Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Ismét a túlfogyasztással zaklatnálak titeket.

Megnéztem a GYIK-ben és a termosztát lett gyanús nekem. Nemrég mentem a kocsival, és amikor a vízhőfok mutató még teljesen a kékben volt, meg sem mozdult onnan, akkor a hűtő felé menő és onnan menő csövek langyosak voltak már. Később amikor már egy kicsit kimozdult a mutató, akkor az a spirális vízcső a motor vezérlés felőli oldalán már forró volt, de a műszer szerint még 80 fokos sem volt a víz.

Tehát a termosztátnak miként is kéne nyitnia?

Illetve komoly, hogy vezérlés alatt van elrejtve a termosztát? Miféle idióta rakta azt oda?

Link to comment
Megosztás:

Szia

Köszi a tippet ;)

az a helyzet hogy az alapjáratom tökéletes szépen egyenletesen ketyeg .

igen a szonda az új.

manuális váltós az enyém.

az a furi, hogy cak alapjáraton csinálja de azt is érdekesen mert ha hosszabb ideig folyamatos gázzal megyek pl. autópálya utánna ketyeg kb öt percet is mire produkálja a hibát.

de ha folyamatosan városban közlekedem lámpák kereszteződések mikor sokszor megy megállok akkor rögtön csinálja mihelyt leesik az alapjárat.

szerintem nem alapjárat vagyis fordulatszám függő lehet mert akkor miért nem csinálja minden alkalommal mért vár huzamosabb fordulatszám tartás után.

szóval érdekes

az ötleteket szívesen várom

köszi

Hali!

Az alapjárati motor vezetékét a kábel védőben nézted már (ott ahol a kábel gyűjtő csatornából kijön), elöregszik a szigetelés kitöredezik és lehet időszakos zárlat, ami előhozhat ilyen hibát-saját tapasztalat!!!

Link to comment
Megosztás:

Ha termosztát nélkül is ezt csinálja akkor amit el tudok képzelni, hogy levegő van a hőfok szenzornál vagy a műszerben van a hiba...esetleg a feszültség szabályozó ment tönkre és azért ugrál a mutató.

A "víz kilök" kifelyezést mire érted? Hova lök ki? A radiátorba,vagy a kiegyenlító tartályból...

A kiegyenlitő tartályból , de már mindegy. A hengerfej felújitó kisiparos 5000 pézé megmondta hogy a hidrotőke alatti repedést nem lehet javitani. A bontóban 30000 körüli áron zsákba cica, + 5000 a nyomáspróba. Az új üres hf. 78...ft kedvezménnyel, a 2000 évjáratú"G" astra x17dtl motorja 100000. Motorcserével szerintem nem olcsóbban de kevesebb sz_pással megoldható. Hogy könnyebb, egyszerűbb a motort kicserélni?

Link to comment
Megosztás:

A kiegyenlitő tartályból , de már mindegy. A hengerfej felújitó kisiparos 5000 pézé megmondta hogy a hidrotőke alatti repedést nem lehet javitani. A bontóban 30000 körüli áron zsákba cica, + 5000 a nyomáspróba. Az új üres hf. 78...ft kedvezménnyel, a 2000 évjáratú"G" astra x17dtl motorja 100000. Motorcserével szerintem nem olcsóbban de kevesebb sz_pással megoldható. Hogy könnyebb, egyszerűbb a motort kicserélni?

A legtöbb bontó vállal beépítési garanciát. Ergo ha veszel egy bontottat és nyomáspróbázol akkor max 5eFt-ot bukhatsz. Én biztos a bontottat választanám.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést, ha rossz helyen kérdezősködök, de új vagyok.

x14nz motorkódú 2002-es Astrámon piros környezetvédelmi matrica van, és a forgalmiban a környezetvédelmi osztály 2-es.

Normális dolog ez? Euro hányas ez a motor? Úgy tudom, hogy van rá valami lehetőség, hogy megváltozzon a matrica színe valami felülvizsgálat kell hozzá. Erről tudtok mondani valamit? Eddig nyilván nem nagyon foglalkoztatott a dolog, de most nem járhatok a kocsival, amíg szmogriadó van. ;)

Előre is köszönet a válaszért!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést, ha rossz helyen kérdezősködök, de új vagyok.

x14nz motorkódú 2002-es Astrámon piros környezetvédelmi matrica van, és a forgalmiban a környezetvédelmi osztály 2-es.

Normális dolog ez? Euro hányas ez a motor? Úgy tudom, hogy van rá valami lehetőség, hogy megváltozzon a matrica színe valami felülvizsgálat kell hozzá. Erről tudtok mondani valamit? Eddig nyilván nem nagyon foglalkoztatott a dolog, de most nem járhatok a kocsival, amíg szmogriadó van. ;)

Előre is köszönet a válaszért!

Új forgalmi kell! Legalábbis nekem ezt mondták anno! Euro 3-as a motor a tiéd!

Link to comment
Megosztás:

T Imike20!

Motor: C14SE

GM alkatrészszám: 9195109

GM gyártási szám: 9146367

Opel katalógusszám: 12 14 000

Bosch: FLR 8 LDCU+

Bosch: 0 242 229 654

(benzin üzemhez)

Csere periódus: 60 ekm / 4 év.

Jelenleg ez van benne: BKR5EK NGK katalógusban néztem ezt írta hozzá! Akkor gondolom ennek is 60 ekm a csereperiódusa?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elnézést, ha rossz helyen kérdezősködök, de új vagyok.

x14nz motorkódú 2002-es Astrámon piros környezetvédelmi matrica van, és a forgalmiban a környezetvédelmi osztály 2-es.

Normális dolog ez? Euro hányas ez a motor? Úgy tudom, hogy van rá valami lehetőség, hogy megváltozzon a matrica színe valami felülvizsgálat kell hozzá. Erről tudtok mondani valamit? Eddig nyilván nem nagyon foglalkoztatott a dolog, de most nem járhatok a kocsival, amíg szmogriadó van. ;)

Előre is köszönet a válaszért!

Euro II-es, de '96 utáni EUs darab, ezért forgalmiban V.9-04-es osztály kék matrica kellene, hogy legyen (nekem ez van).

Vizsgánál elbaccták, vagy te nem szóltál -attól függ honnan nézzük.

Link to comment
Megosztás:

Euro II-es, de '96 utáni EUs darab, ezért forgalmiban V.9-04-es osztály kék matrica kellene, hogy legyen (nekem ez van).

Vizsgánál elbaccták, vagy te nem szóltál -attól függ honnan nézzük.

Nem én vizsgáztattam, hanem az előző tulaj. A vizsga majd májusban lesz esedékes, ezért kellene olyan megoldás, hogy ez előtt legyen jobb matricám. Gondolom idén télen sem ez lesz az egyetlen szmogriadó.

Ha felhívok egy vizsgaállomást, akkor gondolom ott meg tudják mondani, hogy mi a teendő?

E szerint: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/201...gy_kek_matrica/ sajnos forgalmit is cseréltetni kell. Viszont kollégám szerint neki megcsinálták az ezer forint alatti verzióban. ;)

Link to comment
Megosztás:

Nem én vizsgáztattam, hanem az előző tulaj. A vizsga majd májusban lesz esedékes, ezért kellene olyan megoldás, hogy ez előtt legyen jobb matricám. Gondolom idén télen sem ez lesz az egyetlen szmogriadó.

Ha felhívok egy vizsgaállomást, akkor gondolom ott meg tudják mondani, hogy mi a teendő?

E szerint: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/201...gy_kek_matrica/ sajnos forgalmit is cseréltetni kell. Viszont kollégám szerint neki megcsinálták az ezer forint alatti verzióban. ;)

Azt is lehet, meg az okmányirodát is, mert tőlük függ, mi kell hozzá, hogy csak a matricát kelljen kifizetni.

Link to comment
Megosztás:

Nem én vizsgáztattam, hanem az előző tulaj. A vizsga majd májusban lesz esedékes, ezért kellene olyan megoldás, hogy ez előtt legyen jobb matricám. Gondolom idén télen sem ez lesz az egyetlen szmogriadó.

Ha felhívok egy vizsgaállomást, akkor gondolom ott meg tudják mondani, hogy mi a teendő?

E szerint: http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/201...gy_kek_matrica/ sajnos forgalmit is cseréltetni kell. Viszont kollégám szerint neki megcsinálták az ezer forint alatti verzióban. ;)

Gyakorlatilag az ocsmányirodában minden azon múlik,hogy az ügyintézőnek milyen kedve van. Magyar közigazgatás 2011.

Nekem volt olyan,hogy mentem átíratni forgalomból régen kivont,hagyatékból maradt autót és kiszámolta az illetéket 18ft-tal (2000cm3 autót) 24ft helyett. Szóltam neki,hogy nekem ez így jó lesz,neki lehet,hogy nem annyira..megköszönte és a végén elengedte a 10500ft os újra forgalomba helyezés nevű illetéket. ;) Pedig a jogszabály szerint azt is ki kellett volna fizetni.

Link to comment
Megosztás:

Azt is lehet, meg az okmányirodát is, mert tőlük függ, mi kell hozzá, hogy csak a matricát kelljen kifizetni.

Milyen jó hogy legutóbbi műszakin kierőszakoltam hogy igen is csináljuk meg azt az adatlapot amivel ezt a környezetvédelmi besorolást módosítani tudtam. Csak vizsgaállomáson kellet kicsit harcolnom az okmányirodában 5perc és kb 600ft után megkaptam a matricát a rendszámra és az új forgalmit is. Ha olcsón akarod megúszni vársz a műszakiig ha pedig mindenképpen kell a kocsi szmogban is akkor pénzért biztosan megcsinálják az adatlapot amelyik vizsgaállomáson.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Az alapjárati motor vezetékét a kábel védőben nézted már (ott ahol a kábel gyűjtő csatornából kijön), elöregszik a szigetelés kitöredezik és lehet időszakos zárlat, ami előhozhat ilyen hibát-saját tapasztalat!!!

Azt már mondták nekem is és átellenőriztem őket és jók voltak akkor.

Próbáltam kábeleket szerezni de nem tudok sehonnan sem mert a bontókban nincs és újonnan sem tudom hogy honnan kéne ami nem csillagászati áron van.

Link to comment
Megosztás:

Bizony. Sőt ha könnyített himbák vannak benne,akkor általában csak új szíj és go.

Ha nem könnyítettek akkor el szokott törni néhányat,nagyobb baja nem szokott lenni.

Csak mert ma, szíj nélkül körbeforgattam a vezérműtengelyt, de semmi akadást nem tapasztaltam.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.