Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Okés,akkor kiszedem mégegyszer és a fészke is kap egy alapos takarítást..Még jó hogy aránylag jó helyen van,és könnyű kiszedni..Egyébként A pill.szelep visszajelzővel kapcsolatban neked lesz igazad,mert nekem is néha/mielőtt kiszedtem az al.járati motort/nagyon pörgött az alapjáratom,lehúztam a csatlakozót arról a visszajelzőröl és visszaállt normálisra...de mostanában nem csinálja..mondom most meg néha alig van alapjáratom..Ja és valóban akkor mikor lehúztam a csatit,égett a hibalámpa...Olyan kis visszajelzőt esetleg lehet külön kapni??/már ha az is hibás/ Bontóba szerintem nem szívesen szedik le a dolgokat az injektorról...Meg kb.mennyibe kerülhet?

Valami ilyesmire van szükséged, asszem...

KLIKK

Link to comment
Megosztás:

Az lesz az :D Bár az enyémnek nem sima hanem szögletes a belseje,gondolom hogy rá tudjon csúszni a pillangószelep szögletes tengelyére..De lehet hogy a képen levőn csak valami borítás van,amit le kell szedni felrakás előtt...

A tengely a jeladó másik oldalán kacsolódik rá... :P

Link to comment
Megosztás:

Az majd kiderül.

Az én motoromhoz nem volt jó ez a potméter... :P

Úgyhogy ott figyuszol a fiók mélyén...

Nos,ha az enyémnek tényleg az a baja,meg ha az enyémhez jó/C14NZ/akkor én vevő vagyok rá :D Megszabadítom a fiókod egy kis fölöstől..Még pár napig próbálgatom,aztán majd kiderül :P Megtakarítottam az alapjárati motor fészkét is frankóul,sőt még egy pici wd40-et is csepegtettem a tengelyre,hogy jobban tudjon mozogni..Egy fokkal jobb,de még néha mindig hullámzik az alapjárat..Mondjuk most épp az udvaron jár,már vagy 10 perce és tökéletes..Lehet csak jól meg kéne hajtani,hogy kiégjen a még valahol megbúvó lerakodás... :D

Link to comment
Megosztás:

Új csapágysort és gyűrűket meddig kell bejáratni?

2500-3000 körül elváltom, 3000fölé nem pörgetem. Így jó lesz?

Az új götz gyűrűkkel a zárhézag 0.1-0.2mm körül van a múltkori 1-1.5mm helyett.

Két hengerrel sem mozdult kézzel a főtengely,szóval tömít rendesen.

Égett olajszag már nincs. 3000-ig túráztatva semmi füst.

Viszont lett még benne vagy +10Nm, így alul is sokkal jobb,kíváncsi leszek végighúzatva milyet fog húzni.

30 volt a HF felújítás, a gyűrűzés meg most 50e a motor meg szintén 50e. Kb. 150be van ez a motorcsere mutatvány.

Megyek és szépen kifényesítem az 1.2 feliratot. :D

Link to comment
Megosztás:

ÜDV. Ha gyári akkor szétszedhető ellőtte egy éjszakát nitrohígítóba áztasd be a leírásbol hiányzik annyi,hogy egy karika van a tetején és azt le kell szedni utánna lehet erőszakolni. Ha végkép nem jön szét ami az én esetemben is volt fejel lefelé egy keményfán megütni az alját 1kgos kalapácssal ovatosan nem szétverni. Recept két-három ütés után vizpumpa fogóval egy picit megforgatni ha nem mozdul még egy kis ütlegelés közben gázolajat fecskendővel a furaton benyomni. Kitartás nekem 8 volt mind igy jött szét,egyet igaz szétvertem csere gyári bontottra.

INA márkájú tökék vannak a gépbe, nem tom mikor tehették bele, nálam másfél éve van a kocsi, de amugy 98as F ASTRA 1.4 16V X14XE konkrétan.

áruld már el hol van az a karika amit le kell venni róla? nem arra a tökékre gondolsz amikhez szelephimba is van?

mert az enyémhez nincs himba, a vezérmütengely közvetlen a tökéket nyomkodja.

ezeken is van ilyen karika? sajna nem tok képet felrakni róluk nem tudom hogy kell.

Link to comment
Megosztás:

Új csapágysort és gyűrűket meddig kell bejáratni?

2500-3000 körül elváltom, 3000fölé nem pörgetem. Így jó lesz?

Az új götz gyűrűkkel a zárhézag 0.1-0.2mm körül van a múltkori 1-1.5mm helyett.

Két hengerrel sem mozdult kézzel a főtengely,szóval tömít rendesen.

Égett olajszag már nincs. 3000-ig túráztatva semmi füst.

Viszont lett még benne vagy +10Nm, így alul is sokkal jobb,kíváncsi leszek végighúzatva milyet fog húzni.

30 volt a HF felújítás, a gyűrűzés meg most 50e a motor meg szintén 50e. Kb. 150be van ez a motorcsere mutatvány.

Megyek és szépen kifényesítem az 1.2 feliratot. :D

Akkor lassan eléri az egyhatot.

Hol csinálták Rüsselsheimbe?

AMi nem is igazán motorcsere volt....

Link to comment
Megosztás:

Nos,ha az enyémnek tényleg az a baja,meg ha az enyémhez jó/C14NZ/akkor én vevő vagyok rá :D Megszabadítom a fiókod egy kis fölöstől..Még pár napig próbálgatom,aztán majd kiderül :P Megtakarítottam az alapjárati motor fészkét is frankóul,sőt még egy pici wd40-et is csepegtettem a tengelyre,hogy jobban tudjon mozogni..Egy fokkal jobb,de még néha mindig hullámzik az alapjárat..Mondjuk most épp az udvaron jár,már vagy 10 perce és tökéletes..Lehet csak jól meg kéne hajtani,hogy kiégjen a még valahol megbúvó lerakodás... :P

Keress valakit akinek olyan motorja van, mint neked, és próba erejéig cserélj vele alkatrészt. Én is így szoktam. Van egy ismerősöm, én vele szoktam cserélni az alkatrészeket próbára. Annyi különbséggel, hogy neki c16se a motorkódja. De annak idején vele cseréltem ki próbára a pillangó szelep állás érzékelőt, hogy biztos hogy az-e a rossz. Meg egyszer a gyújtótrafót is vele cseréltem amikor az enyém beadta a kulcsot.

Link to comment
Megosztás:

Akkor lassan eléri az egyhatot.

Hol csinálták Rüsselsheimbe?

AMi nem is igazán motorcsere volt....

............................................________

....................................,.-‘”...................``~.,

.............................,.-”...................................“-.,

.........................,/...............................................”:,

.....................,?......................................................\,

.................../...........................................................,}

................./......................................................,:`^`..}

.............../...................................................,:”........./

..............?.....__.........................................:`.........../

............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../

.........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/

..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}

...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../

...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../

............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”

............/.`~,......`-...............................\....../\

.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__

,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,

.....`=~-,_\_......`\,.................................\

...................`=~-,,.\,...............................\

................................`:,,...........................`\..............__

.....................................`=-,...................,%`>--==``

........................................_\..........._,-%.......`\

...................................,<`.._|_,-&``................`\

Opelfórum. A hely ahol jobban tudják mit csináltál,mint te magad.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Az 16XEL motorromban eltört a menetirány szerinti jobb oldali motortartó bakban 2 csavar, az egyik beletört a tartókonzolba. Próbáltuk kifúrni, de a fúró is beletört a konzolba. Nem lapulnak valakinek a lomosban fölöslegben ilyenek? Megvenném.

Kellene a motortartó bak, a gumis résszel és a 3 tartócsavarral együtt, illetve az öntvény tartókonzol, mibe csatlakozik a bak, a klíma, a szervó szivattyú illetve a bordás szíj feszítő görgő. Illetve egy szervó szivattyú szíjtárcsa is kellene, mert amikor eltörtek a csavarok, akkor előre bukott kicsit a motor, a bak arra feküdt fel és kicsit megnyalogatták egymást.

Ha esetleg egy olyan budapesti bontót tudnátok mondani, ahol vannak ilyesmi dolgok azt is nagyon megköszönném. Négyet felhívtam, de nem volt náluk semmi ilyen cucc.

Link to comment
Megosztás:

A helyi csávók. Akik mindenhez értenek.

Amúgy leírhatnád mi került 30ba.

Munkadíj,szelepfészek-marás,síkolás,szelepszár-szimering csere,hf tömítés. De ugyanúgy ette az olajat.

Így jártam 1 hónapot, aztán most gyűrűzés 50ért.

Tuti megvan a 45LE, kimerek állni 1.6 75lóval a könnyű kasztni miatt nyerő vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni. Az 16XEL motorromban eltört a menetirány szerinti jobb oldali motortartó bakban 2 csavar, az egyik beletört a tartókonzolba. Próbáltuk kifúrni, de a fúró is beletört a konzolba. Nem lapulnak valakinek a lomosban fölöslegben ilyenek? Megvenném.

Kellene a motortartó bak, a gumis résszel és a 3 tartócsavarral együtt, illetve az öntvény tartókonzol, mibe csatlakozik a bak, a klíma, a szervó szivattyú illetve a bordás szíj feszítő görgő. Illetve egy szervó szivattyú szíjtárcsa is kellene, mert amikor eltörtek a csavarok, akkor előre bukott kicsit a motor, a bak arra feküdt fel és kicsit megnyalogatták egymást.

Ha esetleg egy olyan budapesti bontót tudnátok mondani, ahol vannak ilyesmi dolgok azt is nagyon megköszönném. Négyet felhívtam, de nem volt náluk semmi ilyen cucc.

C16NZ-é gondolom nem jó hozzá. :D

Link to comment
Megosztás:

Új csapágysort és gyűrűket meddig kell bejáratni?

2500-3000 körül elváltom, 3000fölé nem pörgetem. Így jó lesz?

Az új götz gyűrűkkel a zárhézag 0.1-0.2mm körül van a múltkori 1-1.5mm helyett.

Két hengerrel sem mozdult kézzel a főtengely,szóval tömít rendesen.

Égett olajszag már nincs. 3000-ig túráztatva semmi füst.

Viszont lett még benne vagy +10Nm, így alul is sokkal jobb,kíváncsi leszek végighúzatva milyet fog húzni.

30 volt a HF felújítás, a gyűrűzés meg most 50e a motor meg szintén 50e. Kb. 150be van ez a motorcsere mutatvány.

Megyek és szépen kifényesítem az 1.2 feliratot. :D

Főleg a csapágyak miatt én 1000 km-ig kímélném. De a 2000 alatti fordulattól is!

Link to comment
Megosztás:

Munkadíj,szelepfészek-marás,síkolás,szelepszár-szimering csere,hf tömítés. De ugyanúgy ette az olajat.

Így jártam 1 hónapot, aztán most gyűrűzés 50ért.

Tuti megvan a 45LE, kimerek állni 1.6 75lóval a könnyű kasztni miatt nyerő vagyok.

Gondolod ?

Nekem meg a 75.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajfolyás ügyben lenne szükségem egy kis segítségre.

Szemből nézve blokk bal szélén a motortartó bak "mögül" valahonnan szivárog az olaj, lefolyik majd végigmászik az egész olajteknő tömítésen és a váltóteknőn csöppen le. Napi 1-2 csöpp, de tiszta trutyi miatta minden.

Nemrég volt cserélve a főtengelyszimering + olajpumpa alatti tömítés + olajteknő tömítés, így kevésbé folyik már, de még mindig jön (gondolom a pumpa alól is jött)

A szervószivattyú nem folyik (mondjuk inkább motorolaj színe van az olajnak).

Olajcsöpp figyel a motortartó bakon is folyton, nem tudom hogy mászik oda.

A szervószivattyú mögött a blokk száraz. A vezérműtengely végét néztem, száraz.

Egyelőre ezeket tudtam megnézni.

Van valakinek ötlete, hol mászik ki az olaj?

C16NZ (klíma nincs, blokkra csavarozott szervószivattyús)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olajfolyás ügyben lenne szükségem egy kis segítségre.

Szemből nézve blokk bal szélén a motortartó bak "mögül" valahonnan szivárog az olaj, lefolyik majd végigmászik az egész olajteknő tömítésen és a váltóteknőn csöppen le. Napi 1-2 csöpp, de tiszta trutyi miatta minden.

Nemrég volt cserélve a főtengelyszimering + olajpumpa alatti tömítés + olajteknő tömítés, így kevésbé folyik már, de még mindig jön (gondolom a pumpa alól is jött)

A szervószivattyú nem folyik (mondjuk inkább motorolaj színe van az olajnak).

Olajcsöpp figyel a motortartó bakon is folyton, nem tudom hogy mászik oda.

A szervószivattyú mögött a blokk száraz. A vezérműtengely végét néztem, száraz.

Egyelőre ezeket tudtam megnézni.

Van valakinek ötlete, hol mászik ki az olaj?

C16NZ (klíma nincs, blokkra csavarozott szervószivattyús)

Nekem is csöpög. Nekem a főtengely szimeringnél. Vezérlés mögött sajna.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.