caliéra.

ja ha a klímát rákapcsolod akkor is többletlevegőt ad neki, és az is az alapjáratinak köszönhetően

mint a neve is mutatja csak alapjárati fordulatnál működik eme kis egység! ;):D:D

Link to comment
Megosztás:

mint a neve is mutatja csak alapjárati fordulatnál működik eme kis egység! ;):D:D

mint ahogy azt írtam, gáz nélkül, az az, alapjáraton :lol:

a klíma meg mehet alapjáraton, sőt a fék is felvesz elég sok levegőt, és alapjáraton gurulva is fékezhetünk.

ma kihúztam a fékrásegítőmből a csövet, szépen bedadog a motor, amíg vissza nem dugom.

lehúztam a belső levegőkeringető csövét, akkor is szépen bedadog, ha de ha annak a lyukát befogom, akkor még mindig marad benne valami kis egyenetlenség, tehát nem ott enged a levegőrendszer.

akartam már kérdezni, ez az aktívszenes szűrő ha nincs benne az autóba, azonkívül, hogy környezettszennyezőbb lesz a kocsi lesz más probléma is?

mert azonkívül, hogy ez szűri meg a benzingőzt, nemtudom mire szolgál még.

és meghibásodása nem olcsó javítás pl.

az ottani csöveket is szét kellene szednem, és kipucolni, meg van ott az a szelep is a homlokfalon, azt se ártana kipucolni, ha van benne ugyan vmi.

hogy szedhető az szét? vagy csak ki kell belőle rázni? vki nemrég csinálta, de nem írta le hogyan.

üdv

Link to comment
Megosztás:

mint ahogy azt írtam, gáz nélkül, az az, alapjáraton :lol:

a klíma meg mehet alapjáraton, sőt a fék is felvesz elég sok levegőt, és alapjáraton gurulva is fékezhetünk.

ma kihúztam a fékrásegítőmből a csövet, szépen bedadog a motor, amíg vissza nem dugom.

lehúztam a belső levegőkeringető csövét, akkor is szépen bedadog, ha de ha annak a lyukát befogom, akkor még mindig marad benne valami kis egyenetlenség, tehát nem ott enged a levegőrendszer.

akartam már kérdezni, ez az aktívszenes szűrő ha nincs benne az autóba, azonkívül, hogy környezettszennyezőbb lesz a kocsi lesz más probléma is?

mert azonkívül, hogy ez szűri meg a benzingőzt, nemtudom mire szolgál még.

és meghibásodása nem olcsó javítás pl.

az ottani csöveket is szét kellene szednem, és kipucolni, meg van ott az a szelep is a homlokfalon, azt se ártana kipucolni, ha van benne ugyan vmi.

hogy szedhető az szét? vagy csak ki kell belőle rázni? vki nemrég csinálta, de nem írta le hogyan.

üdv

Én csináltam, de sajnos nem fényképeztem le...

és asszem talán többféle alakú szelep is van. Nekem sikerült kivennem egy műanyag dugót a végéből(Ennek a közepén van egy háromszögletű lyuk) és mögötte volt egy torxos csavar. Azt kicsavarva kijön egy rugó és a dugattyú ami elzárja a gázok áramlását. Ez alá szokott szénmorzsa akadni és folyton szívja a benzingőzt a motor.

Szerintem ha lezárod akkor nem lesz baja a kocsinak! ;)

Link to comment
Megosztás:

Én csináltam, de sajnos nem fényképeztem le...

és asszem talán többféle alakú szelep is van. Nekem sikerült kivennem egy műanyag dugót a végéből(Ennek a közepén van egy háromszögletű lyuk) és mögötte volt egy torxos csavar. Azt kicsavarva kijön egy rugó és a dugattyú ami elzárja a gázok áramlását. Ez alá szokott szénmorzsa akadni és folyton szívja a benzingőzt a motor.

Szerintem ha lezárod akkor nem lesz baja a kocsinak! ;)

ha jóltudom pl Tápinak sincs ez bekötve már.

Link to comment
Megosztás:

Jelentem, a C18NZ-n nem akad össze a vezérlés, ha szakad a vezérműszíj. ;)

lehet összevert az csak nagyon kicsi volt a fordulat, és nem okozott kárt.

egyébként ha levolt bontva erre könnyen rá lehet jönni, tekered a főtengelyt, és ha körbetudod tekerni egyszer, akkor nem ver, de ha megakad, akkor bizony összever.

valakinek nem esedékes most vezérléscsere?

az megnézhetné így pl 1.4 es 8 szelepesen

Link to comment
Megosztás:

lehet összevert az csak nagyon kicsi volt a fordulat, és nem okozott kárt.

egyébként ha levolt bontva erre könnyen rá lehet jönni, tekered a főtengelyt, és ha körbetudod tekerni egyszer, akkor nem ver, de ha megakad, akkor bizony összever.

valakinek nem esedékes most vezérléscsere?

az megnézhetné így pl 1.4 es 8 szelepesen

Szerinted Zotya poenbőé cserélte a hf-et? ;)

Link to comment
Megosztás:

nem az a kérdés hogy van e benne :lol:

hanem az hogy alapjárati motornak vagy pótlevegő tolattyúnak hívják?

én az utóbbira szavazok.

Fúú vazze, nem mindegy? Az a lényeg, hogy az adja az oxigént. Tetszik érteni? ;)

Amúgy NZ-nél léptetőmotor van, nagyblokkosaknál meg az a "tollantyú" szerintem :lol:

Link to comment
Megosztás:

nem az a kérdés hogy van e benne ;)

hanem az hogy alapjárati motornak vagy pótlevegő tolattyúnak hívják?

én az utóbbira szavazok.

Alapjárati léptetőmotornak hívják hóttökmindegy hogy hengerenkénti vagy központi a befecskendezés, mivel tök ugyanazt csinálja, tök ugyanúgy működik ráadásul ugyanúgy is néz ki.

Link to comment
Megosztás:

Alapjárati léptetőmotornak hívják hóttökmindegy hogy hengerenkénti vagy központi a befecskendezés, mivel tök ugyanazt csinálja, tök ugyanúgy működik ráadásul ugyanúgy is néz ki.

Hát azért nem pont ugyanúgy néz ki. ;)

A kisblokkos léptetőmotor:

b006.jpg

Nagyblokkos alapjárati levegőszabályozó:

b007.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.