Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok

Van egy olyan problémám, hogy a frissen vásárolt 92-es 1.7D F Astrám a napokban az autópályán egyszer csak megadta magát. Pár órával előtte leraktam az autót és a hűtővíz olyan hangosan forrt, hogy bent az autóban hallottam. Kiszállva láttam, hogy elfolyt a hűtővíz nagy része és az olaj nagy része is, a nívópálcán már sehol nem volt az olajszint. Haza felé az autópályán mentem és pont mentem volna be olajért az áruházba amikor leállt a motor és következő indításra sem indult be. A leállósávban a motorháztetőt felnyitva enyhén füstölt a motornál, leszedtem a motorról a kupakot és valószínűleg az olaj éghetett meg mert onnan jött a füst és a szaga is arra utalt, a motortér egy része enyhén olajos lett, mintha valami szétrobbant volna. Végül vontatás lett belőle..

Én magam nem vagyok autószerelő, de pár ismerős aki valamivel többet tud nálam az autókról megállapította, hogy az első főtengely szimeringet cserélni kell és az olajteknő tömítést is. Megvettem az alkatrészt és még tart a beszerelés, de igazából nem hinném, hogy ezek után beindulna, ezért gondoltam, hogy itt talán többet tudnak segíteni. Szerelőhöz csak akkor vinném, hogyha feltétlen szükséges, főleg anyagiak miatt. Még annyit tudok mondani, hogy a leengedett olaj eléggé híg volt és korom fekete. Egyébként alapból kevés olaj volt benne mert álandóan után kellett tölteni és teljesen kiment a fejemből... Nagyon fontos lenne az autó, de főleg azért mert nagyon megszerettem.

A válaszokat előre is nagyon köszönöm :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van egy olyan problémám, hogy a frissen vásárolt 92-es 1.7D F Astrám a napokban az autópályán egyszer csak megadta magát. Pár órával előtte leraktam az autót és a hűtővíz olyan hangosan forrt, hogy bent az autóban hallottam. Kiszállva láttam, hogy elfolyt a hűtővíz nagy része és az olaj nagy része is, a nívópálcán már sehol nem volt az olajszint. Haza felé az autópályán mentem és pont mentem volna be olajért az áruházba amikor leállt a motor és következő indításra sem indult be. A leállósávban a motorháztetőt felnyitva enyhén füstölt a motornál, leszedtem a motorról a kupakot és valószínűleg az olaj éghetett meg mert onnan jött a füst és a szaga is arra utalt, a motortér egy része enyhén olajos lett, mintha valami szétrobbant volna. Végül vontatás lett belőle..

Én magam nem vagyok autószerelő, de pár ismerős aki valamivel többet tud nálam az autókról megállapította, hogy az első főtengely szimeringet cserélni kell és az olajteknő tömítést is. Megvettem az alkatrészt és még tart a beszerelés, de igazából nem hinném, hogy ezek után beindulna, ezért gondoltam, hogy itt talán többet tudnak segíteni. Szerelőhöz csak akkor vinném, hogyha feltétlen szükséges, főleg anyagiak miatt. Még annyit tudok mondani, hogy a leengedett olaj eléggé híg volt és korom fekete. Egyébként alapból kevés olaj volt benne mert álandóan után kellett tölteni és teljesen kiment a fejemből... Nagyon fontos lenne az autó, de főleg azért mert nagyon megszerettem.

A válaszokat előre is nagyon köszönöm :lol:

Sztem a tünetekből ítélve jobbik esetben csak a hengerfejtömítés égett át, rosszabb esetben kinyírtad a motort. Olaj és hűtővíz nélkül hajtani... Neked biciklit se adnék, már ne is haragudj...

Link to comment
Megosztás:

Sztem a tünetekből ítélve jobbik esetben csak a hengerfejtömítés égett át, rosszabb esetben kinyírtad a motort. Olaj és hűtővíz nélkül hajtani... Neked biciklit se adnék, már ne is haragudj...

Azt mondták, hogy a motornak nem lett baja. Csak pár km-t mentem, hűtővíz volt még benne, de tény, hogy olajat nem tettem bele rögtön...

Link to comment
Megosztás:

Azt mondták, hogy a motornak nem lett baja. Csak pár km-t mentem, hűtővíz volt még benne, de tény, hogy olajat nem tettem bele rögtön...

FPepe nagyon igazat mondott, de ha neki nem hiszel, és az általad megkérdezetteknek igen, akkor ők biztosan jobban tudják!

Különben is az autó motorja arra van méretezve, hogy olaj nélkül még pár kilométert gond nélkül elmenjen! Különösen ha a víz is fogytán van a hűtőben....

Amúgy az olajnyomás lámpa (piros) nem világított? (Vagy tán az izzó kiégett már egy ideje?)

Vízhőfok mennyi volt az eset előtt?

Ha ezt megúszod egy tömítés cserével, akkor mehetsz Szent Antalhoz leróni a mázli adót! :lol:

Link to comment
Megosztás:

FPepe nagyon igazat mondott, de ha neki nem hiszel, és az általad megkérdezetteknek igen, akkor ők biztosan jobban tudják!

Különben is az autó motorja arra van méretezve, hogy olaj nélkül még pár kilométert gond nélkül elmenjen! Különösen ha a víz is fogytán van a hűtőben....

Amúgy az olajnyomás lámpa (piros) nem világított? (Vagy tán az izzó kiégett már egy ideje?)

Vízhőfok mennyi volt az eset előtt?

Ha ezt megúszod egy tömítés cserével, akkor mehetsz Szent Antalhoz leróni a mázli adót! :lol:

Hidd el imádkozok :lol: Én hiszek neki, de nem akarok :D

Nem világított, volt amikor korábban igen, de akkor is csak pl kanyarban, a víz 90 fölött volt nem sokkal

Link to comment
Megosztás:

Azt mondták, hogy a motornak nem lett baja. Csak pár km-t mentem, hűtővíz volt még benne, de tény, hogy olajat nem tettem bele rögtön...

Sajnos szerintem FPepének, és epk nak lesz igaza. Égett olaj, elfolyt hűtővíz, olajos motortér. És még szerelőhöz sem akarod vinni. Hátt, te tudod.

Ez nem egy főtengely szimeringnek tűnik. Azt mondod megszeretted az autót? A jelek nem erre utalnak. Inkább, a csak tankolom és hajtom szindróma.

Pont a víz és az olaj az a két dolog amire nagyon oda kell figyelni. És persze a fék, de az más téma. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Hidd el imádkozok :lol: Én hiszek neki, de nem akarok :lol:

Nem világított, volt amikor korábban igen, de akkor is csak pl kanyarban, a víz 90 fölött volt nem sokkal

ami azt jelenti, hogy már akkor is alsó szint alatt volt az olajad bőven! Sajnáltad tőle az olajat?

Link to comment
Megosztás:

ami azt jelenti, hogy már akkor is alsó szint alatt volt az olajad bőven! Sajnáltad tőle az olajat?

nem, sokszor töltöttem utána, volt amikor "sokáig" elvolt vele, de sajnos csöpögött és már nem győztem ellenőrizni a szintet, de legutóbb meg már egy szép adag ki is folyt és az áruházig olajért már nem jutottam el...

Link to comment
Megosztás:

nem, sokszor töltöttem utána, volt amikor "sokáig" elvolt vele, de sajnos csöpögött és már nem győztem ellenőrizni a szintet, de legutóbb meg már egy szép adag ki is folyt és az áruházig olajért már nem jutottam el...

Ezzel a szeretett autóval nem lett volna szabad ilyen állapotban járni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

tudom és már bánom, hogy nem vittem el szerelőhöz előbb, de most a legfontosabb az, hogy életre keljen. teljesen reménytelen, hogy beindítsák?

A remény mindig megvan. De mindenképpen át kell nézni, ha beindul is. Így használni nem érdemes, mart ha eddig nem nyirtad ki, hamar megteszed.

Link to comment
Megosztás:

áááá... :lol: :D Ha valamit szeretek, akkor azzal foglalkozok is :lol: szerintem ezt a motort már régen b.szhatod ;) Így hogy még égettél bele némi olajat is, nyugodtan kezdjél el nézni bele másikat. Ahhoz hogy értelme legyen megpróbálni beindítani, már költeni kell rá (belesütött olajmaradékkal, meg szétégett tömítéssel fölösleges, mert csak még többet pusztul a szerencsétlen), és miután van benne némi meló, meg pénz, meg lehet nézni, hogy mit kéne csinálni vele. Ha már olyan szinten tolta el az olajat, hogy nem volt időd nézni se, akkor már eleve lógott a bele. Szerintem -a hallottakból ítélve- ezzel a motorral kár foglalkozni. :P Inkább nem dícsérlek meg, direkt vártam 2-3 órát, az írással hogy ezt a részét a többiek leírják, mert ha én kezdem, lehet hogy olyat mondok, hogy vissza se lesel többet :D :D

Link to comment
Megosztás:

áááá... :lol: :D Ha valamit szeretek, akkor azzal foglalkozok is :lol: szerintem ezt a motort már régen b.szhatod ;) Így hogy még égettél bele némi olajat is, nyugodtan kezdjél el nézni bele másikat. Ahhoz hogy értelme legyen megpróbálni beindítani, már költeni kell rá (belesütött olajmaradékkal, meg szétégett tömítéssel fölösleges, mert csak még többet pusztul a szerencsétlen), és miután van benne némi meló, meg pénz, meg lehet nézni, hogy mit kéne csinálni vele. Ha már olyan szinten tolta el az olajat, hogy nem volt időd nézni se, akkor már eleve lógott a bele. Szerintem -a hallottakból ítélve- ezzel a motorral kár foglalkozni. :P Inkább nem dícsérlek meg, direkt vártam 2-3 órát, az írással hogy ezt a részét a többiek leírják, mert ha én kezdem, lehet hogy olyat mondok, hogy vissza se lesel többet :D :D

akkor lehet vontatni a szerelőhöz...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hát nem semmi az előző eset...Egy autónak lelke van..."Megérzi"a gondoskodást,de legfőképp a nemtörődést!! Viszont amiért most itt vagyok... :lol: Most jutottam el a teljes vezérlés cseréhez,tegnap sikerült a főtengelyszimeringet ill.termosztátot cserélnem..Hozzáteszem,a termosztáthoz nem kaptam a tegnap leírt tömítőgyűrűt,csak sima volt a dobozban,a nútos nem volt benne,pedig Febit vettem....de külön sikerült beszereznem...Most a vízpumpával kapcsolatban kérném a segítségeteket..Mikor rakom össze a vezérlést,milyen pozícióban rakjam be a vízpumpát??Mert ugye azt lehet forgatni....Tömítőpasztát is akarok/vagy elég a sima gumigyűrű?/de ha még utólag forgatnom kell esetleg,addigra a paszta már a múlté...Szóval mi a menete ennek az elsőre egyszerűnek tűnő műveletnek?? Ja,a vezérmű ill.főtengely szíjtárcsát szépen jelre forgattam,és úgy szedtem szét és még véletlenül sem forgattam el :lol: Astra 92, C14NZ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hát nem semmi az előző eset...Egy autónak lelke van..."Megérzi"a gondoskodást,de legfőképp a nemtörődést!! Viszont amiért most itt vagyok... :lol: Most jutottam el a teljes vezérlés cseréhez,tegnap sikerült a főtengelyszimeringet ill.termosztátot cserélnem..Hozzáteszem,a termosztáthoz nem kaptam a tegnap leírt tömítőgyűrűt,csak sima volt a dobozban,a nútos nem volt benne,pedig Febit vettem....de külön sikerült beszereznem...Most a vízpumpával kapcsolatban kérném a segítségeteket..Mikor rakom össze a vezérlést,milyen pozícióban rakjam be a vízpumpát??Mert ugye azt lehet forgatni....Tömítőpasztát is akarok/vagy elég a sima gumigyűrű?/de ha még utólag forgatnom kell esetleg,addigra a paszta már a múlté...Szóval mi a menete ennek az elsőre egyszerűnek tűnő műveletnek?? Ja,a vezérmű ill.főtengely szíjtárcsát szépen jelre forgattam,és úgy szedtem szét és még véletlenül sem forgattam el :lol: Astra 92, C14NZ

Ahogy a régi volt. :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hát nem semmi az előző eset...Egy autónak lelke van..."Megérzi"a gondoskodást,de legfőképp a nemtörődést!! Viszont amiért most itt vagyok... :lol: Most jutottam el a teljes vezérlés cseréhez,tegnap sikerült a főtengelyszimeringet ill.termosztátot cserélnem..Hozzáteszem,a termosztáthoz nem kaptam a tegnap leírt tömítőgyűrűt,csak sima volt a dobozban,a nútos nem volt benne,pedig Febit vettem....de külön sikerült beszereznem...Most a vízpumpával kapcsolatban kérném a segítségeteket..Mikor rakom össze a vezérlést,milyen pozícióban rakjam be a vízpumpát??Mert ugye azt lehet forgatni....Tömítőpasztát is akarok/vagy elég a sima gumigyűrű?/de ha még utólag forgatnom kell esetleg,addigra a paszta már a múlté...Szóval mi a menete ennek az elsőre egyszerűnek tűnő műveletnek?? Ja,a vezérmű ill.főtengely szíjtárcsát szépen jelre forgattam,és úgy szedtem szét és még véletlenül sem forgattam el :lol: Astra 92, C14NZ

Van hogy nincs a termosztát dobozában tömítés, van amikor meg több is van benne. A vízpumpa alá nem kell paszta csak a tömítése, és úgy kell beállítani , hogy a feszítőn lévő mutató az alaplemezen lévő rovátkára mutasson, ezzel állítod be az előfeszítést. Utánna meg lehet húzni a pumpa 3 csavarját.

Link to comment
Megosztás:

akkor lehet vontatni a szerelőhöz...

Azzal kezdjétek, hogy hengerfej le. Ha csak a tömítés égett el, akkor a hengerfej nyomáspróbája és síkoltatása után visszarakni új tömítéssel, kicserélni a főtengely szimmeringet, ahol az olajat elszórta, majd valami jobb minőségű (Metabond, Valvolin, Elf, Mobil1, Q8...) 15W40-es olajjal feltölteni (5L megy bele). Egyúttal új vezérlést neki, mert gondolom az se volt cserélve mostanában, és az olajat se nagyon szereti, utána meg lehet próbálni beindítani. Ha beindul, érdemes lenne "kompressziót" (sűrítési végnyomást) mérni a hengerekben, hogy kiderüljön, kb. milyen állapotban van a motor. Ha mindegyik henger kb. 20 feletti értékeket produkál, akkor igen nagy szerencséd van, az a motor még nagyon élni akar, vigyázni kell rá (az eddiginél jobban!).

Link to comment
Megosztás:

Azzal kezdjétek, hogy hengerfej le. Ha csak a tömítés égett el, akkor a hengerfej nyomáspróbája és síkoltatása után visszarakni új tömítéssel, kicserélni a főtengely szimmeringet, ahol az olajat elszórta, majd valami jobb minőségű (Metabond, Valvolin, Elf, Mobil1, Q8...) 15W40-es olajjal feltölteni (5L megy bele). Egyúttal új vezérlést neki, mert gondolom az se volt cserélve mostanában, és az olajat se nagyon szereti, utána meg lehet próbálni beindítani. Ha beindul, érdemes lenne "kompressziót" (sűrítési végnyomást) mérni a hengerekben, hogy kiderüljön, kb. milyen állapotban van a motor. Ha mindegyik henger kb. 20 feletti értékeket produkál, akkor igen nagy szerencséd van, az a motor még nagyon élni akar, vigyázni kell rá (az eddiginél jobban!).

Nem fog :lol: Amit most pár sorban olvastam róla... kb 3x jobb állapotban van az a motorom, ami bent dekkol lassan 3 éve a garázs végében. Melegben még egész jól indult, és akár egy tankot is el tudtam autózni, hogy nem kellett rátölteni olajat. Annak a legjobb hengerében volt 18-as kompresszió, és csak a HFtömítés volt kipusztulva benne, nem volt belesütve az olaj, nem ment víz nélkül. Amit leírtál, szerelő óradíjával együtt, anyagokkal, gépmunkával, már majdnem egy olcsóbb motor ára, és akkor ha ezek megvannak, még nem készen van, csak megtudja, hogy egyáltalán életre lehet -e még kelteni (még egy talicska pénz ráborításával) vagy még azt se. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Azzal kezdjétek, hogy hengerfej le. Ha csak a tömítés égett el, akkor a hengerfej nyomáspróbája és síkoltatása után visszarakni új tömítéssel, kicserélni a főtengely szimmeringet, ahol az olajat elszórta, majd valami jobb minőségű (Metabond, Valvolin, Elf, Mobil1, Q8...) 15W40-es olajjal feltölteni (5L megy bele). Egyúttal új vezérlést neki, mert gondolom az se volt cserélve mostanában, és az olajat se nagyon szereti, utána meg lehet próbálni beindítani. Ha beindul, érdemes lenne "kompressziót" (sűrítési végnyomást) mérni a hengerekben, hogy kiderüljön, kb. milyen állapotban van a motor. Ha mindegyik henger kb. 20 feletti értékeket produkál, akkor igen nagy szerencséd van, az a motor még nagyon élni akar, vigyázni kell rá (az eddiginél jobban!).

Közben elvontattuk a szerelőhöz aki még árat nem tudott mondani, de ő is ezt mondta, hogy ez lehet a probléma. Amikor megvettem azt mondta az eladó, hogy a vezérlés cserélve volt. A szimeringet és az olajteknő tömítést megvettem, de ezeket is inkább a szerelőre bíztam, plusz ugye a hengerfej tömítés csere. Gondolom nem kis összegre kell számítani.. Ha ezek után elindul, akkor sokkal jobban oda fogok rá figyelni, de gondolom mindenképpen ráférne még egy alapos átvizsgálás.

Link to comment
Megosztás:

Közben elvontattuk a szerelőhöz aki még árat nem tudott mondani, de ő is ezt mondta, hogy ez lehet a probléma. Amikor megvettem azt mondta az eladó, hogy a vezérlés cserélve volt. A szimeringet és az olajteknő tömítést megvettem, de ezeket is inkább a szerelőre bíztam, plusz ugye a hengerfej tömítés csere. Gondolom nem kis összegre kell számítani.. Ha ezek után elindul, akkor sokkal jobban oda fogok rá figyelni, de gondolom mindenképpen ráférne még egy alapos átvizsgálás.

Igazából minden eladó ezt mondja, senki nem fogja megvenni úgy a kocsit ha azt hallja, hogy holnap vezérlés kell ám cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Azzal kezdjétek, hogy hengerfej le. Ha csak a tömítés égett el, akkor a hengerfej nyomáspróbája és síkoltatása után visszarakni új tömítéssel, kicserélni a főtengely szimmeringet, ahol az olajat elszórta, majd valami jobb minőségű (Metabond, Valvolin, Elf, Mobil1, Q8...) 15W40-es olajjal feltölteni (5L megy bele). Egyúttal új vezérlést neki, mert gondolom az se volt cserélve mostanában, és az olajat se nagyon szereti, utána meg lehet próbálni beindítani. Ha beindul, érdemes lenne "kompressziót" (sűrítési végnyomást) mérni a hengerekben, hogy kiderüljön, kb. milyen állapotban van a motor. Ha mindegyik henger kb. 20 feletti értékeket produkál, akkor igen nagy szerencséd van, az a motor még nagyon élni akar, vigyázni kell rá (az eddiginél jobban!).

"a motortér egy része enyhén olajos lett, mintha valami szétrobbant volna."

Ez sajnos nem arra utal, hogy egy szimmeringnél elszivárgott az olaj.

A végén kiderül, hogy a hajtókar kikönyökölt a blokk oldalán, és azért nem röffent már be.

(Én nem szórakoznék a szereléssel, vennék egy másik motort)

Link to comment
Megosztás:

Így elsőre fojtószelep-potméterre gyanakodnék. Sárga hibalámpa nem szokott világítani ilyenkor? Ki kéne villogtatni, hátha elmeséli a motorvezérlő, mi a gondja. A mikéntjét pár oldallal előrébb megtalálod.

Hali!

Köszönöm a tippet. A sárga lámpa nem világít, még csak fel sem villan. Semmilyen hibakódot nem tudtam a motorvezérlőből kiszedni, elméletben szerinte minden teljesen normális. Egyébként lenne még egy olyan kérdésem, hogy a rossz minőségű benzin kb. mennyi idő alatt megy ki a tankból, úgy értem hányszor kell tankolni, hogy teljesen lecserélődjön a tankban az üzemanyag? Ugyanis ez a rángatózos hibát egy konkrét eseményhez tudom kötni. Nagyon fogytán volt a benzin és muszáj volt tankolni és csak egy nem túl bizalomgerjesztő magánkút volt a közelben... De lehet csak én vagy paranoid, de manapság sosem lehet tudni...

Link to comment
Megosztás:

Igazából minden eladó ezt mondja, senki nem fogja megvenni úgy a kocsit ha azt hallja, hogy holnap vezérlés kell ám cserélni.

Tudok két kivételt.

Mi így vettük, az eladó megmondta, hogy nem cserélt rajta vezérlést.

És így is adtuk el a Corsát, hogy olaj meg vezérlés csere esedékes. Kereskedőnek, így ő ezt az állítást könnyen negálhatja, de ezzel már tenni mit nem tudok :lol:

Hali!

Köszönöm a tippet. A sárga lámpa nem világít, még csak fel sem villan. Semmilyen hibakódot nem tudtam a motorvezérlőből kiszedni, elméletben szerinte minden teljesen normális. Egyébként lenne még egy olyan kérdésem, hogy a rossz minőségű benzin kb. mennyi idő alatt megy ki a tankból, úgy értem hányszor kell tankolni, hogy teljesen lecserélődjön a tankban az üzemanyag? Ugyanis ez a rángatózos hibát egy konkrét eseményhez tudom kötni. Nagyon fogytán volt a benzin és muszáj volt tankolni és csak egy nem túl bizalomgerjesztő magánkút volt a közelben... De lehet csak én vagy paranoid, de manapság sosem lehet tudni...

A sárga lámpának világítania kell gyújtásra. Ha ez nem történik meg, akkor kiégett :lol:

Link to comment
Megosztás:

Tudok két kivételt.

Mi így vettük, az eladó megmondta, hogy nem cserélt rajta vezérlést.

És így is adtuk el a Corsát, hogy olaj meg vezérlés csere esedékes. Kereskedőnek, így ő ezt az állítást könnyen negálhatja, de ezzel már tenni mit nem tudok :lol:

A sárga lámpának világítania kell gyújtásra. Ha ez nem történik meg, akkor kiégett :lol:

:D a sárga lámpa világít gyújtásra. Ha nem működne nem tudtam volna kivillogtatni sem...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.