Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Szóval akkor inkább visszaváltás és 3ezer fölött egészségesebb a motornak? (kb-ra saccolom csak mert ugye nincs fordulatszámmérő) Esetleg az káros lehet hogy 5-ben 70-el tábla miatt, utánna lassan gyorsítással 90-re? Mármint ez károsabb mint vissza 4-be aztán 80-nál 5-be? :D

Na itt most keverednek a dolgok. <_<

megy/nemmegy

3e felett nagyon megy alatta nem nagyon

káros/ nem káros

2e alatt terhelve lehet káros, felette már megvan a rendes kenés így nem káros csak 3ezerig nem megy olyan jól Terhelés nélkül a 2e altt sem káros.

Ha te 5.ben gyorsítasz 70-ről 90-re és ezért csak kicsit nyomod le jobban a pedált mint a folyamatos haladásnál mert ráérsz felgyorsítani, akkor nem káros, de ha úgy akarsz gyorsítani hogy 5-ben lepadlózod akkor az szerintem károsabb mint visszakapcsolni egy kicsit a gyorsítás idejére.

Amúgy szerintem 5-ben a 70 már 2e felett van, szóval nincs gond :D

(engem csak a 35-ről 5.-ben gyorsítok rész akasztott meg)

Ja és a megy/nemmegy rész inkább 16V-re igaz a 8V alul nyomatékosabb valamivel.

Amúgy meg ez az én személyes véleményem, nem gyári előírás, vagy betartandó szabály, csak egy vélemény részemről ami az eddig hallottak és tapasztaltak alapján alakult ki bennem.

Link to comment
Megosztás:

Na itt most keverednek a dolgok. :D

megy/nemmegy

3e felett nagyon megy alatta nem nagyon

káros/ nem káros

2e alatt terhelve lehet káros, felette már megvan a rendes kenés így nem káros csak 3ezerig nem megy olyan jól Terhelés nélkül a 2e altt sem káros.

Ha te 5.ben gyorsítasz 70-ről 90-re és ezért csak kicsit nyomod le jobban a pedált mint a folyamatos haladásnál mert ráérsz felgyorsítani, akkor nem káros, de ha úgy akarsz gyorsítani hogy 5-ben lepadlózod akkor az szerintem károsabb mint visszakapcsolni egy kicsit a gyorsítás idejére.

Amúgy szerintem 5-ben a 70 már 2e felett van, szóval nincs gond :)

(engem csak a 35-ről 5.-ben gyorsítok rész akasztott meg)

Ja és a megy/nemmegy rész inkább 16V-re igaz a 8V alul nyomatékosabb valamivel.

Amúgy meg ez az én személyes véleményem, nem gyári előírás, vagy betartandó szabály, csak egy vélemény részemről ami az eddig hallottak és tapasztaltak alapján alakult ki bennem.

Ahha értem (nagyjából) :D amúgy igen azért türelmes vagyok ne fogyasszos sokat a verda, ha nem muszáj. Bár ha jön a tavasz akkor azért havi 1x meghajtom jobban hogy ne lustuljon el! :D

Az a fránya fordulatszámmérő azért néha hiányzik, igaz csak 2 hétig lenne érdekes, csak abból a szempontból hogy tudnám 90-és 100-nál kb mennyi a fordulatszám mert arra azért kíváncsi lennék. <_<

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Marhajó kérdésem lenne. <_<

Most volt hengerfej tömítés + leömlő tömítés cserém, a hengerfej fel is lett csiszolva, viszont mióta összerakták 2.-ban erős gáznál fura szüttyögő levegőhangot hallok, gáz adásnál - és elvételnél is. Mondanom se kell marha idegesítő. Alapjáraton nem hallani, sőt állóhelyzetben gázadásnál sem. A szívórésznél néztem körül, légszűrő, pillangószelep, de nem láttam semmi rossz illesztést, vagy repedést - lukat. Igazából azt sem tudom eldönteni, hogy szívó vagy fújó hang-e. Továbbá nemtudom hogy ez miatt van-e, de ugyancsak 2.-ban nagy gáznál késik a reakció, az autót gyengének érzem. Ezen tünetek egyike sem volt megbontás előtt. Hozzátenném, hogy most volt először megbontva a blokk.

Valami tipp, ötlet, vagy bármi?

Köszi.

Del.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Marhajó kérdésem lenne. <_<

Most volt hengerfej tömítés + leömlő tömítés cserém, a hengerfej fel is lett csiszolva, viszont mióta összerakták 2.-ban erős gáznál fura szüttyögő levegőhangot hallok, gáz adásnál - és elvételnél is. Mondanom se kell marha idegesítő. Alapjáraton nem hallani, sőt állóhelyzetben gázadásnál sem. A szívórésznél néztem körül, légszűrő, pillangószelep, de nem láttam semmi rossz illesztést, vagy repedést - lukat. Igazából azt sem tudom eldönteni, hogy szívó vagy fújó hang-e. Továbbá nemtudom hogy ez miatt van-e, de ugyancsak 2.-ban nagy gáznál késik a reakció, az autót gyengének érzem. Ezen tünetek egyike sem volt megbontás előtt. Hozzátenném, hogy most volt először megbontva a blokk.

Valami tipp, ötlet, vagy bármi?

Köszi.

Del.

Vákumcsöveknél lehet hogy érdemes lenne körülnézni. Ha repedezett, lecsúszott, hiányzik, akkor lehet hogy kéne bele új :D

Link to comment
Megosztás:

nemjo az olaj vagy mitakarsz ezzel mondani???

Én is azt használok, de egy ideje valahogy nem az igazi. Nem csak nekem csattog a gép tőle, és volt aki évek óta Metabonddal járt, kapott egyszer castrolt, és elkezdett csattogni. Visszacserélte Metára, és azóta nem csattog. Én elég régóta Castrollal járok, de következő cserénél leváltom <_<

Link to comment
Megosztás:

Azért 1-2 tized is sokat számíthat, nem hiába találták ki a vastagabb hengerfejtömítést. Így még az is lehet, hogy túl nagy a kompresszió és öngyulladássos égés azaz kopogás lesz amire az ECU úgy reagál, hogy visszavesz az előgyújtásból aminek a következménye hogy nem megy!

Esetleg megpróbálhatod a kopogásszenzort leszerelni a blokkról és egy rongyba csavarva lógva hagyni. Ha nem dob rá hibakódot akkor lehet lassan visszaemeli az előgyújtást és lehet megjön az erő, de lehet a csörgés is.

Lehet most lett gyári az autód? <_< Még nem hallottam egy x16xel-es motorról sem hogy jól menne 3e alatt hacsak nem csippelt. 3ezer alatt rendesen szegényít az ecu és a 16 szelepes kialakítás sem éppen jó hatásfokkal dolgozik ilyen kis áramlásoknál/fordulaton.

ötödikben 35! meg 50-ről ötödikben gyorsítani... Hát ez számomra elképzelhetetlen és amúgy is motorgyilkos megoldás 2ezer alatt terhelni.

Nos... nem félreértendő a dolog!!5-ben 3mm lenyomva a gázpedált 50-től nem gondolom gyilkolásnak de ez is elég volt hogy 100-120 tempó pik-pak meglegyen!!Ezt nem gyilkolásnak nevezik!A gyilkolás 5-ben tartósan 198-at menni(villogó sárga lámpa mellett!!(hibakód nélkül!!))!!!Ja 5-ben tartani az 50-es tempót lehetetlen volt!!!Gázpedál érintése(nem lenyomása)is 60-at eredményezett!!Mégvalami!!!A 12 kompressziót nem gondolom túl magasnak!!!

Link to comment
Megosztás:

Nos... nem félreértendő a dolog!!5-ben 3mm lenyomva a gázpedált 50-től nem gondolom gyilkolásnak de ez is elég volt hogy 100-120 tempó pik-pak meglegyen!!Ezt nem gyilkolásnak nevezik!A gyilkolás 5-ben tartósan 198-at menni(villogó sárga lámpa mellett!!(hibakód nélkül!!))!!!Ja 5-ben tartani az 50-es tempót lehetetlen volt!!!Gázpedál érintése(nem lenyomása)is 60-at eredményezett!!Mégvalami!!!A 12 kompressziót nem gondolom túl magasnak!!!

Hát jó, én feladom, nincs több ötletem a hibára.

Azért ha meglesz a hiba okozója, írd le, hogy tanuljunk belőle mi is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tapasztalt valaki olyat 1,8 F astránál, hogy kb. 1 l hűtőfolyadék a kiegyenlítőből kb 500-1000 km után csak úgy eltűnik motorolaj szint ok. csöpögés folyás nincs kipufogó tiszta. Ahol a motorolajat beöntjük az is tiszta nincs semilyen nyoma sárga trugyinak.Párásodás nincs eddig volt de szerintem a pollenszűrő miatt mert cseréjével az is is megszűnt. A hűtőnél nem látok folyást sérülést.

A tippeket várok hogy mi lehet a hiba forrására most teszt fázis van 1 l beleöntöttem jövő héten szerdán megyek szerelőhöz valami spéci szerszámmal megnézi lyukas e a valahol rendszer!

Akinek szüksége van spéci karosszériásra és festőre az szóljon nyugodtan. /Korrekt ár minőségi munka/ Észak-Keleti régió

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tapasztalt valaki olyat 1,8 F astránál, hogy kb. 1 l hűtőfolyadék a kiegyenlítőből kb 500-1000 km után csak úgy eltűnik motorolaj szint ok. csöpögés folyás nincs kipufogó tiszta. Ahol a motorolajat beöntjük az is tiszta nincs semilyen nyoma sárga trugyinak.Párásodás nincs eddig volt de szerintem a pollenszűrő miatt mert cseréjével az is is megszűnt. A hűtőnél nem látok folyást sérülést.

A tippeket várok hogy mi lehet a hiba forrására most teszt fázis van 1 l beleöntöttem jövő héten szerdán megyek szerelőhöz valami spéci szerszámmal megnézi lyukas e a valahol rendszer!

Akinek szüksége van spéci karosszériásra és festőre az szóljon nyugodtan. /Korrekt ár minőségi munka/ Észak-Keleti régió

Nekem hasonló a fogyasztásom hűtőfolyadék terén. Nekem gázosítva vagyon a vas, és a kis vízkör ahol meg lett szakítva ott egy sima rézcsővel lett össze toldva, és itt nagyon kis folyás és azonnal párává vállás történik...

Hasonlót simán eltudok képzelni a motornál ha kifolyik és a hengeren rögtön el is illan!

Nyoma semmi, szaga semmi, csak fogy és kész.... Egyszer kutakodás során láttam meg véletlenül...

Link to comment
Megosztás:

Nekem hasonló a fogyasztásom hűtőfolyadék terén. Nekem gázosítva vagyon a vas, és a kis vízkör ahol meg lett szakítva ott egy sima rézcsővel lett össze toldva, és itt nagyon kis folyás és azonnal párává vállás történik...

Hasonlót simán eltudok képzelni a motornál ha kifolyik és a hengeren rögtön el is illan!

Nyoma semmi, szaga semmi, csak fogy és kész.... Egyszer kutakodás során láttam meg véletlenül...

Kösszi de azért kiderítem hogy hova is tűnik

Link to comment
Megosztás:

Szasz.

1.4be ha volt is kocka gyújtás az elég ritka SZERINTEM. X16szr lenne a jó hozzá de ott is kb hengerfejtől felfele cserélni kellene mindent. Mert annak ugye van AGR szelep stb stb. Komputer és kábelkorbács csere... Szóval nem ér annyit az egész. Az meg hogy hamar elkopik a rotor az hogy lehet?. Idén 9. éves a kocsim és még nem volt hozzá nyúlva a gyújtáshoz. Tehát 9évet nálam idáig kibírt. 114440KM. Úgy hogy Ne cseréld...

ok köcce szépen

Link to comment
Megosztás:

Nem gyanús hogy második napja próbálnak lebeszélni róla? <_<

A keresés, eladás pedig Adok-Veszek topicba valók :D

ok bocsi csak véletlenül rossz hejen kerestem a választ,de már elolvastam!de kadett digit.kilométer óra még mindig érdekel,csak ne csillag áron

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segítségre, ötletekre lenne szükségem. A motortérből furcsa sipoló hangot lehet hallani, csak magasabb fordulatszámon, alapjáraton nem. Már halottam ilyen hangot több astranál is, engem nagyon idegesít! Talán valamelyik szíj van nagyon meghúzva vagy mi adhat ki ilyen hangot?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Segítségre, ötletekre lenne szükségem. A motortérből furcsa sipoló hangot lehet hallani, csak magasabb fordulatszámon, alapjáraton nem. Már halottam ilyen hangot több astranál is, engem nagyon idegesít! Talán valamelyik szíj van nagyon meghúzva vagy mi adhat ki ilyen hangot?

Az enyémre is mondták, bár én nem halom bentről, a vezérlésre tippeltek, hogy túl van feszítve.

Link to comment
Megosztás:

C20NE mocin hol van a léptetőmotor?

Váltásoknál felbőg a motor, mintha szorulna a gázpedál, és amikor váltunk, nagyon leesik a fordulatszám! Majdnem leáll....

Szerintetek mi baja lehet?

Azon a motoron felül a szelepfedél és a szívórész főgyűjtője között félúton van az alapjárati szelep. Két vastagabb gumicső megy rá és egy villamos csatlakozó.

Valóban az alapjárati az első gyanú. De nézd át neki a vákuumcsöveket is (főleg az alapjáratira menőket). Ha megálltok, akkor megnyugszik az alapjárat?

köcce és a kondit holl találom benne??

Ne keresd, mert nincsen (legalább is a gyújtásnál).

Link to comment
Megosztás:

Én kb egy éve pucoltattam ki az alapjárati motort, mert a szervízben ( opel szalon) azt mondta a srác, hogy tipikus hiba, ezzel orvosolható.

Nekem a mai napig elmászik az alapjáratom, váltásnál, illetve, ha piroshoz érek, s üresbe teszem, lehet hallani, hogy szabályosan fel le fel le játszik az alapjárat. Kb 10-15 mp után abbahagyja és beáll szépen az alsó határra.

Miután nem jártam sikerrel az alapjárati motor tisztítással ( amihez kértem még egy diag tesztet is és csak 3 ezrest fizettem érte ) egy szép olajcserés napon feltűnt, hogy az egyik vákuumcső ami az alapjáratihoz csatlakozik, kb 1-1,5 cm hosszam el van nyíródva. Na mondom f.sza tuti ez volt a baj, mert ugye a vákuum szabályozza ezt a cuccot.

Mivel nem volt kéznél csövem, így levágtam a végét, vissza erőszakoltam az egészet, s vártam... vártam... vártam... következő reggelig, amikor is ugyan azt csinálta a vas.

Tehát a mai napig fogalmam sincs, hogy mi okozza az alapjárat ingadozását.

Csinálja ezt télen is nyáron is. Tök mindegy neki.

Jövő hónapban ( mivel csak 40.000 km van a vezérműszíjamban ) cserélek gyertyákat, gyújtás kábeleket, elosztót kipucolom, érintkezőket oxidmentesítem, ÉS új vákuumcsöveket teszek mindenhova. ( épp, hogy csak vissza tudtam tenni a levágás után, most nagyon enyhén feszül a cső, féltem a MAP szenzort kicsit)

Röviden ennyi!

Azon a motoron felül a szelepfedél és a szívórész főgyűjtője között félúton van az alapjárati szelep. Két vastagabb gumicső megy rá és egy villamos csatlakozó.

Valóban az alapjárati az első gyanú. De nézd át neki a vákuumcsöveket is (főleg az alapjáratira menőket). Ha megálltok, akkor megnyugszik az alapjárat?

Ne keresd, mert nincsen (legalább is a gyújtásnál).

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.