Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Az mit jelent, hogy villogtatni??

hibakód kiolvasása

a diagnosztikai csatlakozó megfelelő lábait össze kell kötni, és figyelni, mennyit villog a hibalámpa.

van leírás a neten is hozzá, meg valakinek az aláírásában is van egy angol nyelvű leírás.

én még nem csináltam, ennyi amit biztosra tudok, többi részét nem vágom, de mindjárt jön úgyis valaki aki leírja pontosan.

Link to comment
Megosztás:

Az mit jelent, hogy villogtatni??

Biztosítéktáblában bal oldalt van egy 16 pines csatlakozó, vagy 10. A 16 pinesnél, alulról felfele számolva az 5ös és 6os pontot össze kell kötni, majd ráadni a gyújtást, de nem kell elindítani!!! 10 pines csatlakozónál az A és B pontot kell összekötni. Aztán figyeled a villanásokat. Ahányat villan, annyi a szám. Hosszabb szünetek után ismétli, vagy újabb hibakódot villog ki. Tehát villan egyet, kis szünet, majd villan kettőt. Ez a 12-es kód.

Link to comment
Megosztás:

DSCF4429_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

DSCF4430_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

DSCF4431_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

DSCF4432_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

ezek két hetes képek, azóta a szelepfedélnél is átereszt rendesen. Olajcserekor kidob- meg akkor együtt lesz egy csomó dolog csinálva/csináltatva.

A gyertyák nem egészen 10.000 km-et mentek. A beégés az kb két hete történhetett, aztán a régi megpucolt Boschok kerültek vissza, ezek meg tartalékok lesznek- azóta már jól meglettek drótkefézve....lol

Ha valaki tud valami okosságot, hogy hol és miért pont ott (a piros biszb@sz az a jeladó vagy gyújtáselosztó ugye?)eregeti az olajat, akkor csak bátran - illetve hogyan lehetne pöpeccé tenni,

a másik vége felől is eregeti szépen már, csak az baj, hogy arról nincs szép fotóm.

Erről a szelepfedélről is lehetett volna kajolni kb 1 hónappal ezelőttig, csak most gondolom elgyengült a tömítés.

Link to comment
Megosztás:

A C16SE nem akad össze. Vezérléscsere alkalmával szíj nélkül, minden ellenállás nélkül körbe tudtam forgatni. Üzem közben normál olajnyomás mellett nem tudom, hogy változik-e a dolog. ;)

Ez még nem azt jelenti, hogy nem akad össze... állítsd valamelyik hengernél a szívószelepeket teljesen nyitott állapotra,

és akkor forgasd át a főtengelyt! :lol: Lehet nem fog menni :lol:

Előre is köszönöm a segítséget!

Lemértem és mivel nem tudtam a pontos vízhőmérsékletet, ezért egy viszonyítási pontot vetemalapul.

Addig járattam a motort amíg be nem kapcsol a ventillátor és akkor mértem meg a gomba ellenállását, amikor kikapcsol.

Azt hiszem az 96 °C-nak felel meg, ekkor az ellenállás: 280 Ohm.

Meg megmértem reggel.Hagytam hűlni egész éjjel, amikor is 8 °C volt a hőmérséklet, az ellenállási érték pedig 4,56 kOhm.

Venti bekapcsolása van 96 foknál.

Amiket írtál értékek: 280 ohm : 86fok 4560 ohm : 14fok

Nem túl jók ezek az értékek...

Link to comment
Megosztás:

Megy az, csak feltolja a szelepet ;)

ha jelre van állítvaa vez tengely, akkor nincs egyik szelep se teljesen lent?

akkor azt is át kell tekerni, de ha megmozdítod, magától beugrik, úgy hogy a szelepek egy része teljesen lent legyen, két hengernél legalábbis egy egy szelep.

az se Hfnek más az égéstere?

Link to comment
Megosztás:

A C16SE nem akad össze. Vezérléscsere alkalmával szíj nélkül, minden ellenállás nélkül körbe tudtam forgatni. Üzem közben normál olajnyomás mellett nem tudom, hogy változik-e a dolog. ;)

Szerintem akkor más a tészta, mert az olajnyomás állítja a szelephézagot a hidrotőke segítségével, akkor gondolom jobban nyitnak a szelepek ha van olajnyomás. Már ha jól vágom a témát. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Szerintem akkor más a tészta, mert az olajnyomás állítja a szelephézagot a hidrotőke segítségével, akkor gondolom jobban nyitnak a szelepek ha van olajnyomás. Már ha jól vágom a témát. :lol:

Hááát... :lol: ;)

A szelep nyitási mélységét a vezérműtengely bütyök kialakítása határozza meg ergó ez független az olajnyomástól.

A szelephézagra pedig az alkatrész- szelepszár - hőtágulása miatt van szükség, tehát nincs köze a kettőnek egymáshoz.

A hidraulikus kiegyenlítés elviekben mindig a megfelelő hézagot biztosítja a mechanikus kapcsolatban, ezért sem kell ellenőrizni 10-15ezrenként, mint pl. a régi a Skodáknál.

Link to comment
Megosztás:

Hááát... :lol: ;)

A szelep nyitási mélységét a vezérműtengely bütyök kialakítása határozza meg ergó ez független az olajnyomástól.

A szelephézagra pedig az alkatrész- szelepszár - hőtágulása miatt van szükség, tehát nincs köze a kettőnek egymáshoz.

A hidraulikus kiegyenlítés elviekben mindig a megfelelő hézagot biztosítja a mechanikus kapcsolatban, ezért sem kell ellenőrizni 10-15ezrenként, mint pl. a régi a Skodáknál.

Igen, de amennyire én láttam a szelephimba a hidrotőkére támaszkodik fel, ezért csak befolyásolja valamennyire a szelephézagot az olajnyomás nem?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem akkor más a tészta, mert az olajnyomás állítja a szelephézagot a hidrotőke segítségével, akkor gondolom jobban nyitnak a szelepek ha van olajnyomás. Már ha jól vágom a témát. ;)

Nem nyomja le jobban a szelepet, ha üzemi olajnyomás van, csak a szelephézagot nullázza mindig.

Viszont olajnyomás nélkül is majdnem ugyanakkorát emel, ugyanis a hidrotőkében megmarad az olaj

leállítás után (már a jó tőkékben :lol:) is.

Link to comment
Megosztás:

Nem nyomja le jobban a szelepet, ha üzemi olajnyomás van, csak a szelephézagot nullázza mindig.

Viszont olajnyomás nélkül is majdnem ugyanakkorát emel, ugyanis a hidrotőkében megmarad az olaj

leállítás után (már a jó tőkékben ;)) is.

na ez az ami nekem hibádzik sajna :S

koporászik is magának, és csak üzemmelegen hallgat el.

Link to comment
Megosztás:

Nem nyomja le jobban a szelepet, ha üzemi olajnyomás van, csak a szelephézagot nullázza mindig.

Viszont olajnyomás nélkül is majdnem ugyanakkorát emel, ugyanis a hidrotőkében megmarad az olaj

leállítás után (már a jó tőkékben ;)) is.

na ez az ami nekem hibádzik sajna :S

koporászik is magának, és csak üzemmelegen hallgat el.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sikerült találni csodás neten magyar nyelvű F astra kézikünyvet. elviekben van benne sokminden, átlapozgattam, eléggé részletesen leírja hogy mit kell csinálni. (egészen belemélyed a dolgokba).

Jelenleg töltöm fel a DATA.hu-ra, ha készen van, megosztom veletek a linket, akinek kell letöltheti.

a pontos címe a könyvnek: Opel Astra Így csináld!

javítás

beállítás

karbantartás

autóvillamosság.

szerzője:Dr. Hans-Rüdiger Etzold.

Kb egy óra, és nyomom a linket.

/.pdf formátumban van./

üdv!

Link to comment
Megosztás:

Nem nyomja le jobban a szelepet, ha üzemi olajnyomás van, csak a szelephézagot nullázza mindig.

Viszont olajnyomás nélkül is majdnem ugyanakkorát emel, ugyanis a hidrotőkében megmarad az olaj

leállítás után (már a jó tőkékben ;)) is.

Na hát akkor el van döntve a kérdés. Ha kézzel forgatva nem akad össze akkor járó motornál sem. Ugyanis ebből indult el az egész diskurzus. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.